- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (380 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (215 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (117 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (50 opinii)
- 5 Mieszkańcy wskazali, gdzie ustawić śmietniki (41 opinii)
- 6 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (256 opinii)
Droga Czerwona nie powstanie, bo rząd nie chce CPK?
Centralny Port Komunikacyjny to miało być nie tylko wielkie lotnisko, ale też inwestycje w inne gałęzie transportu. W ramach CPK finansowana miała być m.in. Droga Czerwona, czyli przedłużenie obwodnicy Trójmiasta do portu Gdynia. Tylko że nowy rząd chce projekt CPK znacznie okroić.
Nie wiadomo czy rzeczywiście tak myślał, czy była to zimna, polityczna kalkulacja, która pasowała pod wygranie wyborów. Wiadomo natomiast, że z biegiem czasu narracja zaczęła się zmieniać. Zwłaszcza, że nawet przychylni PO eksperci podkreślali, że mądrze poprowadzony projekt CPK to dla Polski wielka szansa rozwojowa. Narracja zmieniła się więc z likwidacji na audyt i możliwą kontynuację, choć w ograniczonym zakresie.
Marcin Horała: nie hamujmy rozwoju Polski
Do tematu odniósł się właśnie Marcin Horała, kandydat PiS w wyborach do Europarlamentu oraz były pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. I nietrudno się domyślić, że jest za tym, by nie tylko CPK, ale i Droga Czerwona powstała.
- Trzeba o tym mówić zarówno w Polsce, jak i w Parlamencie Europejskim, bo Droga Czerwona musi być wpisana do sieci TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa - przyp. red.). Ten projekt nie może być spowalniany przez polityczne decyzje i przepychanki oraz prowizorki, jakie oferuje obecna władza. Polska może być bogatym, rozwiniętym krajem, ale musi powiedzieć "tak dla Portu Zewnętrznego" i "tak dla Drogi Czerwonej" - podkreśla Marcin Horała.
Podkreśla także, że budowa Drogi Czerwonej, ale też Portu Zewnętrznego to inwestycje nie tylko ważne dla Gdyni czy Trójmiasta, ale kluczowe także z punktu widzenia rozwoju Polski.
Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.
- Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.
![Droga Czerwona: więcej informacji](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3628/150x100/3628005__c_233_189_2522_1766__kr.webp)
Miejsca
Opinie (823) ponad 50 zablokowanych
-
2024-06-02 09:24
Opinia wyróżniona
nie jestem ekspertem ale... (86)
wypowiadają się ludzie prowadzący swoje działalności, poważni przedsiebiorcy i to oni stwierdzili , że CPK jest nam potrzebny ,byśmy mogli się rozwijać na poziomie europejskim.Szkoda , że rząd chce zablokować tę inwestycję ,Może chodzi o konkurencję dla takich miasta jak: Hamburg, Amsterdam i inne.Chcemy być w Europie, ale robimy coś zupełnie innego
- 752 124
-
2024-06-03 12:07
Rząd nie blokuje CPK. Sprawdza, czy tam nie nakradli
- 1 6
-
2024-06-03 07:35
(1)
chodzi o to by polska nie przechwyciła ceł które teraz zgarniają Niemcy , to ogromna kasa, a rudy nie powoli na to by ta kasa szła dla Polski!
- 15 6
-
2024-06-03 09:45
co za bzdura - to tak nie działa, że będzie lotnisko to cło będzie płacone u nas. Zależy to od ostatecznego rynku zbytu, magazynów, obciążeń administracyjnych i wielu wielu innych rzeczy. Biznes będzie korzystał z zawieszonego cła na unijnym rynku. Obecnie nawet jak coś idzie do Polski to najczęścej cło nie jest płacone w Polsce, tylko poza Polską - bo jest im po prostu łatwiej.
- 3 11
-
2024-06-03 05:29
Nie może tylko napewno
Rydy blokują tak ja Niemcy każą. Szykują się przejąć Gdańsk a Gdynia to wioska, va tak naprawdę to kara, że kandydat P0 przegrał
- 7 6
-
2024-06-02 20:14
Z CPK do portu powinny prowadzić tory, a nie żadna droga. (1)
- 5 17
-
2024-06-02 21:23
Tory tylko do obozów niemieckich
- 11 4
-
2024-06-02 18:58
Cpk??
Nein!!!
- 8 19
-
2024-06-02 16:18
AA (2)
Ten pan rozwala wszystko co napotka, niszczył, niszczy, niszczyć będzie,
kilka pomalowanych kominów to trochę mało.- 38 14
-
2024-06-02 21:24
Po co CPK jak szwabom wystarczy lotnisko w Berlinie
- 14 4
-
2024-06-02 17:04
Ten kłamca nawet tego nie zrobił, na zdjęciu był jego kolega
Jedyne co jest pewne, to już wtedy był kapusiem Stasi.
- 27 15
-
2024-06-02 14:38
(5)
Ale co mają do powiedzenia przedsiębiorcy Niemcom jest to nie na rękę niepotrzebna dla nich konkurencja więc nie ma I nie będzie ale w zamian dostaniemy jakas tam kasę z funduszu odbudowy
- 20 19
-
2024-06-02 22:42
Jacy przedsiębiorcy? Ci co liczą na grubą kasę za budowę? Skoro to taka opłacalna inwestycja to niech za swoje ją budują. (3)
- 3 6
-
2024-06-03 14:39
Przecież do budowy dokładają się dwie prywatne firmy - Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund, które obejmą 49% udziałów w lotnisku. Czego nie rozumiesz? Myślisz, że wykładaliby kasę gdyby ta inwestycja była nieopłacalna.
- 1 0
-
2024-06-03 07:40
człowieku nie rozumiesz tematu
Tu nie chodzi o inwestycje budowlane ale ma być to port dla cargo.
- 4 2
-
2024-06-02 23:06
Nie mówili na tvn, że CPK chce budować prywatny inwestor??
- 5 0
-
2024-06-02 21:25
Wyborcy PO, wnuki dawnej służby wiejskiej mają lotnisko w Berlinie
- 12 3
-
2024-06-02 12:24
Ekspert. (4)
Tak
Szkoda tylko, że PIS i Horala NIC nie zrobili poza tym, że CPK wyciągnęli kupę kasy ale dla siebie. Były protesty bo ziemię i domy proponowali g...e stawki. A teraz płacz i lament. Rozliczamy zarząd i Horale a potem piszmy te brednie. Mamy już kanał Sueski po którym kajaki pływają. To też była inwestycja PiS- 51 62
-
2024-06-02 18:11
(1)
co ty chłopcze bredzisz , wykonano plany zarezerwowano ziemię to nie jest postawienie budki dla ptaków taki projekt trwa, widzę że albo jesteś toatalnie odmózdzony słóuchajc pinokia z Sopotu albo jesteś wrogiem Polski
- 27 15
-
2024-06-02 22:44
Dokładnie, to nie jest budowa budki dla ptaków. Przed wyborami mówili że ukończą w 2028. Jakim cudem?
TO jest lotnisko w Radomiu do kwadratu. Przewalili budżet dwukrotnie, harmonogram jeszcze bardziej. I co? g*wno. ci sami eksperci nawołują teraz do budowy CPK. To będzie Radom 2.0.
- 9 6
-
2024-06-02 14:34
Wk**** mnie takie komentarze osłów
Które nawet nie wiedzą jakie to były stawki. Znam kilka osób z okolic Baranowa i każda z tych osób sprzedawała ze znacznym zyskiem działki i ziemię. Narzekają jedynie cwaniacy, którzy chcą wysępic więcej. Ale oby się zdziwili że jak rudy zrobi fikołka i zmieni zdanie a ich po prostu wysiedli na siłę wtedy po cenach rynkowych tak jak to robią w Niemczech. Tam albo zgadzasz się na 1,2 wartości rynkowej albo masz wartość rynkowa i 3 MSC na wyprowadzkę bez żadnego gadania...
- 45 15
-
2024-06-02 12:34
Dlatego powtarzam, że PiS i PO (razem ze swoimi koalicyjnymi przystawkami) to jedno zło.
- 22 23
-
2024-06-02 12:15
nie będzie cpk, atomu, świnoujscia, małaszewicz, odry (10)
ale przeciez dla nas inteligentów PO podstawówce najważniejsze, że nie rządzi pis
- 68 30
-
2024-06-02 17:46
Na pewno (1)
Nie ma Izery i promów ze Świnoujścia.
- 11 7
-
2024-06-02 23:08
Oraz reparacji
Rudy powiedział, że nam się nie należą
- 6 1
-
2024-06-02 12:24
Biedny jesteś (7)
Mieli dalej kraść ?
- 24 37
-
2024-06-02 12:53
Co ukradli? Ilu bodnar wsadził??? (6)
- 35 18
-
2024-06-03 08:54
Bodnar wsadzi
a Duda ułaskawi :-) ludzie mózgi wam wyprali , że strach się bać
- 1 3
-
2024-06-02 21:27
Bodnar to Ukrainiec
- 8 1
-
2024-06-02 14:46
A zamknięto już jakieć śledztwo, ża tak plotkujesz ? (3)
- 15 23
-
2024-06-02 17:46
Zbigniew Chlebowski szef klubu PO przygotowywał ustawy dla mafii hazardowe,Sławomir Nowak prawa ręka Tuska,działał w mafii.
- 21 12
-
2024-06-02 17:06
Które śledztwo prowadzi bodnar?? (1)
Na etapie śledztwa można aresztować złodzieja. Dlaczego nikt, absolutnie nikt niea zarzutów i nie siedzi???
- 13 10
-
2024-06-03 08:56
dwóch siedziało
i co ? i prezydent co zrobił ? ułaskawił przestępców
- 2 3
-
2024-06-02 11:46
ale ważne, że teraz jesteśmy uśmiechnięci. fajnopolacy o to zadbali
- 48 13
-
2024-06-02 11:31
Ale Ryży słup z Berlina blokuje kluczowe inwestycje Polski (12)
Obudźcie się ludzie. On demolowaniem Polski zaczął rządzić
- 61 35
-
2024-06-02 14:47
Ty jesteś Madziaruskim słupem.
- 13 23
-
2024-06-02 13:48
dojczlandinio?
- 19 10
-
2024-06-02 12:25
Ty tak serio ? (9)
PiS blokował i kradl to było super
- 26 32
-
2024-06-02 18:14
(3)
najwięcej ukradł donek i jego banda wystarczy przejrzyj statystyki gospodarcze jaki był wzrost za pisu mimo wojen w ukrainie i epidemii a jaki był za Po celnicy wręcz płakali by uszczelnić granicę że nocami konwoje z cysternami wyjezdzaj bez opłacenia watu. Gronkieiwcz też była ślepa i głucha jak wyrzucali i bili starusków zorganizowane mafie przestepcze z kamienic
- 10 10
-
2024-06-03 08:56
ooo matko
co za brednie
- 1 4
-
2024-06-02 22:03
No jaki był wzrost w latach 2005 2007 gdy rządził pis?
- 2 2
-
2024-06-02 20:47
jesteście rąbnięci z filtrami... tą opinię mogę dodać a jak piszę normalnie to was poje...bało bo niedozwolone treści :) trójmia
- 0 1
-
2024-06-02 17:07
Co ukradli?? Kto siedzi??? (3)
- 10 8
-
2024-06-02 20:48
no jedni mieli siedzieć to id PAD schował :) to tylko początek... trzęsą d... jak nie powiem (1)
- 0 3
-
2024-06-02 21:30
Pewnie przekop zasypią
- 2 0
-
2024-06-02 17:46
W
Swoim czasie.
- 6 3
-
2024-06-02 12:35
Nie było super. Dżumę zastąpiła gangrena.
- 12 7
-
2024-06-02 10:22
Problem w tym ze to inwestycja w miliardy złotych (15)
Na kilkanaście/dziesiąt lat. W razie wojny zostanie zaatakowana z powietrza w pierwszej kolejności. Nie wiem czy obecne czasy to odpowiedni moment na tego typu inwestycję.
- 19 88
-
2024-06-02 20:33
A jakie czasy byłyby odpowiednie wg ciebie?
- 6 0
-
2024-06-02 11:32
Wyborcy tuska lubia byc pod butem (5)
Jak nie komuchów to UE. Dlatego wybrali tuska o jego sld-wska koalicję. I dobrze, niech maja tak jak sobie wybrali. Zaraz bezrobocie na poziomie 15%. Za tuska co raz więcej firm się zwija z Polski.
- 48 23
-
2024-06-02 17:33
kwiczcie kwiczcie (4)
bezrobocie miało rosnąć, a nie rośnie. Firmy miały padać, a to za pisu najwięcje padło. Nigdy więcej tej kacapskiej agentury!
- 10 11
-
2024-06-03 05:41
Dopiero się przekonasz, nie piernicz, śledziłem ile jest zwolnień grupowych od 3-4 miesięcy. Płacz dopiero się zaczyna.
- 4 0
-
2024-06-02 17:48
Kacapska agentura to PO są dowody. (2)
- 7 8
-
2024-06-03 11:44
Tusk 3 razy był w Moskwie, raz w Smoleńsku i raz zaprosił Putina na Molo na spacer
Oświeć nas ciemnego luda gdzie i kiedy ktoś z pisu spotkał się z ruskim?
- 1 0
-
2024-06-02 18:59
wywody w ruspublice? bez jaj
nikt tak gorliwie nie służył kacapom jak ich sługusy z pisu, stąd to wycie po oderwaniu od koryta
- 6 6
-
2024-06-02 11:31
Zgadnij krynico mądrości, w ciągu jakiego czasu można odbudować pas startowy
Gorzej oczywiście z budynkami, ale w czasie wojny nie będzie obsługi pasażerskiej, a głównie uzbrojenia (bo CPK to także duży port przeładunkowy dla towarów) oraz żołnierzy, którzy nie potrzebują specjalnych wygód. Lotniska jako obiekty strategiczne są bronione bardziej niż miasta. Kiedy do Polski przyleciała znad Ukrainy rakieta zabijając dwóch
Gorzej oczywiście z budynkami, ale w czasie wojny nie będzie obsługi pasażerskiej, a głównie uzbrojenia (bo CPK to także duży port przeładunkowy dla towarów) oraz żołnierzy, którzy nie potrzebują specjalnych wygód. Lotniska jako obiekty strategiczne są bronione bardziej niż miasta. Kiedy do Polski przyleciała znad Ukrainy rakieta zabijając dwóch ludzi przy stacji nasiennej, krzyczano: "Polska nie jest zabezpieczona przed atakami!". Takie uwagi dyskredytują osoby je wygłaszające. Obrona przeciwlotnicza/rakietowa dotyczy najważniejszych obiektów. Reszta niestety, nie będzie jakoś specjalnie chroniona
- 30 4
-
2024-06-02 10:50
Wspomnień czar (2)
Po co nam port w Gdyni, skoro jest w Danzig? Nie budujmy Gdyni, bo ta inwestycja pochłonie miliardy, a jak wybuchnie wojna, to zostanie zburzona w pierwszej kolejności. Nie wiem, czy rok 1926 to dobry czas na taką inwestycje. Może odłożyć ją na sto lat?
- 63 15
-
2024-06-02 14:23
Napij się oleju, bo najwyraźniej zaciąłeś się na grepsie starym jak świat. Nie sil się, na nikim to nie robi wrażenia, (1)
co najwyżej budzi politowanie.
- 8 21
-
2024-06-02 20:35
Niestety, nie mając wiedzy, zabierasz głos. Wychodzisz na lub nim jesteś od urodzenia, barani.
- 1 0
-
2024-06-02 10:25
(3)
W takich czasach mamy więc nic nie budować? Bo wszystko można bombardować? Dla mnie to myślenie sprzyjające Putinowi. Właśnie potrzebujemy cpk aby przyjmować pomoc w razie szaleństwa Moskwy.
- 64 9
-
2024-06-02 11:14
(2)
W razie szaleństwa Moskwy to tak strategiczny obiekt będzie pierwszym celem ataku. Nie mówię, że nie należy budować, ale należy zdawać sobie z tego sprawę.
- 4 40
-
2024-06-03 14:45
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale to lotnisko będzie chronione przez atakiem z powietrza tak jak teraz Amerykanie mają rozstawione patrioty wokół lotniska w Rzeszowie. To będzie obiekt strategiczny, więc będzie w odpowiedni sposób chronione.
- 0 0
-
2024-06-02 18:15
twój dom też może być celem ataku to idz zamieszkaj na plaży w dołku
- 7 5
-
2024-06-02 10:21
Nie może tylko na pewno
- 11 4
-
2024-06-02 10:10
CPK jest nam tak potrzebny jak przekop Mierzei albo jak potrzebna jest psu piąta noga :))))))) (3)
- 24 91
-
2024-06-03 14:54
A czy Ty w ogóle wiesz na czym polegał przekop mierzei? I że jest to część dużego wieloletniego programu? Czy tylko gadasz bo żółć Ci mózg zalały kulawy?
- 1 0
-
2024-06-02 11:17
CPK znalazło się wśród kluczowych inwestycji UE. Tak zdecydowały władze UE, więc twój prymitywny wpis na nic
IATA - najważniejsza organizacja skupiając przewoźników z całego swiata także poparła inwestycję. Znaleziono już część kapitału - to oznaka, że inwestycja ma szanse powodzenia. O ile oczywiście Ryży nie wstrzyma wszystkiego, bo on umie tylko niszczyć i ciąć koszty
- 46 16
-
2024-06-02 10:24
Maliniak, co ty? Briefingu z najnowszego stanowiska Donalda ci nie przekazali?
Był przeciw, potem zobaczył sondaże i nagle jest za.
Propagandowe posty przeciwko Słońcu Peru? Oj nie dostaniesz przelewu z urzędu w tym miesiącu.- 48 16
-
2024-06-02 10:07
(18)
Ale niemcy rudemu nie kazali robić CPK i to wystarczy. Wszystkie inwestycje infrastrukturalne będą uwalone bo to jest konkurencja dla niemców
- 77 30
-
2024-06-02 10:18
kulawy tak ci powiedział czy sam to wymyśliłeś ? 100 mln pasażerów rocznie skąd ich tylu wziąć ? :)))))))))))))) (17)
- 20 59
-
2024-06-02 12:57
powiedział mi to urzędnik niemieckiego banku, w którym starałem się o kredyt...
taka procedura, kontrola ochrony interesów udziałowców rynku.
- 15 3
-
2024-06-02 11:25
Sam mały Gdańsk z 1 pasem startowym to rocznie 6 milionów. Dodajmy Kraków, Poznań, Warszawę
W 2019 (przed pandemią, polskie lotniska obłsużyły 49 milionów pasażerów. Hub to miejsce przesiadkowe, dla róznych połączeń krajowych, krótko dystansowych europejskich etc. Ale najważniejsza jest część towarowa, w Polsce obecnie jednak trochę zaniedbana. Na tym zarabia się kokosy, bo co tu mówić, towary są łatwiejsze do obsługi niż ludzie
- 36 3
-
2024-06-02 10:48
100 konkretow na 100 dni (8)
macie moje slowo
- 36 6
-
2024-06-02 20:57
z takim prezydentem to nawet pół nie ma co... po co był rząd 2 tygodniowy? bo kasy Twojej za mało mieli... (1)
samo ministerstwo kultrury (nie wiem skąd u nich to bo nie mają jej nawet kszty)... wyprowadziło w ostatnim dniu 450 mln zł od tak dla swoich - rozumiem że już zabrałeś się za robotę i odrabiasz to wszystko za nich klaszcząc im że dobrze zrobiłeś... a to tylko jeden przykład... wyszło już przynajmniej 10 innych w tym fundusz sprawiedliwości, ropa z
samo ministerstwo kultrury (nie wiem skąd u nich to bo nie mają jej nawet kszty)... wyprowadziło w ostatnim dniu 450 mln zł od tak dla swoich - rozumiem że już zabrałeś się za robotę i odrabiasz to wszystko za nich klaszcząc im że dobrze zrobiłeś... a to tylko jeden przykład... wyszło już przynajmniej 10 innych w tym fundusz sprawiedliwości, ropa z wenezueli :) gdzie na każde auto byś dostał po 60 zł od tak gdyby kasa wróciła albo paliwo było by po 5.19 no może 5.60 bo jednak pewne rzeczy masz niezależne od rządu nawet... można by wymieniać afer i afer więc.... o co masz żal że d...e nie kumają co to ekonomia i że kasa którą sobie przywłaszczyli to była kasa wszystkich ludzi uczciwie pracujących (mniemam że Twoja nie bo beneficjent MOPS czy GOPS z Ciebie)...
- 3 2
-
2024-06-03 10:24
O co ci chodzi z tym prezydentem?
- 0 0
-
2024-06-02 11:26
(3)
Co za problem w przypadku hubu przesiadkowego, który będzie tańszy od zachodnioeuropejskich hubów?
Spójrz na Turków.
Wybudowali Port lotniczy Stambuł.
Wszystkie regularne i komercyjne loty pasażerskie zostały przeniesione ze starego lotniska Atatürka w dniu 6 kwietnia 2019 roku, po jego zamknięciu dlaCo za problem w przypadku hubu przesiadkowego, który będzie tańszy od zachodnioeuropejskich hubów?
Spójrz na Turków.
Wybudowali Port lotniczy Stambuł.
Wszystkie regularne i komercyjne loty pasażerskie zostały przeniesione ze starego lotniska Atatürka w dniu 6 kwietnia 2019 roku, po jego zamknięciu dla wszystkich regularnych połączeń pasażerskich.
Kod portu "IST" również przeniesiono do nowego lotniska.
Po zakończeniu budowy wszystkich etapów w 2025 roku, według zapowiedzi port będzie w stanie obsłużyć 200 milionów pasażerów.
W pierwszym roku funkcjonowania tego lotniska obsłużono 52.578.008 pasażerów.- 14 1
-
2024-06-02 22:00
Jak daleko od Stambułu znajduje się kolejny port cargo?
- 0 0
-
2024-06-02 14:25
Fajnie (1)
Tylko nie zapominaj, że liczba ludności Turcji wynosi 85 mln (2022), a nie 37 jak w Polsce. Poza tym Turcja jest też (wg obecnej nowomowy), istotną destynacją turystyczną dla ludzi z wielu państw.
- 2 12
-
2024-06-03 14:58
I dlatego nie ma obsługiwać 200 mln pasażerów, tylko 40 mln w pierwszym etapie. W drugim 50 i w trzecim 60 jak będzie potrzeba. Ma być hubem przesiadkowym dla Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Bułgarii, Rumunii, w przyszłości Ukrainy i być może kiedyś Białorusi. I tacy Litwini albo Łotysze będą lecieli z Wilna do Turcji z przesiadką na CPK.
- 0 0
-
2024-06-02 11:04
Zdradził brata o świcie. 14 lat temu :)))))) (1)
- 6 31
-
2024-06-02 17:48
Maliniak ty jesteś sztuczną inteligencją
Czy zwykłym i....ą ?
- 7 1
-
2024-06-02 10:25
A ty cały czas probujesz te swoje brednie wcisnąć (5)
Każdy niezależny ekspert mówi że to nie o pasażerów chodzi tylko o kasę z cła z towarów jakie by przez Polskę przechodziły
- 45 5
-
2024-06-02 12:12
Do niego nic nie dociera ,to jest psychol.
- 18 1
-
2024-06-02 10:47
(3)
A jakie niby towary by do nas importowano? Bo chyba nie sądzisz że do ruskich czy na Białoruś by to miało iść? A jak do zachodniej Europy to chyba by wybrali bliższe lotnisko. CPK potrzebne ale nie w skali jakiej to rysował kaczy dziób
- 3 38
-
2024-06-03 15:01
Chociażby te, których miejscem docelowym jest Polska albo Litwa albo Łotwa albo Czechy.
- 0 0
-
2024-06-02 15:21
A ja dodam, (1)
że ta budowa mogła być zaplanowana jeszcze dalej od portów. Co da zaplanowane miejsce? Zasmrodzenie całego kraju. W portach nadmiernie załadowane kontenery na samochody i jazda. Na listach przewozowych kontener z ładunkiem waży 21 ton, a na haku w porcie 40 ton. Drogi będą rozjechane przez kilka lat. Wygaszają transport kolejowy towarów na rzecz
że ta budowa mogła być zaplanowana jeszcze dalej od portów. Co da zaplanowane miejsce? Zasmrodzenie całego kraju. W portach nadmiernie załadowane kontenery na samochody i jazda. Na listach przewozowych kontener z ładunkiem waży 21 ton, a na haku w porcie 40 ton. Drogi będą rozjechane przez kilka lat. Wygaszają transport kolejowy towarów na rzecz transportu kołowego. Jeden skład pociągu to około 60 wagonów, a ten sam towar na samochodach to 60 pojazdów. A drogę czerwoną muszą zrobić, bo obecna estakada za kilka lat rozsypie się z wielkim hukiem, oby nie z tragedią.
- 0 5
-
2024-06-02 17:53
Dlatego kolej jest drugim po wodnym
najbardziej ekologicznym środkidm transportu. Coś się uczepił tych "tirów" w portach ?
- 3 1
-
2024-06-02 09:11
Opinia wyróżniona
Na co czekamy? (30)
Rumunia już ruszyła z inwestycją
hubem lotniczym. U nas nas jest tylko teren i kłótnia. Niedługo Węgry i Portugalia też ruszą z podobnym projektem.- 545 34
-
2024-06-03 08:39
Miczel
Jest super, za to Polacy uśmiechnięci.
- 5 0
-
2024-06-02 14:59
Hub lotniczy (2)
Hiszpanie też wybudowali i co tam jest ?
- 4 16
-
2024-06-02 17:08
Tam rządzi lewica, można wziąć ślub z psem (1)
- 20 3
-
2024-06-03 09:52
Szukał pan kraju, gdzie może to zrobić i stąd ta wiedza
Czy jednak bredzi pan z przyzwyczajenia?
- 1 2
-
2024-06-02 12:15
jak głosujesz tak masz (4)
on nie zrobi niczego co uderza w interesy Niemiec
- 38 5
-
2024-06-02 15:23
Nie pisz bzdur! (3)
Niemcy płakali bardzo mocno, a gazoport w Świnoujściu powstał terminowo.
- 4 17
-
2024-06-02 19:57
gazoport w swiniujsiu powstał bo go pis zbudował
- 5 3
-
2024-06-02 17:10
Kłamiesz jak ryży (1)
Gazoport miał opóźnienie 4 lata, skończył go pis w 2016 roku
- 11 1
-
2024-06-02 22:47
PiS go skończył? Chyba otworzył. Jesteś prawdomówny jak politycy Sowieckiej (czy tam Suwerennej) Polski
- 0 4
-
2024-06-02 11:45
należy pogratulować wyborcom rudego, czerwonego, zielonego oraz prezentera tv
- 28 3
-
2024-06-02 10:54
No co czekamy? Już odpowiadam (1)
Na razie to na przydział wykwalifikowanych inżynierów z Afryki, a później się zobaczy, co Berlin postanowi.
- 42 8
-
2024-06-02 17:10
Rudy klepnął pakt o przymusowej relokacji imigrantów
- 11 0
-
2024-06-02 10:37
Atak botów.
- 5 13
-
2024-06-02 10:09
Zapytaj Horałę (14)
dlaczego przez 8 lat rządów pilnowali pola i brali kasę za nic i nic nie wybudowali.
- 26 49
-
2024-06-02 10:15
Co kulawy wybudował przez 8 lat ? Tusk wybudował tysiące kilometrów autostrad i dróg, gazoport. (13)
Tylko jeden przykład tego co wybudował kulawy? kulawy sprzedał naszym wrogom Lotos za 1% wartości :)))))))))) kulawy Judasz :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 17 50
-
2024-06-03 15:04
Baltic Pipe. Buduje się OMT. Trasa Kaszubska.
- 0 1
-
2024-06-02 21:40
grupa kulawego z Nowogrodzkiej została rozbita :
Kto ci pisze te teksty? Sam tego nie wymyśliłeś przecież.
- 2 1
-
2024-06-02 20:02
tusk tak budował żę ci co budowali to zbankrutowali bo to najdroższe autostrady były orliki tak zbudował ze murawe trzeba sciagac bo rakotwórcza gazoport wybudował co to gazoportu to zapoczatkował go i wymyslił sp Lech kaczyński , zasługi tuska to wielomiliardowe straty Polski na cłach z watu zamkniecie stoczni cukrowni itd
- 4 1
-
2024-06-02 16:18
Zniwu na sreberku
pozwolili ci posiedzieć na internetach?Ha ha ha ha haaa
- 5 0
-
2024-06-02 10:34
broszurke ci zla dali -terminal gazowy kaczor wybudowal a rudy chcial go zamknac (7)
wymien te tys km autostrad -do dzisiaj nie wykonali planu z euro 2012 ...
- 39 9
-
2024-06-02 12:41
Co ty odwalasz żałosny pisowczyku? Nie (2)
ośmieszaj się. Gazoportu nie da rady zaprojektować i zbudować w ciągu jednego roku, zatem nie praw tu dyrdymalow, że Tusk blokował tę inwestycję.
- 5 15
-
2024-06-02 20:47
lol (1)
No widzisz, żałosny anty pisowczyku, a wy twierdzicie że cpk się da:)
- 2 0
-
2024-06-04 10:54
Nikt nie mówi że w rok się wybuduje, ale gdyby Lasek wziął się wreszcie do roboty a nie bredził o audytach, to byłoby w 2030 r.
- 0 0
-
2024-06-02 10:39
Mama ci czyta takie bajki jak `poczytaj mi mamo` ? Gazo port wybudował Tusk a kulawy nadał mu tylko imię swojego brata (3)
bliźniaka pewnie za to że kazał mu lądować we mgle co skończyło się tragedią. Zresztą jak całe życie kulawca :)))))
- 9 26
-
2024-06-04 10:55
Decyzja o budowie gazoportu zapadła jak premierem był Kaczyński. Po objęciu władzy PO do 2009 r. nie zrobiła nic w sprawie budowy gazoportu.
- 0 0
-
2024-06-03 15:05
Tobie za to mama nic nie czytała i jesteś d**ilem.
- 0 0
-
2024-06-02 20:51
Co ci cały czas ugniata główkę? Sprawdź, co to takiego, niedorozwoju, bo może to przeziębienie przenoszone drogą płciową:)
- 2 1
-
2024-06-02 10:27
Że tak się nieśmiało zapytam, dużo płacą za takie trolowanie? Trzeba jakiś kurs w Moskwie odbyć?
- 27 5
-
2024-06-02 09:31
(1)
Ale my jesteśmy znowu chwaleni z Berlina i Brukseli. To najważniejsze.
- 45 7
-
2024-06-02 12:40
Berlin się cieszy, bo im Polska nie odbierze części rynku pasażersko-towarowego.
- 19 2
-
2024-06-02 09:16
Opinia wyróżniona
9 km kluczowej drogi budujemy 30 lat !!! (55)
Jak nie będziemy umieli ogarniać takich zadań to będziemy państwem podrzędnym.
- 564 4
-
2024-06-03 13:09
za tego rzadu to pewne nieudaczniki
- 0 0
-
2024-06-03 05:50
podziękuj takiemu Horale - dozorcy baranowskiej łąki
Przez 8 lat mieli pełnię władzy i co zrobili? Wypłacili pensje sobie i koleżkom. Teraz jak od kasy ich odsunięto, to płacz jakich to cudownych inwestycji im zabraniają realizować... Było się wykazać wczesniej
- 9 11
-
2024-06-02 22:51
...
...i kilometr toru wodnego w Elblągu
- 8 1
-
2024-06-02 21:06
wszystko przez rudego
- 11 1
-
2024-06-02 17:40
Niczego nie budujemy, skąd ten licznik?
- 3 0
-
2024-06-02 15:40
Panstwem podrzędnym - to byliśmy i nadal jesteśmy (2)
- 10 1
-
2024-06-03 13:11
bylisny za tuska no i teraz napowrot
- 0 0
-
2024-06-02 17:11
Jak głosujeta tak mata
Rudy cofa nas w rozwoju
- 19 1
-
2024-06-02 12:53
Ktoś ta 13grudniowa koalicję wybrał to że Niemcy pomogli , teraz muszą dziekowac
- 18 7
-
2024-06-02 12:16
PO co nam ten port skoro jest w Hamburgu?
chciałeś rudego to masz
- 31 11
-
2024-06-02 11:57
na rozpoczęcie budowy Drogi Czerwonej, czy Portu Zewnętrznego
- 12 2
-
2024-06-02 11:43
jesteśmy już a to duża róznica
- 4 0
-
2024-06-02 11:01
Komuna odbudowała przez 30 lat cały kraj po wojnie (7)
Ekipa spod znaku "nie matura, lecz chęć szczera" budowała wizjonerskie inwestycje, które są ważną częścią naszej gospodarki do dzisiaj. Światli i kształceni Europejczycy z elity czeciej erpe nie potrafili nawet czasem wyremontować przez 30 lat tego, co dostali w spadku po koniuchach, a to, co miało jakąkolwiek wartość to od razu sprzedali, a kasę przejedli.
- 32 2
-
2024-06-02 13:10
O, żałosny obrońca PRL się znalazł. (1)
Gościu nie ośmieszaj się. Tylko kilka inwestycji było trafionych jak te związane z motoryzacją (rafinerie), gdzie wtedy powstała wyłącznie jedna dwujezdniowa droga samochodowa bez parametrów autostradowych (bez skrzyżowań dwupoziomowych) i tylko między Śląskiem a Warszawą.
Stocznie i huty i wiele innych zakładów było przeinwestowanychGościu nie ośmieszaj się. Tylko kilka inwestycji było trafionych jak te związane z motoryzacją (rafinerie), gdzie wtedy powstała wyłącznie jedna dwujezdniowa droga samochodowa bez parametrów autostradowych (bez skrzyżowań dwupoziomowych) i tylko między Śląskiem a Warszawą.
Stocznie i huty i wiele innych zakładów było przeinwestowanych do giga rozmiarów przez co były nieudolne ekonomicznie, bo musiały mierzyć się z potężnymi kosztami utrzymania. Do tego doszło nadmiar zatrudnienia pracowników biurowych - na Zachodzie na 5 biurowych przypadało 100 fizycznych, w obozie sowieckim było średnio 50 biurowych i 100 fizycznych. Bo bezrobocia w tym obozie miało nie być.
W PRL jeszcze jako tako dbał o kolej - powstały nowe linie w tym CMK (ale jedynie połowa), była mocna elektryfikacja (o dziwo dopiero za Jaruzelskiego) a główne linie utrzymywano tak, że cały czas do lat 90 nie ograniczano na nich drastycznie prędkości szlakowych, a remonty prowadzono tak, że nie zamykano całkowicie na długi okres czasu linii dwutorowych (ruch odbywał się po jednym torze).
Za PRL w latach 70 i 80 prędkość max. na takich liniach kolejowych jak Wrocław - Jelenia Góra czy Koluszki - Dęblin przez Tomaszów Maz. (fragment szlaku Łódź -Lublin) nie spadła do 40
km/h. Po roku 1990 nawet na odcinku Legionowo - Warszawa, gdzie teraz jeżdżą Pendolino długi okres czasu też było ograniczenie prędkości do 60 km/h. I nie tylko tu. W ogóle był okres czasu że pociągi ekspresowe jechały z Gdańska do W-wy Wsch. ponad 5 godzin.
Dopiero kasa z UE pomogła uratować polskie koleje.
Tu inwestycje PRL a teraz za kasę UE - bez porównania, Polska ludowa to dno- 5 16
-
2024-06-02 14:23
w głębokich latach '80 jechałem do Wa-wy trochę ponad 3h
Przyczyny późniejszej zapaści nie są takie oczywiste, jak usiłujesz to przedstawić...
Podobnie jak rozbieżność tego co powstawało w PRL a na Zachodzie.
Podstawowe kłamstwo, które uprawiasz, to porównanie lat '80 i stanu obecnego w PL.
To zupełnie inne czasy a nasz dystans do Zachodu obecnie znacząco wzrósł.
Tylko jesteśmy trochę lepiej odmalowani i posprzątani...
To podstawowa i główna zmiana.
Pomimo upadku Polifarbu, farby to ci u nas pod dostatkiem.- 12 4
-
2024-06-02 11:11
Vide sprzedaż Lotosu przez kulawego naszym wrogom za 1 procent wartości :)))))) (4)
- 10 24
-
2024-06-02 11:34
Nie wiem, gdzie powstają te blyskotliwe analizy politologiczne (3)
I kto tam dla was jest wrogami, ale my tutaj w Polsce żadnej kosy z Arabią Saudyjską ani z Węgrami nie mamy i śmiało możemy robić z nimi interesy bez większych obaw.
- 14 6
-
2024-06-02 13:16
Szukasz frajerów żałosny pisowczyku na swe (2)
brednie? Ty i tobie podobni robicie tu na tym portalu super analizy do tego stopnia, że tu na Pomorzu obrywacie w kolejnych wyborach wszelkiej maści. Gdzie wasz super "specjalista" Horała nie wygrał tu żadnych wyborów samorządowych.
Zatem pisowski "geniuszu" produkuj dalej swe "błyskotliwe" analizy o interesach z Saudami czy Węgrami o wartości co najwyżej papieru, ale toaletowego.- 6 17
-
2024-06-02 20:55
Niestety, ale on przy tobie to rasowy intelektualista!
- 7 0
-
2024-06-02 14:16
"tu na Pomorzu obrywacie w kolejnych wyborach"
Syndrom sztokholmski?
a może słabość intelektualna?
Niewiele brakowałoby, a nie byłoby tak różowo dzięki najbardziej upośledzonym gminom południowego zachodu. Marszałek musiał mocno się napocić, aby uklepać sprawę...
Nie bez wpływu jest też ogromna emigracja wykształconych Pomorców, którzy za chlebem rozpłynęli się poSyndrom sztokholmski?
a może słabość intelektualna?
Niewiele brakowałoby, a nie byłoby tak różowo dzięki najbardziej upośledzonym gminom południowego zachodu. Marszałek musiał mocno się napocić, aby uklepać sprawę...
Nie bez wpływu jest też ogromna emigracja wykształconych Pomorców, którzy za chlebem rozpłynęli się po całej Europie. Bo od dawna w niej byli, dzięki właśnie morzu i koniunkturze w tych branżach. Niestety, niespecjalnie interesują się sprawami lokalnymi, bo tylko z tego powodu mogą mieć kłopoty...
Zastąpili ich masowo napływający "za chlebem" ludzie z Wa-Mar... wykorzystani przez Mazowsze, znaleźli sobie nową "ziemię obiecaną"...
I interes wytłumił rozum... Kredyciarzy łatwo wystraszyć i podporządkować...- 10 2
-
2024-06-02 10:35
projekt ul.Wiśniewskiego zrobił Kwiatkowski, a na realizację czekaliśmy 60 lat. (6)
- 11 5
-
2024-06-02 15:43
Ulica Wiśniewskiego, to powojenna Marchlawskiego.
Została oddana do użytku w 1925 roku (nie pamiętam nazwy przedwojennej). Nawierzchnia była ułożona z kocich łbów.
- 9 0
-
2024-06-02 11:45
A czemu tak długo? (3)
- 2 0
-
2024-06-02 21:02
(2)
Zapytaj się tych, którzy od zakończenia II wojny nie są w stanie ułożyć drugiego toru z Gdyni do Słupska. Nie wspominając już, że na drugi tor do Szczecina pewnie jeszcze dłużej poczekamy.
- 3 2
-
2024-06-02 23:08
przyjmij do wiadomości, że odtwarzenie drugiego toru jest faktem od kilku miesięcy. (1)
Prace rozpoczęto od Słupska.
Pierwszy etap to prace do Lęborka i przebudowa węzła Słupsk i dworca.
Więc w końcu coś się ruszyło...- 5 1
-
2024-06-03 10:28
Czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi? Napisz, chętnie ci wyjaśnię:)
- 0 1
-
2024-06-02 11:35
Ile?
Głupoty piszesz. Ulica J. Wiśniewskiego istniała od bardzo dawna i kiedyś jeździły po niej nawet trolejbusy na Oksywie, ale wtedy nosiła imię Marchlewskiego.
- 9 0
-
2024-06-02 09:57
ostatnie 8 lat PIS niczego kompletnie nie zrobił (23)
- 15 34
-
2024-06-03 13:16
to pisze d**il
- 0 0
-
2024-06-02 13:27
Coś tam zrobił za kasę, którą PO tuż przed zmiana (1)
władzy dostała bez przeszkód z UE.
Rządzenie to nie robienie łaski a obowiązki utrzymania go na odpowiednim poziomie ekonomiczno-gospodarczym, w tym prowadzenie nowych inwestycji w transporcie.
Za jednych i drugich (PO i PiS) np. GDDKiA prowadzi dalej swoją działalność polegającą na budowie nowych dróg i utrzymaniu innych. Przy zmianach władzy ludzie z tej instytucji pracy nie kończyli. To samo w pkp plk.- 3 6
-
2024-06-02 14:06
żadna kasa po PO nie została
Dlatego "Kaszubska" i OMT powstały dopiero w drugiej kadencji PiS.
Gdańskie GDDKiA w 2014 dało ciała po całości i nie przygotowało zadań. Bo na to trzeba czasu.
Dlatego tuż przed wyborami zostali zdymisjonowani, aby smród bardziej się nie rozlał...- 13 2
-
2024-06-02 11:27
(2)
Modernizacja torowisk w portach za miliardy to sama się zrobiła?
- 14 1
-
2024-06-02 13:19
A miliardy to skąd gościu? (1)
- 3 10
-
2024-06-02 19:01
Z naszych podatków
- 6 0
-
2024-06-02 10:50
(8)
Nic? To pierwsze z brzegu co rząd PiS zrobił najbliżej Trójmiasta: Trasa kaszubska i rozpoczęcie budowy OMT. Tusk zrezygnował z Trasy kaszubskiej w2014 roku. Tyle dla Nas zrobił ten Pomorzanin....
- 27 6
-
2024-06-02 13:18
Trasa Kaszubska ugrzęzła w urzędach i sądach. (2)
Po przejęciu władzy przez PIS to jej budowa też szybko nie ruszyła.
- 5 10
-
2024-06-02 23:49
W rzadnych urzedach i sądach. Zgodnie z tym co wtedy przedstawial rząd Tuska nie było na to kasy i zamknieto trase kaszubską koncepcją na półkę. Po wygranych wyborqch przez PiS od razu nadano bieg trasie kasxubdkiej w formie projektuj i buduj.
- 6 0
-
2024-06-02 23:12
przede wszystkim ugrzęzła w braku przygotowania finansowania
Które zawaliła gdańska GDDKiA...
- 7 0
-
2024-06-02 11:00
(4)
A co zrobił pis jeśli chodzi o linie kolejową 201 czy też modernizację linii kolejowej do Słupska?
- 5 15
-
2024-06-02 12:42
modernizacja 202 została uruchomiona, prace są prowadzone od Słupska do Lęborka
Przebudowywany jest także sam węzeł kolejowy w Słupsku.
201 to zawiła sprawa, nie bez wpływu jest ambiwalentna postawa zarządców województwa, którzy usiłują konkurować z kolejami lub kierować ich działaniem (Gdynia)... Ambiwalentna jest też postawa części pomorskiej społeczności, która podobnie jak w okolicach Baranowa, usiłuje ugraćPrzebudowywany jest także sam węzeł kolejowy w Słupsku.
201 to zawiła sprawa, nie bez wpływu jest ambiwalentna postawa zarządców województwa, którzy usiłują konkurować z kolejami lub kierować ich działaniem (Gdynia)... Ambiwalentna jest też postawa części pomorskiej społeczności, która podobnie jak w okolicach Baranowa, usiłuje ugrać swoje... Lobby "turystyczno-medyczne" związane jednym z wicemarszałków?
"Komitet Społeczny Obrona Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Kaszub powstał w 2019 roku. Jego członkowie nie zgadzają się na taki zakres budowy drugiego toru linii kolejowej 201 na Kaszubach. Ich zdaniem po pierwsze ta inwestycja nie ma uzasadnienia merytorycznego, a po drugie leży im na sercu bogactwo przyrodnicze i historyczne tej części Kaszub."
Z drugiej strony, powód będący przyczyną tak trudnego przebiegu tej linii kolejowej przestał być aktualny jakieś 80 lat temu. Należy przemyśleć jej przebieg i zrobić "podejście" do portu w Gdyni od zachodu. Wyeliminuje to ciężki ruch towarowy ze ścisłego centrum Gdyni i ułatwi ruch pasażerski.
Więc może lepiej, że nie modernizuje się tej linii w istniejącym śladzie? Który jest dwutorowy od urodzenia, bo takie były założenia "węglówki". Jednak budująca ją francuska firma nie bardzo miała na to ochotę... W zamian Polska do dzisiaj nie spłaciła kredytu na tę budowę (umorzony po II Wojnie).- 9 1
-
2024-06-02 11:26
Jakbyś sie orientował
To za to odpowiada wojewoda pomorski z ramienia totalnych, lecz lepiej robić z siebie cy..mbała i pisać bzdury niż poczytać kto za to jest odpowiedzialny.
- 19 6
-
2024-06-02 11:26
Modernizacja linii do Słupska rozpoczęła się kilka miesięcy temu. (1)
- 10 1
-
2024-06-03 10:31
Ledwo 79 lat od zakończenia wojny. Dość szybkie tempo pracy:)
- 2 0
-
2024-06-02 10:07
Jak to nic? kulawy postawił bratu tysiące pomników za to że kazał mu ładować we mgle :))))) (4)
- 12 30
-
2024-06-02 11:31
Jak jesteś taki wszechwiedzący (2)
To napisz za co Tusk dostał od Putina szczerozłotą wazę zaraz po ,,katastrofie" lotniczej. Za to że on szczęśliwym zbiegiem okoliczności sam nie wsiadł do tego samolotu.
- 11 7
-
2024-06-02 13:20
Tylko Tusk coś dostał od Putina? Inni nie dostali? (1)
Gościu, nie ośmieszaj się.
- 2 9
-
2024-06-03 10:33
Bo inni też dostali?
I to ma być usprawiedliwienie twojego politycznego idola?
- 1 0
-
2024-06-02 10:09
Oraz niezliczoną ilość nazw ulic, rond - Piłsudski oraz Kazimierz Wielki nie mają tylu.
Pewnie w myśl zasady: lenin wiecznie żywy :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 8 18
-
2024-06-02 10:07
No przepraszam (2)
Przecież jest przekop dla kajaków i lotnisko w Radomiu, po którym hula wiatr. No i elektrownia w Ostrołęce. A nie, czekaj...
- 20 20
-
2024-06-02 10:49
"No..." (1)
Wyszkolony w Rosji czy w Bułgarii?
- 11 5
-
2024-06-02 13:21
Masz coś do Bułgarii Iwan?
- 6 2
-
2024-06-02 09:34
(1)
Najważniejsze są audyty a nie budowanie.
Niedawno polityczka KO w TV stwierdziła że ludzie czekają przede wszystkim na rozliczenia pisu. Tak tylko tego chcemy. Nic się dla nas nie liczy tylko chcemy igrzysk a nie chleba.- 34 7
-
2024-06-02 09:37
Za to udało się załatwić, że można wchodzić do Sejmu z psem.
- 32 1
-
2024-06-02 09:26
(1)
Od dawna jesteśmy państwem podrzędnym, bo od dekad politycy wolą kraść niż zrobić coś aby nas jako kraj rozwinąć.
- 33 0
-
2024-06-02 11:45
a bydło na nich głosuje...hahahhaha, zmieniają sobie tylko okupanta
- 14 0
Wszystkie opinie
-
2024-06-02 09:02
(24)
Rząd nie chce dlatego że Frankurt i Kopenhaga nie chcą,to nie jest w ich interesie mieć konkurencję,podobnie nabrzeża zbożowe,lepiej jak są w Mukran a nie w Gdańsku.Niestety teraz trzeba czekać 4 lata aż rodacy zrozumieją swój błąd.
- 190 53
-
2024-06-02 09:04
(3)
Nie zrozumieją bo tusk już był przez 8 lat, a znowu go wybrali. Niestety brak refleksji. Inna sprawa, że pis się za bardzo rozpasł.
- 28 17
-
2024-06-02 11:34
Znowu czegos za tuska nie bedzie (1)
I bardzo dobrze wyborcom tuska. Nie musi być drogo czerwonej
- 2 5
-
2024-06-02 14:29
No tak
Bo przecież tylko ludzie z legitymacją partyjną PO będą z niej korzystać. Taka to logika tępego wyznawcy szczerbatego guru.
- 3 1
-
2024-06-02 11:43
I to jest najtrafniejszy komentarz. Pis się rozbisurmanił i wymagał zmiany choćby jako przytyczek za polski ład. Ale w zamian mamy sługusów Berlina co blokują kontenery zbożowy, atom, CPk i wszelkie inne inwestycje co mogą narazić Niemców na straty.
- 7 3
-
2024-06-02 09:05
Ty swoich błędów chyba nigdy nie pojmiesz.
Nie uczysz się na nich. Przykre.
- 17 8
-
2024-06-02 09:10
Co, pis za 4 lat???? (9)
Hahahaha
- 10 15
-
2024-06-02 09:24
(8)
Widzisz Ty widzisz tylko PiS i PoKo/PZPR .To nie chodzi o partie,tylko o propolski rząd.Teraz 4 lata mamy rząd POd butem UE.
- 13 14
-
2024-06-02 09:33
(4)
A wcześniej mieliśmy Polskę 8 lat pod rządami złodziei i niszczycieli kraju
- 13 12
-
2024-06-02 09:42
Zaiste, historia kołem się toczy:) (3)
A to ciekawe. Kolejne 8 lat wcześniej również tak pisano o odchodzącej koalicji po/psl.
- 8 3
-
2024-06-02 09:50
(2)
Już zapomnieli jak Donald robił desant do Brukseli)))
- 12 8
-
2024-06-02 10:04
(1)
Desant to robią przestępcy z PiS!
- 7 8
-
2024-06-02 10:09
Myślisz czasem, czy to tylko plotka?
- 5 1
-
2024-06-02 10:03
(1)
Tak ty jesteś za ruskimi agentami z PiS.
- 4 7
-
2024-06-02 10:10
Ojojojojoj, ulało się bubusiowi:)
- 4 1
-
2024-06-02 11:09
Sven ile puszek VIPa wydudniłes od rana ?:))))))
Zarobiłes już u kulawego na kolejne kilka to teraz możesz pójść do skupu sprzedać puszki :))))))))
- 6 6
-
2024-06-02 09:19
Doktór haha (1)
Twoja pisowska propaganda mało pomogła w ostatnich 8 latach. Teraz się w ogóle nie liczy, odpocznij.
- 13 16
-
2024-06-02 09:43
Odpocznij, bo się zmęczysz:)
Ależ jesteś niemądry, misiu:)
- 4 6
-
2024-06-02 09:36
Polacy zrozumieli błąd ośmiu lat rządów złodziei pod wodzą szczerbatego. Nigdy więcej niszczenia kraju
Sasin, czarnek, morawiecki, czarnecki, błaszczak, macierewicz, wąsik, kamiński, terlecki.....
Serio chcecie tych odklejeńców z powrotem?- 12 18
-
2024-06-02 09:38
Dr Schwanz (1)
Przestali płacić?
- 4 0
-
2024-06-02 09:44
Tobie? Szczerze współczuję:)
- 2 1
-
2024-06-02 11:13
Sugeruję zebrać się i zmusić rząd (1)
do dymisji.
- 2 2
-
2024-06-02 13:31
Wtedy przy okazji nie zdziw się jak oberwiesz
tylko policyjną pałą w łeb.
- 4 0
-
2024-06-02 19:23
Przez 8 lat nic nie zrobili (1)
- 0 1
-
2024-06-02 21:35
Kto i kiedy?
- 1 0
-
2024-06-02 09:03
Pisowskije aparatczyki już swoje nakradły. (23)
I dalej drążą temat w swoim interesie.
- 59 207
-
2024-06-02 09:08
No właśnie! (4)
Obecna ekipa 8 lat czekała.. dajmy i im skorzystać!
- 19 4
-
2024-06-02 09:14
Mało tego złodzieje z PiSuaru udają że nic się nie stało :))))))))))))))))))))))))))))))))))) (3)
- 11 31
-
2024-06-02 09:17
(2)
Aport.
- 20 4
-
2024-06-02 09:23
Do budy psie bez węchu. (1)
- 12 1
-
2024-06-02 09:45
Leżeć mnie tu cichutko, bo smyczą dam po łapkach:)
- 3 2
-
2024-06-02 09:11
(5)
To tych co na kradli to zamknąć, a dobre pomysły trzeba wdrażać a nie orać.
- 24 0
-
2024-06-02 09:54
No właśnie, dobre (3)
PiS już zbudował uj wie po co lotnisko w Radomiu. I co na nim ląduje? Niestety tyko ptaki.
- 5 12
-
2024-06-02 12:10
Fabryka (2)
Izery już działa?
- 5 4
-
2024-06-02 14:34
No jak nie jak tak
Prąd do Izery wytwarza przecież elektrownia w Ostrołęce, promy ze Szczecina przewożą tysiące pasażerów w tę i nazad, a przekopem mierzei do gigaportu w Elblągu wpływają transatlantyki. Czyż nie? :))
- 3 5
-
2024-06-02 16:35
Działają w Brukseli, totalniaki wstrzymali inwestycję jak każdą inną dobrą dla Polski z rozkazu Niemiec. Kiedyś totalni zrezygnowali z WW I przejeli to Czesi, dzisiaj totalniaki rezygnują z Izery bo to konkurencja dla niemieckich koncernów motoryzacyjnych. Niestety ty tego nigdy nie pojmiesz bo masz sufit zabetonowany, zresztą jak cała reszta elektoratu totalnych.
- 4 4
-
2024-06-02 11:03
Dobrze - tak
CPL to był pomysł... Tuska, przemianowany potem przez PiS na CPK i rozbudowany o każdą możliwą inwestycję liniową. Nic dziwnego, że od takiego "CPK na winie" (co się nawinie - to do CPK) chce się odciąć.
- 4 4
-
2024-06-02 09:12
(2)
Lepiej napisz ile nakradziono od 89 do 2015 i kto wtedy rządził
- 22 4
-
2024-06-02 09:45
(1)
W tych latach rządził też PiS :) tylko ze to nie ma znaczenia. Twardy elektorat nie rządzi żeby było lepiej tylko żeby wagrali NASI
- 4 14
-
2024-06-02 11:20
Napisze krótko
Tępy jesteś i nieuk jak reszta elektoratu totalnych. Drugą wojne światową też rozpoczął PiS? Co za betony.
- 10 6
-
2024-06-02 10:01
oni są nienażarci
- 0 0
-
2024-06-02 10:50
Staś
procent Polaków powinna wspierać Niemcy i Rosję a nie Polskę to wstyd żeby Polacy awansowali a Niemcy i Rosja była w tyle parlament europejski trybunał sprawiedliwości powinien nałożyć karę i sankcje wobec Polaków .
- 0 3
-
2024-06-02 11:09
oni nigdy nie mają dosyć
- 2 0
-
2024-06-02 12:09
Ten Pan od CPK (1)
To niech stanie w wyborach prezydenta Gdyni.
Nie do Europarlamentu.
Już raz stawał w wyborach w Gdyni.
Z określonym wynikiem.- 6 0
-
2024-06-02 16:21
Lasek?
Ten pożyteczny idjota? Co łyka jak pelikan wszystko co komisja Anodiny wypuści, nawet bajki o pancernej brzozie? Nie, dzięki, lepiej niech się trzyma z daleka od Gdyni.
- 4 3
-
2024-06-02 13:19
kasy nigdy dość
- 1 1
-
2024-06-02 13:43
PIS inaczej nie potrafi - tylko kraść (1)
- 5 5
-
2024-06-02 21:39
Pobierał lekcje u samego mistrza, który rządził przez 8 lat przed kaczorkami:)
- 1 2
-
2024-06-03 06:37
Pół miliarda złotych zarobił na zleceniach z wolnej ręki właściciel farmy trolli
Ciekawe, ile sypali mediom
- 1 0
-
2024-06-02 09:07
Polska (50)
Stała się niemiecką kolonią dlatego my zawszę będziemy pod butem berlina, nawet przemysł stoczniowy tam kwitnie i nasi rodacy tsm muszą jeździć, w Polsce jedynie branża it i jakieś inne marketingowe pierdoły mają szansę zarobić ale reszta to malaria
- 235 80
-
2024-06-02 09:15
Skończ z tą PiS owską propagandą. CPK został zaprojektowany na 100 milionów pasażerów. 100 milionów :)))))) (43)
Skąd wziąć tylu pasażerów? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 21 41
-
2024-06-02 09:23
Noga.
- 8 2
-
2024-06-02 09:24
(19)
Takie liczby sa realne jesli CPK stanie sie HUBem w naszym regionie! Duża siatka połączeń do Azji, Bliski Wschód itp i pasażerów można liczyć w milionach! Jak dotąd to albo trzeba latać przez Niemcy, Amsterdam lub Dubaj czy Dohę by dotrzeć gdzieś dalej.
- 34 8
-
2024-06-02 09:29
Do tego skończą się opłaty dla Niemców za cargo itp a może o to właśnie chodzi i tzw lobbysci tego pilnują
- 24 6
-
2024-06-02 09:43
Miliony (1)
Tak, miliony Polaków chcą mąkę latać do Azji.
- 7 14
-
2024-06-02 12:49
Miliony Polaków ma dziesiątki rzeczy z Chin.
- 4 1
-
2024-06-02 09:46
(15)
I kto Ci z tego hubu tak rozwinie bezposrednia siatke? LOT, ktory juz teraz musi zawieszac polaczenia, bo nie wypelnia ich pasazerami? LH i AF/KLM nie daja rady konkurowac z liniami z Bliskiego Wschodu, a LOT da rade? Mrzonki!
- 8 17
-
2024-06-02 10:14
(9)
Nie pisz o sprawach, o których nie masz zielonego pojęcia. Twoje predylekcje to bycia współczesnym Wernyhorą są słabe. Może zostaniesz astrologiem:)
- 5 4
-
2024-06-02 10:22
(8)
Zajmuje sie tym zawodowo
- 2 5
-
2024-06-02 10:29
(5)
I uważasz że nie da się przyciągnąć innych linii poza Lotem? A ja ci mówię że ten port będzie tetnil życiem tylko trzeba chcieć a nie mówić że się nie da
- 6 4
-
2024-06-02 10:59
(1)
Twierdzisz, ze CPK zagraniczne linie beda wykorzystywac jako wlasny hub? Mozesz podac przyklady takiego rozwiazania we Frankfurcie lub Amsterdamie?
To mialo sens okolo 2015/2017 roku. Poczatkowy plan byl taki, ze CPK mialo byc hubem Chinczykow. Obecnie z powodow politycznych nikt nie wyobraza sobie takiego scenariusza.- 4 9
-
2024-06-02 17:23
Chiny to nie Rosja. Nie są tak głupi.
Znasz przyszłość? To ja ci powiem, że Chiny po rozumieją się z USA jak na początku lat 70 i załatwia pokojowe zjednoczenie z tajwanem bez żadnej wojny. Tak jak z hongkongiem było. Zajmie to więcej czasu i napięć ale Chiny nie pójdą na wojnę bo to mógłby być koniec rządów KPCh.
- 2 0
-
2024-06-02 18:50
tak dla CPK (2)
Ludzie olejcie tego deb... to woda na jego młyn wszyscy eksperci mówi żę to się opłaca mało tego nawet tuzy biznesu ryzykuj swoje pieniądze by być inwestorem w CPK . W Polsacie był program o Cpk i takich 2 profesorków się wypowiadało też że sie nie opłaca a oni to wielcy eksperci. Naprzeciwko ich siedział polski przedsiębiorca co zbudował od podstaw największa firmę w Europie Fakro producenta okien i on ich zgasił jednym zdaniem że jak chciał dostać kredyt w banku to też były takie argumenty kto będzie montował okna dachowe po co to komu no i nie przyznali mu kredytu. Teraz to największa firma i producent w Europie. Powadząca zgasiła profesorków panowie so teoretykami a pan przedsiebiorca praktykiem tak ten przedsiębiorca chce CPK!!!!!
- 2 1
-
2024-06-02 21:52
(1)
A ten przedsiębiorca powiedział że miał konkurencje? Bo zwolennicy cpk jakoś nic nie mówią o roli Okęcia a patrząc na Radom okaże się że trzeba będzie dokładać do kilku lotnisk gdzie będzie hulał wiatr
- 0 3
-
2024-06-02 22:56
oczywista oczywistosc wszystko jest w dokumentach na tak!!!
wiadomo żę Okęcie będzie zamknięte , lotnisko wybudowane w latach 70 w środku miasta nie ma gdzie się rozrastać . Oczywiscie że mówi o roli Okęcia wszystko jest policzone a najlepsze to to że Pinokio z Sopotu sam sobie zaprzecza bo ekspertyza za CPK pozytywna już była jak oni rządzili tylko akurat pieniędzy nie ma i nie będzie bo szła na ośmiorniczki i cygara dla ryżego
- 2 0
-
2024-06-02 18:55
proponuje by ciebie zwolnili bo marny jestes pracownik albo uzyteczny idi...a
- 0 0
-
2024-06-02 21:41
Astrologią? Podziwiam dobre samopoczucie:)
- 0 0
-
2024-06-02 13:11
Marcin??! Ten Marcin od OLT??! (2)
No to się "ałtorytet" odezwał...
Ty się lepiej przyjrzyj, coś z tramwajami w Gdańsku nawyprawiał...- 4 2
-
2024-06-02 15:38
(1)
Jasne, bo jednemu psu burek. Niezly z Ciebie detektyw!
- 0 3
-
2024-06-02 21:43
Taki sam, jak z ciebie astrolog:)
- 0 0
-
2024-06-02 18:54
(1)
Lot po raz pierwszy od kilku lat jest na dużym plusie
- 0 0
-
2024-06-02 21:43
Już niedługo.
- 1 0
-
2024-06-02 09:27
(1)
To nie będzie port tylko dla Polski ale i sąsiednich krajów.
- 20 4
-
2024-06-02 09:48
Ten partyjny "musk" tego nie ogarnia. On ma za zadanie wypisywać bzdety i prymitywnie ośmieszać przeciwników politycznych. Cała jego rola.
- 9 2
-
2024-06-02 09:30
Głównie chodzi o to żeby to był hub transportowy dla towarów (18)
Obecnie dużo towarów jest oclonych w niemczech. Nawet jak z aliexpress kupujesz to często są wysyłki z niemiec, więc do niemiec trafia cło za import towarów. Dlatego tak ważne było CPK i dlatego tak bardzo przeszkadza niemcom że my chcemy mieć taki hub u siebie.
Po za tym pasażerowie są liczeni tak że jak jedziesz na wakacje i wracasz za 2 tygodnie to już wychodzi 2 pasażerów.- 26 6
-
2024-06-02 09:42
(17)
Przy odprawie w Niemczech, w tamtejszym budzecie zostaje tylko 25% cla. Reszta trafia do budzetu UE. Te 25% okreslane jest jako koszt poboru cla, wiec nie stanowi zysku dla skarbu panstwa.
Po drugie, rozwoj jakiegokolwiek portu lotniczego w Polsce dla ladunkow moze odbyc sie tylko przy okazji rozwoju ruchu pasazerskiego. LOT nie dysponuje wlasna flota samolotow cargo. Moga wozic tylko w luku bagazowym samolotow pasazerskich. LOT nie ma tez szans na duza ekspansje i konkurencje z duzymi liniami. Tym samym nie ma widokow na duzy rozwoj siatki polaczen. Nie mowiac juz o potokach pasazerow i ladunkow.- 4 25
-
2024-06-02 10:15
(7)
W domu wszyscy zdrowi?
- 11 1
-
2024-06-02 10:23
(6)
Jestes w stanie odniesc sie merytorycznie do tego co napisalem?
- 2 9
-
2024-06-02 12:39
gdyby twoje brednie były tego warte....
- 3 1
-
2024-06-02 12:41
(3)
"Moga wozic tylko w luku bagazowym samolotow pasazerskich" - z takim i**otą mamy dyskutować???
- 5 2
-
2024-06-02 15:39
(2)
Twierdzisz, ze LOT w swojej flocie posiada samoloty cargo??? Albo chociaz ma zamowienie na samoloty cargo?
- 0 4
-
2024-06-02 17:24
(1)
Ale może je mieć.
- 5 0
-
2024-06-02 20:55
W tej chwili czas oczekiwania na nowe samoloty wynosi okolo 9 lat. Mozna oczywiscie probowac kupic uzywane, ale zeby zbudowac jakas minimalna siec polaczen cargo, potrzeb kilku sztuk.
- 1 2
-
2024-06-02 22:58
Tak sadzę że masz znaczne deficyty umysłowe
- 2 0
-
2024-06-02 10:30
(2)
I znowu ten impossybilizm.
- 7 1
-
2024-06-02 11:25
(1)
To znajomosc realiow branzy. Jestem wielkim zwolennikiem rozwoju rynku air w Polsce, bo to korzystne dla mojej firmy (rozwoj bezposrednich polaczen). CPK nie rozwiazuje zadnego problemu branzy. To wylacznie projekt propagandowy.
- 2 9
-
2024-06-02 21:46
Mało mnie obchodzi rozwój twojej firmy. Rozwój państwa się liczy. Jeśli ono będzie bogate to i firemki, jak twoja, będą lepiej prosperować. Naczynia połączone.
- 2 0
-
2024-06-02 12:33
(1)
Dlaczego LOT?
Można przejąć zagranicznych przewoźników.
Boeing 747-8 Freighter w barwach amerykańskiego UPS zabiera 150 ton ładunku.
Boeing 777 Freighter w barwach amerykańskiego FedEx Express zabiera 103 tony ładunku.
Zamiast lądować w Kolonii/Bonn może wylądawać w CPK.
Port lotniczy w Budapeszcie świętuje najlepsze w historii wyniki przewozowe cargo oraz otwarcie nowej trasy cargo do Chin.
Siatka połączeń cargo lotniska stolicy Węgier wzbogaciła się o kolejny kierunek, kiedy w porcie lotniczym wylądował boeing 767-300BCF w barwach SF Airlines obsługujący połączenie z miastem Changsha, stolicą chińskiej prowincji Hunan.
Loty na tej trasie są obsługiwane dwa razy w tygodniu. W drodze z Chin frachtowce SF Airlines wykonują międzylądowanie w mieście Karaganda w środkowym Kazachstanie, podczas gdy loty z Budapesztu do Chin realizowane są bez międzylądowań. Boeingi 767F zabierają na pokład około 50 ton frachtu, głównie przesyłek e-handlu oraz towarów ogólnych, co oznacza, iż tygodniowe oferowanie trasy wynosić 200 ton.- 5 1
-
2024-06-02 14:31
one nie lądują w Kolonii ani Bonn
hubem dla amerykańskich przewoźników jest CDG. I to się nie zmieni - musieliby zabierać więcej paliwa a mniej cargo
- 2 0
-
2024-06-02 13:12
25%? (2)
W porównaniu z 0% to chyba nieźle?
- 0 0
-
2024-06-02 15:41
(1)
Te 25% cla stanowi koszt jego poboru. Nie stanowi wiec zysku, a pokrywa sie z tego koszty funkcjonowania systemu.
- 0 3
-
2024-06-02 21:47
I do tego chłopski filozof:)
- 0 0
-
2024-06-02 18:40
bzdury
kalka kopiuj wklej z portalu sputnik, przed wojn takie podobne teksty pisali niemcy po co port w gdyni utopic miliony na piaskach skoro mamy port w Gdanzing mówi wam to coś obywatelu trzasko....i ???!!!!
- 3 0
-
2024-06-02 12:37
waruj
- 0 2
-
2024-06-02 09:40
(1)
Najwięcej eksportujemy do Niemiec . Fabryk niemieckich w Polsce jest mnóstwo, choćby z branży motoryzacyjnej . Więc nie pisz głupot słuchając głupawej propagandy PiS! Poza tym droga czerwona była projektowana zanim ktokolwiek myślał o CPK !!! .
- 7 21
-
2024-06-02 09:50
Głupszej wypowiedzi nie udało mi się dzisiaj znaleźć w na tym portalu. Napisz coś jeszcze. Może przebijesz swój sufit.
- 9 4
-
2024-06-02 09:41
Dżesika i Kevin ok?
- 5 3
-
2024-06-02 09:43
Moskiewskim trollom naprawdę już serdecznie dziękujemy!!! (1)
- 11 15
-
2024-06-02 09:57
Sikorskiemu i Kondonkowi jak najbardziej. Strażnicy graniczni i wojsko było be a teraz jest cacy?
- 11 3
-
2024-06-02 12:11
Masz rację
Musisz być pod butem .
Takie twoje przeznaczenie.- 0 0
-
2024-06-02 09:07
szwaby nie chcą kredytować konkurencyjnych inwestycji (1)
- 129 14
-
2024-06-02 11:27
Niemcy i Ruskie nieszczęście świata plus polityka Eurokolchozu
- 4 0
-
2024-06-02 09:07
Polityk, którego Partia cofnęła Polskę w rozwoju o kilkanaście lat nie powinien mieć głosu. (7)
- 92 25
-
2024-06-02 09:18
Ty i twoja wesoła ferajna?
Kto nas cofnął o kilkanaście lat w rozwoju?
- 4 9
-
2024-06-02 09:58
niestety gawiedź PISowska go popiera
- 5 10
-
2024-06-02 10:27
Niestety jest u władzy
- 5 2
-
2024-06-02 10:32
Ale wziątka kopertowa była za oddanie Lotosu naszym wrogom za 1% wartości ? :))))))))))))
- 3 6
-
2024-06-02 10:36
niestety tacy krzyczą najglosniej
- 2 0
-
2024-06-02 11:07
powinna zostać zdelegalizowana
- 2 0
-
2024-06-02 13:06
Dlaczego zabierasz głos premierowi Donaldowi T?
- 2 0
-
2024-06-02 09:11
Dla mnie CPK to papierek lakmusowy intencji (7)
nowej władzy.
- 109 14
-
2024-06-02 09:59
Zapewne powstanie (4)
Tylko nie w tak dużej wersji jak chciał PiS. Przynajmniej na razie. Zdaje się, że taka jest koncepcja, z możliwością rozbudowy w przyszłości na już wykupionych terenach. Moim zdaniem brzmi to rozsądnie.
- 3 18
-
2024-06-02 10:15
Nie, to nie brzmi rozsądnie (2)
Platforma teraz mówi że CPK będzie w wersji okrojonej. Za rok powiedzą że zrobili audyt z którego wynika że w wersji okrojonej lepiej niż CPK wygląda Okęcie + Modlin. Oni od początku chcą zaorać CPK tylko nie powiedzą całej prawdy, oszuści i partacze. Jak tak dalej pójdzie to idę o zakład że przekop Mierzei Wiślanej też zakopią - bo audyt tak kazał.
- 13 5
-
2024-06-02 10:36
A komu i do czego potrzebny ten przekop? Dawaj tu zaraz powalające statystyki, a hyżo!
- 8 9
-
2024-06-02 10:42
no właśnie chodzi o to, żeby nie było jak z przekopem mierzei
Dwa miliardy złupione od obywateli w firmie podatków zostały przeznaczone na wątpliwą atrakcję turystyczną, dzięki której rekreacyjne jachty żaglowe i motorowe wchodzą z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany, Jak dla mnie super, że można sobie wyjść z Górek, zjeść rybkę w Tolkmicku i wrócić do portu i wszystko by było fajnie gdyby nie to, że w budżecie nie ma kasy chociażby na służbę zdrowia...
- 5 8
-
2024-06-02 12:37
Tak właśnie likwiduje się inwestycje mające poparcie społeczne a nie podobające sie zagranicy. Tak ja to widzę.
- 4 1
-
2024-06-02 10:38
(1)
na jaki kolory zabarwia się papierek lakmusowy?
- 0 0
-
2024-06-02 11:29
W przypadku tej władzy
na tęczowy
- 10 0
-
2024-06-02 09:11
Opinia wyróżniona
Na co czekamy? (30)
Rumunia już ruszyła z inwestycją
hubem lotniczym. U nas nas jest tylko teren i kłótnia. Niedługo Węgry i Portugalia też ruszą z podobnym projektem.- 545 34
-
2024-06-02 09:31
(1)
Ale my jesteśmy znowu chwaleni z Berlina i Brukseli. To najważniejsze.
- 45 7
-
2024-06-02 12:40
Berlin się cieszy, bo im Polska nie odbierze części rynku pasażersko-towarowego.
- 19 2
-
2024-06-02 10:09
Zapytaj Horałę (14)
dlaczego przez 8 lat rządów pilnowali pola i brali kasę za nic i nic nie wybudowali.
- 26 49
-
2024-06-02 10:15
Co kulawy wybudował przez 8 lat ? Tusk wybudował tysiące kilometrów autostrad i dróg, gazoport. (13)
Tylko jeden przykład tego co wybudował kulawy? kulawy sprzedał naszym wrogom Lotos za 1% wartości :)))))))))) kulawy Judasz :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 17 50
-
2024-06-02 10:27
Że tak się nieśmiało zapytam, dużo płacą za takie trolowanie? Trzeba jakiś kurs w Moskwie odbyć?
- 27 5
-
2024-06-02 10:34
broszurke ci zla dali -terminal gazowy kaczor wybudowal a rudy chcial go zamknac (7)
wymien te tys km autostrad -do dzisiaj nie wykonali planu z euro 2012 ...
- 39 9
-
2024-06-02 10:39
Mama ci czyta takie bajki jak `poczytaj mi mamo` ? Gazo port wybudował Tusk a kulawy nadał mu tylko imię swojego brata (3)
bliźniaka pewnie za to że kazał mu lądować we mgle co skończyło się tragedią. Zresztą jak całe życie kulawca :)))))
- 9 26
-
2024-06-02 20:51
Co ci cały czas ugniata główkę? Sprawdź, co to takiego, niedorozwoju, bo może to przeziębienie przenoszone drogą płciową:)
- 2 1
-
2024-06-03 15:05
Tobie za to mama nic nie czytała i jesteś d**ilem.
- 0 0
-
2024-06-04 10:55
Decyzja o budowie gazoportu zapadła jak premierem był Kaczyński. Po objęciu władzy PO do 2009 r. nie zrobiła nic w sprawie budowy gazoportu.
- 0 0
-
2024-06-02 12:41
Co ty odwalasz żałosny pisowczyku? Nie (2)
ośmieszaj się. Gazoportu nie da rady zaprojektować i zbudować w ciągu jednego roku, zatem nie praw tu dyrdymalow, że Tusk blokował tę inwestycję.
- 5 15
-
2024-06-02 20:47
lol (1)
No widzisz, żałosny anty pisowczyku, a wy twierdzicie że cpk się da:)
- 2 0
-
2024-06-04 10:54
Nikt nie mówi że w rok się wybuduje, ale gdyby Lasek wziął się wreszcie do roboty a nie bredził o audytach, to byłoby w 2030 r.
- 0 0
-
2024-06-02 16:18
Zniwu na sreberku
pozwolili ci posiedzieć na internetach?Ha ha ha ha haaa
- 5 0
-
2024-06-02 20:02
tusk tak budował żę ci co budowali to zbankrutowali bo to najdroższe autostrady były orliki tak zbudował ze murawe trzeba sciagac bo rakotwórcza gazoport wybudował co to gazoportu to zapoczatkował go i wymyslił sp Lech kaczyński , zasługi tuska to wielomiliardowe straty Polski na cłach z watu zamkniecie stoczni cukrowni itd
- 4 1
-
2024-06-02 21:40
grupa kulawego z Nowogrodzkiej została rozbita :
Kto ci pisze te teksty? Sam tego nie wymyśliłeś przecież.
- 2 1
-
2024-06-03 15:04
Baltic Pipe. Buduje się OMT. Trasa Kaszubska.
- 0 1
-
2024-06-02 10:37
Atak botów.
- 5 13
-
2024-06-02 10:54
No co czekamy? Już odpowiadam (1)
Na razie to na przydział wykwalifikowanych inżynierów z Afryki, a później się zobaczy, co Berlin postanowi.
- 42 8
-
2024-06-02 17:10
Rudy klepnął pakt o przymusowej relokacji imigrantów
- 11 0
-
2024-06-02 11:45
należy pogratulować wyborcom rudego, czerwonego, zielonego oraz prezentera tv
- 28 3
-
2024-06-02 12:15
jak głosujesz tak masz (4)
on nie zrobi niczego co uderza w interesy Niemiec
- 38 5
-
2024-06-02 15:23
Nie pisz bzdur! (3)
Niemcy płakali bardzo mocno, a gazoport w Świnoujściu powstał terminowo.
- 4 17
-
2024-06-02 17:10
Kłamiesz jak ryży (1)
Gazoport miał opóźnienie 4 lata, skończył go pis w 2016 roku
- 11 1
-
2024-06-02 22:47
PiS go skończył? Chyba otworzył. Jesteś prawdomówny jak politycy Sowieckiej (czy tam Suwerennej) Polski
- 0 4
-
2024-06-02 19:57
gazoport w swiniujsiu powstał bo go pis zbudował
- 5 3
-
2024-06-02 14:59
Hub lotniczy (2)
Hiszpanie też wybudowali i co tam jest ?
- 4 16
-
2024-06-02 17:08
Tam rządzi lewica, można wziąć ślub z psem (1)
- 20 3
-
2024-06-03 09:52
Szukał pan kraju, gdzie może to zrobić i stąd ta wiedza
Czy jednak bredzi pan z przyzwyczajenia?
- 1 2
-
2024-06-03 08:39
Miczel
Jest super, za to Polacy uśmiechnięci.
- 5 0
-
2024-06-02 09:11
(8)
Tak to jest, jak walka partyjna, walka o wladze przyslania rozum i dobro ogolu. Pora najwyzsza zrozumiec, ze to szansa dla wspolnej ojczyzny, przywodcy przemijaja, partie tez, a co wybudowane zrobione wlasciwie, zostaje dla wszystkich, jest dobrem wspolnym.
- 114 5
-
2024-06-02 09:16
Horała niech lepiej odda kasę. Nakradli się złodzieje z PiSuaru przez te 8 lat :))))))))))))))))))))))) (2)
- 5 20
-
2024-06-02 09:25
Powtarzasz się. A kto rządził przed PISem od 89 i czy wtedy nie ginęła kasa?
- 9 3
-
2024-06-02 10:29
To troll. Szkoda pisać.
- 1 1
-
2024-06-02 09:18
CPK musi powstać bo tego chce naród a nie jacyś politycy (2)
Za niedługo nie będzie pieniędzy z UE i nic już nie wybudujemy. Czy Tusk tego nie rozumie czy jest zbyt uzależniony od Berlina? Ten port jest konieczny dla rozwoju kraju. Ponad podziałami. Dość tych magnackich potyczek na szczytach bo tak już polska zginęła kiedyś.
- 18 3
-
2024-06-02 10:36
Trąci ruską onucą. (1)
- 1 8
-
2024-06-02 21:50
Fakt. Widać to po tobie, słychać i czuć. A zwłaszcza to ostatnie.
- 1 0
-
2024-06-02 09:52
Odezwał się beneficjent CPK.
- 1 6
-
2024-06-02 10:28
Słowo ojczyzna nie powinno paść: jest w pierwszej kolejności
Europejczykiem. Stryczek za spalenie błękitnego sztandaru!
- 0 4
-
2024-06-02 09:11
Wybraliście i znowu wybierzecie tęczowa koalicję. (5)
Ci ludzie nie oferują obecnie nic. Wszystkie większe projekty ubite a to dopiero początek.
Alles fur Deutschland i na baczność przed Ursulą von der Pfizer.
Narodzie obudz się !- 192 31
-
2024-06-02 09:18
żółta buzia.jpg
- 2 0
-
2024-06-02 09:19
Najgorsze ze tamten mem okazuje się być prawdą...
- 18 0
-
2024-06-02 10:18
PiS miał 8 lat i nic nie wybudował... I nie tylko CPKa... (1)
4 lata i miliard zł wywalone na Izera czyli jak się okazuje Chiński elektryk z Włoskim nadwoziem. Tak bo 90% to ma być części Chińskie Volvo EX30. Po 4 latach zaawansowanie projektu auta to 42% a na polu wycięto tylko las i nic więcej. W tym czasie już projekt się zestarzał i po raz kolejny Włosi zaprojektowali nowe nadwozie.... Węgrzy się z nas śmieją bo u nich Chińczycy za chińskie $$$ zbudują 2 fabryki aut i 10 fabryk bakterii. A u nas za 6 lat będzie skończony projekt auta :-)))
- 7 21
-
2024-06-02 11:58
a ten jak mantrę pis to pis tamto... pogonić wszytkich od pis po tuuska i hołownię... czas przerwać szurskie eko...
...szaleństwo w UE
- 10 1
-
2024-06-02 10:19
CPK nie będzie, portu zewnętrznego nie będzie.
Elektrowni atomowej też nie będzie. Będzie aborcja, eutanazja, tęczowe żłobki i przedszkola w każdym mieście - to jest największe osiągnięcie platformiastego rządu - banda krętaczy i patałachów.
- 24 8
-
2024-06-02 09:12
Horała czy może chory człowiek ?CPK to projekt na 100 milionów pasażerów? A czemu nie miliard - papier wszystko przyjmie :))) (7)
CPK czyli Centralna Przepompownia Kasy :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 29 132
-
2024-06-02 10:00
populiści już tak mają, a głupi motłoch wierzy
- 5 8
-
2024-06-02 12:13
(2)
Dlaczego redakcja nie reaguje na tego chorego człowieka? Tego chcecie? Takiego poziomu komentarzy i dyskusji?.słabe
- 20 3
-
2024-06-02 12:25
(1)
Dla redakcji liczy się tylko kasa. Jak czują się osoby z niesprawnością ruchową czytające o "kulawym" już redakcji nie obchodzi.
- 12 1
-
2024-06-02 18:43
Zaraz napiszą tekst o tolerancji wobec lgbt i zarzucą mowę nienawiści jakiemuś zwolennikowi pis i sumienie uspokojone. Obłuda pełną gębą...
- 6 1
-
2024-06-02 19:05
niech pan wezmie tabletki
- 4 0
-
2024-06-02 19:43
poszukaj centralnej przepompowni rozumu...
Bo na wlasny liczyc juz nie mozesz...
- 4 0
-
2024-06-02 21:57
"Kulawy....." to psychol, albo drukowana kreacja sztucznej "inteligencji".
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.