• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: umowa podpisana na obwodnicy

Patsz
28 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (279)
Podpisanie dokumentów przed rozpoczęciem budowy Drogi Czerwonej. Podpisanie dokumentów przed rozpoczęciem budowy Drogi Czerwonej.

W piątek oficjalnie podpisano umowę na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej. Dokument sygnowano na węźle Gdynia Chylonia obok Obwodnicy Trójmiasta. Spółka Mosty Katowice otrzyma za sporządzenie dokumentacji ok. 8 mln zł.



Co sądzisz o ostatnich działaniach rzadu ws. Drogi Czerwonej?

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km



  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


O wyborze wykonawcy dokumentacji przygotowawczej dla Drogi Czerwonej informowaliśmy kilkanaście dni temu. Zgłosiło się dziewięć firm. Najtańszą ofertę, w wysokości 8 mln zł, złożyła firma Mosty Katowice i to ona otrzyma od GDDKiA zlecenie.

Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.

W piątek podpisano umowę z wykonawcą. Jako tło wybrano węzeł Chylonia obwodnicy Trójmiasta, gdzie będzie zlokalizowany jeden z węzłów. Dokument podpisali: Kinga Gierlach, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz jej zastępca Waldemar Chejmanowski oraz Czesław Południok, wiceprezes spółki Mosty Katowice, wykonawcy studium.

Rząd reprezentowali Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK oraz Grzegorz Witkowski, wiceminister infrastruktury.

- To droga życia dla gdyńskiego portu, dla gospodarki morskiej, dla portu - mówił Marcin Horała. - To droga życia dla gdyńskiego portu, dla gospodarki morskiej, dla portu - mówił Marcin Horała.

Droga Czerwona: droga życia ważna z punktu strategicznego



- To droga życia dla gdyńskiego portu, dla gospodarki morskiej, dla portu, który przynosi Polsce nie tylko kilka miliardów złotych wpływów z podatków, nie tylko miejsca pracy, nie tylko biznes, ale teraz widzimy, jak ważny jest z punktu widzenia strategicznego państwa - mówił Marcin Horała.
Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 roku. Po weryfikacji i zatwierdzeniu przez GDDKiA nastąpi przygotowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Droga Czerwona ważniejsza niż estakada



Droga Czerwona: projekt i budowa do 2029 roku



Dopiero po jej uzyskaniu rozpoczną się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę. Będzie on również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 roku.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Patsz

Opinie (279) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu służy to medialne pajacowanie?

    Tak samo było za komuny. A to przecież ich praca.

    • 16 9

  • 9km za 8 milionów tylko za dokumentację??

    Aż strach pomyśleć, ile przytulą za realizację

    • 10 6

  • Ale super i w końcu jakiś rząd

    rozumie jak ważny jest port a nie biznes z pato deweloperką!!!Rzady Cegielskiej i Szczurka praktycznie rozmontowały taki duży port.A rzadu czy PO czy SLD prowadziły tylko złodziejska wyprzedaż i keji i stoczni.

    • 11 14

  • Brawo świetna informacja

    port to skarb i ogromne wpływu dla miasta i budżetu państwa.W końcu ktoś się pochylił nad tym i chwała temu rządowi!!!

    • 10 10

  • Trzeba być wybitna kanalią

    żeby krytykować umowy podpisane w związku z rozwojem portów Polskich.Ta droga usprawni transport z portu pod warunkiem ze Szczurek nie wyda pozwolenia pato deweloperom na kolejne wieżowce przy porcie!!!

    • 9 9

  • Da się?Da (1)

    A nie zamykanie stoczni bo UE kazała albo kopalni panie Tusk.Kazałeś pan zamknac stocznie bo niby nie rentowne były i nie opłacało się stoczniom pomagać a teraz w Niemczech funkcjonuje ponad 14 stoczni które prosperują i przynoszą zyski !!!Dla Niemców jesteś pan panie Tusk sprzedać własny kraj.

    • 10 11

    • Twoi pisowcy doją państwowe spółki odprawami i wsadzaniem swoich na intratne stołki. Nic nie robią, żeby stocznie wstały z kolan.

      • 8 3

  • Ryzyko (1)

    Gdy widzę nieudolność GDDKiA, opóźnienia w realizacji drogi S6 i lekceważenie mieszkańców to nie wiem czy się cieszyć z tej inwestycji. Mam wrażenie, że GDDKiA utrudnia celowo

    • 10 7

    • Otworzą za rok przed wyborami i będą o tym trąbić.

      • 5 0

  • Same słoiki na forum

    jak na razie ten rząd realizuje wszystkie obietnice,z przekopu Mierzei tez się śmialiście,z odbudowy wojska,z programów społecznych,z autostrad i obwodnic,ze zmniejszenia bezrobocia,z emerytur 13 i 14-tych.Jak można krytykować dobre zmiany to szansa na odbudowę portu gdyńskiego zaniedbanego przez Tuska i jego bandę złodziei.

    • 8 11

  • Same przygłupy na forum

    krytykują budowę drogi do portu,która usprawni transport ładunków ze statków.Tylko Niemcy się denerwują jak coś dobrego się w naszym kraju dzieje.Jak macie pretensje o braku rozwoju i remontow dróg w Gdyni to zgłoście się do Szczurka.

    • 6 13

  • Zgadzam się z forumowiczami (1)

    Nic nie budować,zaorać drogi i port.Oddać ziemie po porcie deweloperom,skorzysta na tym i budżet państwa i miasta.Jutro chodźmy zakopać mierzeje i przekop do Świnoujścia,UE będzie zadowolona ze wrócimy do epoki kamienia łupanego,takim glupim narodem łatwo się rządzi,jeszcze tylko Tuska na premiera i mamy komplet sługusów Brukseli i Berlina

    • 8 11

    • W jaki sposób można zakopać mierzeje i przekop do Świnoujścia tumanku - swoją drogą to jest "przekop"?
      Idź się leczyć biedaku umysłowy na nogi bo widać zamiast mózgu - masz papkę Prezesa Jarka i łupane kamienie w łóżeczku. Trudno - choroba umysłowa nie wybiera...

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane