• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: umowa podpisana na obwodnicy

Patsz
28 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (279)
Podpisanie dokumentów przed rozpoczęciem budowy Drogi Czerwonej. Podpisanie dokumentów przed rozpoczęciem budowy Drogi Czerwonej.

W piątek oficjalnie podpisano umowę na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej. Dokument sygnowano na węźle Gdynia Chylonia obok Obwodnicy Trójmiasta. Spółka Mosty Katowice otrzyma za sporządzenie dokumentacji ok. 8 mln zł.



Co sądzisz o ostatnich działaniach rzadu ws. Drogi Czerwonej?

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km



  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


O wyborze wykonawcy dokumentacji przygotowawczej dla Drogi Czerwonej informowaliśmy kilkanaście dni temu. Zgłosiło się dziewięć firm. Najtańszą ofertę, w wysokości 8 mln zł, złożyła firma Mosty Katowice i to ona otrzyma od GDDKiA zlecenie.

Dla pierwszego odcinka wybrany wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych studium komunikacyjne.

W piątek podpisano umowę z wykonawcą. Jako tło wybrano węzeł Chylonia obwodnicy Trójmiasta, gdzie będzie zlokalizowany jeden z węzłów. Dokument podpisali: Kinga Gierlach, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz jej zastępca Waldemar Chejmanowski oraz Czesław Południok, wiceprezes spółki Mosty Katowice, wykonawcy studium.

Rząd reprezentowali Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK oraz Grzegorz Witkowski, wiceminister infrastruktury.

- To droga życia dla gdyńskiego portu, dla gospodarki morskiej, dla portu - mówił Marcin Horała. - To droga życia dla gdyńskiego portu, dla gospodarki morskiej, dla portu - mówił Marcin Horała.

Droga Czerwona: droga życia ważna z punktu strategicznego



- To droga życia dla gdyńskiego portu, dla gospodarki morskiej, dla portu, który przynosi Polsce nie tylko kilka miliardów złotych wpływów z podatków, nie tylko miejsca pracy, nie tylko biznes, ale teraz widzimy, jak ważny jest z punktu widzenia strategicznego państwa - mówił Marcin Horała.
Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 roku. Po weryfikacji i zatwierdzeniu przez GDDKiA nastąpi przygotowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Droga Czerwona ważniejsza niż estakada



Droga Czerwona: projekt i budowa do 2029 roku



Dopiero po jej uzyskaniu rozpoczną się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę. Będzie on również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 roku.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Patsz

Opinie (279) ponad 10 zablokowanych

  • Wiadomo (3)

    Komu nie po drodze z inwestycjami w Polsce.OPozycja polska opłacana przez Niemcy.

    • 9 11

    • Nawdychałeś się miału węglowego z Kolumbii tumanku? (2)

      Czy może coś ci spadło na główkę w trakcie zabawy pod kołdrą?

      • 8 2

      • (1)

        Raczej ty wypaliłeś sobie mózg palnikiem z TVN.

        • 2 6

        • wincej czerwonych pasków z TVP srinfo, wincej czytaj ga-moniu

          • 6 1

  • Pan H. spec od wszystkiego. (1)

    Taki PISowski wazeliniarz.

    • 13 8

    • Niedługo będzie się o nim mówić Marcin H.

      jak o reszcie z tego rządu

      • 3 1

  • jak zwykle robia cyrk, podpisuja na chodniku, na peronie, na dachu itp -dla pijaru nie dla efektow (1)

    Cala obwodnica jest droga panstwowa i powinna prowadzic az do portu a obecnie transport jest estakada utrzymywana i remontowana za kase Gdyni; jak zbuduja ta ta droge to obwodnica sie calkiem zakorkuje, dlatego powinno sie planowac jej poszerzenie w jednym projekcie inaczej bedzie tragedia, zwlaszcza, ze bedzie szedl ciezki transport na budowe atomowki

    • 7 7

    • tak Gdynia chciała (wbrew oporom)

      to Gdynia ma...

      A raczej "grono", które całe życie tę konstrukcję budowało i miało ambicję dokończyć wbrew przeciwwskazaniom...

      • 1 0

  • Któż inny jak nie horała mógłby firmować tak ważną inwestycję? A jak maja się sprawy CPK szanowny ministrze? Ziemie już kupiliście?

    • 7 3

  • Słabe przedstawienie na potrzeby gawiedzi. Symboliką drogi nie zbudujesz horała!

    • 3 3

  • Dokumentacja

    Zastanawiam się Czy każdy proces inwestycyjny w tym kraju musi być obarczony taką ilością dokumentacji za którą trzeba wyrzucać grube miliony w artykule jest zdanie że jak przygotują dokumentację to zaczną przygotowywać dokumentację do składania wniosków o zgodę środowiskową czy coś takiego Przecież gdyby W tym tempie budowano Gdynię to do dzisiaj by jej nie wybudowano bo jeszcze nie skompletowaliby pewnie dokumentacji. - Czuwaj!

    • 3 1

  • zenda

    ten rzad tyle dla was robi a wy co tak jak po wszystko zle bo to robi PIS zenujace trojmiasto nalepiej miowic pinidzy ni ma i nie bedziw bo musimy rozdac miedzy swoich kolezkow

    • 4 2

  • pic

    A kolegi Meizy Hójała nie zaprosił ?

    • 5 4

  • Czyżby Harała miał amnezję? Zapomniał jak rozpoczął dokładnie w tym samym miejscu budowę OPATu? (1)

    Sa fotki na necie jak Horała z Mielewczykową i innymi aparatczykami wbili pierwszą łapatę i ogłosili budowę OPATu za rozpoczętą . Droga miała być przedłużeniem obwodnicy...tak samo jak Droga Czerwona . A więc panie Horała kiedy zakończenie bydowy OPATu? skoro jest juz rozpoczęta......

    • 5 6

    • przecież to jest OPAT

      A przynajmniej ta część prosto na północ jest wspólna. Niby tylko 2km a większość kosztów i trudności jest w nich skupiona.
      Potem na lewo (OPAT) i na prawo ("czerwona")... I to jest już łatwe...

      • 1 2

  • Niech PIS przestanie blokować pieniądze z Unii Europejskiej, które Unia przeznaczyła dla Polski - 270 mld. Koszt budowy Drogi Czerwonej to 2 mld.

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane