• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Zielona. Co jeszcze do zrobienia?

Maciej Naskręt
25 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz postęp robót przy budowie Drogi Zielonej na Żabiance.



Zwiedziliśmy budowę Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Udało nam się zejść do wykopu, w którym trzy ogromne ramy żelbetowe tunelu czekają na wsunięcie pod linię kolejową.



Przekrój tunelu pod linią kolejową. Przekrój tunelu pod linią kolejową.
Pod nadzorem BHP weszliśmy do ok. 10-metrowego wykopu przy linii kolejowej na Żabiance zobacz na mapie Gdańska by sprawdzić, jak od środka wyglądają ramy żelbetowe, które będą konstrukcją tunelu pod linią kolejową Gdańsk - Gdynia. Aktualnie trwa montaż ogromnych siłowników hydraulicznych, które będą przepychać żelbetowe konstrukcje w kierunku al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Na czole ram instalowane są stalowe noże, które przetną grunt pod linią kolejową.

W czasie prac ziemia pod linią kolejową zachowa się niemal identycznie, jak ziemniak przeciśnięty przez krajalnicę do frytek. W trakcie wsuwania elementów, grunt wsypujący się do wnętrza tunelu będzie na bieżąco usuwany.

Co przede wszystkim zmieni oddanie do ruchu Drogi ZIelonej na Żabiance?

Sen z powiek drogowcom spędza jedynie gęsty grunt nasypu, przez który ma przecisnąć się konstrukcja tunelu. Przez lata był on ubijany przez przejeżdżające pociągi. Czy drogowcom uda się sprawnie przebić pod linią kolejową? O tym dowiemy się już niebawem. Datę rozpoczęcia prac wyznaczą kolejarze, prawdopodobnie zdecydują się na majówkę. Roboty prawdopodobnie będą się odbywać po zmroku, gdy ruch kolejowy będzie mniejszy.

Co dzieje się w innych częściach budowy? Trwa wykańczanie muru oporowego przy północnej nitce Drogi Zielonej, między linią kolejową zobacz na mapie GdańskaErgo Areną zobacz na mapie Gdańska. W połowie maja na tym odcinku będą układane pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej. Gotowa jest już konstrukcja nośna kładki dla pieszych, która połączy ul. Rybacką z chodnikiem wiodącym do Ergo Areny.

W zeszłym roku zakończyły się też prace budowlane na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej, al. Niepodległości i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska. Ten splot dróg funkcjonuje już w układzie docelowym.

Droga Zielona na granicy Gdańska i Sopotu ma być gotowa w listopadzie. - Stopień zaawansowania inwestycji wynosi aktualnie 66 proc. - tłumaczy Sławomir Burczyk, kierownik kontraktu z Mostostal Warszawa.

Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki kosztuje 61,6 mln zł. Za tę cenę kierowcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (176) ponad 10 zablokowanych

  • Gospody (2)

    1. powinna być dwupasmowa - pewnie już nierealne
    2. powinna mieć światła przy przejściach dla pieszych na żądanie

    • 13 5

    • Dwupasmowa to ona jest.

      Ale powinna być dwujezdniowa. Co zwiększy przepustowość i upłynni ruch. Na szczęście światła "na żądanie" skutecznie zlikwidują płynność ruchu i dwujezdniowa Gospody będzie tak zakorkowana jak jednojezdniowa.

      • 0 0

    • Przecież mądrzy mieszkańcy zablokowali budowę 2-go pasa na ul.Gospody!Powołali nawet jakieś Stowarzyszenie.Więc pretensja do KOGO?

      • 0 0

  • A CO Z ULICA GOSPODY W TYM STANIE TO KLESKA ! ! ! wladze miasta o tym nie wiedza ? ? !

    • 6 4

  • A contrario. Która inwestycja w ogóle jest zakończona? Co jest zrobione? (1)

    • 4 3

    • jest wiele zakończonych lub blisko końca

      wyłącz silnik i włącz myślenie. Samochody nie są jedynym sposobem poruszania się po mieście.

      • 2 3

  • Kiedyś za Drogę Zieloną ... (1)

    przyjmowano ciąg: Czarny Dwór - Bitwy pod Płowcami.
    Teraz nastąpiła zmiana pojęć?? Może Panu Redaktorowi się po...ło

    • 8 2

    • a nie kolego tamto to byla a moze i jest Zielona Droga,ale nie do Sopot tylko do Dabrowszczakow,a ta nowa to Droga Zielona

      • 0 1

  • To jest Droga Zielona

    Tylko jej koncowy odcinek

    • 8 0

  • Pieniądze wyrzucone w błoto (20)

    Wszystko dla kierowców, a potem smród, hałas i korki. Dodawanie nowych dróg tylko zwiększa korki. Trzeba zwężać drogi i zmniejszać ich ilość, budując jednocześnie nowe linie tramwajowe i kolejowe. Dodatkowo budowa tunelu powodowała i powoduje opóźnienia pociągów SKM.

    • 8 11

    • Pieniądzę wyrzucone w to, by towary były w hurtowniach i sklepach, surowce w fabrykach. (19)

      Pojazdy szynowe nie dotrą do każdego zakamarka. Nie może być torowisko co każde podwórko. Za wielu ludzi ma samochód i za wielką płacą daninę, by ignorować ich potrzeby.

      Problem korków jest przejaskrawiony. Wystarczy umieć zarządzać światłami i dbać by do danego miasta nie wjeżdżać musiał nikt kto w tym mieście nie ma celu podróży.

      • 2 3

      • Matematyku (5)

        Ja też uważam, że wszędzie powinny powstawać drogi, a kolej należy zlikwidować. Rowerzystów należy zaś powsadzać do więzień. Dobrze prawisz, matematyku. Asfalt motorem postępu. Precz z zielenią.

        • 1 5

        • Nie, nie każdego rowerzystę do pudła. Ale każdego przepuścić przez test wykrywający socjopatę. (4)

          Więzienia uniknęłoby 5% z nich... Jedno dobre, że przynajmniej się nie rozmnożą: Ich styl życia to prawie jak kastracja. Fatalnie wpływa na zdrowie seksualne. Mnie, dżentelmenowi, trudno jest o tym mówić bez zaczerwienienia. Ale muszę, by prysnął mit jak to ultrazdrowe. A jakie niewydajne pod względem ładowności i klimy.

          Zieleni ci u nas dostatek.

          • 5 2

          • Matematyku (2)

            "Zieleni ci u nas dostatek."

            Zdecydowanie za dużo. I miejmy nadzieję, że dzięki takim ludziom jak ty i ja będzie jej coraz mniej. Wszak przyroda blokuje rozwój. Szczególnie te p... lasy trójmiejskie. Wszyscy rowerzyści zaś, jak i ludzie używający p... komunikacji publicznej powinni przesiąść się na samochody. Dobrze prawisz. Niestety coraz mniej takich ludzi. Coraz więcej zaś ludzi dbających o przyrodę i co najgorsze, o zgrozo, coraz więcej rowerzystów.

            • 2 5

            • Jeśli wiążesz swoją przyszłość z kabaretem, nie dorobisz się. (1)

              Mój filtr przeciwko cienkim dowcipom zachował tylko przecinki...

              • 2 2

              • Matematyku

                Nie rozumiem o co ci chodzi. Zamiast wspierać się nawzajem w świecie pełnym ekooszołomów. lewaków i rowerzystów ty kąsasz. Przykro.

                • 0 5

          • Aha

            Jeszcze zapomniałem dodać. Na innym wątku dotyczącym Wyspy Spichrzów grupa ekooszołomów, powołując się na gatunki chronione blokuje betonowanie nabrzeży. Skandal!

            • 2 2

      • Ah (5)

        zapomniałem dodać. Mam nadzieję, że jak najszybciej powstanie autostrada przez park narodowy Serengeti. Dzięki temu Tanzania się rozwinie, a rozwój jest najważniejszy.

        • 2 3

        • JKM ty masz jakąś obsesję (4)

          popadasz w skrajność

          • 2 0

          • anonimie (3)

            Skrajność, nie skrajność. Autostrada jest motorem postępu, a ochrona przyrody to blokuje. Powie ci to każdy Matematyk, do tego kierowca, DArek, no i mój guru - JKM.

            • 1 2

            • nie, nie, nie, i jeszcze raz nie (2)

              uwielbiam autostrady i kocham przyrodę, wystarczy rozum, aby ogarnąć i jedno i drugie

              • 0 0

              • A ja uwielbiam autostardy (1)

                poprowadzone przez tereny cenne przyrodniczo, np. Dolinę Rospudy, park narodowy Serengeti. Uwielbiam też zabudowę w górach.

                • 0 2

              • no to jesteś jakiś felerny

                • 0 0

      • Precz z kampanią TIRy na tory! (6)

        • 0 2

        • "Tiry na tory" to naprawdę fajny pomysł Szczerze! (5)

          Ale niewykonalny :-(

          Mamy tak mało linii w zadowalającym stanie, że po realizacji mógłbyś zapomnieć o przewozach ludzi... III RP odziedziczyła wiele torów, tylu pozwoliła niszczeć, a mogła zarabiać na tranzycie między Zachodem i Wschodem. Taki potencjał w cholerę...

          • 1 1

          • Matematyku (4)

            Chyba żartujesz? Sam sobie przeczysz. Kolej? A fuu... Kolej to XIX wiek.

            • 0 2

            • JKM i jego zachwyt amerykańskim modelem transportu (3)

              a nawet w USA po cichu kombinują, jak by tu odbudować pozycję kolei.

              • 2 1

              • W USA kolej?

                Toż to oni myślą jakby tu jeszcze większe SUV-y zaprojektować. Aby do wyczerpania się ropy.

                • 1 0

              • Tak, chcieli szybką kolej w Kalifornii. Na osi północ-południe oraz do Las Vegas w sąsiedniej Nevadzie. (1)

                Ale w budżecie najbogatszego stanu nie znalazło się (dokładnie nie pamiętam) 100 miliardów zielonych. Mniej więcej dwa razy drożej niż przewidywali najwięksi pesymiści. Teren okazał się zbyt kłopotliwy. Lubi się przemieszczać. Las Vegas chciało się dołożyć, ale jak zobaczyło rachunek... Jednak woli, by klienci jechali autostradami.

                • 0 1

              • A u nas Minister Nowak

                wystąpił do KE, aby kilkaset milionów euro przesunąć z kolei na drogi. Super! Precz z koleją! Wagony na autostrady!

                • 1 0

  • Trasa Sucharskiego + Obwodnica Południowa (1)

    Oddanie tych dwóch dróg dopiero będzie prawdziwym przełomem komunikacyjnym w Gdańsku. Oddanie Drogi Zielonej dla większości mieszkańców będzie prawie niezauważalne.

    • 10 1

    • masz rację o ile zostaną wprowadzone działania ograniczające skalę ruchu tranzytowego

      samochodów wzdłuż głównej osi komunikacyjnej 3miasta. warto do tego dążyć, domagając się wymiany taboru SKM oraz poprawy jakości przystanków i stacji SKM i PKP oraz ich okolic. Dlaczego dotąd nie ma projektu budowy tunelu dla pieszych od południowej strony stacji Gdańsk Oliwa? Poszerzanie ulic tylko przesuwa korki i dzieli miasto na części.

      • 2 1

  • (1)

    A CO Z ULICĄ GOSPODY ORAZ SUBISŁAWA ? :(

    • 3 1

    • Nic z Gospody

      udaj się do prezesów spółdzielni, moherów. leśnych dziadków którzy protestowali. Udaj się i im podziękuj za to, że nie ma porządnej Gospody.

      • 5 0

  • czekamy na GOSPODY 2x2!!!

    dziadki, które protestowały teraz same będą o nią błagać.

    • 8 2

  • No właśnie (2)

    Co z dwupasmową Gospody!

    • 7 3

    • Czy wy naprawde nie znacie pojęc kodeksowych? (1)

      Ulica Gospody JEST dwupasmowa od tak zwanego zawsze. Problem tkwi w tym, że ona powinna być DWUJEZDNIOWA, czyli cztero albo sześciopasmowa.

      • 2 1

      • Ja uważam, że Gospody jak iw wiele innych ulic w Polsce i USA

        powinny być ośmio- lub dziesięciopasmowe

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane