• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa zamiast miejsc postojowych. Zmiany przy hali w Gdyni

Patryk Szczerba
6 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Ruszyły prace związane z wyznaczeniem dwukierunkowej drogi rowerowej na ul. Jana z Kolna na odcinku od placu KaszubskiegoMapka do ul. Janka WiśniewskiegoMapka w Gdyni. Droga będzie gotowa za kilkanaście dni. Rowerzyści pojadą lewą stroną, na której do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.



W jaki sposób jeździsz rowerem po centrum Gdyni?

Ul. Jana z Kolna pomiędzy pl. Kaszubskim i Janka Wiśniewskiego łączy Śródmieście Gdyni z dworcem PKP. Ma trzy pasy na całej długości.

Przejście przy hali pomaga pieszym



Blisko rok temu, na wysokości hal targowych, pojawiło się przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. To efekt starań mieszkańców o stworzenie miejsca do bezpiecznego przekraczania ulicy dla robiących zakupy i idących do przystanków autobusowych.

O tym, że droga rowerowa powstaje, informują komunikaty na drzewach. O tym, że droga rowerowa powstaje, informują komunikaty na drzewach.
Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła

Lewy pas wcześniej był lewoskrętem oraz miejscami postojowymi dla samochodów, które jednak znikną. Trwają bowiem prace nad wyznaczeniem drogi rowerowej, dzięki której pas zajmą rowerzyści. Będą mogli jechać w obydwu kierunkach pomiędzy pl. Kaszubskim i ul. Janka Wiśniewskiego.

Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe

Droga będzie poprowadzona też przy hali targowej. Droga będzie poprowadzona też przy hali targowej.

Droga rowerowa pomoże cyklistom



- Od ruchu samochodowego rowerzyści będą odseparowani za pomocą słupków i separatorów. Zadbaliśmy o to, żeby ich kolorystyka była stonowana. Najbardziej nierówne fragmenty jezdni, po koleinach od parkujących samochodów, zyskały już nową równą nawierzchnię - informuje Jakub Furkal, oficer rowerowy w Gdyni.


Droga rowerowa ma zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom do tej pory stroniącym od jazdy ulicą w tym miejscu. Będzie też alternatywą dla wybudowanej niedawno i mocno zatłoczonej drogi wzdłuż ul. 10 Lutego.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz
09:37 11 PAźDZIERNIKA 22

Gdynia dramat w centrum (48 opinii)

Kto jest odpowiedzialny za zabranie kolejnych miejsc parkingowych w Gdyni? Dlaczego miasto nie pyta sieni zdanie mieszkańców???

Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.

Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni
Kto jest odpowiedzialny za zabranie kolejnych miejsc parkingowych w Gdyni? Dlaczego miasto nie pyta sieni zdanie mieszkańców???

Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.

Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (708) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (95)

    wycie kierowców będzie straszne ale pomijając to trzeba docenić fakt odgrodzenia drogi rowerowej od samochodów słupkami oraz wyrównanie nawierzchni - często rowerem nie da się jechać prosto ze względu na dziury własnie

    • 125 365

    • ja to bylo mozliwe jezdzic rowerem za komuny, chyba inteligencja wyrownywalo sie braki w infrastrukturze (14)

      a teraz jest chyba na odwrot

      • 38 14

      • (13)

        Mało kto jeździł , było nieprzyjemnie niekomfortowo i niebezpiecznie.

        • 15 36

        • Tak, tak za komuny wszyscy jeździli autami... (12)

          Zabierzcie już tych aktywistów

          • 41 7

          • za komuny autami jeździła nomenklatura i tzw. krajowcy dewizowi (11)

            agresywny styl jazdy dominujący wówczas wypychał rowerzystów na chodniki. Skądinąd nabycie dobrego roweru za komuny to był niezły wyczyn: w stałej ofercie były tylko rowery Ukraina bez przerzutek. Rowery 18 biegowe znajdowały się poza zasięgiem wyobraźni.

            • 14 27

            • wyczytales to na fejsie z ajfonika czy przezyles? bo jakos za komuny rowery z przerzutkami byly dostepne (4)

              • 27 8

              • ALe 18 biegowych nie było. Zazwyczaj 2x5 = 10. (2)

                Z prostego powodu - "górale" pojawiły się dopiero w latach '90, a na asfalcie tylu biegów nie potrzeba.

                • 13 2

              • Żeby jeszcze była ta z przodu...

                • 6 0

              • góral z oscypiek ci sie pomylil...

                rox

                • 0 1

              • za komuny były (niekiedy) dostępne rowery szosowe, nienajlepsze do jazdy miejskiej

                w Gdańsku na ul. Św. Ducha sklep otrzymywał dwa takie rowery na kwartał, a systemu zapisów w kolejce nie było.

                • 0 0

            • Co ty wiesz jak było za komuny? (4)

              Za komuny było mniej samochodów i bez strachu można było jeździć ulicami po centrum Gdyni, a nie po chodnikach. Wycieczka z Gdyni do Sopotu nawet Ukrainą za 750 zł czy tańszym Uralem po ulicy Władysława IV i dalej al. Zwycięstwa była w wakacje normalną rzeczą do czasu aż nie wprowadzono zakazu jazdy rowerem na tej ostatniej. Rowery były do kupienia np. w sklepach sportowych lub w sklepie rowerowym na Starowiejskiej, pomijam Popularne, Goplany czy Ambasadory dla listonoszy, ale były też i "wyścigówki" jak czerwony Sport goły i wesoły i dość wypasiony zielony Maraton. Dzisiaj są inne czasy.

              • 6 4

              • Rowery nie były dostępne za komuny jak piszesz. Sam stałem w 1984 roku w 3 godzinnej kolejce do sklepu na rogu

                Starowiejskiej i Mściwoja II - po rowery Wigry.

                A ruch rowerowy za wielki za komuny nie był. Praktycznie sam jeździłem po ulicach, gdy reszta rowerzystów to były dzieciaki jeżdżące rowerami jedynie po podwórkach. W Wejherowie w latach 80 jeździła chyba połowa mieszkańców.

                Wysyp dorosłych rowerzystów był jedynie na czas strajku w sierpniu 1980, gdy "zbiorkom" też strajkował.

                • 2 5

              • Był Huragan polskiej produkcji i Czeski Favorit. (2)

                • 0 1

              • bywał na wystawie osiągnięć gospodarki narodowej w Moskwie

                tylko dla wybranych. Ta ostatnia wystawa to był zestaw towarów, których nie można było kupić w normalnych sklepach (chyba że na lewo od kierownika sklepu lub spod lady dla znajomków).

                • 0 0

              • Huragan bywał

                za wysoką cenę

                • 0 0

            • Ty chyba w jakiejś radzieckiej

              komunie żyłeś bo nie pamietam żadnej agresji na drogach w tych czasach.

              • 0 1

    • Jakie wycie? (26)

      Po prostu, w najbliższych wyborach należy zastanowić się, czy aby na pewno władze robią to, czego od nich oczekujemy...

      • 62 16

      • W sumie robią, tylko trochę wolno

        ta droga rowerowa już dawno powinna tam być

        • 24 46

      • ludzie są różniści: niektórzy oczekują, że w Gdyni powstanie sieć bezkolizyjnych skrzyżowań i tras szybkiego ruchu (12)

        inni wiedzą, że rower w mieście na odległość do 7 kilometrów zwykle dociera szybciej niż samochód. Na większe odległości korzystają z opcji rower + SKM, której częstotliwość powinna ulec zwiększeniu a tabor wymieniony. Na taki program wielu by zagłosowało, gdyby go ktoś wyartykułował.

        • 18 22

        • (11)

          To albo ścieżka rowerowa albo SKM trzeba się zdecydować

          • 7 16

          • Oba. (7)

            Gdyby nie drogi i parkingi zajmujące ponad 80% powierzchni miasta, można by bez problemu zmieścić i rowery i komunikację.

            • 12 17

            • (1)

              Gdyby nie rozbieranie linii kolejowych i robienie tam ścieżek rowerowych to byłoby mniej aut w miastach.

              • 9 5

              • Jezu, znowu te głupoty, jak zdarta płyta...

                • 4 2

            • (1)

              Chory czy masz obsesję rowerową?

              • 5 6

              • 80% cyklistów w Trójmieście ma prawo jazdy i dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym

                To znaczy, że problemem jest raczej obsesja antyrowerowa występująca na tym portalu bardzo często

                • 1 0

            • Gdyby dwukołowym nie starano się robić dobrze aż do zarzygu, to wszystko by się mieściło. (2)

              Naprawdę, nie trzeba na każdej jednej uliczce (jak w centrum Gdyni) kontrapasa, rowerzysta naprawdę nie zdechnie jak będzie musiał np. z Zygmunta Augusta przejechać na Abrahama.

              Czy naprawdę tobie i tobie podobnym nie daje nic do zrozumienia że spada popularność takich decyzji, a wasze komentarze (ciągle w tym samym tonie) mają coraz gorszy współczynnik głosów na TAK i na NIE? Nastąpiło już przesilenie i rządzący zaczną zbierać tego plony, a potem i wy jeśli nie zmienicie swojego podejścia. Kierowcy to nie Żydzi pod koniec lat 30-tych w Niemczech, którym kazano się cieszyć że jeszcze w ogóle pozwala im się żyć; jak już maksymalnie im się utrudni życie, to w pewnym momencie ty i twoi koledzy na rowerkach bardzo się zdziwicie że się skończyło i będziecie się mogli pluć na "wschodnią mentalność władz". Nie starajcie się za wszelką cenę zmobilizować tych, którzy są zbyt zajęci pracą kiedy aktywiści mają za dużo wolnego czasu.. Bo jak już ich zmobilizujecie, to nagle przekonacie się że nie jesteście w większości i jakie są tego skutki...

              • 2 2

              • przez kilkadziesiąt lat robiono czterokołowcom dobrze aż do zarzygu, teraz nieśmiało próbuje się zmienić kierunek (1)

                przesuwania granicy niezbędnego kompromisu. Samochody - najbardziej terenochłonne środki transportu stanowią główne źródło dyskomfortu osób, chcących poruszać się samochodem po mieście. Twój wywód, Gdynianie, jest wyrazem zaślepienia nienawiścią do osób, chcących poruszać się mniej terenochłonnymi rodzajami transportu (pieszo rowerem lub hulajnogami) Komentarze są w bardzo różnym tonie i zbierają różne "współczynniki" głosów na tak i na nie. Te współczynniki nie są miarodajne jeśli porówna się ich bezwzględną liczbę z całą ludnością miasta. Pokazują jedynie, że miasto nie podejmuje wystarczających wysiłków by wyjaśniać ludziom proste zależności.

                • 2 4

              • W kwestii komentarzy: problem polega na tym że tak jak aktywiści uzurpujesz sobie prawo do wypowiadania za innych.

                Tutaj po prostu trzeba zrobić referendum wśród mieszkańców tych terenów, tylko nie na tej zasadzie że zrobi się je w terminie który będzie pasował tylko mającym nadmiar czasu aktywistom, ale i tym wszystkim pracującym i korzystającym z aut, którzy przez pracę nie mają czasu i sił na pierdoły.

                A zaślepienie najczęściej widać właśnie u dwukołowych, retoryka jak za pierwszej międzynarodówki (czyli nie spoczniemy nim wytłuczemy "tych ohydnych blachosmrodziarzy" do nogi). Na razie to nie kompromis, kompromis to jest wtedy kiedy wszystkie grupy są RÓWNO, a jeśli jedna jest uprzywilejowana, a druga traktowana na zasadzie "cieszcie się że definitywnie nie wywalono was ze śródmieścia", to nie ma mowy o kompromisie tylko o dyskryminacji. I piszę jako mieszkaniec Śródmieścia: tu mieszkam, tu płacę podatki i mam mimo wszystko większe prawo do wypowiadania się na temat tej dzielnicy niż rowerzysta z obrzeży.

                • 2 2

          • poznaj pojęcie "aktywnej intermodalności" (2)

            w Holandii ponad 60 procent pasażerów lokalnych linii kolejowych dociera do ich stacji rowerem. Cyklofobia wyraźnie zmniejsza ostrość widzenia i ogranicza wyobraźnię. Warto ją leczyć.

            • 1 4

            • Samochodofobia ma podobne objawy ;) (1)

              Nie wszyscy pracują w odległości kilku km od domu, wbijcie to sobie w końcu do głów.

              • 1 1

              • samochodoza wyraźnie ogranicza wyobraźnię i ostrość widzenia

                Wystarczy, że te kilka(naście) procent pracujących w odległości 5 i mniej kilometrów od domu, a korzystających codziennie na dojazd do pracy samochodem zmieniło swoje zachowania komunikacyjne (np. na rower lub SKM lub kombinację tych środków transportu) to wszystkim byłoby lżej. Kierowcy nie traciliby czasu i paliwa na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania. Osoby cierpiące na samochodozę po prostu nie rozumieją, że promocja korzystania z rowerów i wzrost skali ruchu tych energo- i terenooszczędnych środków transportu jest korzystna także dla nich i oskarżają osoby zaangażowane w działania poprawiające komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych i rowerzystów o brak tolerancji. Chodzi o zrozumienie sensu zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu a nie o stygmatyzowanie jeżdżenia samochodem po mieście.

                • 2 0

      • Mieszkańcy sąsiednich gmin głosu w tych wyborach nie mają (11)

        (w każdym takim wątku zaraz wypływa mieszkanie w Puckach, Chwaszczynach i innych Bojanach), a mieszkańcy obszarów centralnych i owszem. Ci drudzy maja już dość tej samochodowej stonki absolutnie wszędzie - czy chodnik, czy trawnik, czy legalnie, czy nie. I może się okazać, że Szczurek, który jest kiepskim gospodarzem, po przejrzeniu nastrojów społecznych wygra ponownie.

        • 16 21

        • Samochodowa stonka - dobrze ujęte :) (1)

          • 11 25

          • i**otycznie

            • 10 7

        • (1)

          ja na miejscu władz Gdyni postawiłbym brami na granicy miasta i powiedział: tyle samochodów wpuszczam, więcej nie - ogarnijcie sobie autobus czy cos.

          • 14 11

          • Gdańsk dokładnie to zrobił, w sposób na papierze subtelny

            Urąbał drogę przy lotnisku.

            • 6 2

        • (5)

          Przejedż się do tych miejscowości to zobaczysz,że tam ścieżki są z prawdziwej kostki a nie namalowane farbą !!

          • 17 9

          • Ścieżka z kostki to największa patologia, jaka może być (4)

            na szczęście tam, gdzie ktoś w praktyce jeździ są asfaltowe. A gdzie do tego zrobił jakikolwiek research w krajach bardziej doświadczonych, są pasy rowerowe. Tak, robione farbą.

            • 8 8

            • (3)

              to jest bardziej skomplikowane.
              porzadny duński czy holenderski pas rowerowy nie jest "maźnięty" farbą na jezdni
              tylko oddzielony i od jezdni i od chodnika dla pieszych niziutkimi krwężnikami
              kierowca je wyczuje jak najedzie, ale rowerzysta nie ryzykuje życia przejezdzając taki krawężnik

              owszem, zdarzaj się i tam pasy "maźnięte", ale zwykle ta farba jest wtedy b.b. szorstka, albo są wbite "kocie oczka"

              wierzcie, lub nie, ale w normalnych, doroslych krajach na rowerzystach się nie oszczędza, nie s ostatni na liscie priorytetów i wydatków

              • 7 1

              • Ty wiesz, że Google ma pewną aplikację zwaną "street view", gdzie można zobaczyć m. in. jak wygląda holenderska (2)

                infra rowerowa, gdzie "farbowanki" nie są tam rzadkością ? Tu wiedz, że Gdynia naśladuje farbą holenderskie rozwiązania.

                • 0 2

              • ty masz street wiew ( liżesz loda przez szybkę )
                ja mam stamtąd najlepsze wspomnienia, do dziś żałuję, że wróciłem

                • 1 1

              • 47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się na jezdniach ulic, które często są "ulicami rowerowymi"

                na których rower ma pierwszeństwo lub "woonerfami" na których dopuszczalny jest jedynie dojazd samochodem w celu zaparkowania (z zakazem "ruchu tranzytowego'). Na wielu ulicach nie ma ani pasów do jazdy rowerem malowanych farbą, ani jednokierunkowych dróg dla rowerów oddzielanych od jezdni niskim krawężnikiem. Jeśli natężenie ruchu na ulicy zbiorczej przekracza pewien limit, to buduje się obok dwukierunkowe, wydzielone drogi dla rowerów. Warto wejść na stronę filmów holenderskiej ambasady rowerowej (Dutch Cycling Embassy) i tam obejrzeć sposoby budowania różnych elementów infrastruktury rowerowej. Wiele z tych filmów ma polskie napisy wyjaśniające angielskojęzyczną narrację prezenterów.

                • 0 0

        • Mają dość, a będą mieli jej więcej - im mniej legalnych miejsc parkingowych, tym większa presja na rozjeżdżanie trawników i wpychanie się w każe podwórko.

          • 10 6

    • (37)

      a jakieś podatki od rowerów płacicie? To dlaczego mamy przede wszystkim o was dbać. Tylko nie pisz że płacisz podatki, bo ci wstrętni obrzydliwi (wg ciebie) kierowcy też płacą

      • 37 19

      • jak zaznaczysz w PIT, że jeździsz rowerem to płacisz 0% podatku

        Tak, Masz racje, nie płacą ;)

        • 20 5

      • Podatek od samochodu został zlikwidowany w latach 90 (2)

        • 18 8

        • (1)

          ~~ ale jest zawarty w paliwie a u ciebie chyba w gazach o...........

          • 14 9

          • z którego ani 1 zł nie idzie na drogi miejskie

            dziękuję, do widzenia

            • 12 8

      • Płacą taki sam procent

        dostają 100x tyle na infrastrukturę ;)

        • 12 3

      • kierowcy też nie płacą,a ciągną z budżetu 1000razy tyle (2)

        • 11 19

        • (1)

          co robią? Podaj przykład to się zapiszę na listę.

          • 10 7

          • po prostu korzystają z infrastruktury jezdniowej i chodnikowej za darmo w wielu rejonach miasta

            parkują także na jezdni w wielu miejscach za darmo. Skądinąd wiadomo, że posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia do prawa parkowania nim za darmo na dowolnym fragmencie powierzchni miasta, choć wielu kierowców tak uważa.

            • 0 0

      • kierowcy nie są dla cyklistów obrzydliwi: 80% cyklistów w Gdyni to posiadacze prawa jazdy (4)

        i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Jedynie część kierowców (cierpiących na samochodozę) cierpi także na cyklofobię. To wyraźnie widać na tym portalu.

        • 15 15

        • (3)

          Niby jak to sprawdziłeś? Może młodzież też ma auto prawo jazdy i jeździ rowerem?

          • 7 7

          • Ta młodzież to własnie te 20% bez prawa jazdy (2)

            Prawie cała reszta prawko posiada

            • 12 3

            • No to bardzo mało dzieciaków i starszych jeździ na rowerach ledwie 20 procent?

              • 0 2

            • No i jeździ bez celu drugim samochodem rodziców .

              • 1 1

      • Kierowcy dostali możliwość dojazdu samochodem absolutnie wszędzie. (22)

        Nie będę wybrzydzał, dokładnie to samo ze ścieżkami rowerowymi w zupełności wystarczy.

        • 13 8

        • (5)

          A rowerzyści dostają możliwość jazdy ścieżką rowerową a mimo to i tak pchają swe pojazdy do komunikacji miejskiej. W Gdańsku to nawet dali im przyczepy

          • 12 12

          • (4)

            tak, w jednym miejscu gdzie jest zakaz jazdy rowerem są przyczepy. a zakaz jazdy rowerem jest... żeby nie drażnić kierowców bo wiadomo że o spokojną jazdę uprosić się nie da. także nie ma co, argument rewelacyjny

            • 13 6

            • (2)

              Jesteś poważny? Rower na trasie tranzytowej, w tunelu? Pierwszy Tir zepchnął by Cię na betonową ścianę samym pędem powietrza. Ludzie, wy macie jakąkolwiek wyobraźnię ?

              • 7 8

              • Zdecydujcie się, czy wożenie tam rowerów jest cacy czy wprost przeciwnie

                bo wam się narracja plącze

                • 10 0

              • to trzeba było wydrążyć szerszy tunel proste

                • 3 2

            • Do Sobieszewa też mimo że jest zrobiona ścieżka rowerowa

              • 2 1

        • (9)

          Dojedziesz samochodem wszędzie, ale co z tego, skoro nie będziesz mógł się tam zatrzymać. Po co w ogóle drogi dla samochodów, skoro nie będzie miejsc do zaparkowania - żeby sobie pojeździć tranzytem przez centrum? Nie można popadać z jednej skrajności w drugą.

          • 14 7

          • (5)

            pojedź autobusem i nie będziesz miał tego problemu. nie ma za co i pozdrawiam

            • 10 18

            • Żeby wsiąść do tego autobusu (2)

              to najpierw musiałbym wsiąść do tramwaju, a później SKMki. Całe wesołe 1,5h (+ powrót). Po prostu zostawię swoje pieniądze gdzie indziej.

              • 13 6

              • Nie ma problemu. (1)

                Na Twoje miejsce przyjdzie ktoś, kto ma pieniądze i nie musi mieszkać 1.5h od centrum :)

                • 6 10

              • jakoś tych ktosiów deklu coraz mniej....

                • 7 2

            • (1)

              Nie, dziękuję. Jazda autobusem po trójmieście to koszmar. Nigdy więcej. Może po jakiejś kompleksowej rewolucji... na którą nie liczę.

              • 11 6

              • skoro samochodem ci lepiej to o co ten ryk?

                • 5 4

          • miejsc do zaparkowania nie będzie, bo będą zajęte przez zaparkowane samochody :D

            Tak to jest, jak zamiast jednego samochodu kupuje się trzy szroty, żeby jeden jeździł...

            • 6 8

          • W centrum nie ma żadnych problemów z parkowaniem

            Chyba, że masz na myśli z parkowaniem za darmo. Wtedy tak, dokładnie tak ma być.

            • 6 13

          • Co ty za banialuki opowiadasz ? Co kilka dni jestem w centrum Gdyni samochodem i miejsce mam zawsze. Dzięki

            wyższym opłatom za parkowanie.

            • 1 7

        • (5)

          A kto ci broni? Rowerem dojedziesz w o wiele więcej miejsc niż samochodem. Sytuacja jest raczej odwrotna. Problemem są oczekiwania rowerzystów; że cały świat rozstąpi się na ich widok aby mogli zasuwać po prostej autostradzie. Wykonanie skrętu, poczekanie na światłach, przepuszczenie pieszych, przejazd boczną ulica czy przez drogę nieutwardzoną? Niemożliwe.

          • 8 10

          • Większość manewrów które trzeba zrobić rowerem żeby zwyczajnie się przemieszczać jest nielegalna.

            Czy możliwość jazdy zgodnie z prawem to aż tak niewyobrażalny wymóg?

            • 8 4

          • Bądźmy konsekwentni i przeróbmy obwodnicę na drogę nieutwardzoną

            Przecież żaden problem

            • 8 1

          • (1)

            No to jedź rowerem po zakupy na halę targową. Zostawiasz rower i nie masz po co wracać.

            • 2 4

            • Hala

              Zawsze można rower zostawić na parkingu strzeżonym przy hali.

              • 0 0

          • syndrom sztokholmski czy co?

            Jeździsz rowerem i wypisujesz takie dyrdymały na temat oczekiwań rowerzystów czy też dopisujesz się do chóru cyklofobów? Gdyby cykliści faktycznie mieli oczekiwania, o których piszesz, nikt by nie jeździł rowerem.

            • 0 0

      • A na co płacisz jako kierowca ? Jedynie w cenie paliwa podatki dla GDDKiA na budowę i utrzymanie dróg krajowych,

        a nie na ulice w miastach, gdzie na nie idzie kasa z podatków niezwiązanych z ruchem drogowym. Te podatki płacimy wszyscy, w tym rowerzyści, zatem nie kłam bezczelnie że rowerzyści nie płacą podatków na drogi miejskie.

        A kasy dla GDDKiA jest tyle z podatków z paliwa, że drogi krajowe buduje się głównie za kasę z UE.

        • 1 2

    • (3)

      Opodatkować rowerzystów i z tego budować ścieżki i drogi rowerowe.

      • 12 12

      • Są opodatkowani w takim samym stopniu jak kierowcy.

        Więc chętnie przyjmą twój postulat, każdy płaci za siebie. Infra rowerowa jest radykalnie tańsza...

        • 10 7

      • spoko, ale tak samo opodatkować kierowców

        biorąc pod uwagę generowane koszty przez jednych i drugich :)

        • 11 4

      • wskaźniki efektywności nakładów na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu rowerów

        kształtują się znacznie wyżej od wskaźników efektywności inwestycji na jakiekolwiek inne elementy infrastruktury miejskiej. To kierowcy powinni być najbardziej zainteresowani radykalnym podniesieniem skali nakładów na promocję korzystania z rowerów - dzięki temu będą mieli mniej do czynienia z uciążliwościami, które generuje w mieście nadmiar samochodów.

        • 0 0

    • (5)

      Czemu słupki? Niech postawią płot skoro chcą wydawać niepotrzebnie pieniądze...

      • 12 6

      • Żebyś nie próbował z pasa rowerowego robić parkingu, jak na Starowiejskiej (4)

        • 5 9

        • Kto to wymyśla (3)

          To może na Starowiejskiej bezsensownie zbudowano kotrapas dla rowerów na miejscach parkowania samochodów. W płytkiej zatoce parkując skośnie zawsze tył auta będzie wystawał na taka kretyńską ścieżkę. Oficer rowerowy, ciekawe ile płacą z tę fuchę.

          • 6 3

          • To, że jesteś ofiara losu i nie potrafisz legalnie zaparkować

            nie czyni organizacji ruchu bezsensownej

            • 1 6

          • Na Starowiejskiej parkuje się równolegle na jezdni. (1)

            • 1 0

            • powinno się tak parkować, ale zdarzają się "łosie" którzy chcą parkować i parkują na skos

              tak jak i wielu innych rejonach miasta.

              • 0 0

    • Czemu blokujecie komentarze.

      Blokowanie odpowiedzi pokazuje jak odbywa się komunikacja odnośnie bezsensownych inwestycji w Gdyni.

      • 14 7

    • Sugeruję zmianę leksyki. Każdy tekst jest klonem poprzedniego.

      • 1 1

    • Typowy złośliwy, zawistny ped**arzyk z ciebie wychodzi

      Treść twoich wypocin nie pozostawia wątpliwości z kim mamy do czynienia. Ale w końcu ten szał się odwrócić, bo starający się wam zrobić dobrze dotrą do ściany i miarka się przebierze. Wtedy nie będzie tobie i tobie podobnym do śmiechu.

      • 1 1

    • Będziesz sam wył jak ci przyjdzie

      w zimie wieźć na rowerze kogoś bliskiego do szpitala.Oby nie.
      módl się żeby taki przypadek nie wydarzył się w weekend w czasie maratonu albo triathlonu.

      • 1 0

    • Wycie?

      Pewnie jesteś jednym z tych którzy nie potrafili zdac kursu na prawko albo jeszcze gorzej nie stać cię na najtańsze auto ani paliwo.

      • 0 1

  • Jestem przeciw takim działaniom. (1)

    Dlaczego nie zadaliście pytania czy jesteś za drogą rowerową czy przeciw .
    A tu jakieś dziwne pytanko w jaki sposób jeździsz po Gdyni.

    • 84 8

    • A dlaczego ty masz decydować o tym, skoro dla mnie w ogóle byś zakazałbyś używania roweru ?

      • 0 1

  • to zaczynamy koncert (13)

    1) w tym mieście nic się nie robi dla kierowców 2) całkowita pogarda dla właścicieli samochodów czyli najwyższej formy okazania statusu 3) zbrodnia porównywalna z ludobójstwem 4) centrum gdyni wymiera już o 14 a w ogóle od 20 lat nie żyje... coś pominąłem?

    • 74 18

    • tak pominąłeś. samochody/kierowcy: (7)

      -smrodzą
      -hałasują
      -trują
      -niszczą zieleń i chodniki
      -paraliżują miasto i jej komunikacje publiczną
      -powodują wypadki na masową skalę co kosztuje nas wszystkich podatników 40mld zł rocznie
      -ytrudniają innym poruszanie się
      -zajmują niemal całą przestrzeń miejską
      -są głównymi beneficjentami budżetu miejskiego, a żadnych podatków na rzecz miasta nie płacą

      • 8 19

      • (3)

        Z akcyzy i podatków buduje się drogi którymi możesz wozić swój tylek czy to zbiorkomem czy pedałując.

        • 6 5

        • nie bądź śmieszny (2)

          wpływ z akcyzy i innych podatków w paliwie to przy obecnych stawkach marne 20mld zł rocznie.
          same wypadki drogowe to koszt 40mld rocznie na koszt wszystkich podatników
          a za co budować?
          za co utrzymywać to?
          a gdzie koszta społeczne, zdrowotne, środowiskowe?

          • 4 4

          • (1)

            Wpływy do budżetu z tytułu zapłaconych od tej sprzedaży podatków
            (VAT, akcyza, opłata paliwowa, opłata emisyjna) wyniosły około 65 mld zł.
            (Raport 2020 POPiHN). Masz jeszcze coś do powiedzenia?

            • 2 1

            • Taki mądrala z ciebie ? To dlaczego 80 % kasy na drogi krajowe idzie z UE, czyli z podatków zachodniej Europy, głównie

              Niemiec ?

              Kasa z podatku od paliw idzie wyłącznie na w/w drogi krajowe, nie na drogi miejskie koleś. Na drogi miejskie idzie kasa z innych, zwykłych podatków na czele z tym od nieruchomości, a które płacą też rowerzyści.

              • 0 2

      • (1)

        A dla rowerzystów rozbiera się linie kolejowe i doprowadza do wykluczenia komunikacyjnego. Mało tego trzeba im jeszcze zorganizować podwózkę komunikacją miejską

        • 3 1

        • Co ty bełkoczesz ? Linie kolejowe mają pułap rentowności wyższy od komunikacji autobusowej. I w naszym województwie

          zrobiono drogi rowerowe na dalekich od Trójmiasta liniach kolejowych nieczynnych już od 10 lat i gdzie puszczono komunikację autobusową, która tam też ma problemy z rentownością.

          Zatem nie ośmieszaj swoim słabym "znawstwem" tematu.

          • 0 1

      • Hahhaha kierowcy nie placa podatkow bo rowerzysci placa

        A kto placi na drogi rowerowe poprzez SPP dzbanie?

        • 1 0

    • jak mi wiadomo, ostatnio miasto wydaje 60 mln złotych na parking w pobliżu Urzędu Miasta (1)

      dla kogo? dla samochodów i ich kierowców. Naprawdę nie pisz tekstów nie mających pokrycia w rzeczywistości.

      • 4 8

      • Słowo klucz "dla kogo?". To juz wie tylko Wojtuś.

        • 6 1

    • Ty coś narzekasz ? Bo ja nie. Zatem nie ucz mnie jak użytkować auto.

      • 0 0

    • Przejedz sie po swietojanskiej i policz zamkniete lokale

      • 2 0

    • 1)a co się robi dla kierowców ?? Powiedz
      2) a kupując rower płacisz podatki na drogi NIE ale po drogach nie dziurawych to jeździć chcesz, ubezpieczenie OC za rower płacisz też NIE ale jak na kogoś wpadniesz lub niezgodnie z przepisami jeździsz to zaraz uciekasz albo japę drzesz bezpodstawnie. bo ty panicz na rowerze
      3)porównanie nie na miejscu
      4) centrum miasta może i nie wymiera ale nie jest przyjazna wszystkim mieszkańcom tylko lobby rowerowym urzędu miasta a to prędzej niż później mam nadzieję się skończy

      • 0 0

  • Ankieta jest nierzetelna

    Powinno być jeszcze
    -wcale nie jeżdżę rowerem.

    • 97 5

  • Ja pe ta miernota tyle lat na tych sciezkach jedzie I Was okradaZa durny jest zeby cos nowego wymyslecA jak tam dlug.I te piekneszare wieze ,miasto nadmorskie bez przystani rybackiej

    • 39 2

  • Popieram władze za konsekwentną walkę z kierowcami. Tylko pozbycie się samochodów sprawi, że w centrum będzie czyste powietrze (10)

    Na zachodzie to norma, że mieszkańcy wszędzie jeżdżą rowerami.

    • 11 120

    • na zachodzie ? (2)

      ta dwa miesiące ciepło , potem leje bajka rower w Gdyni.
      i do pracy przez trzy miasta tez rowerem. Ja nie robię zakupów na hali, nie będę nosić 20 kg przez pól miasta. Lepiej dalej na Przymorze podjechać, taniej i jest parking na dachu hali

      • 27 6

      • Na północy!

        W Sztokholmie i Göteborgu są opłaty za wjazd do miasta, więc wiele mieszkańców jeździ rowerem cały rok. W zimie niektórzy zakładają nawet opony z kolcami do swoich rowerów. I mimo kiepskiej służby zdrowia Szwedzi są zdrowsi od Polaków.

        • 2 6

      • Co leje ? Chyba pstro w twojej głowie.

        • 0 1

    • Będą jezdzic bogaci

      • 4 2

    • chyba w laosie

      • 1 0

    • (1)

      Ale zdajesz sobie sprawę za jak niewielki procent zanieczyszczenia odpowiadają samochody ? Zainteresuj się co naprawdę nas truje.

      • 3 1

      • Ty chcesz ludzi pouczać w temacie ekologii ? Oczywiście samochody spalinowe nie są jedynym czynnikiem psującym klimat.

        • 0 2

    • Szczególnie czyste

      Kolo portu

      • 1 0

    • A najczęściej ludzie z kontuzjami

      Ludzie, nie każdy w tym kraju ma zdrowie na rower i prysznic w pracy.

      • 2 0

    • Szczegolnie inwalidzi ktorych za kolkiem jest w Gdyni 6 tysiecy

      • 0 0

  • Robią wszystko, żeby zniechęcić ludzi do odwiedzania hali i robienia tam większych zakupów.
    Może lepiej od razu zrobić zakaz wjazdu samochodem do centrum?

    • 88 7

  • Cudnie, jedyne wolne miejsce (2)

    Aby w ciągu dnia można było zostawić auto i pójść do US, miejsce gdzie rodzice parkują gdy dowożą dzieci do przedszkola . Nie dosyć, ze parkowanie drogie, płatne cały tydzień to jeszcze te miejsca zabiorą . Na Warszawskiej namalowali ścieżki a rowerzyści i tak każdego dnia pchają się wąskimi chodnikami . Proszę usuńmy już tych szkodników z gdyńskiego UM

    • 110 3

    • rowerzysta woli ścieżkę niż chodnik więc jeśli taka sytuacja ma miejsce to ta ścieżka pewnie jest "ścieżką" czyli bezużyteczną atrapą

      • 4 10

    • W takim razie, z powodu bzdur jakie piszesz zagłosuję po raz pierwszy na Szczurka w tym wieku.

      • 1 2

  • Rowery na tory!

    • 47 5

  • Dwukierunkowa po jednej stronie? (3)

    Klasyka.... Ten sam błąd popełniono już wielokrotnie. Zrozumcie w końcu, że rower to pojazd i wjazd czy zjazd z tej drogi na jezdnię w przypadku gdy jest ona po lewej stronie wymaga zawsze jakichś dziwnych manewrów, które są niebezpieczne zarówno dla rowerzysty jak i nieprzewidywalne dla kierowców.
    W przypadku ruchu prawostronnego jazda rowerem po pasie dla rowerów lub po jezdni jest intuicyjna i przewidywalna. W przypadku konieczności przedostawania się na drugą stronę bo "tam jest droga rowerowa" już tak nie jest. Takich miejsc i bubli są już dziesiątki w Trójmieście a wy z uporem godnym lepszej sprawy ciągle psujecie infrastrukturę.

    • 70 4

    • (2)

      właściwie to masz rację. ja natomiast dodam bez żadnego ale, że ten pas ma być dwukierunkowy więc zawsze w jedną stronę będzie naturalnie a w drugą nie

      • 3 0

      • (1)

        nie wyznacza się dwustronnych dróg rowerowych w jezdni po lewej stronie założonego kierunku ruchu podobny bubel armii krajowej w sopocie

        • 2 2

        • To jak ma być w Sopocie ? W Sopocie jest jak jest, bowiem nikt nie wytnie ci drzew tam, gdzie droga rowerowa biegnie

          tuż koło jezdni.

          Ponadto tam na Armii Krajowej to jest ograniczenie do 30 km/h.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane