• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa zamiast miejsc postojowych. Zmiany przy hali w Gdyni

Patryk Szczerba
6 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Ruszyły prace związane z wyznaczeniem dwukierunkowej drogi rowerowej na ul. Jana z Kolna na odcinku od placu KaszubskiegoMapka do ul. Janka WiśniewskiegoMapka w Gdyni. Droga będzie gotowa za kilkanaście dni. Rowerzyści pojadą lewą stroną, na której do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.



W jaki sposób jeździsz rowerem po centrum Gdyni?

Ul. Jana z Kolna pomiędzy pl. Kaszubskim i Janka Wiśniewskiego łączy Śródmieście Gdyni z dworcem PKP. Ma trzy pasy na całej długości.

Przejście przy hali pomaga pieszym



Blisko rok temu, na wysokości hal targowych, pojawiło się przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. To efekt starań mieszkańców o stworzenie miejsca do bezpiecznego przekraczania ulicy dla robiących zakupy i idących do przystanków autobusowych.

O tym, że droga rowerowa powstaje, informują komunikaty na drzewach. O tym, że droga rowerowa powstaje, informują komunikaty na drzewach.
Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła

Lewy pas wcześniej był lewoskrętem oraz miejscami postojowymi dla samochodów, które jednak znikną. Trwają bowiem prace nad wyznaczeniem drogi rowerowej, dzięki której pas zajmą rowerzyści. Będą mogli jechać w obydwu kierunkach pomiędzy pl. Kaszubskim i ul. Janka Wiśniewskiego.

Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe

Droga będzie poprowadzona też przy hali targowej. Droga będzie poprowadzona też przy hali targowej.

Droga rowerowa pomoże cyklistom



- Od ruchu samochodowego rowerzyści będą odseparowani za pomocą słupków i separatorów. Zadbaliśmy o to, żeby ich kolorystyka była stonowana. Najbardziej nierówne fragmenty jezdni, po koleinach od parkujących samochodów, zyskały już nową równą nawierzchnię - informuje Jakub Furkal, oficer rowerowy w Gdyni.


Droga rowerowa ma zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom do tej pory stroniącym od jazdy ulicą w tym miejscu. Będzie też alternatywą dla wybudowanej niedawno i mocno zatłoczonej drogi wzdłuż ul. 10 Lutego.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz
09:37 11 PAźDZIERNIKA 22

Gdynia dramat w centrum (48 opinii)

Kto jest odpowiedzialny za zabranie kolejnych miejsc parkingowych w Gdyni? Dlaczego miasto nie pyta sieni zdanie mieszkańców???

Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.

Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni
Kto jest odpowiedzialny za zabranie kolejnych miejsc parkingowych w Gdyni? Dlaczego miasto nie pyta sieni zdanie mieszkańców???

Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.

Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (708) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejny przykład niszczenia infrastruktury dla ludzi.. (3)

    Kosztem obcislogacich. Przecież przez takie działanie Śródmieście umiera

    • 58 8

    • gruby janusz z wąsem to nie człowiek

      • 1 8

    • takie określenia to infrahumanizacja rowerzystów (1)

      Cykliści to także ludzie. 80% spośród nich to posiadacze prawa jazdy

      • 1 2

      • Po tym co odwalają na drodze to nie wierzę , ze maja prawko

        • 8 0

  • Włodarze miast dążą do eliminacji samochodów z centrum miasta. (8)

    • 35 0

    • W takim razie ludzie zlikwidują centra miast.

      • 13 1

    • i słusznie. tak się to robi w cywilizowanych miastach

      • 2 14

    • uwalnianie kolejnych ulic i placów centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów (4)

      zwiększa obroty sklepów i lokali gastronomicznych, które są przy nich zlokalizowane.

      • 1 10

      • (3)

        Na Świętojańskiej tego nie widać. Psy d szczekają raczej.

        • 10 1

        • wybierz się na Stągiewną w Gdańsku (2)

          W Gdyni na uwolnienie od parkujących samochodów czeka przede wszystkim Starowiejska. Jak system jest niespójny, mamy to co mamy na Świętojańskiej.

          • 0 7

          • Nie mówimy o Gdańsku, tylko o Gdyni. W Gdańsku jest tłum ludzi nawet w środku tygodnia, miasto żyje. W Gdyni poza sezonem wiatr hula po pustych ulicach. Nie ma sklepów, knajpek, usług. Tłumy nie walą na rowerach. Wszyscy jadą do Sopotu albo Gdańska.

            • 8 0

          • Zostaw tą Stągiewną. Rozejrzyj się co jest dookoła niej i co miało rzeczywisty wpływ.

            • 5 0

    • Za to juz niedługo na wyborach, zmotoryzowani wyborcy pokażą im co o ich pomysłach myślą.

      • 3 0

  • Żenujące kłamstwo o zatłoczonej drodze rowerowej na 10 lutego (10)

    Jest dokladnie odwrotnie, droga rowerowa na 10 lutego swieci pustkami, wytyczona jest w glupi, wrecz absurdalny sposob, urywa sie przed Abrahama a przy poczcie stwarza bezposrednie zagrozenie dla pieszych i rowerzystow. Sam furkal nie umie jezdzic rowerem....

    • 60 3

    • też uważam że 10 Lutego to jeden wielki skandal

      • 12 1

    • w każdym razie chodnik tej ulicy został uwolniony od parkujących samochodów (6)

      co poprawiło estetykę tej części centrum miasta Gdynia

      • 0 12

      • I popsuty beznadziejnie glupia sciezka rowerowa (2)

        Potrafisz sobie wyobrazic szeroki chodnik bez parkujacych samochodow i zbednej sciezki rowerowej? Sprobuj! To nie jest trudne

        • 8 2

        • tacy jak on to tak zwany stan umysłu, zaprogramowani jak prosty przełącznik światła

          ta ścieżka, gdy po jakimś czsie sie pojawiła na 10 lutego, zepsuła wszystko

          były ogródki, nie ma, był chodnik dla turystów od SKM, nie ma

          wykonanie ścieżki zaraz po oddaniu takie, że dziury robiły się po pociągnieciu nogą, ścieżka jest niebezpieczna bo ludzie nie mają gdzie się pomieścić na obecnym chodniku, a rowerzyści pędzą jak zwykle

          ścieżka urywa się przy PLO, ale oczywiście rowerzyści mają to w 4 literach, to samo przy poczcie, punktów kolizyjnych jest tam tyle, jakby to miał być tor z przeszkodami

          • 8 2

        • ta droga dla rowerów nie jest zbędna

          gdy natężenie ruchu samochodów na jezdni jest duże, warto tworzyć wzdłuż niej odseparowaną od jezdni drogę dla rowerów. Gdyby jej nie było, bardzo niewielu mieszkańców (mieszkanek) Gdyni decydowało się na wybór roweru a korki na 10 lutego byłyby z tego powodu jeszcze większe niż są. Ta droga dla rowerów paradoksalnie pomaga także kierowcom.

          • 0 2

      • ta ścieżka pojawiła się dużo później, nie ma nic wspólnego z rewitalizacją ulicy (1)

        • 0 6

        • nie minusuj gimbusie tylko się dowiedz

          • 3 4

      • Ależ mi estetyka! Jak się ma taki gust, że pasują delfiny, to i poczucie estetyki jest na poziomie mieszkańca przedwojennej wsi

        we wschodniej Galicji.

        • 4 1

    • Przed głownym wejściem na pocztę chodnik dla pieszych ma poniżej 1 metra szerokości. I to jest niezgodne z Ustawą (1)

      • 4 0

      • tam kończy się ścieżka, taki myk zrobili

        tyle że rowerzyści mają to gdzieś

        • 0 0

  • Dlaczego w TYM mieście ścieżki rowerowe wytyczane są tak BEZ sensu? (6)

    Nie rozumiem tego kompletnie, bo wiele z nich koliduje z ruchem pieszych, a mogłyby być wytyczone na ulicy równoległej, tak by stanowiły nawet cos w rodzaju szybkich ścieżek, z których jedynie dojeżdżałoby się do innych miejsc

    Tu wydaje się, że będzie to ścieżka kompletnie niepotrzebna nikomu, bo gdzieś na uboczu.

    Tymczasem jako przykład złej ścieżki podam tą na 10 Lutego - jesli już to powinna być po drugiej stronie ulicy, bo jest tam mniejszy ruch pieszych. Ale po co w ogóle tam jest?

    Jaki mądrala wymyślił, że koniecznie trzeba zabrać połowę chodnika w miejscu, w którym przewalają się latem tłumy pieszych, to znaczy od dworca.

    Tym bardziej, że zrobiono specjalny wiadukt czy kładkę na drugą stronę (zaraz przy torach). Niestety to milionowy pomnik marnotrawstwa, bo ani nie ma dalszego ciągu ścieżki, ani nawet zjazdu na 10 Lutego. A można tam było poprowadzić choćby ścieżkę na pustą ul, Batorego.

    • 52 2

    • (3)

      tak przy okazji, można wiedzieć ile oficer rowerowy dostaje 'rekompensaty', czy jest to stanowisko tylko honorowe (bezpłatne)

      • 8 1

      • ten minusujący to oficer rowerowy? :O) (1)

        • 6 1

        • nie, nie jestem oficerem rowerowym

          • 0 0

      • nikt nie wie?

        bo jeśli dostaje kasę, to przecież nie jest to tajemnicą...?

        • 0 0

    • To nie mądrala, tylko potencjalny pacjent szpitala w Starogardzie.

      • 1 0

    • W tym mieście powstaje wiele dróg dla rowerów mających głęboki sens

      przy ulicach o dużym natężeniu ruchu (takich jak 10 lutego) tworzy się odseparowane od jezdni drogi dla rowerów, z korzyścią również dla kierujących samochodami (jeden rower na ulicy więcej = jeden samochód na tej ulicy mniej = krótsza kolejka do zmiany świateł o jeden samochód).

      • 0 1

  • Szkodnicy !!

    I jeszcze tym szkodnikom bandzie nieudaczników przedłużyli kadencje !!!

    • 41 3

  • Sprzedawcy z hali będa zadowoleni, że coraz mniej klientów przyjeżdża + koreczki wokół hali ;)

    • 53 3

  • (13)

    po co to jest w ogóle?Ja jadąc na rowerze tamtędy nigdy nie widziałem problemów teraz przez fantazję kilku imb..cyli trzeba będzie dwa razy zmieniać stronę ulicy jadąc np od świętojańskiej czy portowej a dalej w kierunku obłuża dwa razy wjeżdżać między ruch samochodowy zamiast jechać przy krawędzi jezdni prawej jak nakazują przepisy szczurze i ferajno dajcie już żyć normalnym rowerzystom którzy znają przepisy i chcą jechać jak nakazują ogólne zasady ruchu drogowego te wasze "ułatwienia" to są tak naprawdę utrudnienia spowalniacie zabieracie czas na bzdurne meandrowanie kluczenie mieszanie stron jezdni itd a wszystko po to bo kilku pajaców chce PR-u

    • 61 3

    • to że nie widziałeś tam problemów to jeszcze nic nie znaczy (10)

      na tej samej zasadzie tam gdzie teraz jest trasa kaszubska to jak były pola to na tych polach samochody nie stały w korku... to po co trasa? teraz problemów nie było ale dobry dojazd zachęci kogoś do przyjechania rowerem, a jeśli to będzie rower zamiast samochdou to skorzystają wszyscy

      • 3 14

      • nie widziałem też problemów na Hutniczej na Meksyku jednak jakiś zj..b totalny uraczył mnie śmieszko ścieżką długości 200 m która nigdzie nie prowadzi i za remizą straży pożarnej po prostu kończy się na chodniku oczywiście pasy na jezdni zwężono tak że ledwo osobowy się mieści kolejne pole konfliktowania użytkowników drogi?Co zyskuję zjeżdżając z jezdni na 200 m by potem kombinować jak na nią wrócić? Jak pisałem niech idą wreszcie w p..du z tymi swoimi ułatwieniami które powodują tylko problemy i konflikty na drodze nie wszędzie muszą być ścieżki rowerowe od rowerzystów tak samo jak od pieszych także należy czegoś wymagać

        • 11 2

      • (3)

        znaczy to tyle że rowerzysta umiejący się poruszać w ruchu drogowym nie potrzebuje być prowadzony za rączkę. Co jest trudnego w jeździe ulicą w normalnym ruchu?Poza tym że trzeba znać przepisy i umieć jeździć na rowerze?

        • 5 2

        • To, że auta są za blisko dla wielu rowerzystów. Nie jesteś jedynym rowerzystą w Gdyni. (2)

          • 1 3

          • (1)

            jak ktos nie ogarnia techniki jazdy rowerem komunikacyjnie niech jeździ po lesie

            • 2 1

            • powiedz to swojej 11 letniej wnuczce lub 17 letniej córce

              gdy będzie chciała rowerem dojechać do szkoły

              • 0 1

      • z tobą problem jest taki, że jesteś teoretykiem ruchu rowerowego, a nawet nie wiesz o czym mowa (4)

        bo nigdy tam nie byłeś

        • 5 3

        • (3)

          ja jestem teoretykiem taaa a te kilkanaście tysięcy km rocznie same się kręcą Nie wiem czy Furkal ma przekręcone tak jak ja od marca 12 tysięcy km . Nie wiem o czym mówię? Do czasu "rewitalizacji" Meksyku jeździłem sobie na luzie szeroką jak stół Hutniczą kto chciał szybciej jechać samochoem miał w pip miejsca by wyprzedzić teraz oglądam się za siebie czy nie jadą samochody za mną bo nie widzę sensu jazdy 200 m chodnikowym g..wnem które mnie wyprowadzi w pole z drugiej strony nie mam zamiaru być ofiarą agresji drogowej różnych frustratów którzy są gotowi zabić rowerzystę którego zobaczą na jezdni obok takiej pseudo ścieżki rowerowej wy nie macie pojęcia o budowaniu dróg rowerowych

          • 6 3

          • co mnie interesuje czy jak chomik krecisz na rowerku stacjonarnym setki tysięcy kilometrów (1)

            jesteś nienormalny człowieku i to na poważnie, powinieneś udać się do specjalisty

            masz gimbusie przejść lub przejechać się w to konkretne miejsce i stwierdzić czy jakakolwiek ścieżka tam konkretnie ma miejsce bytu i czy ma jakikolwiek sens

            • 2 5

            • ja ciebie nie interesuje to się po prostu zamknij i nie dyskutuj ze mną o infrastrukturze rowerowej a swoje urojenia o spejclistach zachowaj z łaski swojej dla siebie

              • 3 1

          • przypuszczalnie jesteś rowerowym (szosowym) egocentrykiem

            krótkie odcinki dróg dla rowerów prowadzące znikąd do nikąd nie powinny być obowiązkowe dla takich szosowców jak ty. Tym niemniej warto wzdłuż głównych arterii ruchu drogowego tworzyć wydzielone drogi dla rowerów dla osób nie mających dużego doświadczenia w jeździe szosowej.

            • 0 0

    • Bo biała farba się zmarnuje w magazynach ;)

      • 3 2

    • Dokladnie

      Plany na mapach fajnie się tworzy, a w realu... Cyrk

      • 1 0

  • Kolejny niewypal um gdynia (11)

    90% rowerzystow nie bedzie korzystac ze sciezki, ktora idzie lewa strona. Przypomne, ze mamy w Polsce ruch prawostronny. Juz teraz, jesli sciezka jest tylko z jednej strony drogi wielu rowerzystow ignoruje to i jedzie ulica.... Szczegolnie tzw. kolarze. Podsumowujac, kolejna bezsensowna inwestycja egzotycznego duetu furkal& kucyk

    • 63 4

    • ciekawe, czy przyznasz się do błędu w prognozie gdy się okaże, że większość rowerzystów będzie korzystała z tego rozwiązania? (9)

      • 1 7

      • (6)

        jakie jest kryterium większości rowerzystów?

        byłeś na tej ulicy kiedykolwiek?

        bo ja czasem przechodzę, ruch samochodów jest sporadyczny, rowerzysty nie widziałem nigdy, dosyć szerokie chodniki są całkowicie puste

        przypomnę że po jednej stronie są magazyny

        • 7 1

        • (3)

          chodniki nie są dla rowerzystów. na tej samej zasadzie po co miejsca parkingowe skoto na morzu tyle miejsca - niech tak sobie parkują ;-)

          • 2 4

          • (1)

            na jezdni o 2 pasach ruchu chyba rowerzysta umie sobie poradzić prawda?Pod warunkiem że zna zasady ale zasadami i nauką jazdy przepisowo na rowerze zdaje się że nikt się specjalnie nie przejmuje

            • 3 2

            • chodzi o to, by rowerem jeździły osoby, które nie mają doświadczenia szosowego

              Separacja ruchu ma sens - głównie dla mieszkanek rozważających, czy mają szanse czuć się bezpiecznie poruszając się rowerem po mieście. O znajomości przepisów ruchu wśród rowerzystów nie wypowiadaj się, 80% osób korzystających z rowerów ma prawo jazdy.

              • 0 2

          • kolejny inteligent rowerowy

            skoro maluje się ścieżki na chodnikach w centrum miasta, zabierając pieszym miejsce i powodując niebezpieczne sytuacje, to chyba w tym miejscu można sobie pomalować ścieżkę na chodniku, skoro jest szeroki

            • 2 2

        • Ruch samochodów sporadyczny ? To po co tam nawet 2 pasy ?

          • 0 2

        • kryterium jest bardzo proste: policzyć rowerzystów korzystających z tego rozwiązania

          a także jeżdżących wzdłuż tej ulicy inaczej. Porównać wyniki obu zliczeń i wyciągnąć wnioski

          • 0 0

      • Zapraszam na Swietojanska gdzie wiekszosc rowerzystow, hulajnog dalej jezdzi chodnikami

        • 9 1

      • a jak chcę na obłuże jechać wiśniewskiego to co?Teleport na drugą stronę?Ani to wygodne ani bezpieczne

        • 4 2

    • Proste. Chcą zlikwidować Halę Targową. Bo grunt, bo deweloper, bo trzeba skarbiec zapełnić forsą. Gdynianie nie są ważni.

      • 5 1

  • Gdynia miasto upadłe (4)

    Władze wygasiły już życie, handel i ruch na Świętojańskiej, 10 lutego, to teraz dobiją hale targową. Widocznie mieszkańcom taki stan rzeczy odpowiada skoro pozwalają na niszczenie miasta. Aby grupka osób (kto to w ogóle jest "oficer rowerowy"?) dyktowała innym jak mają żyć. Ja tylko współczuje osobom niepełnosprawnym, chorym, w podeszłym wieku, którzy muszą używać samochodu, aby pojechać na zakupy, po leki czy gdziekolwiek indziej. No, ale dla takich ludzi nie ma miejsca w tym mieście. Tu tylko "nowocześni". Rowerek, sojowe latte i iphone na raty.
    Dlaczego mieszkańcy na to się zgadzają?

    • 61 2

    • Bo nie idą protestować pod Urząd, są leniwi i wolą swoje frustracje wylewać na forum. Przy kawie, w cieple. (2)

      A tu by się przydała demonstracja w realu.

      • 6 2

      • To leć. Tu nie będę miał nic przeciwko temu abyś został spacyfikowany przez policję. (1)

        • 2 3

        • Art. 57 Konstytucja z 2.04.1997

          • 1 0

    • A wiesz jaka piękna wieża będzie zamiast hali targowej? I następna na terenie likwidowanego Bochna?

      • 3 1

  • Ta inwestycja dobije hale targowa (8)

    Juz teraz nie ma tam miejsc parkingowych a teraz te cioły likwiduja te wzdluz Jana z Kolna. Teraz juz hala padnie zupelnie...

    • 60 2

    • (4)

      popieram. hala jest na kompletnych odludziu i bez samochodu dosłownie nie ma jak się tam dostać, po prostu nie ma.

      • 6 5

      • Tia furkal, nie osmieszaj sie (2)

        • 8 3

        • niezdolność do wyczuwania ironii świadczy o początkach depresji lub innych zaburzeń emocjonalnych (1)

          • 2 6

          • Strasznie samokrytyczny jestes furkal

            • 4 2

      • Ty masz z tym problem ? Ja nie mam problemu dotrzeć na halę samochodem.

        • 1 1

    • Juz widze te setki rowerzystow jadacych z pelnymi siatami zakupow z hali.... (1)

      • 10 3

      • Ty znasz takie coś jak kosze na rowery, które zawiesza się na kierownicy ? Widać, że nie bardzo.

        • 1 5

    • To ciekawe co piszesz bo dziadków przepłacających tam 300% za wszystko jest zazwyczaj tylu, że przejść nie można. Kto normalny robi tam zakupy jeszcze? Jabłka po 5.50zł albo kasza gryczana po 20zł/kg. O cenie mięsa czy nabiału nie chce mi się już pisać nawet. Masło 50zł/kg. To dlatego hala pada, zachłanność sprzedawców nie ma granic. Bawcie się aż do rychłego końca.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane