• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • tylko zamiana na trolejbusy hybrydowe , tramwaj to sobie niech pod ziemia jezdzi czyli metro a nie jakas tam taksowka nedzarzy bez wplywu na szybkosc transportu zbiorowego !!!

    • 3 7

  • Tramwaje to relikt przeszłosci z PRLu i to najbardziej kosztowny i bezwartościowy .najlepszy autobus bez emisyjny (1)

    Najlepiej to własnie widac w Gdyni nie trzeba marnować milionów na torowiska !A autobusy bez emisyjne nie zasmieciaja obrazu miasta linia trakcyjną!Autobusy maja same zalety wystarczy zamiast torowiska zrobić bus pasy !!Z których korzystaja nie tylo autobusy!.Ale to kosztowało by 10 razy mniej .I nie mozna było by marnować milionów na sprowadzanie tramwajów z niemieckich złomowisk .Bo chodzi oto by jak najwiecej kasy zmarnować mieszkańców Gdańska i jak najdłuzej te inwestycje przygotowywac i wykonywac .A potem by jak codziennie mieszkancy mogli sie cieszyc awariami tramwajów .No i nie trzeba by kasy marnować na trakcje pod przejazdem kolejowym.Tramwaj oznacza same szkody dla mieszkańców ,ale dla urzedasów i kolesiów wieloletnie zatrudnienie miliony zysku.

    • 18 6

    • Pojemność autobusu jest dwa-trzy razy mniejsza od najmniejszego tramwaju. Już teraz tramwaje z Południa są nabite po sufit. Jak sobie jaśnie mądrala wyobraża zastąpienie ich autobusami? Nieprzypadkowo myśli się o SKM do Havla.

      • 4 1

  • Nie dla tramwaju. (2)

    Tak dla bus pasów. Nawet dziś w raporcie jest, że tramwaj stoi a za nim inne. Autobusowi i zawsze można zrobić objazd. Już pomijam czas jazdy tramwajem.....jazda z Moreny do Gdańska? Zawsze wybieram autobus 130 albo 184 a nie tramwaj.

    • 14 6

    • (1)

      Znajoma jeździ tramwajem co dziennie narzeka ze są awarie !Wystarczy ze jeden sie zepsują to stoi zanim kolejne dziesięć!

      • 6 3

      • Można zrobić jakieś mijanki - bocznice.

        Na lawecie przywozi się małą drezynę spalinową i ściąga złoma na bocznicę.

        • 0 1

  • A może kolej linowa?

    Czy można by chociaż przedyskutować pomysł?

    • 8 0

  • Hehe za projekt!

    Nie na realizację, a realnie patrząc, na zarobki ludzi, którzy będą to dziobać, kopać, to w sumie taki powinien być koszt realizacji!

    • 5 3

  • żenada. jeszcze lotnisko na morenie zbudujcie ....

    całe południe stoi. 200m odcinek drogi udało im sie zrobic, i cale inwestycje na południu. brawo....

    • 5 4

  • kwasne owoce euro 2014

    Okrojono Slowackiego (zrezygnowano z tramwaju), zbudowano bezsensowna estakade tramwajowa do kolei na ktorej tabor nie ma kasy.
    I w ramach kosztow ciagnionych, forsuje sie nastepna pokraczna trase poza istniejaca rezerwacja i sensem czegokolwiek.
    Znowu z duza iloscia betonu...

    • 10 3

  • Za niski budżet

    W przetargu na zaprojektowanie buspasów na al. Żołnierzy Wyklętych oferty opiewały na kwoty od 924.000 do 1.236.000 zł netto. Tutaj mamy znacznie bardziej skomplikowaną budowę - tunel, zasilanie sieci trakcyjnej, jezdnie, tory z rozjazdami itd.. To jakim cudem ma to kosztować tak mało?!

    • 5 3

  • Wystawili takie oferty bo wiedza ze to mala sycylia mozna doic !! (1)

    • 12 4

    • Pozdrów Rydzyka i tego od dwóch wież.

      • 2 3

  • no skoro polowe trzeba "oddać"

    a 30% to podatki to te 1,5mln by sie moglo zgadzac. No nie panstwo radni z PO ? i milosciwie nam nie rządząca ... ?

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane