• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • Jaskowa Dolina (1)

    Tramwaj z Moreny przez Jaskowa Doline - i tak tam jezdzi smrodzacy autobus. Szybciej, taniej i ekologiczne!

    • 5 7

    • Koniecznie wodny

      • 3 2

  • ..ten pomysł

    Brzydko powiedzieć...że i**otyczny! Wybrzajcie pustostany..nie czekajcie na pożar!
    Zwiękrzyć przepustowość PKM.Przeinwestowana Estakada wszystko pomieści....może drobne inwestycje na PKM i "10" -tka pobiegnie naczej...Komunikacyjnemu szaleństwu we Wrzeszczu należy pokazać.....

    • 4 2

  • Tyle co strefa wypoczynku w Warszawie z Euro palet z 4 ławeczkami.

    • 7 1

  • Może już koniec tej zabawy ??? (1)

    Ta trasa nigdy nie powstanie. Lepiej teraz powiedzieć panowie koniec, zamykamy temat, niż nawzajem wszystkich łudzić.
    Ps. Projekt przerasta biuro komunalne. Ta trasa wymaga zupełnie nowego myślenia i podejścia, zresztą jak cała komunikacja zbiorowa w Gdańsku.

    • 18 2

    • Powstanie, powstanie- ty jeszcze nie znasz fantazji decydentow.

      • 0 0

  • nie maja tyle inteligencji zeby to powstalo.

    nie mamy biletu metropolitalnego, skm pamietaja bolka, na co oni sie porywaja?? dziwczyny z UM poluzujcie staniki.

    • 9 3

  • (1)

    Rezerwa terenu pod starą wersję Nowej Politechnicznej jest przeznaczona pod patodeweloperkę,

    więc wasze komentarze nic już nie zmienią.
    Następnym razem pomyślcie przed wyborami, zanim to miasto zostanie totalnie zniszczone.

    • 11 1

    • A skąd masz takie info?

      • 0 0

  • Czemu ten przebieg jest taki beznadziejny? Czemu to nie leci środkiem Politechniki?

    Czemu to musi się koniecznie wbijać między stare kamienice, a nie nieco dalej na wschód, koło radia? Czemu to się dzieje chociaż sprzeciwiają się temu mieszkańcy, potencjalni użytkownicy i jeszcze jest to takie drogie?

    • 9 5

  • Bohaterów Getta (4)

    Nie dla tramwaju przez Bohaterów Getta Warszawskiego !!!!!!

    • 14 11

    • Nie dla nie dla tramwaju przez Bohaterów Getta Warszawskiego!!!!!

      • 8 0

    • A czemu nie? (1)

      To inwestycja dla całego miasta, interes paru osób musi zejść na drugi plan.

      • 2 4

      • a moze zejdzie interes budowlancow i sponsorow

        Przejecia terenow kolejnej rezerwy komunikacyjnej? Moze zejdzie na plan dalszy interes zainteresowanych robieniem z Piecek getta i termitiery? Moze zejdzie interes urzednikow, uwazajacych ze do planowania miasta wystarcza kwallifikacje w postaci znajomosci Simcity? A moze lobby tramwajarskie ds sobie sookoj i zaprzestanie zabawy za cudze pieniadza? Juz jeden betonowy pomnik glupoty stoi w Bretowie...

        • 2 1

    • Dlaczego nie?

      • 0 1

  • Bohaterów Getta

    Tak dla tramwaju przez Bohaterów Getta Warszawskiego !!!!!!

    • 5 11

  • Drogie? (1)

    Panie Michale, czy to jest na pewno drogie? 4,8 mln za jedną z ważniejszych inwestycji dla Moreny będącą łącznikiem północnego tarasu z południowym. 4,8 mln to trzy domki rodzinne albo trzy apartamenty w Invest Komfort. Co gorsza to połowa rocznego utrzymania Tristara, który na pewno nie daje tyle ile kosztuje. Trzeba pamietac o tym, ze inwestycja miała zostac zrealizowana już dawno, a wtedy byłoby taniej..

    • 3 5

    • Następny

      To tylko koszt projektu. Do realizacji pewnie trzeba będzie dopisać trzy zera

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane