• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • Tyle baniek za projekt... jak to teraz mówio

    xD, omygy, wytyfy i lol.

    • 1 2

  • Teraz nasuwają się dwa pytania.

    1. Czy oferty są przeszacowane czy może budżet niedoszacowany?
    2. A niby skąd przeciętny Kowalski ma posiadać umiejętność szacowania kosztorysu prac nad budową tramwaju?

    • 1 1

  • Skoro drogie, to nie robić tramwaju.

    A w ogóle, po co upychać tamtędy linię. Głupota jak nic.

    • 12 1

  • (1)

    I znowu radosna twórczość projektanta trasy przez Boh.Getta. To jest mała , wąska uliczka. Śmieciarka ma problem z wjazdem , a co będzie jak tramwaj zablokuje ulice. Są autobusy ,wystarczająco zabezpieczają potrzeby komunikacyjne.. Tramwaj dla mieszkańców dalekich dzielnic w nowo budowanych blokach.

    • 8 1

    • Tramwaj wcale niejest potrzebny w miescie bo jest przestarzały kosztowny i awaryjny kłopotliwy

      • 2 2

  • Ciekawe co jeszcze wymyślą, trolejbusy, helikoptery?

    • 1 0

  • Jest Lepszy Pomył !

    Zamiast tramwaju i całej kłopotliwej przebudowy (tramwaju dla nielicznych), zakupić kilka fotek rowerowych za tę przeznaczoną kwotę 1,6 mln !

    • 2 1

  • A czy będzie tramwaj na Beethovena i Powstańców Warszawskich ? (1)

    • 1 1

    • Będzie

      • 0 0

  • Najpierw tunel pod pachołkiem

    Dokończmy drogę zieloną !

    • 5 4

  • Projekt pis drogi?

    Pis mocno naciskał na realizację tego głupiego drogiego projektu

    • 0 6

  • Puścić tramwaj na Piramowicza (1)

    w obu kierunkach!

    • 4 1

    • w 2050 roku mają realizować tą inwestycję

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane