• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • Ścieżka rowerowa

    Pomijam fakt słuszności budowania tej linii tramwajowej aleeee... ścieżka rowerowa przy ulicy Legionów kosztowała 4 miliony (Odcinek około 0,5km, pomijam fakt, że była tam już ścieżka po drugiej stronie ulicy) jakim cudem miasto chciało wykonać projekt lini tramwajowej za 1,6miliona?????

    • 1 1

  • Przeciez kiedys gadali ze tramwaj pojedzie przez piekarniczą,dalej ood mostem kolo kerfura i sobieskiego w dól!!!wiec co oni (1)

    • 1 2

    • Nie gadali, tylko pierwotny przebieg tej linii miał tam być.

      Chodzą jednak słuchy że deweloperzy mają chrapkę na tereny rezerwy w dolinie królewskiej.
      Potok Królewski ma początek w okolicy GPNT i płynie sobie równolegle do Schuberta i Sobieskiego.

      • 1 0

  • eko korpo dzieci

    w zimie zjeżdżać na sankach a latem rowerem do Mordoru i tramwaj nie potrzebny będzie.

    • 1 1

  • w UM powierzchni zabraklo zeby sie okreslic co chca.

    • 2 1

  • Kiedy szybki tramwaj na trasie WZ?!

    Tyle razy się o tym pisze. Przecież, aż prosi się o szybki tramwaj idący wzdłuż "WZetki", aż do obwodnicy. Rezerwa terenu jest, nie trzeba nic wyburzać, nie spowolni to ruchu aut, a wręcz odciąży zakorkowana trasę, bo jak do tej pory nie ma tam żadnej alternatywy dla samochodu. Najbliższe autobusy utykają w korkach na Kartuskiej i nikogo nie zachęcą do zamiany samochodu na zbiorkom. Natomiast szybka, bezkolizyjna trasa tramwaju prosto do centrum będzie prawdziwą konkurencją dla jazdy samochodem, i szukania miejsca do zaparkowania w centrum. Zrobić węzeł przystankowy przy Auchan, dogadać się z nimi co do udostępnienia parkingu. Dla sklepu to też będzie korzyść, bo Ci co mieszkają w centrum, a nie maja auta raczej tam na zakupy nie dotrą, a tramwajem mogliby.

    • 2 2

  • Czy to was przerasta, czy to brak wyobraźni? (1)

    Całe te zawijasy, omijania, wciskania się mieszkańcom pod okna na wąskich uliczkach, przebijanie się przez sieci wodociągowo/kanalizacyjne itd, itd, to kosztowny koszmar a na dodatek kreowanie tysięcy wkurzonych obywateli naszego miasta. To jest więcej niż oczywiste, że powinna tam powstać linia podziemna. Trudno zgadywać, dlaczego osoby decydujące w tej sprawie mają tak płaskie umysły, że nie potrafią nawet powielić rozwiązań z XIX wieku, które funkcjonują do dzisiaj. Warto by było zlecić komuś opracowanie chociaż wstępnego, szacunkowego kosztorysu takiego rozwiązania.

    • 8 4

    • Wstępny, szacunkowy - 3 miliardy złotych. Dziękuję, można się rozejść.

      A poważnie, puszczenie czegokolwiek pod ziemią jest nieosiągalne finansowo.

      • 0 0

  • ten projekt i ta propozycja to przekręt nie trzyma się logiki ekonomi ani ładu ani też składu

    • 5 2

  • bezmuzgowie gdzie wy prowadzicie tramwaj na wąską ul getta i dotego bez połaczenia z grunwaldzką

    osiołki matołki to zapewne proponują i oszukują ten nasz magistrat

    • 7 2

  • Projekt w Gdańsku/Trójmieście to koszmar

    Jeśli ktokolwiek miał do czynienia z uzgodnieniami w Trójmieście to wie że to koszmar. Chyba najgorszy jest Gdański ZDiZ. Projekt był przewidziany na wykonanie w 6 msc. Jednak sam ZDiZ zajął ok 10msc :) Po prostu mają tam za mało ludzi do takich tematów.

    • 1 1

  • dojna krowa to należy doić ile mżna - taka jest wasza ekonomia (1)

    • 4 2

    • Stary! Ty tak poważnie? Z PiSu się zerwałeś?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane