- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza
Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.
Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:
- Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
- Mosty Katowice - 8,118 mln zł.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.
Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
- budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
- ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
- ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.
Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.
Opinie (331) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-27 09:37
Ścieżka rowerowa
Pomijam fakt słuszności budowania tej linii tramwajowej aleeee... ścieżka rowerowa przy ulicy Legionów kosztowała 4 miliony (Odcinek około 0,5km, pomijam fakt, że była tam już ścieżka po drugiej stronie ulicy) jakim cudem miasto chciało wykonać projekt lini tramwajowej za 1,6miliona?????
- 1 1
-
2021-01-27 10:19
Przeciez kiedys gadali ze tramwaj pojedzie przez piekarniczą,dalej ood mostem kolo kerfura i sobieskiego w dól!!!wiec co oni (1)
- 1 2
-
2021-01-27 10:40
Nie gadali, tylko pierwotny przebieg tej linii miał tam być.
Chodzą jednak słuchy że deweloperzy mają chrapkę na tereny rezerwy w dolinie królewskiej.
Potok Królewski ma początek w okolicy GPNT i płynie sobie równolegle do Schuberta i Sobieskiego.- 1 0
-
2021-01-27 10:32
eko korpo dzieci
w zimie zjeżdżać na sankach a latem rowerem do Mordoru i tramwaj nie potrzebny będzie.
- 1 1
-
2021-01-27 10:37
w UM powierzchni zabraklo zeby sie okreslic co chca.
- 2 1
-
2021-01-27 10:37
Kiedy szybki tramwaj na trasie WZ?!
Tyle razy się o tym pisze. Przecież, aż prosi się o szybki tramwaj idący wzdłuż "WZetki", aż do obwodnicy. Rezerwa terenu jest, nie trzeba nic wyburzać, nie spowolni to ruchu aut, a wręcz odciąży zakorkowana trasę, bo jak do tej pory nie ma tam żadnej alternatywy dla samochodu. Najbliższe autobusy utykają w korkach na Kartuskiej i nikogo nie zachęcą do zamiany samochodu na zbiorkom. Natomiast szybka, bezkolizyjna trasa tramwaju prosto do centrum będzie prawdziwą konkurencją dla jazdy samochodem, i szukania miejsca do zaparkowania w centrum. Zrobić węzeł przystankowy przy Auchan, dogadać się z nimi co do udostępnienia parkingu. Dla sklepu to też będzie korzyść, bo Ci co mieszkają w centrum, a nie maja auta raczej tam na zakupy nie dotrą, a tramwajem mogliby.
- 2 2
-
2021-01-27 11:09
Czy to was przerasta, czy to brak wyobraźni? (1)
Całe te zawijasy, omijania, wciskania się mieszkańcom pod okna na wąskich uliczkach, przebijanie się przez sieci wodociągowo/kanalizacyjne itd, itd, to kosztowny koszmar a na dodatek kreowanie tysięcy wkurzonych obywateli naszego miasta. To jest więcej niż oczywiste, że powinna tam powstać linia podziemna. Trudno zgadywać, dlaczego osoby decydujące w tej sprawie mają tak płaskie umysły, że nie potrafią nawet powielić rozwiązań z XIX wieku, które funkcjonują do dzisiaj. Warto by było zlecić komuś opracowanie chociaż wstępnego, szacunkowego kosztorysu takiego rozwiązania.
- 8 4
-
2021-01-27 12:16
Wstępny, szacunkowy - 3 miliardy złotych. Dziękuję, można się rozejść.
A poważnie, puszczenie czegokolwiek pod ziemią jest nieosiągalne finansowo.
- 0 0
-
2021-01-27 11:22
ten projekt i ta propozycja to przekręt nie trzyma się logiki ekonomi ani ładu ani też składu
- 5 2
-
2021-01-27 11:26
bezmuzgowie gdzie wy prowadzicie tramwaj na wąską ul getta i dotego bez połaczenia z grunwaldzką
osiołki matołki to zapewne proponują i oszukują ten nasz magistrat
- 7 2
-
2021-01-27 11:31
Projekt w Gdańsku/Trójmieście to koszmar
Jeśli ktokolwiek miał do czynienia z uzgodnieniami w Trójmieście to wie że to koszmar. Chyba najgorszy jest Gdański ZDiZ. Projekt był przewidziany na wykonanie w 6 msc. Jednak sam ZDiZ zajął ok 10msc :) Po prostu mają tam za mało ludzi do takich tematów.
- 1 1
-
2021-01-27 11:33
dojna krowa to należy doić ile mżna - taka jest wasza ekonomia (1)
- 4 2
-
2021-01-27 12:15
Stary! Ty tak poważnie? Z PiSu się zerwałeś?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.