- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (277 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (334 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Drogowcy apelują: Nie wjeżdżaj do tunelu "na rezerwie"
Aż 40 proc. wszystkich zdarzeń w tunelu pod Martwą Wisłą to zatrzymania aut spowodowane awarią lub brakiem paliwa. Jak to możliwe, że na tak krótkim odcinku aż tyle pojazdów odmawia kierowcom posłuszeństwa? Okazuje się, że "winne" są prawa fizyki.
Wydaje się nieprawdopodobne, że na tak krótkim odcinku, jakim jest tunel pod Martwą Wisłą - niespełna 1,5 km długości - aż tylu kierowców ma problem ze sprawnością auta lub oszacowaniem ilości paliwa w baku. Jak mówią pracownicy z Centrum Zarządzania Tunelem, przyczyną takiej liczby zatrzymań nie jest kwestia "trójkąta bermudzkiego" w tunelu, jak żartują kierowcy, lecz... pochylenia terenu.
- Tunel na wjeździe i wyjeździe jest mocno pochyły. Faktem jest, że wielu kierowców jeździ na głębokiej rezerwie paliwa. Gdy na spadku lub podwyższeniu auto się przechyla, pływak znajdujący się w baku przemieszcza się, co może odciąć dopływ resztek paliwa, auto się "krztusi" i gaśnie. Wówczas potrzebna jest nasza pomoc - mówi Tomasz Czyż, zastępca kierownika działu tunelu drogowego i obsługi obiektów zwodzonych w GZDiZ.
Wideo archiwalne z 2016 r.
Obsługa tunelu na takie zdarzenia jest przygotowana. W ramach umowy na utrzymanie tunelu, unieruchomione auto osobowe może zostać odholowane w ciągu 30 min na odległość maksymalnie 2 km od tunelu, np. na stację paliw przy Trasie Sucharskiego.
- Kiedy pojazd stoi już w miejscu, które nie wpływa na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, kierowca musi radzić sobie sam - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Cel odholowania takiego pojazdu z tunelu jest oczywisty: bezpieczeństwo i możliwe szybkie upłynnienie ruchu.
Kolejnym powodem zamykania przeprawy pod Martwą Wisłą, poza awariami i brakiem paliwa w autach, są przypadki rowerzystów korzystających z tunelu (12 proc. wszystkich zdarzeń), przekroczenia skrajni przez auto ciężarowe (11 proc.), pieszych w tunelu i przedmiotów leżących na jezdni (po 7 proc.).
Utrudnienia wywołują też zdarzenia drogowe: korki (5 proc.) i kolizje (3 proc.). Najrzadziej tunel zamykany jest z powodu fałszywego alarmu pożarowego, usterki czy zwierzęcia w tunelu (1 proc.).
Na co dzień o bezpieczeństwo w tunelu dba 18-osobowy zespół obsługi technicznej. Jego pracownicy apelują, by przed wjazdem zwracać uwagę na ilość paliwa w baku.
- Przed podróżą w Alpach, gdzie tunele są zdecydowanie dłuższe od naszych, raczej każdy z nas dba o to, by nie zabrakło mu paliwa. Dlatego apelujemy, by na ten fakt zwrócić szczególną uwagę także w Gdańsku - dodaje Tomasz Czyż.
Wideo archiwalne
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-17 18:59
(1)
Yyyy przyznam się że mi też 2 razy zabrakło paliwa i stałem na chwilę ale zaskoczył passat B4 1.9tdi 94 rok tam ta skazówka pokazuje że jest paliwo a nie ma a czasem nie ma a jest
- 3 3
-
2019-06-18 13:02
tak to jest jak jezdiz sie 30 letnim szrotem
jaki przebieg? 2 miliony?
pomine ze wskazowka jest polaczaona z plywakiem
wiec skoro wskazowka ci pokazuje ze jest a nie ma to znaczy ze masz pol baku zawalone mulem wiedizlabys gdybys tankowal do pelna bo bys zauwzyl ze wlales 35 litrow i bak "pelny"
ale cos czuje ze ty nigdy niue lejesz do pelna- 0 0
-
2019-06-17 19:11
(1)
za dwie dyszki zawsze tankuję i starczy
- 1 2
-
2019-06-18 12:00
za dwie dyszki... no to Luksusowa to nie jest
- 0 0
-
2019-06-17 21:25
Karać karać karać....
Jak w Niemczech. Za nieprzewidzenie, że zabraknie Ci paliwa - 100 Euro, za zablokowanie ruchu- 100 Euro, za lawetę 100 Euro. Raz dwa się cebulaki nauczą. Jeden cymbał generuje milionowe straty w paliwie i roboczogodzinach stojących w korku.
- 4 1
-
2019-06-17 21:34
Ja tankujem jak mi zgaśnie pare razy, a najczęściej gaśnie jak czekam aż rowerzysty przejadom
w tych ich maratonach, i trzeba dolewać z baniaczka ojeju po frytkach.
- 0 3
-
2019-06-17 21:40
Paliwa nie zatankują do pełna, (1)
ale browary co weekend wleją do siebie pod korek
- 5 1
-
2019-06-17 22:29
Tankowanie do pełna niszczy silnik
Tankowanie po brzegi powoduje, że resztki niespalonego paliwa, farfocle, opary mazutu podchodzą pod sprzegło i niszczą cało architekturę silnika.
Kto się trochę zna na mechanice, ten wie o co chodzi. Tzw. tankowanie "po kropelce" czyli ile mam zaplanowane kilometrów tyle wlewam na raz to najabrdziej efektowny sposób wlewu paliwa do naszych maszyn- 0 0
-
2019-06-17 22:04
Ciekawski
A jaki to pływak w zbiorniku paliwa odcina jego dopływ? Hop, hop, prosze sie troche poduczyć budowy pojazdów samochodowych. Jak się zbiornik przechyla to rzeczywiście może zostać odsłoniety zasysacz paliwa ("smok"), ale pływak jest zupełnie niewinny.
- 2 0
-
2019-06-17 22:21
Czy administrator tunelu opłaci takiemu kierowcy tankowanie!!??? (1)
to chyba jego wina, że źle wykonano przekop w tunelu i paliwo kierowcom wycieka???>>!!!
- 0 1
-
2019-06-18 13:03
a kto oplaci twoja glupote?
czy zaczels za swoj d**ilizm juz placic?
- 0 0
-
2019-06-17 22:32
Serio , tam jest napisane Baku?
Nie byłem tam , ale widziałem na zdjeciach . To tam taki przepych jest.
Aż trudno uwierzyć że to cząstka dawnego ZSRR. Ulice szesciopasmowe , wieżowce całe ze szkła, palmy , kiedyś to tam nawet były złoża ropy. A język to taki podobny do tureckiego jest.
I z tego miasta pochodzi słynny pianista.- 2 0
-
2019-06-17 22:57
bo sprytny Polak na jabole, gorzałę piwsko i śląską na grylla wyda 500 zł, a zatankuje za 20 bo szkoda dziadowi zalać do
pełna, tylko mi nie piszcie że to z biedy i go nie stać, bo większość naszego durnego kaczystanu, to tępe koniosraje wyznające zasadę "ee, tam jakoś to będzie..."no i jest jak widać na załączonym filmiku...
- 2 2
-
2019-06-17 22:57
Czytelnik
Muzyka w tych wdzystkich filmikach to dramat....uszy więdną. Zmincie to.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.