• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy wyremontują 'małą obwodnicę' Żabianki

Maciej Naskręt
18 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Ulice na gdańskiej Żabiance doczekają się gruntownej modernizacji. Ulice na gdańskiej Żabiance doczekają się gruntownej modernizacji.

Najprawdopodobniej na początku przyszłego roku rozpocznie się remont ulic, otaczających gdańską Żabiankę. Miasto zamierza gruntownie zmodernizować trzy ulice, ale mieszkańcy muszą poczekać na rozstrzygnięcie przetargu.



Modernizacja dróg na gdańskiej Żabiance:

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił właśnie przetarg na remont ulic Gospody zobacz na mapie Gdańska, Rybackiej i Subisława. Roboty obejmą wykonanie nowej nawierzchni dróg i chodników.

- Materiał i technologia, która zostanie użyta do modernizacji ulic na gdańskiej Żabiance, jest identyczna do tej, która została użyta w przypadku al. Zwycięstwa oraz Podwala Przedmiejskiego - wyjaśnia Wiesław Szańca, zastępca kierownika działu utrzymania ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku

Prace, o ile zwycięzca przetargu zostanie wyłoniony bez większych przeszkód, rozpoczną się na początku przyszłego roku. W pierwszym etapie obejmą wymianę nawierzchni chodników. Gdy nadejdzie wiosna, drogowcy ułożą nową nawierzchnię bitumiczną na jezdni. Ze wszystkim wykonawca powinien zdążyć do końca czerwca 2010 r.

Rozczarowani mogą być trójmiejscy cykliści, bowiem podczas remontu nie powstaną nowe drogi rowerowe. Nie ma szans również na realizację drogi od skrzyżowania ulic Gospody i Rybackiej do hali na granicy Gdańska i Sopotu. Drogowcy swoją decyzję tłumaczą wyłącznie "remontowym" charakterem zadania.

Wyniki przetargu poznamy najszybciej 4 grudnia br.

Miejsca

Opinie (171) 8 zablokowanych

  • obwodnica żabianki - ale śmiech,obwodnica, to tylko w gdańsku można takie teksty usłyszeć. (1)

    • 5 1

    • jesteś wyjątkowo ograniczony

      dzielnica może mieć obwodnicę, tak samo miasto, wieś, jakiś obszar. Poczytaj o ramach komunikacyjnych.

      • 0 2

  • no i co za łacha , budyń ty się do roboty bierz ,bo się okaże że koniec kadencji a jeszcze nic nie zrobione.

    • 1 0

  • są gorsze odcinki drogi ale w gdańscy drogowcy wraz z zarządem zawsze wiedzą lepiej.

    znoeu coś zepsują.

    • 0 2

  • W GDAŃSKU PIENIĄDZE OD LAT WYDAJE SIĘ BEZSĘSOWNIE. SĄ GORSZE ODCINKI DRÓG BARANY BUDYNIOWATE.

    • 1 2

  • ŻABIANKA - 20 LAT TAKA SAMA KOMUNISTYCZNA.

    • 1 3

  • RZĄD GDAŃSKA TO ZAKAŁY CAŁEGO NARODU.

    • 4 1

  • Jak widzę nowo wybudowane drogi to....

    Na przykład nowo-wybudowane jeszcze ciepłe
    skrzyżowanie ul.Polskiej w Gdyni z ulicą Chrzanowskiego

    Zrobione wg projektu pana projektanta,
    który nie wie jak duże TIR-y poruszają się po drogach
    Pan projektant obudził się chyba z TRZYDZIESTOLETNIEGO SNU.

    Nowiutkie rondo na tym skrzyżowaniu już jest porozjeżdżane
    na narożnikach wylotowych bo uliczki wylotowe
    z ronda są zbyt wąskie i pod DZIWNYMI KąTAMI

    --a wokół pełno wolnego placu jest i rondo mogło być
    wybudowane z rozmachem.Brak wydzielonych pasów skrętu
    i do dalszej jazdy.

    Ulica Polska jako dwukierunkowa kończy się teraz na rondzie i dalej w stronę
    Dworca Morskiego idzie już jedokierunkowa !!!! Wokoło puste pola.
    Zabrakło WYOBRAŻNI PROJEKTANTOWI

    • 1 0

  • Do pl i innych niezadowolonych z pracy swiatel na przejsciu przy Subislawa (4)

    Ignorant jestes i tyle. Tam chodzi zdecydowanie wiecej pieszych niz jezdzi samochodow, dlatego piesi sa uprzywilejowani. To nie jest przejscie przez Grunwaldzka, gdzie na 1000 samochodow przechodzi czasami przez przejscie 50 pieszych. Tutaj jest sytuacja bardzo odwrotna.
    Zreszta zmiana sygnalow na przejsciu przy Subislawa jest zmienna od pory dnia (godziny), a o 20 swiatla sa wylaczane. Przed instalacja swiatel caly tydzien bylo tam mierzone natezenie ruchu samochodwoego i pieszego w roznych godzinach i na podstawie tych danych swiatla zostaly zaprogramowane.
    Gdyby bylo inaczej to masa ludzi przechodzilaby na czerwonym swietle i dopiero wtedy bys narzekal, ze ci wskakuja pod maske.
    Pisze o tym wszystkim, bo sam bralem udzial w programowaniu tego systemu tam i z tego co wiem od ludzi sprawdza sie on idealnie.
    Zarownbo samochody jak i piesi czekaja na swoja kolej bardzo krotko.
    W zalozeniu mielismy (i co nam udalo sie zrealizowac) aby osoby piesze dochodzace do przejscia i widzace mrugajace zielone swiatlo sygnalizujace zmiane na czerwone nie zaczynaly biec, aby tylko jeszcze zdarzyc. Tylko zwalnialy kroku i spokojnie dochodzily do przejscia, po chwili swiatlo sie zminia na zielone i ida bez dlugiego stania - to eliminuje nagminne chodzenie na czerwonym. Bo jak powatrzam czesto ruch tam jest nikly i zdarzalo sie, ze i przez 2-3 minuty nie jechal zaden samochod.
    Natomiast swiatla dla samochodow zostaly ustawione podobnie. Jadac przepisowa predkoscia widzac czerwone swiatlo wystarczy delikatnie zwolnic (tak jak sie zwalnia przy dojezdzaniu do czerwonego swiatla) i po chwili nastepuje zmiana na zielone - przyspieszamy i jedziemy bez zatrzymania. Co innego jak ktos widzac z daleka czerwone caly czas grzeje, az do samego przejscia i potem sie dziwi ze musi stac. Stac nie trzeba, a na pewno nie ldugo bo rotacja swiatel jest szybka. Wystarczy zwolnic, swiatlo jakie jest widac z daleka, nawet jadac od strony Pomorskiej, gdzie przed przejsciem jest lekki luk. Specjalnie od tej strony zainstalowalismy sygnalizacje na dlugim palaku, aby byla dobrze widoczna jeszcze zza zakretu.
    Wiec nie narzekaj a docen to co zostalo zrobione, bo mozna sie nei wysilac i zainstalowac przyciski jak mowisz. Tylko wtedy wiekszosc pieszych biegalaby na czewonym, bo nie chcialo by im sie czekac, az sie zmieni sygnal. Za to ty bys stal na czerwonym, wtedy kiedy przejscie byloby puste, bo osoba ktora wcisnela przycisk wolal przejsc na czerwonym zamiast czekac. Zmienia sie sygnal, na przejsciu zielone a tam nikt nie idzie - a ty stoisz w swoim aucie.
    Wiec nastpenym razem sie zastanow zanim kogokolwiek skrytykujesz, bo w madre rozwiazanie problemu sygnalizacji w tym miejscu zajelo nam troche pracy.

    • 8 3

    • (1)

      "czesto ruch tam jest nikly i zdarzalo sie, ze i przez 2-3 minuty nie jechal zaden samochod"
      czy w takim wypadku w ogole sa potrzebne tam swiatla?, nic dziwnego, ze piesi przechodza na czerwonym
      a jesli chodzi o swiatla na skrzyzowaniu Pomorska-Ssubiislawa to rzeczywiscie jak ktoregos dnia nie dzialaly to nikt nie stal, ani piesi ani samochody - ruch odbywal sie plynnie

      • 1 0

      • A to jzu pytanie nie do mnie, bylo zlecenie opracowac sygnalizacje to sie robi.

        Z tego co wiem to byly tam jakies prosby mieszkancow, czy inne inicjatywy. Nie wnikalem.

        • 1 1

    • jako kierowca jeżdżący tamtędy

      powiem, że ogólnie jest prawie dobrze, gdyby wydłużyć zielone dla samochodów o jedną, dwie sekundy, było by idealnie. Teraz naprawdę zdarza się ostre hamowanie, pomimo pętli indukcyjnych.

      • 1 0

    • zgadzam się z zapo,

      tym przejściem obecnie przechodzi więcej pieszych niż przejeżdża samochodów. Moim zdaniem, akurat w tym miejscu światła są OK.

      • 1 0

  • LEPIEJ ZRÓBCIE DROGE DO SOPOTU PRZEZ ZABIANKE TAM AŻ SIE PROSI O TO (1)

    • 6 0

    • Sopot nie chce

      ile razy trzeba to powtarzać?

      • 0 0

  • Wyrzucone w błoto pieniądze.

    Tam nie ma żadnej drogi tranzytowej. Uliczki osiedlowe można remontować na końcu. W pierwszej kolejności należy udrożnić drogi tranzytowe. Jak nie ma połączenia Gospody z Łokietka, to każda złotówka wydana na remont ulic na Żabiance jest zmarnowana.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane