• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie drugi prawoskręt, żeby odkorkować al. Havla

Michał Brancewicz
16 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.

Kierowcy z południa Gdańska czekali na ten moment właściwie od otwarcia al. Havla pod koniec 2011 roku. Dobra wiadomość jest taka, że w tym roku gotowy będzie projekt, a w przyszłym powstanie drugi pas dla skręcających z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. Brak drugiego prawoskrętu skutecznie zatykał największe skrzyżowanie na Chełmie.



Czy drugi prawoskręt usprawni ruch na skrzyżowaniu?

O tym, że dodatkowy pas do skrętu może udrożnić niejedno skrzyżowanie nie trzeba nikogo przekonywać. Taki przykład znajduje się w innym miejscu tego samego skrzyżowania na Chełmie. W 2014 roku kierowcy zyskali dodatkowy lewoskrętal. Havla w al. Armii Krajowej w kierunku obwodnicy zobacz na mapie Gdańska i od razu usprawniło to ruch w tym rejonie.

Jednak do pełni szczęścia wciąż brakowało drugiego prawoskrętu z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. O potrzebie jego powstania mówiono właściwie od razu po otwarciu Havla pod koniec 2011 roku. Jego brak zatykał całe skrzyżowanie, utrudniając zarówno jazdę na wprost w kierunku Wrzeszcza, jak i do centrum Gdańska. Korki wylewały się też na ul. Wilanowską.

Mimo to, przez lata był to jeden z drogowych "niedasiów" - bo za drogo, bo kolizje z instalacjami podziemnymi, itp. - drogowcy chętnie korzystali z takich wymówek.

Już w 2012 roku podpowiadaliśmy, jak odkorkować al. Havla


Kierowcom przyszło czekać ponad siedem lat, by w końcu pojawiła się jaskółka zwiastująca budowę wyczekiwanego prawoskrętu. W międzyczasie zdążyła pojawić się inicjatywa w postaci Budżetu Obywatelskiego i to właśnie dzięki środkom z BO możliwa będzie realizacja takiego usprawnienia.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie postępowanie na opracowanie projektu prawoskrętu. Jego wykonawca będzie musiał zrealizować dwa zadania - przygotować projekt koncepcyjny i oszacować koszty (w ciągu sześciu tygodni od daty zawarcia umowy) oraz sporządzić projekt budowany i wykonawczy (sześć miesięcy od dnia podpisania umowy).

- Zgodnie z przyjętym harmonogramem w 2019 roku planujemy pozyskać dokumentację projektową, a roboty realizować w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Test drogowy: z południa Gdańska do Oliwy


Projektanci zainteresowani opracowaniem dokumentacji na składanie ofert mają czas do 18 kwietnia.

Opinie (269) 5 zablokowanych

  • Panie Brancewicz (2)

    Nie pisz pan o drugim prawoskręcie a goń pan to tałatajstwo z urzędu miasta, rady miasta i przesławnej dyrekcji rozbudowy miasta o wiadukt dla AK nad Łostowicką. Jak będą gadć ,że nie ma pieniędzy to niech spadają. Przyjdzie ktoś kto załatwi tę kasę. Zawsze życzyłem św.p. Adamowiczowi aby rano stał w korku na AK od obwodnicy do Łostowickiej a po południu od Sikorskiego do obwodnicy.

    • 1 2

    • To jest miasto, a nie autostrada dla słoików

      • 1 0

    • Brandzlewicz* jak jusz

      • 0 0

  • A...

    no i mamy wyjasnienie. Juz wiadomo gdzie fotograf byl jak go nie bylo...

    • 0 0

  • No proszę!

    Już w przyszłym roku będzie paas,bo kierowcy potrzebują.Natomiast wond na prystanki jak nie ma,tak nie ma.

    • 0 0

  • tymczasowo: ze środkowego zrobić prawoskręt

    Nie byłoby lepiej?

    • 0 1

  • Kiedy powstanie wiadukt na tym skrzyżowaniu w ciągu AK?

    • 1 1

  • Autor bzdury pisze. Poprzedni lewoskręt był po to, by nie blokować kierunku na wprost.
    Tu nie ma takiej sytuacji, nikt nikogo nie blokuje. Dodatkowy pas spowoduje, że teoretycznie podczas zielonego przejedzie 33 proc. więcej samochodów. Prędzej mi kaktus na dłoni wyrośnie, niż rano nie będzie korka na Havla.

    • 1 0

  • Po pierwsze wiadukt. To najbardziej odkorkuje. Dopóki nie ma wiaduktu dobrze by było wyregulować światła. Jadąc Havla do Łostowickiej trzeba stać na 3 światłach oddalonych od siebie o kilkadziesiąt metrow. Bez sensu. Wczesniej przez pewien nie długi okres czasu było dobrze i za jednym razem można było przejechać to skrzyżowanie. Przez niezsynchronizowane światła tworzą się korki.

    • 4 1

  • Jeszcze wydłużyć przystanek tramwajowy, by dwa naraz mogły się zatrzymać. Tam tramwaje 5 minut niekiedy tracą.

    • 2 0

  • Strzałka w prawo warunkowa, powinna się pojawić.

    • 0 1

  • Fajnie (1)

    Dzięki temu na jednej zmianie świateł skręci w prawo dwa razy więcej samochodów. Dzięki temu więcej samochodów pojedzie w stronę Gdańska. Dzięki temu będzie można postać w dłuższym korku na AK.

    • 6 0

    • Chociaż faktycznie zdaję sobie sprawę,

      że dopiero budowa bezkolizyjnego skrzyżowania z AK umożliwi stanie w jednym dużym korku do węzła Groddecka.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane