• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie drugi prawoskręt, żeby odkorkować al. Havla

Michał Brancewicz
16 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.

Kierowcy z południa Gdańska czekali na ten moment właściwie od otwarcia al. Havla pod koniec 2011 roku. Dobra wiadomość jest taka, że w tym roku gotowy będzie projekt, a w przyszłym powstanie drugi pas dla skręcających z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. Brak drugiego prawoskrętu skutecznie zatykał największe skrzyżowanie na Chełmie.



Czy drugi prawoskręt usprawni ruch na skrzyżowaniu?

O tym, że dodatkowy pas do skrętu może udrożnić niejedno skrzyżowanie nie trzeba nikogo przekonywać. Taki przykład znajduje się w innym miejscu tego samego skrzyżowania na Chełmie. W 2014 roku kierowcy zyskali dodatkowy lewoskrętal. Havla w al. Armii Krajowej w kierunku obwodnicy zobacz na mapie Gdańska i od razu usprawniło to ruch w tym rejonie.

Jednak do pełni szczęścia wciąż brakowało drugiego prawoskrętu z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. O potrzebie jego powstania mówiono właściwie od razu po otwarciu Havla pod koniec 2011 roku. Jego brak zatykał całe skrzyżowanie, utrudniając zarówno jazdę na wprost w kierunku Wrzeszcza, jak i do centrum Gdańska. Korki wylewały się też na ul. Wilanowską.

Mimo to, przez lata był to jeden z drogowych "niedasiów" - bo za drogo, bo kolizje z instalacjami podziemnymi, itp. - drogowcy chętnie korzystali z takich wymówek.

Już w 2012 roku podpowiadaliśmy, jak odkorkować al. Havla


Kierowcom przyszło czekać ponad siedem lat, by w końcu pojawiła się jaskółka zwiastująca budowę wyczekiwanego prawoskrętu. W międzyczasie zdążyła pojawić się inicjatywa w postaci Budżetu Obywatelskiego i to właśnie dzięki środkom z BO możliwa będzie realizacja takiego usprawnienia.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie postępowanie na opracowanie projektu prawoskrętu. Jego wykonawca będzie musiał zrealizować dwa zadania - przygotować projekt koncepcyjny i oszacować koszty (w ciągu sześciu tygodni od daty zawarcia umowy) oraz sporządzić projekt budowany i wykonawczy (sześć miesięcy od dnia podpisania umowy).

- Zgodnie z przyjętym harmonogramem w 2019 roku planujemy pozyskać dokumentację projektową, a roboty realizować w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Test drogowy: z południa Gdańska do Oliwy


Projektanci zainteresowani opracowaniem dokumentacji na składanie ofert mają czas do 18 kwietnia.

Opinie (269) 5 zablokowanych

  • Przystanek autobusowy

    Czy teraz autobusy ZTM będą wyjeżdżać z widocznego na zdjęciu przystanku przez dwa pasy do lewoskrętu i blokować ruch żeby pojechać dalej w kierunku ulicy Kartuskiej?

    • 1 0

  • biedny Havel :c

    Wacław Pavel..

    • 1 1

  • i dodatkowy lewoskręt też niezbędny

    trzeba trzeba trzeba!

    • 0 0

  • Po tylu latach korków ciągnących się do pętli tramwajowej ....

    Powiem tak, czemu nikt nie dostaje po d*pie za beznadziejne projekty drogowe ... swiatła obok świateł (AK- Wilanowska-Havla) oraz piesi którzy skracają prawoskręt z Havla tak, że przejadą 2 auta jeśli mało ogarnięci kierowcy się trafią

    • 2 2

  • Geniusze... (2)

    Przecież to jest polsrodek. Jedynym rozwiązaniem jest wiadukt. No ale Danzigerzy lubią głosować na opcję polsrodka więc uczciwie dostają to co chcą. A co z przystankiem autobusowym? A co z wyjazdem z Wilanowskiej? Tyle powiem - Pomysłodawcy! Jesteście żałosni...

    • 4 5

    • PiSlamiści nazwą rondo imieniem Kłamczyńskiego i już korki znikną.

      • 0 1

    • Jeśli to półśrodek no to geniuszu coś zaproponuj. Znasz rozwiązanie które wszystkich zadowoli?

      • 0 1

  • Czego to się dla kierofczyków nie robi

    Śródmieścia nie ma jak rowerem przejechać, a oni się bzdurami zajmują.
    Chodnik i drogę dla rowerów się zlikwiduje. Zrobi się wspólny wąski chodnik pieszo-rowerowy... niech się męczą. ważne żeby kierofczyk miał 6 szerokich pasów tylko dla siebie. Zrównoważony transport, wersja Gdańsk.

    • 2 3

  • cykl świateł w weekendy (1)

    dlaczego w weekendy jest ustawiony taki toporny cykl świateł że przy kilkukrotnie niższym ruchu wyjazd z Havla na AK jest dłuższy niż w tygodniu??

    • 5 0

    • To przez super inteligentny system Tristar.

      • 1 0

  • Zjazd Obłuże

    Z Estakady na Oksywie w prawo to koszmar. A wszystkie autobusy skręcają tam (żeby stanąć na Obłużu). Za to pas do jazdy prostu jest pusty (bo lepiej estakada bez zjadu). Może powinna być z niego możliwość skrętu w prawo?

    • 0 0

  • Co za absurd

    Wydamy mnóstwo pieniędzy po to by korek przesunął się o kilkaset metrów dalej. Stać nas, bogate miasto..

    • 1 0

  • tam przydalby sie wiadukt w ciagu AK

    a poki co dluzsze lewoskrety w strone Havla ( jadac z centrum ) i w strone Lostowickiej ( jadac w kierunku Kartuskiej )

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane