• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie drugi prawoskręt, żeby odkorkować al. Havla

Michał Brancewicz
16 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.

Kierowcy z południa Gdańska czekali na ten moment właściwie od otwarcia al. Havla pod koniec 2011 roku. Dobra wiadomość jest taka, że w tym roku gotowy będzie projekt, a w przyszłym powstanie drugi pas dla skręcających z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. Brak drugiego prawoskrętu skutecznie zatykał największe skrzyżowanie na Chełmie.



Czy drugi prawoskręt usprawni ruch na skrzyżowaniu?

O tym, że dodatkowy pas do skrętu może udrożnić niejedno skrzyżowanie nie trzeba nikogo przekonywać. Taki przykład znajduje się w innym miejscu tego samego skrzyżowania na Chełmie. W 2014 roku kierowcy zyskali dodatkowy lewoskrętal. Havla w al. Armii Krajowej w kierunku obwodnicy zobacz na mapie Gdańska i od razu usprawniło to ruch w tym rejonie.

Jednak do pełni szczęścia wciąż brakowało drugiego prawoskrętu z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. O potrzebie jego powstania mówiono właściwie od razu po otwarciu Havla pod koniec 2011 roku. Jego brak zatykał całe skrzyżowanie, utrudniając zarówno jazdę na wprost w kierunku Wrzeszcza, jak i do centrum Gdańska. Korki wylewały się też na ul. Wilanowską.

Mimo to, przez lata był to jeden z drogowych "niedasiów" - bo za drogo, bo kolizje z instalacjami podziemnymi, itp. - drogowcy chętnie korzystali z takich wymówek.

Już w 2012 roku podpowiadaliśmy, jak odkorkować al. Havla


Kierowcom przyszło czekać ponad siedem lat, by w końcu pojawiła się jaskółka zwiastująca budowę wyczekiwanego prawoskrętu. W międzyczasie zdążyła pojawić się inicjatywa w postaci Budżetu Obywatelskiego i to właśnie dzięki środkom z BO możliwa będzie realizacja takiego usprawnienia.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie postępowanie na opracowanie projektu prawoskrętu. Jego wykonawca będzie musiał zrealizować dwa zadania - przygotować projekt koncepcyjny i oszacować koszty (w ciągu sześciu tygodni od daty zawarcia umowy) oraz sporządzić projekt budowany i wykonawczy (sześć miesięcy od dnia podpisania umowy).

- Zgodnie z przyjętym harmonogramem w 2019 roku planujemy pozyskać dokumentację projektową, a roboty realizować w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Test drogowy: z południa Gdańska do Oliwy


Projektanci zainteresowani opracowaniem dokumentacji na składanie ofert mają czas do 18 kwietnia.

Opinie (269) 5 zablokowanych

  • Węzeł Kowale (1)

    lepiej niech zrobią coś z węzłem Kowale. Codziennie wypadek , wyjazd masakryczny i korek codziennie aż do Ronda w Jankowie.

    • 3 1

    • Plany są, pisz do GDDKiA

      • 1 0

  • Armii Krajowej

    Dłuższe lewo- i prawoskręty na Armii Krajowej. Szczególnie lewoskręt przy skrzyżowaniu z Łostowicką w kierunku Gdańska.

    • 0 0

  • Drodzy Państwo, dobudowanie prawoskrętu, czy w ogóle czegokolwiek tam, nic nie zmieni.

    Dlatego, że na te dodatkowe metry przestrzeni drogowej już czekają masowo budujący się we wioskach za obwodnicą gdańszczanie. Ci, którzy nie mogą już mieszkać w centrum bo zostali wyparci przez mieszkania - hoteliki dla turystów i bardzo wysokie ceny. Ci ludzie mają już po 2 samochody, a w przyszłości ich dzieci też będą miały swoje. I nawet siedem pasów nic tam nie zmieni, za pół roku korek będzie taki sam. Tak to działa, na całym świecie. Tylko P+R i rozwój szybkiej komunikacji na południe rozwiąże problem mobilności południa.

    • 8 1

  • Lewoskręt

    Również w tym miejscu powinien powstać pas do lewoskrętu.

    • 0 0

  • PRzecież najlepszym rozwiazanie byłoby wybudowanie wiaduktów na armi Krajowej.
    Samochody jadące w kierunku obwodnicy i centrum nie musiałyby stać na swiatłach, dzieki temu moznaby było wydłużyć światło zielone na Havla i Łostowickiej.
    Jadąc czy to z Łostowickiej w prawo czy to z Havla w prawo, odbywałoby się za pomocą zielonej strzałki.

    • 2 1

  • Havla-Łostowicka-Armii-Warszawska-Wilanowska ...to w ogóle wstyd, że oddali do użytku (2)

    Jadąc od Łostowickiej
    - Lewoskręt mógłby zaczynać się już na jej końcu (obecnie skręcający blokują jadących prosto bo muszą dojechać do pół ronda Armii)
    - Prawoskręt spokojnie dwupasmowy i to przedłużenie od zatoczki autobusowej (ale tam przecież stoi Wardburg którego produkcję zakończono 11 kwietnia= święte auto pomnik)
    Jadąc Armii (od obwodnicy)
    - Lewoskręt za krótki (skręcający blokują jadących prosto)
    Jadąc Armii (od centrum)
    - Lewoskręt praktycznie nie istnieje (4 auta - bo 30 lat temu wymyślono że będzie wiadukt za jakiś czas...30lat!!!)
    - Prawoskręt spokojnie mógłby wchodzić w zatoczkę autobusową przez co i włączanie byłoby szybsze a autobusy z Havla szybciej by schodziły z drogi

    A jadąc od Witosa przez Wilanowską żeby dojechać do np. drugiego Ujeściska (w kier. Piotrkowska) - to się zwiedza pół południowego miasta i tarasuje ulice zupełnie bezsensu.
    I proszę nie mówić żebym zostawił auto bo jeżdżę rowerem i chodzę pieszo ile tylko mogę. Ale skoro już buduje się drogi to wypadałoby je robić z głową otwartą na logikę.

    • 5 1

    • i Lewoskręt z Havla do Armii

      Też powinien zaczynać się jeszcze przed rondem Armii...ale ładnie trzeba pojechać prosto i po 2m krawężnika zagiąć na lewo (po co takie bandy/burty/prowadzenia jak dla bobslejów)?

      • 0 0

    • Havla-Wilanowska-Warszawska i Łódzka to układ komunikacyjny hańby !

      • 1 0

  • Stare plany

    Warto tez zauważyć że w przebiegu jezdni Al. Armii Krajowej przed skrzyżowaniem są nasypy, bo juz dawno planowano pasy skręcające puścić góra jak na okopowej, ale oczywiście po co, skoro można wszystko w poziomie zakorkować.

    • 2 2

  • Tu nie sam brak prawoskrętu jest problemem co d**ilna synchronizacja świateł! (2)

    Jadąc od strony pętli świętokrzyska, samochody rozpędzają się pod górę po czym cały pęd szlag trafia bo wpadają na czerwone na wys. Wilanowskiej, i później to samo przy jej drugim wylocie tuż przed Armii Krajowej. Gdy zielone jest na skrzyżowaniu z AK to Havla stoi wypuszczając auta z Wilanowskiej, które w tym czasie mają przerwę na pieszych (mogli by przechodzić razem z jadącą Havla), a jak zrobi się czerwone to dopiero możesz podjechać te 100m. żeby kolejną zmianę świateł odczekać, brak oczywiście zielonej strzałki i z racji wysokiej prędkości pojazdów na AK np. pasa rozbiegowego wykorzystującego zatokę autobusową z której nic poza GRYF'em od święta nie korzysta

    • 3 5

    • Pamiętam jak budowali Havla to miałem nadzieje, że jakos sensownie zorganizują to skrzyżowanie

      Jednak bandę przypadkowych ludzi będących pod Adamowiczem i Dulkiewicz, krewnych i znajomych królika, przerosło nadzorowanie tej inwestycji

      • 0 0

    • Ja zawsze zdążę ,od dołu ciśniesz do 120km/h i jesteś na zielonym .

      • 1 2

  • Systemy działają idealnie.

    W trójmieście systemy wywołujące chaos komunikacji działają najlepiej w Europie. Zachodnie metropolie stają w podziwie !

    • 2 0

  • Kolejne miliony

    Kolejne pośrodki. Ile to milionów wyrzucone w błoto zamiast konkretnego dwupoziomowego skrzyzowania.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane