- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (139 opinii)
- 2 Nowy projekt 120-metrowego wysokościowca (124 opinie)
- 3 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (88 opinii)
- 4 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (89 opinii)
- 5 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (77 opinii)
- 6 Co kryje piasek sopockiej plaży? (88 opinii)
Powstanie drugi prawoskręt, żeby odkorkować al. Havla
Kierowcy z południa Gdańska czekali na ten moment właściwie od otwarcia al. Havla pod koniec 2011 roku. Dobra wiadomość jest taka, że w tym roku gotowy będzie projekt, a w przyszłym powstanie drugi pas dla skręcających z Havla w Armii Krajowej do centrum . Brak drugiego prawoskrętu skutecznie zatykał największe skrzyżowanie na Chełmie.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak do pełni szczęścia wciąż brakowało drugiego prawoskrętu z Havla w Armii Krajowej do centrum
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Mimo to, przez lata był to jeden z drogowych "niedasiów" - bo za drogo, bo kolizje z instalacjami podziemnymi, itp. - drogowcy chętnie korzystali z takich wymówek.
Już w 2012 roku podpowiadaliśmy, jak odkorkować al. Havla
Kierowcom przyszło czekać ponad siedem lat, by w końcu pojawiła się jaskółka zwiastująca budowę wyczekiwanego prawoskrętu. W międzyczasie zdążyła pojawić się inicjatywa w postaci Budżetu Obywatelskiego i to właśnie dzięki środkom z BO możliwa będzie realizacja takiego usprawnienia.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie postępowanie na opracowanie projektu prawoskrętu. Jego wykonawca będzie musiał zrealizować dwa zadania - przygotować projekt koncepcyjny i oszacować koszty (w ciągu sześciu tygodni od daty zawarcia umowy) oraz sporządzić projekt budowany i wykonawczy (sześć miesięcy od dnia podpisania umowy).
- Zgodnie z przyjętym harmonogramem w 2019 roku planujemy pozyskać dokumentację projektową, a roboty realizować w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Test drogowy: z południa Gdańska do Oliwy
Projektanci zainteresowani opracowaniem dokumentacji na składanie ofert mają czas do 18 kwietnia.
Opinie (269) 5 zablokowanych
-
2019-04-16 09:38
Węzeł Kowale (1)
lepiej niech zrobią coś z węzłem Kowale. Codziennie wypadek , wyjazd masakryczny i korek codziennie aż do Ronda w Jankowie.
- 3 1
-
2019-04-16 09:49
Plany są, pisz do GDDKiA
- 1 0
-
2019-04-16 09:41
Armii Krajowej
Dłuższe lewo- i prawoskręty na Armii Krajowej. Szczególnie lewoskręt przy skrzyżowaniu z Łostowicką w kierunku Gdańska.
- 0 0
-
2019-04-16 09:41
Drodzy Państwo, dobudowanie prawoskrętu, czy w ogóle czegokolwiek tam, nic nie zmieni.
Dlatego, że na te dodatkowe metry przestrzeni drogowej już czekają masowo budujący się we wioskach za obwodnicą gdańszczanie. Ci, którzy nie mogą już mieszkać w centrum bo zostali wyparci przez mieszkania - hoteliki dla turystów i bardzo wysokie ceny. Ci ludzie mają już po 2 samochody, a w przyszłości ich dzieci też będą miały swoje. I nawet siedem pasów nic tam nie zmieni, za pół roku korek będzie taki sam. Tak to działa, na całym świecie. Tylko P+R i rozwój szybkiej komunikacji na południe rozwiąże problem mobilności południa.
- 8 1
-
2019-04-16 09:55
Lewoskręt
Również w tym miejscu powinien powstać pas do lewoskrętu.
- 0 0
-
2019-04-16 09:57
PRzecież najlepszym rozwiazanie byłoby wybudowanie wiaduktów na armi Krajowej.
Samochody jadące w kierunku obwodnicy i centrum nie musiałyby stać na swiatłach, dzieki temu moznaby było wydłużyć światło zielone na Havla i Łostowickiej.
Jadąc czy to z Łostowickiej w prawo czy to z Havla w prawo, odbywałoby się za pomocą zielonej strzałki.- 2 1
-
2019-04-16 10:01
Havla-Łostowicka-Armii-Warszawska-Wilanowska ...to w ogóle wstyd, że oddali do użytku (2)
Jadąc od Łostowickiej
- Lewoskręt mógłby zaczynać się już na jej końcu (obecnie skręcający blokują jadących prosto bo muszą dojechać do pół ronda Armii)
- Prawoskręt spokojnie dwupasmowy i to przedłużenie od zatoczki autobusowej (ale tam przecież stoi Wardburg którego produkcję zakończono 11 kwietnia= święte auto pomnik)
Jadąc Armii (od obwodnicy)
- Lewoskręt za krótki (skręcający blokują jadących prosto)
Jadąc Armii (od centrum)
- Lewoskręt praktycznie nie istnieje (4 auta - bo 30 lat temu wymyślono że będzie wiadukt za jakiś czas...30lat!!!)
- Prawoskręt spokojnie mógłby wchodzić w zatoczkę autobusową przez co i włączanie byłoby szybsze a autobusy z Havla szybciej by schodziły z drogi
A jadąc od Witosa przez Wilanowską żeby dojechać do np. drugiego Ujeściska (w kier. Piotrkowska) - to się zwiedza pół południowego miasta i tarasuje ulice zupełnie bezsensu.
I proszę nie mówić żebym zostawił auto bo jeżdżę rowerem i chodzę pieszo ile tylko mogę. Ale skoro już buduje się drogi to wypadałoby je robić z głową otwartą na logikę.- 5 1
-
2019-04-16 10:09
i Lewoskręt z Havla do Armii
Też powinien zaczynać się jeszcze przed rondem Armii...ale ładnie trzeba pojechać prosto i po 2m krawężnika zagiąć na lewo (po co takie bandy/burty/prowadzenia jak dla bobslejów)?
- 0 0
-
2019-04-16 12:28
Havla-Wilanowska-Warszawska i Łódzka to układ komunikacyjny hańby !
- 1 0
-
2019-04-16 10:01
Stare plany
Warto tez zauważyć że w przebiegu jezdni Al. Armii Krajowej przed skrzyżowaniem są nasypy, bo juz dawno planowano pasy skręcające puścić góra jak na okopowej, ale oczywiście po co, skoro można wszystko w poziomie zakorkować.
- 2 2
-
2019-04-16 10:05
Tu nie sam brak prawoskrętu jest problemem co d**ilna synchronizacja świateł! (2)
Jadąc od strony pętli świętokrzyska, samochody rozpędzają się pod górę po czym cały pęd szlag trafia bo wpadają na czerwone na wys. Wilanowskiej, i później to samo przy jej drugim wylocie tuż przed Armii Krajowej. Gdy zielone jest na skrzyżowaniu z AK to Havla stoi wypuszczając auta z Wilanowskiej, które w tym czasie mają przerwę na pieszych (mogli by przechodzić razem z jadącą Havla), a jak zrobi się czerwone to dopiero możesz podjechać te 100m. żeby kolejną zmianę świateł odczekać, brak oczywiście zielonej strzałki i z racji wysokiej prędkości pojazdów na AK np. pasa rozbiegowego wykorzystującego zatokę autobusową z której nic poza GRYF'em od święta nie korzysta
- 3 5
-
2019-04-16 12:30
Pamiętam jak budowali Havla to miałem nadzieje, że jakos sensownie zorganizują to skrzyżowanie
Jednak bandę przypadkowych ludzi będących pod Adamowiczem i Dulkiewicz, krewnych i znajomych królika, przerosło nadzorowanie tej inwestycji
- 0 0
-
2019-04-16 13:26
Ja zawsze zdążę ,od dołu ciśniesz do 120km/h i jesteś na zielonym .
- 1 2
-
2019-04-16 10:06
Systemy działają idealnie.
W trójmieście systemy wywołujące chaos komunikacji działają najlepiej w Europie. Zachodnie metropolie stają w podziwie !
- 2 0
-
2019-04-16 10:19
Kolejne miliony
Kolejne pośrodki. Ile to milionów wyrzucone w błoto zamiast konkretnego dwupoziomowego skrzyzowania.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.