• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie drugi prawoskręt, żeby odkorkować al. Havla

Michał Brancewicz
16 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.

Kierowcy z południa Gdańska czekali na ten moment właściwie od otwarcia al. Havla pod koniec 2011 roku. Dobra wiadomość jest taka, że w tym roku gotowy będzie projekt, a w przyszłym powstanie drugi pas dla skręcających z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. Brak drugiego prawoskrętu skutecznie zatykał największe skrzyżowanie na Chełmie.



Czy drugi prawoskręt usprawni ruch na skrzyżowaniu?

O tym, że dodatkowy pas do skrętu może udrożnić niejedno skrzyżowanie nie trzeba nikogo przekonywać. Taki przykład znajduje się w innym miejscu tego samego skrzyżowania na Chełmie. W 2014 roku kierowcy zyskali dodatkowy lewoskrętal. Havla w al. Armii Krajowej w kierunku obwodnicy zobacz na mapie Gdańska i od razu usprawniło to ruch w tym rejonie.

Jednak do pełni szczęścia wciąż brakowało drugiego prawoskrętu z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. O potrzebie jego powstania mówiono właściwie od razu po otwarciu Havla pod koniec 2011 roku. Jego brak zatykał całe skrzyżowanie, utrudniając zarówno jazdę na wprost w kierunku Wrzeszcza, jak i do centrum Gdańska. Korki wylewały się też na ul. Wilanowską.

Mimo to, przez lata był to jeden z drogowych "niedasiów" - bo za drogo, bo kolizje z instalacjami podziemnymi, itp. - drogowcy chętnie korzystali z takich wymówek.

Już w 2012 roku podpowiadaliśmy, jak odkorkować al. Havla


Kierowcom przyszło czekać ponad siedem lat, by w końcu pojawiła się jaskółka zwiastująca budowę wyczekiwanego prawoskrętu. W międzyczasie zdążyła pojawić się inicjatywa w postaci Budżetu Obywatelskiego i to właśnie dzięki środkom z BO możliwa będzie realizacja takiego usprawnienia.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie postępowanie na opracowanie projektu prawoskrętu. Jego wykonawca będzie musiał zrealizować dwa zadania - przygotować projekt koncepcyjny i oszacować koszty (w ciągu sześciu tygodni od daty zawarcia umowy) oraz sporządzić projekt budowany i wykonawczy (sześć miesięcy od dnia podpisania umowy).

- Zgodnie z przyjętym harmonogramem w 2019 roku planujemy pozyskać dokumentację projektową, a roboty realizować w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Test drogowy: z południa Gdańska do Oliwy


Projektanci zainteresowani opracowaniem dokumentacji na składanie ofert mają czas do 18 kwietnia.

Opinie (269) 5 zablokowanych

  • drugi prawoskręt (3)

    1. Wystarczy jeden prawoskręt z Hawla w Aleję Armii Krajowej jeżeli przystanki komunikacji
    publicznej przeniesione zostaną za skrzyżowanie z Wilanowska w kierunku południowym a
    prawy pas do jazdy na wprost będzie miał możliwość skrętu w prawo.
    2. Bardziej potrzebny jest lewoskręt z Havla w Armii Krajowej bo samochody skręcające w lewo
    blokują lewy pas do jazdy na wprost
    3. Również bardziej potrzebny jest drugi lewoskręt z Łostowickiej w Armii Krajowej oraz wydłużenie
    czasu zielonego światła w tym kierunku. Obecnie przejeżdża 8 samochodów, w tym ostatni już
    na czerwonym świetle.
    4. Czy ktoś pofatygował się do zbadania natężenia ruchu na wątpliwej przydatności ścieżkach
    rowerowych w obrębie skrzyżowania ?

    • 5 5

    • (1)

      Ojej, ścieżki rowerowe bolą Zdzisia? Co, lepiej zrobić tam parkingi, czy pas "priority boarding" dla Zdzisia?

      • 4 1

      • Nie denerwuj się Zdzisiu , jeżdżę tam rowerem i autem również, aut jest dużo więcej i nie ma potrzeby aby blokować światła dla 2-3 rowerów tak długo. Moda na ścieżki rowerowe jest ok ale nie można przeginać. Jak widzę zaciśnięte ścieżki na drodze w kierunku Starogardu to krew się gotuje , wyznawcy TDI nigdy nie wsiądą na rowery!!!

        • 1 2

    • leming ale ty niedługo bedziesz płacich za wjazd do miasta tym starym złomem

      • 0 0

  • Gaszenie pożaru benzyną

    Bardzo „gdańskie” posunięcie. Ciekawe na którym skrzyżowaniu teraz trzeba będzie poszerzyć i dobudować, żeby naprawić. No bo to przecież nie nadmiar samochodów jest tu problemem.

    • 13 4

  • Czekamy na drugi pas zjazdu z obw.pld(S7)

    na obwodnice 3miasta(s6)
    Projektant, który dopuścił takie rozwiązanie powinien chyba wrócić na studia

    • 3 1

  • Potrzebny też wiadukt nad AK.

    • 7 3

  • Kolejny prawoskręt to by się jeszcze przydał z ul. Wilanowskiej w Witosa. Często kierowcy jadący na Chełm np. do szkoły stoją niepotrzebnie na prawym pasie, który prowadzi do skrzyżowania opisanego w artykule. Budowa prawoskrętu poprawiłaby przepustowość skrzyżowania przy przystanku Osiedle Jary. Kolejna sprawa to spory teren zielony przy Witosa (tam gdzie stoi słup sieci wysokiego napięcia - jest tam ślepo zakończony asfalt, kończy się na ....trawie. Czy nie myślano o tym by z Witosa poprowadzić kolejny pas ruchy w stronę Wilanowskiej?

    • 5 3

  • Czekamy na wiadukt nad Havla-Łostowicką , by Armii Krajowej odkorkować! (1)

    jedynym sensownym rozwiązaniem to budowa od lat oczekiwanego wiaduktu nad tym skrzyżowaniem, by ruch na Armii Krajowej przebiegał płynnie- dziś mamy permanentne korki rano do Centrum, po południu korki w przeciwną stronę) Nasypy są gotowe od wielu lat, Prawo i lewoskręty, to tylko "zabiegi kosmetyczne".

    • 10 2

    • Tia

      A za tymże wiaduktem auta się teleportują i "problem korków zniknie" ?

      • 4 0

  • Sygnalizacja (1)

    Mogliby jeszcze zmienić sygnalizację świetlną, bo jest tak ustawiona, że rowerzysta potrzebuje czasem 5 minut z zegarkiem na ręku, by pokonać to skrzyżowanie, jadąc Łostowicką ścieżką rowerową. Nie dziwi więc, że rowerzyści często jadą po drugiej stronie Łostowickiej, po chodniku od strony cmentarza, bo potem, jak już dojadą na górę, to pokonują skrzyżowania z W-Z na jednej zmianie świateł. W ogóle poprowadzenie ścieżek rowerowych od Moreny do Havla zakrawa na kpinę - trzeba na Morenie przejechać na drugą stronę Rakoczego, potem po przejechaniu Kartuskiej znowu przejechać na drugą stronę, tym razem Łostowickiej, a po pokonaniu W-Z na dwóch zmianach świateł, bo na jednej przeważnie się nie da, jedzie się lewą stroną Havla i na dole przy pętli, by przejechać na drugą stronę Havla, w kierunku obwodnicy, trzeba odczekać kolejne dwie zmiany świateł.

    Rozwiązania bardzo przyjazne rowerom. Nie wspomnę o tym, co się dzieje przy Forum Gdańsk, po jego budowie, ale to osobny temat.

    • 6 4

    • Takie uroki stolicy rowerowej. To się nazywa zrównoważony transport i priorytet dla pieszych rowerów i komunikacji publicznej ;)

      • 0 0

  • a może Kurka wodna po prostu zbudować w końcu estakade!

    • 3 2

  • Co z autobusami jadącymi dalej Łostowicką?

    Ciekaw jestem tylko, jak będą włączały się do ruchu autobusy zatrzymujące się na przystanku przy przystanku tramwajowym. Będą musiały przedzierać się przez 2 pasy!

    • 1 0

  • Jedynym rozwiazaniem do zmniejszenia korków i braku miejsc parkingowych to zezłomowanie blachosmrodów starszych niz 10 lat! (7)

    Wprowadzenie wysokich opłat za parkowanie wszędzie ,i wprowadzenie wysokich oplat za wjazd do miasta dla wszystkich co nie spełniaja normy minimum euro 6!
    I jednoczesnie inwestowanie w komunikacje miejską i ruch rowerowy ,ułatwienia dla jazdy hulajnogą,obecnie popularne są tez juz deskorolki ,rolki ,i inne urządzenia elektryczne.
    Na każdej ulicy pas Bus pas!!
    Takie właśnie rozwiązania już wprowadzają w krajach zachodniej europy!

    Średni wiek blachosmrodów w Gdańsku to 15-20 lat

    • 11 9

    • Baranie że wsi

      • 0 5

    • ale kraje zachodnie

      przyjmują uchodźców

      • 0 2

    • To prawda, w dodatku tak jest dużo taniej i zdrowiej

      I wygodniej, choć bardzo ciężko Polakom, którzy nie widzieli tu nigdy dobrej komunikacji miejskiej, uwierzyć.

      • 0 1

    • Jestem ZA

      a mojego E30 1990 zatopię w żywicy przed domem.

      • 0 0

    • Moj 10+ letni amerykaniec z duzym blokiem pali czysciej niz nowe pierdki 1.0 TDI z czterema turbinami w normie Euro milionpiecsetstodziewiecset.

      I pojezdzi kolejne 10-20 lat, a pierdek Euro milionpiecsetstodziewiecset trafi na smietnik po 100 tysiacach km generujac ekosmieci.

      • 2 0

    • zobaczymy jaki będziesz mądry jak w drodze do pracy będziesz musiał zawieźć dziecko do przedszkola a po powrocie dziadka do lekarza

      • 1 0

    • Tylko wiesz.

      W mieście nie mieszkają sami młodzi, piękni i... po Twojej wypowiedzi widać, że bezrozumni. Zanim zaczniecie zabraniać, to stwórzcie tę mityczną komunikację przyjazną ludziom, z krótkimi czasami oczekiwania i przemyślaną siecią połączeń oraz zachęcającą ceną biletów, nauczcie się ustępować miejsca starszym.A jak to wszystko zacznie działać ti wtedy porozmawiamy. A swoją drogą chciałbym zobaczyć Was młodzi i gniewni jak koło 60 tki śmigacie na hulajnogach i deskorolkach. Taaa....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane