• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie drugi prawoskręt, żeby odkorkować al. Havla

Michał Brancewicz
16 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.

Kierowcy z południa Gdańska czekali na ten moment właściwie od otwarcia al. Havla pod koniec 2011 roku. Dobra wiadomość jest taka, że w tym roku gotowy będzie projekt, a w przyszłym powstanie drugi pas dla skręcających z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. Brak drugiego prawoskrętu skutecznie zatykał największe skrzyżowanie na Chełmie.



Czy drugi prawoskręt usprawni ruch na skrzyżowaniu?

O tym, że dodatkowy pas do skrętu może udrożnić niejedno skrzyżowanie nie trzeba nikogo przekonywać. Taki przykład znajduje się w innym miejscu tego samego skrzyżowania na Chełmie. W 2014 roku kierowcy zyskali dodatkowy lewoskrętal. Havla w al. Armii Krajowej w kierunku obwodnicy zobacz na mapie Gdańska i od razu usprawniło to ruch w tym rejonie.

Jednak do pełni szczęścia wciąż brakowało drugiego prawoskrętu z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. O potrzebie jego powstania mówiono właściwie od razu po otwarciu Havla pod koniec 2011 roku. Jego brak zatykał całe skrzyżowanie, utrudniając zarówno jazdę na wprost w kierunku Wrzeszcza, jak i do centrum Gdańska. Korki wylewały się też na ul. Wilanowską.

Mimo to, przez lata był to jeden z drogowych "niedasiów" - bo za drogo, bo kolizje z instalacjami podziemnymi, itp. - drogowcy chętnie korzystali z takich wymówek.

Już w 2012 roku podpowiadaliśmy, jak odkorkować al. Havla


Kierowcom przyszło czekać ponad siedem lat, by w końcu pojawiła się jaskółka zwiastująca budowę wyczekiwanego prawoskrętu. W międzyczasie zdążyła pojawić się inicjatywa w postaci Budżetu Obywatelskiego i to właśnie dzięki środkom z BO możliwa będzie realizacja takiego usprawnienia.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie postępowanie na opracowanie projektu prawoskrętu. Jego wykonawca będzie musiał zrealizować dwa zadania - przygotować projekt koncepcyjny i oszacować koszty (w ciągu sześciu tygodni od daty zawarcia umowy) oraz sporządzić projekt budowany i wykonawczy (sześć miesięcy od dnia podpisania umowy).

- Zgodnie z przyjętym harmonogramem w 2019 roku planujemy pozyskać dokumentację projektową, a roboty realizować w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Test drogowy: z południa Gdańska do Oliwy


Projektanci zainteresowani opracowaniem dokumentacji na składanie ofert mają czas do 18 kwietnia.

Opinie (269) 5 zablokowanych

  • tam nie trzeba prawoskretu

    tylko dokonczenia estakady, zeby glowny ruch na Armii Krajowej szedł górą

    • 15 6

  • kto to wymyśla

    To skrzyżowanie, a właściwie cała organizacja ruchu w rejonie, to totalna porażka. Kto był tak "zdolny inaczej" i t wymyślil , myślę że kierowcom nalezy się informacja o tej osobie lub osobach.
    A czekanie po kilka lat na minimalne poprawki ( zapewne projektanci bronią tak genialnych i dobrze działających rozwiązań - ochrona własności intelektualnej ? ) to kolejna porażka.
    Zmieńcie projektantow i autrow koncepcji.

    • 8 4

  • To nie jestem problem (4)

    Winą korków są światła wcześniej!tam może być nawet 5 pasów w prawo i tak będą korki

    • 5 4

    • Prawoskręt z pasa do jazdy na wprost już dawno funkcjonuje... (2)

      w dużej mierze do powstawania korków w tym rejonie przyczynia się niemrawość większości kierujących i cwaniaków skręcających w prawo na AK z pasa do jazdy na wprost.

      • 2 4

      • (1)

        Nie mam najlepszego zdania o kierowcach ale akurat cwaniaki w tym miejscu to rzadkość.

        • 0 0

        • hmm... ja takich delikwentów-amatorów skrętu w prawo z pasa do jazdy na wprost widuję codziennie.

          • 0 1

    • Korki powoduje nadmiar samochodów a nie światła

      • 4 0

  • Bus pas

    A może by tak bus pas na Havla? Nikt nie przesiądzie się z auta skoro autobus stoi w tym samym korku a jedzie dłużej zaliczając przystanki. Tylko bus pas może zmienić ta dzielnice

    • 13 7

  • (1)

    Samochodów jest po prostu za dużo. zniknie problem tu, pojawi się gdzie indziej

    • 16 0

    • Zdecydowanie tak!! Nikomu nie zabraniam jeździć autem , ale moi sąsiedzi jadą 2 autami nawet do galeri , rodzice swoim dzieci swoim po 2 osoby.

      • 2 0

  • co z lewoskretem z centrum AK na Havla

    a co z lewoskretem z centrum AK na Havla ???

    • 5 1

  • Czy nie da się zrobić drugiego lewo skrętu z AK w Havla? jeśli da się z Havla w AK to w drugą stronę też się da czy tak trudno jest naprawiać błędy inżynierów, planistów i innych mędrców gdy na co dzień mamy drogowy armagedon? A miejsce na poprawki jest bez liku tylko trzeba chcieć ale to wina tego że ludzie którzy są decydentami w tej tematyce mają to głęboko w poszanowaniu.

    • 5 2

  • .

    Problemem jest przystanek i autobusy które mają przystanek na prawoskręcie a później muszą włączyć się do ruchu jadąc w dół łostowicka

    • 3 4

  • Lewoskręt oraz prawoskret wz w kierunku centrum

    czemu nikt nie wpadnie na pomysł aby wydłużyć lewoskręt oraz prawoskret trasy WZ przy cmentarzu w kierunku centrum ??? Miejsca full na ten zabieg!!!!

    • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Lewoskręty i prawoskręty usprawniłoby, gdyby kierowcy wiedzieli, gdzie kończy się ich samochód, a nie zostawiali po dwa metry miejsca przed sobą. Mądralom od "korytarza życia" i "miejsca na dynamiczne ruszenie" tłumaczę, że to, co ma sens na głównych pasach jezdni w kierunku na wprost w kontekście bądź co bądź ograniczonej długości pasa do skrętu powoduje "wylewanie się" ogonka samochodów i blokowanie skrzyżowania podczas zielonej fazy na wprost.

    • 97 41

    • pss (2)

      Jak skręca dużo aut z głównej drogi, to i tak jazda na wprost będzie niemożliwa. W jaki sposób, ściśnięcie aut zderzak w zderzak na pasie do skrętu ma pomóc udrożnić całe skrzyżowanie, proszę o uzasadnienie?

      • 1 0

      • Kup dwadzieścia pudełek zapałek i sobie zwizualizuj... Albo przeczytaj powyższe ze zrozumieniem ;)

        Popatrz, jak wygląda prawoskręt na "dole" Havla w szczycie, przypomnij sobie, jak wyglądał lewoskręt w górę Armii Krajowej z Havla przed poszerzeniem! Przeprocesuj, wróć!

        • 2 2

      • chociażby rozwiązałoby to problem tego, że Ci jadący prosto zachowują za duże odstępy a na lewo/prawoskręty nie można wjechac, bo brakuje właśnie tych kilkunastu nawet cm. I odwrotnie.

        • 1 0

    • obywatel

      Dlaczego nie budują wiaduktu, który miał powstać wiele lat temu, teren o palowany tylko budować, o co tu chodzi???

      • 1 1

    • nie będziesz mi tu pisał jak mam stać! (1)

      patrz na siebie.

      • 1 2

      • Typowe samochodowe sobiepaństwo bije z Twojej wypowiedzi, ciekawe, jak śpiewasz, gdy sam nie możesz przejechać przez podobnego Tobie barana? ;)

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane