• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie drugi prawoskręt, żeby odkorkować al. Havla

Michał Brancewicz
16 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.
  • W przyszłym roku pojawi się w tym miejscu drugi pas dla skręcających w prawo.

Kierowcy z południa Gdańska czekali na ten moment właściwie od otwarcia al. Havla pod koniec 2011 roku. Dobra wiadomość jest taka, że w tym roku gotowy będzie projekt, a w przyszłym powstanie drugi pas dla skręcających z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. Brak drugiego prawoskrętu skutecznie zatykał największe skrzyżowanie na Chełmie.



Czy drugi prawoskręt usprawni ruch na skrzyżowaniu?

O tym, że dodatkowy pas do skrętu może udrożnić niejedno skrzyżowanie nie trzeba nikogo przekonywać. Taki przykład znajduje się w innym miejscu tego samego skrzyżowania na Chełmie. W 2014 roku kierowcy zyskali dodatkowy lewoskrętal. Havla w al. Armii Krajowej w kierunku obwodnicy zobacz na mapie Gdańska i od razu usprawniło to ruch w tym rejonie.

Jednak do pełni szczęścia wciąż brakowało drugiego prawoskrętu z Havla w Armii Krajowej do centrum zobacz na mapie Gdańska. O potrzebie jego powstania mówiono właściwie od razu po otwarciu Havla pod koniec 2011 roku. Jego brak zatykał całe skrzyżowanie, utrudniając zarówno jazdę na wprost w kierunku Wrzeszcza, jak i do centrum Gdańska. Korki wylewały się też na ul. Wilanowską.

Mimo to, przez lata był to jeden z drogowych "niedasiów" - bo za drogo, bo kolizje z instalacjami podziemnymi, itp. - drogowcy chętnie korzystali z takich wymówek.

Już w 2012 roku podpowiadaliśmy, jak odkorkować al. Havla


Kierowcom przyszło czekać ponad siedem lat, by w końcu pojawiła się jaskółka zwiastująca budowę wyczekiwanego prawoskrętu. W międzyczasie zdążyła pojawić się inicjatywa w postaci Budżetu Obywatelskiego i to właśnie dzięki środkom z BO możliwa będzie realizacja takiego usprawnienia.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie postępowanie na opracowanie projektu prawoskrętu. Jego wykonawca będzie musiał zrealizować dwa zadania - przygotować projekt koncepcyjny i oszacować koszty (w ciągu sześciu tygodni od daty zawarcia umowy) oraz sporządzić projekt budowany i wykonawczy (sześć miesięcy od dnia podpisania umowy).

- Zgodnie z przyjętym harmonogramem w 2019 roku planujemy pozyskać dokumentację projektową, a roboty realizować w 2020 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Test drogowy: z południa Gdańska do Oliwy


Projektanci zainteresowani opracowaniem dokumentacji na składanie ofert mają czas do 18 kwietnia.

Opinie (269) 5 zablokowanych

  • A gdzie prawoskręt z obwodnicy w Słowackiego w kierunku wrzeszcza? (1)

    Wszystkie relacje mają pas rozbiegowy a ta jedna nie...

    • 32 3

    • Czy Ty aby nie żądasz

      zbyt wiele ????

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (14)

    No to autobus będzie się przebijał teraz przez dwa pasy?!! Czasem przez jeden jest ciężko.
    I dwa razy więcej osób przejeżdżających na "ciemnozielonym". Już widzę jak wjeżdżają w przechodniów i rowerzystów na przejściu tuż za zakrętem. Teraz przez jednym samochodem to uda mi się uskoczyć ale jak będą na dwóch pasach to nie da rady. Zaznaczam że ja czekam aż się dla mnie zielone zapali.

    • 59 31

    • zlikwidować tam przystanek autobusowy (2)

      przecież następny przystanek autobusowy jest za ulicą, bez sensu aby tu też był.

      • 4 12

      • Zapomniałeś dodać,

        że za ulicą znaczy 200 m i dwa nieskoordynowane światła dalej.

        • 9 1

      • Powiedział ten, który jeździ samochodem, a nie autobusem.

        • 4 0

    • tzw. Zrównoważona Mobilność po polsku

      czyli puścić samochody wszędzie i jak najszybciej. Korki będą te same, tylko skrzyżowanie dalej.

      • 11 2

    • (1)

      Pierwszy pas do jazdy na wprost powinien umożliwić też skręt w prawo. Wiem, że później jest przejście dla pieszych, ale i tak byłaby bardziej płynna jazda.

      • 1 0

      • nie byłaby, bo co w przypadku przechodzenia pieszego?

        w prawo już czerwone, a na wprost zielone, obawiam się że mistrze kierownicy by skręcały w prawo jak na zielonym i po pieszym czy rowerzyście.

        • 4 1

    • Wjazd (1)

      Przejścia tuż za zakrętem (lub na samym wylocie) to proszenie się o nieszczęście. Powinny być oddalone od skrzyżowania o jedną długość samochodu, by wjeżdżający lub wyjeżdżający samochód mógł awaryjnie stawać przed lub za pasami, a nie na pasach.

      • 2 4

      • Wszędzie tak się robi. Samochód ma czekać aż pieszy przejdzie!

        • 2 1

    • Likwidacja, a raczej przeniesienie przystanku za światła jest dobrym pomysłem

      Przystanek dla 227 i 262 można zrobić także jeszcze na wilanowskiej. to przeniesienie sporo by ułatwiło, a ludziom i tak nie pomaga to bieganie na przystanek za światłami. Sam co róż to robie, a wolałbym mieć dojście na ten przystanek na autobus bez świateł, aby wysiadając z tramwaju nie zastanawiać się czy mi zwieje.

      • 0 2

    • Kto w ogole wymyslil przystanek w tym miejscu?

      Przystanek autobusowy powinien byc przed skrzyzowanie a nie na skrzyzowaniu bo to powoduje wielki chaos. Nie mam pojecia po co w obecnym miejscu jest przystanek autobusowy.

      • 2 1

    • wiesz kogo interesuje twoja opinia.....buahahhaha

      • 0 0

    • (2)

      W tym miejscu najbardziej pomógłby przystanek autobusowy podobny do tego na Warneńskiej - wybudowany pośrodku na obecnym pasie zieleni, z własnym wjazdem na skrzyżowanie. Fakt, trochę utrudniłoby to przesiadkę na tramwaj, ale autobus mógłby wreszcie sprawnie pokonać skrzyżowanie bez przebijania się przez dwa, a za chwilę trzy pasy.

      • 2 0

      • (1)

        Tylko przystanek Warnenska ma już uszkodzoną nawierzchnię i autobusy jeżdżą inaczej.

        • 0 1

        • Ale to wynika ze złej nawierzchni, a nie z kształtu przystanku, który akurat jest bardzo praktyczny.

          • 1 0

  • (1)

    Przemalowanie pasów na jezdni, zmiana sygnalizatora i tablic informacyjnych wymaga projektu i roku prac? Gdzie ja żyję???

    • 27 6

    • No właśnie nie jesteśmy w Afryce , wracaj do siebie na wieś!!

      • 2 3

  • A kiedy wydluzenie przystankow?

    To absurdalne, ze nie ma kilku groszy na polozenie plytek i tramwaje stoja w korkach.

    • 18 1

  • (2)

    Myślenie urzedasow, wiadukt który miał być zbudowany 20 lat temu, ale tutaj tylko skrętu, ronda i najgorsze dziurawe drogi w Polsce

    • 16 6

    • Ale za to mamy

      Ecees i Tristar

      • 2 3

    • "Najgorsze drogi"... Dawno w Polsce nie byłeś, sugeruję jakiś wyjazd na majówkę. Tylko nie wydaj wszystkich oszczędności, będzie ci potrzebne na remont zawieszenia

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    drugi pas w lewo (3)

    Tam potrzeba również kolejnego pasa do skrętu w lewo gdyż rano korek powodują skręcający do Gdańska a popołudniu skręcający w stronę obwodnicy. W wyniku spowolnienia to skrzyżowanie ciągle jest pełne aut a jazda na wprost jest spowalniana skręcającymi. Wysepka na środku Armii Krajowej przy innym wyprofilowaniu jadąc z kierunku Havla również by pomogła , natomiast z kierunku od łostowickiej skręcając do gdańska brakuje drugiego pasa w lewo i blokuje to ruch do góry na łostowickiej gdyż lewy pas przed światłami w popołudniowym ruchu jest spowolniony z tego powodu. Te sytuacje są dzień w dzień więc każdy je widzi jak na dłoni.

    • 93 11

    • A w jaki sposób ma wyglądać lewoskręt z 3 pasów na dwa na Armii Krajowej?

      • 2 0

    • Ale ważne też aby on był długi, czyli zaczynał się już przed wcześniejszymi światłami, aby nie blokowali ruchu. Podobnie z prawoskrętem nie jest potrzebny drugi, ale aby został wydłużony przed wcześniejsze światła. Spory problem robią kierowcy zmieniający pas i blokujący ruch na wprost zaraz za 1 światłami.
      Wydłużając te zjazdy jazda na wprost zyska sporo czasu. Podobny problem jest z lewo skretem na AK w kierunku Gdańska, który też jest za krótki i blokuje ruch na wprost.

      • 1 0

    • Podłącze się też do tej wypowiedzi.

      Jest tam też przystanek autobusowy Przemyska w kierunku cmentarza Łostowice.Autobusy mają wielki problem z włączeniem się do ruchu z tego przystanku.A może trochę kultury drodzy kierowcy.Lub też namalowana koperta ??? Dała by wiele.

      • 0 0

  • A urzedasy swoje (3)

    Powinna Pani Prezydent wyrzucic klike z zarzadu drog i zieleni bo nie mysla. Jak jakis elektryk moze dobrze zarzadzac cala infrastruktura duzego miasta ?

    • 19 4

    • Skoro jest z nadania (1)

      już śp. PA, to znaczy, że się idealnie nadaje. Jak i inni.....Przecież to był geniusz....

      • 3 1

      • Za to Ty do końca życia będziesz tylko małym człowieczkiem.

        • 0 0

    • a urzędasy swoje

      znawca tematu, kolejny słoik z taplar

      • 0 0

  • Ej (1)

    Przecież ten pomysł wygrał w głosowaniu w Budżecie Obywatelskim, dlaczego o tym nie wspominacie?

    • 13 3

    • BO

      Piszą w treści...
      Ps
      projekt jest mój i kolegi Mirka

      • 2 0

  • To był mój pomysl (2)

    • 4 7

    • Nie, bo mój! (1)

      • 1 4

      • A właśnie że mój, najmojszy on.

        • 3 2

  • Potrzebny jest jeszcze

    Drugi pas do jazdy na wprost na światłach w stronę lotniska na Matarni. Pas środkowy powinien mieć możliwość również jazdy na wprost, po otwarciu nowych biur i zwiększeniu ruchu na samym lotnisku często prawy pas stoi w korku a kierowcy jadą do przodu z pasa środkowego ryzykując potrącenie na przejściu dla pieszych które ma wtedy zielone światło. Proszę zwrócić uwagę na to.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane