- 1 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (53 opinie)
- 2 Zamkną przystanek SKM na pół roku (121 opinii)
- 3 Strzały z wiatrówki na Siedlcach (38 opinii)
- 4 Duże zmiany czekają gdyńską marinę (149 opinii)
- 5 Lepiej z wodą w zatoce. W piątek decyzje (41 opinii)
- 6 Foki korzystają z promieni słonecznych (62 opinie)
Duże zmiany czekają gdyńską marinę. Belgijski deweloper wybuduje centrum żeglarskie
Nowe centrum żeglarskie ma powstać w Gdyni na Molo Południowym, tuż obok portu jachtowego. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego jako wspólna realizacja jednego z największych europejskich deweloperów - Ghelamco oraz Polskiego Związku Żeglarskiego.
W pięciokondygnacyjnym obiekcie o powierzchni użytkowej ok. 20 tys. m kw. znajdą się m.in. siedziby gdyńskich klubów i PZŻ wzbogacone o rozbudowaną infrastrukturę dla żeglarzy, w tym lokale z widokiem na port i marinę. Obiekt będzie wyposażony m.in. w hangary do przechowywania jachtów, a także podziemny garaż.
Projekt wpisujący się w gdyński modernizm
- Gdynia to miasto, gdzie na każdym kroku można odczuć ideę jej twórców, modernistycznych architektów i urbanistów - ich optymistyczną wiarę w jutro, fascynację nowoczesnością, czytelnością form i funkcjonalnością. Ale można także wyczuć ich zamiłowanie do światła, przestrzeni, morza i zieleni. Nasz projekt czerpie z tych wartości i płynnie wpisuje się w kontekst Pirsu Południowego, nawiązuje do ikonicznych budynków Gdyni lat 30. ubiegłego stulecia. Jest współczesną kontynuacją idei i ambicji jej pionierów, wieńcząc jeden z kluczowych fragmentów nadmorskiej panoramy - mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.
Warto tu zaznaczyć, że projekt w fazie powstawania był konsultowany zarówno z władzami Gdyni, jak i konserwatorem zabytków. Wszystko po to, aby wpisywał się on w modernistyczną architekturę miasta.
- To miejsce z bogatą przeszłością od lat oczekiwało projektu na miarę rangi dla polskiego żeglarstwa. Nova Marina Gdynia będzie godną wizytówką polskiego żeglarstwa i siedzibą m.in. gdyńskich klubów żeglarskich, zapewni infrastrukturę i obszary do działania w skali lokalnej i międzynarodowej. Stanie się nową wizytówką miasta, polskiego żeglarstwa i wspaniałą przystanią dla wszystkich, którzy mają wiatr i morze w sercu - mówi z kolei Tomasz Chamera, prezes Polskiego Związku Żeglarskiego.
Inwestycja ukierunkowana na funkcje żeglarskie
Projektowany obiekt jest zlokalizowany bezpośrednio przy Basenie Żeglarskim im. Gen. Mariusza Zaruskiego i ma za zadanie pomóc rozwijać działalność istniejących klubów i szkółek żeglarskich oraz kontynuować rozwój tego sportu.
Za sam zaprezentowany w czwartek projekt Nova Marina odpowiedzialna jest pracownia PIG Architekci. Wyłoniono ją w ramach zamkniętego konkursu, do którego zaproszono pięć znanych polskich pracowni.
- Od samego początku chcieliśmy zaprojektować kompleks, który będzie wkomponowany w istniejący, bardzo charakterystyczny kontekst. Priorytetem było zapewnienie jak najlepiej funkcjonującej koncepcji dla klubów żeglarskich i powierzchni statutowej związanej z działalnością Polskiego Związku Żeglarskiego. Kompleks hangarów oraz przestrzeni klubowych w połączeniu z wymaganiami planu miejscowego, dotyczącymi zapewnienia przestrzeni manewrowej od strony Nabrzeża Beniowskiego, ukształtowały jego południową część. Układ ten został przecięty na wszystkich kondygnacjach dwoma osiami widokowymi, które utworzyły przestrzenie publiczne w formie pasaży. Ich celem było widokowe i funkcjonalne połączenie osi Mola Południowego z basenem żeglarskim - mówi Michał Lah z pracowni PIG Architekci.
Początek prac pod koniec tego roku
Początek prac budowlanych obiektu Nova Marina Gdynia zakładany jest na przełomie 2024 i 2025 r. Według aktualnego harmonogramu obiekt ma zostać oddany do użytku w 2027 r.
Będzie on łączył funkcje żeglarskie z funkcjami komercyjnymi. Niemniej warto podkreślić, że nie powstaną tam żadne mieszkania - plany miejscowe nie dają takiej możliwości. Funkcje komercyjne będą więc głównie związane z obsługą mariny oraz odbywających się w niej imprez. Na konferencji mowa była między innymi o komercyjnym użytkowaniu hangarów oraz o bazie noclegowej, która powstanie w ramach inwestycji.
Ghelamco - duży europejski deweloper debiutuje w Trójmieście
Na koniec warto też przybliżyć sylwetkę Ghelamco. To firma, która do tej pory nie zaznaczyła swojej obecności w Trójmieście, ale jest uznawana za jednego z największych deweloperów działających na rynku europejskim.
W portfolio zrealizowanych obiektów posiada m.in. nowoczesne wieżowce w centrum Warszawy: Warsaw Spire (220 m) z placem Europejskim, wielofunkcyjny kompleks The Warsaw HUB czy ponad 200-metrowy Warsaw UNIT.
Firma pochodzi z Belgii. Na tamtejszym rynku działa najprężniej, choć prowadziła też wiele inwestycji w Wielkiej Brytanii. Nie boi się przy tym inwestycji o charakterze bardziej miastotwórczym niż komercyjnym. Przykładem jest tu Plac Europejski w Warszawie - publiczny plac miejski zaprojektowany i zbudowany przez prywatny podmiot na swoim gruncie.
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
5 godz.
Obowiązkowe V zamiast W w nazwie, bez tego ani rusz. (2)
- 8 0
-
5 godz.
Jak to beldzy to się jeszcze umlautu doczekamy
- 0 0
-
4 godz.
To współczesny odpowiednik X z lat '90
- 0 0
-
5 godz.
Gdynia to My (1)
GD to szajs
- 4 3
-
1 godz.
To skrót od mydło i powidło?
- 1 0
-
5 godz.
Psy szczekają a karawana jedzie dalej (2)
Jachty , marina , hangary , naprawa, miejsca pracy , dostępne i osiągalne dla przeciętnego mieszkańca tego miasta , obywatela kraju etc? Nie. To wszystko fikcja i zmyłka aby bogaci mogli kupić następne mieszkanie i być tem tylko w lecie. A gdynianin będzie mieszkał za miastem bo w mieście ho nie stać.
To ile osiągną potem ceny tych pseudo pomieszczeń w pseudo marinie ? 90 tys/m2? Takie ceny tam są. Średnia to 50 tys za m2 z rynku wtórnego. Rekord to niecałe 120 m2 za 11,5 mln !!!!! Fakt potem zeszło z ceny na 9,9 mln !!!!
Wiec wie pytam dla kogo to jest? Co miasto i mieszkańcy z tego będą mieli?- 20 0
-
2 godz.
(1)
Obyśmy doczekali się odpowiedzi. To bardzo dobre pytania
- 3 0
-
43 min
odpowiedź jest bardzo prosta...
miasto będzie miało z tego koszty.
A niektórzy złotą klamkę, której będzie się można uczepić na ciecia...
Na emeryturę jak znalazł...
Prawda Wojtek?- 3 0
-
5 godz.
Jedno ale.. Dlaczego w takim Monte Carlo
(i podobnych miejscach) każdy może podejść, nawet dotknąć, najbogatsze jachty, a u nas, co najwyżej przez lornetkę? Boją się pokazać bogactwo, czy gardzą "motłochem"?
- 10 3
-
5 godz.
Betonoza
Jestem za zagospodarowaniem yachclubu ale wszystko musi mieć swoją skalę . W wersji projektowej to jest kontynuacja szczurzej betonozy . Miasto już straciło przez człowieka z niedomogą intelektualną skwerki , zabudowano osie przewietrzania miasta co przy obecnych zmianach klimatycznych znacznie pogarsza standard życia . Ale cóż liczy się tylko kasa . Mam nadzieje że szczuroza jednak nie będzie postępować !
- 9 2
-
5 godz.
"Baza noclegowa" i wszystko jasne, a gdzie hangary i budowle techniczne? (3)
To jest jakaś bzdura, projekt był konsultowany z wcześniejszymi władzami Gdyni czyli developerka level max. Ma ktoś kontakt z Kosiorek? może da się to wstrzymać?
- 16 2
-
4 godz.
Miast nie ma nic do powiedzenia. (2)
To był teren Związku Żeglarskiego z Warszawy.
- 3 4
-
2 godz.
(1)
Miasto ma wpływ na zagospodarowanie terenu poprzez MPZP
- 3 1
-
42 min
tak jak na pobliski
Plac Rady Europy...
sic!- 2 0
-
5 godz.
Mają zachować tą samą funkcjonalność, ale na wizualizacjach są pokazane budynki mieszkalne z balkonami, nawet pranie na nich "wywiesili". Gdzie te hangary i to co jest obiecywane? Wygląda to jak sea towers z ostatnim piętrem dostępnym dla turystów...
- 14 0
-
4 godz.
brakuje odpowiedzi w ankiecie: mam to gdzieś
- 2 1
-
4 godz.
TriCity of Developers
Wasze ulice Nasze Kamienice. Mieszkania za miliony i aprtamenty na najem (żadnego gdynianinia nie będziie stać) może tylko by pójśc i popatrzec przez szybkę z rodziną na Restaurant z daniami po 100 zet. To samo idzie w Gdańsku Królewna Soszali z ekipą wdraża Bramę Wrzeszcza , 120 metrowe wieże na wynajem po zburzeniu miejsc Manhattaniu i miejsc zakupów dla mieszkańców ( będa Żabki 2 , nie narzekacjie), czy całe Stare Miasto zamienione w lunapark dla turystów. ps. Będą tzw lokale handlowe czyli mikroapartaemnty na najem albo tzw akademiki stary numer.
- 10 0
-
4 godz.
Belgijski .. sprzedajcie ten kraj ... (2)
Tylko rudy wrócił do władzy
- 6 5
-
4 godz.
A kto buduje i oszukuje ludzi na budowie Orlenu???
Koreańczycy czy Polacy?
- 1 1
-
4 godz.
Przecież to już za poprzedniego Rządu
Polski Związek Żeglarski sprzedał.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.