- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (125 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (69 opinii)
Dwa czarne punkty na obwodnicy. Policja rekomenduje odcinkowy pomiar prędkości
Węzły Gdynia Wielki Kack i Matarnia
to dwa czarne punkty na trójmiejskiej obwodnicy. Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby. Pomorscy policjanci sugerują instalację na ekspresówce odcinkowego pomiaru prędkości.
Do obu wydarzeń doszło praktycznie w tym samym miejscu, na wysokości węzła Matarnia.
To jeden z czarnych punktów, jaki wskazują pomorscy funkcjonariusze.
- Analizując zdarzenia drogowe na drodze S6 w okresie od 1 stycznia 2022 do 13 września 2023 r. kumulują się one w dwóch rejonach:
- Węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie doszło do 104 kolizji drogowych.
- Węzeł Matarnia, w obszarze którego zarejestrowano 3 wypadki drogowe (4 osoby ranne) i 96 kolizji drogowych, w których poniesiono wyłącznie straty materialne.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że - na naszą prośbę - policjanci w przekazanych nam statystykach pod uwagę wzięli trójmiejski odcinek obwodnicy.
![Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3540/150x100/3540395__c_10_1274_2047_1433__kr.webp)
Śmiertelny wypadek na końcowym odcinku ekspresówki
Oznacza to, że w wyżej wymienionych danych nie znalazł się poważny wypadek, do którego doszło w poniedziałek, 11.09.2023 r. Wówczas, na końcowym odcinku obwodnicy
W tej sprawie śledztwo wszczęła prokuratura. Co udało się do tej pory wstępnie ustalić?
![Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3539/150x100/3539954__c_351_244_801_560__kr.webp)
- Z dotychczasowych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Fusion, jadąc prawym pasem drogi S6 w kierunku miejscowości Rusocin, najechał na toczący się w zatorze drogowym pojazd marki Mercedes Sprinter. Pojazd marki Mercedes Sprinter miał włączone światła awaryjne w celu ostrzeżenia innych kierowców o spowolnieniu ruchu. Na skutek uderzenia pojazd marki Mercedes został wytrącony z toru jazdy i zjechał na prawe pobocze drogi, a następnie przewrócił się na lewy bok. Natomiast pojazd marki Ford Fusion zjechał na lewą stronę drogi i uderzył w bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu - mówi prok. Mariusz Duszyński z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Od 2019 r. prawie 3 tys. kolizji na obwodnicy
Z kolei na analizowanym przez nas odcinku ekspresówki, od 2019 roku do połowy września 2023 r. odnotowano:
- 115 wypadków,
- 2980 kolizji,
- 165 osób było rannych,
- 4 osoby zginęły.
Jak poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?
Sytuację na ekspresówce analizują pomorscy policjanci. Ich zdaniem na bezpieczeństwo pozytywnie mógłby wpłynąć odcinkowy pomiar prędkości.
Korki po kolizjach na wysokości węzła Wielki Kack to ponura codzienność na ekspresówce.
- Przeanalizowano okres 3 lat pod kątem zdarzeń drogowych. Uwzględniono kwestie bezpieczeństwa podczas kontroli drogowych i możliwości stacjonarnego pomiaru. Biorąc powyższe pod uwagę, policja potwierdziła zasadność instalacji stacjonarnych urządzeń do pomiaru prędkości - mówi asp. Marek Radliński.
Co ciekawe, pomysł był jakiś czas temu analizowany przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego. W 2021 roku GITD poinformowało jednak, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?
Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
- wypadkowość,
- skalę zagrożenia,
- źródła zagrożenia,
- charakter infrastruktury,
- najbliższe otoczenie.
Eksperci wskazali ponad 100 lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się wówczas nie znalazła.
Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
PILNE! Wypadek za Osową (65 opinii)
Opinie (445) 7 zablokowanych
-
2023-09-18 17:59
Nie, nie i jeszcze raz nie urządzeniom do dymania kierowców z kasy.
Dosyć obciążeń podatkowych!!!
- 0 1
-
2023-09-18 18:03
Gajne są te głosy po tym artykułem. Ciekaw ilu z tych co wypowiadają się w temacie kontroli prędkości:
1. Jeździ samochodem
2. Namiętnie trzyma się lewego pasa i twierdzi że im można bo jadą 100 km/h
3. Wlecze się 60 km/h bo też jemu wolno
4. Rozmawia przez telefon trzymając go w łapie.
5. Wysyła SMS, siedzi na fajsie i innych badziewiach.
6. Włącza się do ruchu jak piz...a
To są przyczyny wypadków na obwodnicy a nie prędkość.- 2 2
-
2023-09-18 18:09
Obniżenie maksymalnej prędkości
W ten sposób realnie zaczniemy walczyć z problemem
- 1 4
-
2023-09-18 18:18
Nowy węzeł Wielki Kack to bubel projektowy (3)
Odcinkowy pomiar prędkości niczego tutaj nie zmieni,bo kolizje w tym miejscu nie są przy dużych prędkościach czy też z powodu dużych prędkości tylko z powodu bardzo złego projektu, który wszedł w życie.
Nowy węzeł i tyle stłuczek kiedy przed budową tego bubla nie było takiego problemu. To samo się definiuje co jest przyczyną stłuczek w tym przypadku+brak odstępów zachowywanych przez kierujących.
Mam nagranie z wczoraj, które wrzucę do raportu jak właśnie dochodzi do stłuczek.- 4 1
-
2023-09-18 21:49
Owszem zmieni
Jak będzie tam egzekwowane ograniczenie do 80
- 0 0
-
2023-09-19 05:02
Wina wezla czy kierowcow? (1)
- 0 0
-
2023-09-19 12:03
Najpierw projektanta, potem węzła i na końcu kierowców...
- 0 0
-
2023-09-18 18:44
Mierniki jazdy na zderzak na całej długości i na całej odcinkowy pomiar prędkości
Te 2 rozwiązania naprawia wszystko w szczególności to pierwsze. Zasada 3 sekund przy 120km/h ci idioci potrafią w tym odstepie 140 jechać i się zmieści jeszcze 4 pomiędzy i to jest chore
- 3 1
-
2023-09-18 18:56
Edukacja
Edukacja kierowcow jest potrzeba a nie odcinkowy pomiar. Nauczyć kierowców że lewy pas służy do wyprzedzania a nie ciągłej jazdy i to jeszcze z prędkością 90 km/h. Polacy nie potrafią jeździć po drogach szybkiego ruchu.
- 1 2
-
2023-09-18 19:00
Hmm
To na obwodnicy ktoś prędkość przekracza?
...chyba w nocy
W dzień 100 km/h jest nieosiagalne- 4 1
-
2023-09-18 19:05
Wielki kack do przebudowy ktoś taką popelinę walnął że nie powiem (1)
- 3 1
-
2023-09-18 20:35
nie ktoś, tylko GDDKiA
- 1 0
-
2023-09-18 20:16
To nic nie da
Niestety to nie pomoże :( przy letnich korkach jest najwiecej wypadków, gdzie średnia prędkość jest dużo poniżej dozwolonej. Trzeba poprawić przepustowość , a nie ograniczać ja bo to zwiększy ilość wypadków - odcinkowy pomiar jedynie pogorszy sytuacje zmniejszając przepustowość. Otwieranie bramek na autostradzie to idealny przykład przenoszenia korków z autostrady na obwodnice :(
- 2 2
-
2023-09-18 20:19
Trzeci pas
Mysle, że bezpieczeństwo poprawi rozbudowa obwodnicy do trzech pasow w obie strony przez całą jej długość.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.