• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa czarne punkty na obwodnicy. Policja rekomenduje odcinkowy pomiar prędkości

Szymon Zięba
18 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (445)
Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku. Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku.

Węzły Gdynia Wielki KackMapkaMatarniaMapka to dwa czarne punkty na trójmiejskiej obwodnicy. Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby. Pomorscy policjanci sugerują instalację na ekspresówce odcinkowego pomiaru prędkości.



Na obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

Stłuczka pięciu samochodów, jedna osoba lekko poszkodowana i utrudnienia na trasie trwające kilka godzin. Tak w środę, 13.09.2023 r., wyglądały poranne godziny szczytu na trójmiejskiej obwodnicy. Kilka godzin później, już po południu, na ekspresówce zderzyły się cztery inne auta.

Do obu wydarzeń doszło praktycznie w tym samym miejscu, na wysokości węzła Matarnia.Mapka

To jeden z czarnych punktów, jaki wskazują pomorscy funkcjonariusze.

- Analizując zdarzenia drogowe na drodze S6 w okresie od 1 stycznia 2022 do 13 września 2023 r. kumulują się one w dwóch rejonach:
  • Węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie doszło do 104 kolizji drogowych.
  • Węzeł Matarnia, w obszarze którego zarejestrowano 3 wypadki drogowe (4 osoby ranne) i 96 kolizji drogowych, w których poniesiono wyłącznie straty materialne.
- mówi asp. Marek Radliński z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że - na naszą prośbę - policjanci w przekazanych nam statystykach pod uwagę wzięli trójmiejski odcinek obwodnicy.

Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut

Śmiertelny wypadek na końcowym odcinku ekspresówki



Oznacza to, że w wyżej wymienionych danych nie znalazł się poważny wypadek, do którego doszło w poniedziałek, 11.09.2023 r. Wówczas, na końcowym odcinku obwodnicyMapka, na wysokości miejscowości Juszkowo, zderzyły się auto osobowe z dostawczym. Dwie osoby jadące osobówką zginęły. Kierowca pojazdu dostawczego został poszkodowany. Obwodnica w kierunku A1 była zablokowana do godz. 17.



W tej sprawie śledztwo wszczęła prokuratura. Co udało się do tej pory wstępnie ustalić?

Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy

- Z dotychczasowych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Fusion, jadąc prawym pasem drogi S6 w kierunku miejscowości Rusocin, najechał na toczący się w zatorze drogowym pojazd marki Mercedes Sprinter. Pojazd marki Mercedes Sprinter miał włączone światła awaryjne w celu ostrzeżenia innych kierowców o spowolnieniu ruchu. Na skutek uderzenia pojazd marki Mercedes został wytrącony z toru jazdy i zjechał na prawe pobocze drogi, a następnie przewrócił się na lewy bok. Natomiast pojazd marki Ford Fusion zjechał na lewą stronę drogi i uderzył w bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu - mówi prok. Mariusz Duszyński z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Od 2019 r. prawie 3 tys. kolizji na obwodnicy



Z kolei na analizowanym przez nas odcinku ekspresówki, od 2019 roku do połowy września 2023 r. odnotowano:
  • 115 wypadków,
  • 2980 kolizji,
  • 165 osób było rannych,
  • 4 osoby zginęły.


Jak poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?



Sytuację na ekspresówce analizują pomorscy policjanci. Ich zdaniem na bezpieczeństwo pozytywnie mógłby wpłynąć odcinkowy pomiar prędkości.

Korki po kolizjach na wysokości węzła Wielki Kack to ponura codzienność na ekspresówce.



- Przeanalizowano okres 3 lat pod kątem zdarzeń drogowych. Uwzględniono kwestie bezpieczeństwa podczas kontroli drogowych i możliwości stacjonarnego pomiaru. Biorąc powyższe pod uwagę, policja potwierdziła zasadność instalacji stacjonarnych urządzeń do pomiaru prędkości - mówi asp. Marek Radliński.
Co ciekawe, pomysł był jakiś czas temu analizowany przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego. W 2021 roku GITD poinformowało jednak, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
  • wypadkowość,
  • skalę zagrożenia,
  • źródła zagrożenia,
  • charakter infrastruktury,
  • najbliższe otoczenie.

Eksperci wskazali ponad 100 lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się wówczas nie znalazła.

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
15:39 3 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 17:25)

PILNE! Wypadek za Osową (65 opinii)

Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany
Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany

Opinie (445) 7 zablokowanych

  • Hej

    Tu nie chodzi o szybkość tylko dla bezmuzgowych kierowców za kierownicą za kolizję na obwodnicy prawko na 3 miesiące i na przeszkolenie jak się jeździ po drodze szybkiego ruchu

    • 0 1

  • Damian

    A gdzieś nieoznakowane radiowozy? Tam na stałe powinny się poruszać i łapać kierowców którzy zagrażają płynności ruchu.

    • 1 1

  • Głównym problemem jest siedzenie na zderzaku.

    Baranom jadących metr za zderzakiem powinno się od razu zabierać prawo jazdy.

    • 2 0

  • Czok

    To nie prędkość jest przyczyną to przebudowa obwodnicy źle oznakowania ciągle korki , tam nawet się nie da rozpędzić bo ciągle zator .....

    • 0 1

  • Na wypadki nowe drogi, a nie od czasów Hitlera i Gierka nic nowego, poza milionami aut i grubego haj$u z nich.

    • 0 0

  • Wszyscy mówią jak to nie potrafimy jeździć na ekspresówkach. A jak w polsce uczą w szkołach jazdy młodych kierowców. (1)

    Czy ktoś uczy młodych jazdy na obwodnicy?
    Czy ktoś uczy jak włączyć się sprawnie do ruchu na obwodnicy?
    Czy ktoś uczy jak zjeżdżać z obwodnicy (często ten co zjeżdża -zajeżdża drogę temu włączającemu się - a gdyby zdjął nogę z gazu to by jeden i drugi zrobiłby to bezkolizyjnie...
    Co musisz umieć na egzaminie na prawko - parkować na linijkę, a nie przejechać się obwodnicą?
    Czy widział ktoś, kiedyś ELKĘ na obwodnicy czy pojazd WORDU z egzaminatorem na obwodnicy...???

    • 1 0

    • Ja Lką byłem 15 lat temu

      • 0 0

  • Tylko człowiek sprawny inaczej, może wymyśleć takie coś. Co ma odcinkowy pomiar, do ilości wypadków. (2)

    • 1 1

    • Proste. Niższa prędkość = dodatkowy czas na reakcję w sytuacji nagłej

      Uspokojenie ruchu, brak agresji na drodze, większe odległości miedzy samochodami.
      Tak to wygląda dzisiaj w Tomaszowie mazowieckim (odcinkowy pomiar 5km), Warszawa wlot od Poznania i wylot na Lublin. Tam nikt nie pędzi i się nie ściga. Kolizji jak na lekarstwo. Sprawdź, poczytaj...

      • 0 0

    • pytanie brzmi :co ty masz w głowie że tego nie rozumiesz

      • 0 0

  • Powinien byc i to na calej dlugosci.

    • 2 0

  • Zachowanie odpowiedniej odległości między pojazdami.

    Tu wszyscy siedzą na zderzaku, a gdy tylko zachowana jest odległość, wskakują z pasa obok widząc lukę.

    • 2 0

  • Zarekomendowałbym wykonanie dodatkowego pasa ruchu niż odcinkową kontrolę prędkości. Przy ogromnej intensywności przejeżdżanych aut i tak ciężko się rozpędzić

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane