• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa kurorty, dwa deptaki, jeden pociąg

mr
9 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:45 (9 maja 2008)
Bezpośredni pociąg do Zakopanego na stacji w Gdyni. Zdjęcie z lata ubiegłego roku. Bezpośredni pociąg do Zakopanego na stacji w Gdyni. Zdjęcie z lata ubiegłego roku.

"Monciak - Krupówki" - tak będzie się nazywał pociąg spółki TLK Intercity, który łączy Trójmiasto z Zakopanem.



Nazwę składu wyłoniono spośród kilkudziesięciu propozycji nadesłanych na konkurs zorganizowany przez władze Sopotu, Zakopanego i kolej. "Chrzciny" pociągu odbędą się w sobotę o godz. 10.22 na stacji w Sopocie.

Na uroczystość pociągiem przyjadą przedstawiciele zimowej stolicy Polski i kolei.

Wydarzeniu towarzyszyć będzie szereg atrakcji. Artyści z Sopotu i Zakopanego przejdą ul. Bohaterów Monte Cassino, by do godziny 14 występować na scenie przy fontannie Jasia Rybaka. Spacerowiczom zaprezentują się również zespół ukraiński Chutir, a także teatry uliczne.

Dzień zakończy się na sportowo. Przy molo odbędą się regaty, a o godz. 14.30 na boisku MOSiR-u przy ul. 23 marca samorządowcy obu kurortów oraz dziennikarze rozegrają mecz piłkarski.

Pociąg "Monciak - Krupówki" z Zakopanego wyjeżdża o godzinie 19 i w Sopocie melduje na drugi dzień o godz. 10.22. Swój bieg kończy 10 minut później w Gdyni. W przeciwną stronę wyrusza z Sopotu o 19.07 i w górach jest o godz 10.32. Bilet drugiej klasy kosztuje 72 zł. Trasa biegnie przez Warszawę, Katowice i Kraków.
mr

Wydarzenia

Opinie (77)

  • luxtorpeda;) (2)

    wiecie ile jechal pociag z krakowa do zakopanego w latach 30 zeszlego wieku? kolo 2h30min a dzisiaj bodajze ponad 4h... wszystko idzie na przod..;)

    • 0 0

    • luxtorpeda;) (1)

      Luxtorpeda to był pociąg motorowy wzorowany na rozwiązaniach austriackich produkowany w Chrzanowie od 1936 roku, w czasie prób na trasie Kraków -Zakopane osiągnięto wynik 124 min
      ( przeciętna 70 km/h ) a dziś ??? ( minęlo 70 lat !), dodam jeszcze że XiX wieku - ponad 100 lat temu kolej trans wersalską Od Krakowa w Karpaty wschodni ( ponad 500 km ) budowano 2 lata i 7 miesięcy - porównajmy to z tempem budowy naszych autostrad, na ale wtedy byli prawdziwi ludzie a nie ze styropianu czy z Komuny ...

      • 0 0

      • luxtorpeda;)

        chyba jednak w dzisiejszych czasach elektryczne sa szybsze no ae mniejsza... jakby nie patrzec w XX wieku bylo lepiej niz w tak zaawansowanych latach;) nie porownujmy juz tego do budowy auostrad ostatnio od konduktora slyszalem ze trase wawa - gdansk pieknie zmodernizowano by pociagi jechaly szybciej ale opciagi w ktorych mamy okolo 35 tonowe wagony aluminiowe... a nasze waza ponad 60 i musza znow przebudowac to co robili ponad 7 lat;)

        • 0 0

  • A co to za rewelacja?

    A co to za rewelacja? Taki pociąg jeździ codziennie od lat (sama jeździłam nim nie raz), z tą jednak różnicą, że jak kupiłam bilet w miarę wcześnie-placiłam w Tanich Liniach Kolejowych (TLK) 30zł biletu normalnego i byłam na miejscu o 9 20. Lub Intercity i na miejscu o godz 7.

    • 0 0

  • Naprawde ... mozna sie załamać ! (3)

    Jest w tej chwili 19.00 - piątek. Zaraz po tym co napisze walnie fala oburzenia, wyzwisk itp...Dlaczego ?? Bo tak już jest wtym pięknym kraju nad Wisłą... A pisze to z kraju, który wydaje sie być zaprzyjaźniony z moim ( naszym ).Pisze z Holandii - kto był ten wie, a kto nie - to niech żałuje.(nic straconego - teraz już można... pojechać sobie ) Ale do rzeczy : Oto kolejna PROPAGANDA ! - pociąg !!! - no i co z tego ?!! Tutaj pociągi maja mozliwość sterowania z dwóch stron( jak gdańska SKM - na przykład). Brak straty czasu na zmiane lokomotyw. Jaki problem wczepić dwie lokomotywy na obu końcach ?? Takie wahadło... a i moc wieksza do jazdy "pod górkę". Tyle stoi elektrowozów... Kwestia sterowania ?? - żaden problem!,a jaka atrakcja by była!? i czas jazdy by sie o wiele skrócił. Co do prędkości...to jak sie przez kilkadziesiąt lat nie robiło NIC! aby torowiska były w dobrym stanie - to teraz jest jak jest.Tutaj byle podmiejski jedzie nie mniej niz 120 km/h...! :(. Pozdrawiam wszystkich miłośników podrózy koleją.

    • 0 0

    • na przykład problem byłby (2)

      w obciążeniu - lokomotywa waży dobre kilkadziesiąt ton - uciągnięcie kolejnych kilkudziesięciu ton za dużo kosztuje... to oczywiste. Pomysł z dwiema lokomotywami na takiej trasie uważam za beznadziejny...

      • 0 0

      • 2 lokomotywy

        pamiętam , że stosowano takie rozwiązanie na linii Kraków- Zakopane w latach 90-tych w ekspresach z Wawy: lokomotywy na początku i na końcu, błyskiwiczne zmiany kierunku ruchu w Chabówce i Suchej

        • 0 0

      • A KTO POWIEDZIAŁ ŻE....

        TYLKO JEDNA LOKOMOTYWA MA PRACOWAC ?? ! w takiej konfiguracji pracuja dwie. Same zalety : szybki start, mniejsze zużycie energii ( prądy rozruchowe silników... ) na zachodzie jest to bardzo czeste rozwiązanie - o najnowoczesniejszych składach nie wspomne ICE czy ICC chociażby.... pozdro! - a ile waży lokomotywa ? - tyle co dwa wagony.

        • 0 0

  • BANDA

    Sfrustrowanych internautow,To , was miał na myśli Jarek K.

    • 0 0

  • (1)

    waszka
    szukałem twojego wpisu, ale widzę, że nie masz nic do powiedzenia:-)
    sam widzisz, że nawet kolej uważa sopot za stolice trójmiasta:-)
    swoją drogą napisać dzisiaj - plac kaszubski-krupówki, to jakoś głupio, co nie?
    wyborcy PiS omijaliby te luxtorpedolos na kilometr:-) a to przecież uczciwi klienci, na dodatek z rodzinami, a nie jak platfusy solo i na krzywy ryj:-)

    • 0 0

    • te mlaskacz jeden

      platfusie jeden pisobolszewio. Widzę że jesteś prawie jak sprawiedliwy. Jak wypowiadasz się na temat artykułu to pozostań przy tych komentarzach, a nie jakieś durne wypociny. Twój każdy post to jak wypowiedź twojego guru ziobry. 10% prawdy, 90% bzdur. A te 10% jest nadbudową do udawadniania bzdur.

      • 0 0

  • Bzdura

    Niech ta kolej nazywa sie jak chce ale tu chodzi technike a nie o nazwe.Jak szybko i wygodnie pojedziemy?

    • 0 0

  • Równie dobrze mógłby sie nazywać : WACIAK-KUFAJKA....

    to takie bardziej adekwatne do stanu technicznego wagonów na PKP. JAK JEST KAŻDY WIDZI ! - wystarczy wsiąść do pierwszego z brzegu... smród i brud ( o toaletach nie wspomne... ! ) I niestety dotyczy to wszystkich składów - bez wyjątku !!

    • 0 0

  • to trzeba bylo konkurs organizować?

    to ręce opadają... niedługo do cholery będą świętować pomalowanie kradzioną farbą ławki w parku! co to za mentalna czarna dziura, podobne gówna miały miejsce tylko w PRL? heh widać że jednak nie...
    Gratuluje pomysłowemu zwycięzcy konkursu... qrva no
    aż sie rzygać chce! jakie były inne propozycje? Krupówki-monciak? 15godzinniak? kierpce-gofry?
    aaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! mózg gąbczeje...

    • 0 0

  • co za głupia nazwa

    Chcąc pojechać z Zakopanego do Gdyni, mam wsiąśc do pociągu którego nawa sugeruje, że stacją docelową jest Sopot kiedy ostatnią stacją jest jednak Gdynia. Co za idiotyzm, tylko będzie zamieszania i nieporozumień więcej.

    • 0 0

  • FANTASTYCZNIE !!!!!!!

    Coś pieknego. Najbardziej z tego wszystkiego zastanawiam sie nad tym "zespolem z Ukrainy "....
    - to taki element integracyjny.... BZDURA !!
    - podniesienie rangi wydarzenia !? :)) wątpliwe !
    pozdro!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane