- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (100 opinii)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (74 opinie)
- 3 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (189 opinii)
- 4 Kiedyś to było... można utonąć (64 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (173 opinie)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (47 opinii)
Dwa kurorty, dwa deptaki, jeden pociąg
"Monciak - Krupówki" - tak będzie się nazywał pociąg spółki TLK Intercity, który łączy Trójmiasto z Zakopanem.
Nazwę składu wyłoniono spośród kilkudziesięciu propozycji nadesłanych na konkurs zorganizowany przez władze Sopotu, Zakopanego i kolej. "Chrzciny" pociągu odbędą się w sobotę o godz. 10.22 na stacji w Sopocie.
Na uroczystość pociągiem przyjadą przedstawiciele zimowej stolicy Polski i kolei.
Wydarzeniu towarzyszyć będzie szereg atrakcji. Artyści z Sopotu i Zakopanego przejdą ul. Bohaterów Monte Cassino, by do godziny 14 występować na scenie przy fontannie Jasia Rybaka. Spacerowiczom zaprezentują się również zespół ukraiński Chutir, a także teatry uliczne.
Dzień zakończy się na sportowo. Przy molo odbędą się regaty, a o godz. 14.30 na boisku MOSiR-u przy ul. 23 marca samorządowcy obu kurortów oraz dziennikarze rozegrają mecz piłkarski.
Pociąg "Monciak - Krupówki" z Zakopanego wyjeżdża o godzinie 19 i w Sopocie melduje na drugi dzień o godz. 10.22. Swój bieg kończy 10 minut później w Gdyni. W przeciwną stronę wyrusza z Sopotu o 19.07 i w górach jest o godz 10.32. Bilet drugiej klasy kosztuje 72 zł. Trasa biegnie przez Warszawę, Katowice i Kraków.
Wydarzenia
Opinie (77)
-
2008-05-09 17:47
luxtorpeda;) (2)
wiecie ile jechal pociag z krakowa do zakopanego w latach 30 zeszlego wieku? kolo 2h30min a dzisiaj bodajze ponad 4h... wszystko idzie na przod..;)
- 0 0
-
2008-05-09 19:42
luxtorpeda;) (1)
Luxtorpeda to był pociąg motorowy wzorowany na rozwiązaniach austriackich produkowany w Chrzanowie od 1936 roku, w czasie prób na trasie Kraków -Zakopane osiągnięto wynik 124 min
( przeciętna 70 km/h ) a dziś ??? ( minęlo 70 lat !), dodam jeszcze że XiX wieku - ponad 100 lat temu kolej trans wersalską Od Krakowa w Karpaty wschodni ( ponad 500 km ) budowano 2 lata i 7 miesięcy - porównajmy to z tempem budowy naszych autostrad, na ale wtedy byli prawdziwi ludzie a nie ze styropianu czy z Komuny ...- 0 0
-
2008-05-10 03:48
luxtorpeda;)
chyba jednak w dzisiejszych czasach elektryczne sa szybsze no ae mniejsza... jakby nie patrzec w XX wieku bylo lepiej niz w tak zaawansowanych latach;) nie porownujmy juz tego do budowy auostrad ostatnio od konduktora slyszalem ze trase wawa - gdansk pieknie zmodernizowano by pociagi jechaly szybciej ale opciagi w ktorych mamy okolo 35 tonowe wagony aluminiowe... a nasze waza ponad 60 i musza znow przebudowac to co robili ponad 7 lat;)
- 0 0
-
2008-05-09 18:44
A co to za rewelacja?
A co to za rewelacja? Taki pociąg jeździ codziennie od lat (sama jeździłam nim nie raz), z tą jednak różnicą, że jak kupiłam bilet w miarę wcześnie-placiłam w Tanich Liniach Kolejowych (TLK) 30zł biletu normalnego i byłam na miejscu o 9 20. Lub Intercity i na miejscu o godz 7.
- 0 0
-
2008-05-09 19:03
Naprawde ... mozna sie załamać ! (3)
Jest w tej chwili 19.00 - piątek. Zaraz po tym co napisze walnie fala oburzenia, wyzwisk itp...Dlaczego ?? Bo tak już jest wtym pięknym kraju nad Wisłą... A pisze to z kraju, który wydaje sie być zaprzyjaźniony z moim ( naszym ).Pisze z Holandii - kto był ten wie, a kto nie - to niech żałuje.(nic straconego - teraz już można... pojechać sobie ) Ale do rzeczy : Oto kolejna PROPAGANDA ! - pociąg !!! - no i co z tego ?!! Tutaj pociągi maja mozliwość sterowania z dwóch stron( jak gdańska SKM - na przykład). Brak straty czasu na zmiane lokomotyw. Jaki problem wczepić dwie lokomotywy na obu końcach ?? Takie wahadło... a i moc wieksza do jazdy "pod górkę". Tyle stoi elektrowozów... Kwestia sterowania ?? - żaden problem!,a jaka atrakcja by była!? i czas jazdy by sie o wiele skrócił. Co do prędkości...to jak sie przez kilkadziesiąt lat nie robiło NIC! aby torowiska były w dobrym stanie - to teraz jest jak jest.Tutaj byle podmiejski jedzie nie mniej niz 120 km/h...! :(. Pozdrawiam wszystkich miłośników podrózy koleją.
- 0 0
-
2008-05-09 21:05
na przykład problem byłby (2)
w obciążeniu - lokomotywa waży dobre kilkadziesiąt ton - uciągnięcie kolejnych kilkudziesięciu ton za dużo kosztuje... to oczywiste. Pomysł z dwiema lokomotywami na takiej trasie uważam za beznadziejny...
- 0 0
-
2008-05-09 22:28
2 lokomotywy
pamiętam , że stosowano takie rozwiązanie na linii Kraków- Zakopane w latach 90-tych w ekspresach z Wawy: lokomotywy na początku i na końcu, błyskiwiczne zmiany kierunku ruchu w Chabówce i Suchej
- 0 0
-
2008-05-10 00:35
A KTO POWIEDZIAŁ ŻE....
TYLKO JEDNA LOKOMOTYWA MA PRACOWAC ?? ! w takiej konfiguracji pracuja dwie. Same zalety : szybki start, mniejsze zużycie energii ( prądy rozruchowe silników... ) na zachodzie jest to bardzo czeste rozwiązanie - o najnowoczesniejszych składach nie wspomne ICE czy ICC chociażby.... pozdro! - a ile waży lokomotywa ? - tyle co dwa wagony.
- 0 0
-
2008-05-09 20:38
BANDA
Sfrustrowanych internautow,To , was miał na myśli Jarek K.
- 0 0
-
2008-05-09 22:18
(1)
waszka
szukałem twojego wpisu, ale widzę, że nie masz nic do powiedzenia:-)
sam widzisz, że nawet kolej uważa sopot za stolice trójmiasta:-)
swoją drogą napisać dzisiaj - plac kaszubski-krupówki, to jakoś głupio, co nie?
wyborcy PiS omijaliby te luxtorpedolos na kilometr:-) a to przecież uczciwi klienci, na dodatek z rodzinami, a nie jak platfusy solo i na krzywy ryj:-)- 0 0
-
2008-05-10 11:00
te mlaskacz jeden
platfusie jeden pisobolszewio. Widzę że jesteś prawie jak sprawiedliwy. Jak wypowiadasz się na temat artykułu to pozostań przy tych komentarzach, a nie jakieś durne wypociny. Twój każdy post to jak wypowiedź twojego guru ziobry. 10% prawdy, 90% bzdur. A te 10% jest nadbudową do udawadniania bzdur.
- 0 0
-
2008-05-09 23:00
Bzdura
Niech ta kolej nazywa sie jak chce ale tu chodzi technike a nie o nazwe.Jak szybko i wygodnie pojedziemy?
- 0 0
-
2008-05-09 23:55
Równie dobrze mógłby sie nazywać : WACIAK-KUFAJKA....
to takie bardziej adekwatne do stanu technicznego wagonów na PKP. JAK JEST KAŻDY WIDZI ! - wystarczy wsiąść do pierwszego z brzegu... smród i brud ( o toaletach nie wspomne... ! ) I niestety dotyczy to wszystkich składów - bez wyjątku !!
- 0 0
-
2008-05-10 12:51
to trzeba bylo konkurs organizować?
to ręce opadają... niedługo do cholery będą świętować pomalowanie kradzioną farbą ławki w parku! co to za mentalna czarna dziura, podobne gówna miały miejsce tylko w PRL? heh widać że jednak nie...
Gratuluje pomysłowemu zwycięzcy konkursu... qrva no
aż sie rzygać chce! jakie były inne propozycje? Krupówki-monciak? 15godzinniak? kierpce-gofry?
aaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! mózg gąbczeje...- 0 0
-
2008-05-10 15:21
co za głupia nazwa
Chcąc pojechać z Zakopanego do Gdyni, mam wsiąśc do pociągu którego nawa sugeruje, że stacją docelową jest Sopot kiedy ostatnią stacją jest jednak Gdynia. Co za idiotyzm, tylko będzie zamieszania i nieporozumień więcej.
- 0 0
-
2008-05-10 16:04
FANTASTYCZNIE !!!!!!!
Coś pieknego. Najbardziej z tego wszystkiego zastanawiam sie nad tym "zespolem z Ukrainy "....
- to taki element integracyjny.... BZDURA !!
- podniesienie rangi wydarzenia !? :)) wątpliwe !
pozdro!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.