• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej

Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.



O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.

  1. W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
  2. Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
  3. We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
  4. Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.


W czwartek otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że są dwie. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto. Gdynia chce przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.

Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.

Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.

- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.

Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
  • Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
  • Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
  • Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
  • Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni.
  • Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

    Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawią się nowe miejsca parkingowe, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz budowę zbiornika retencyjnego na terenie ogródków działkowych przy ul. II MPS zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • (3)

    Strabag 100 tygodni? Prawie 2 lata? Niektórzy kilkadziesiąt kilometrów autostrady szybciej budują!

    • 81 21

    • Wiem, Ty ze szwagrem byś wybudował przed bożym narodzeniem i za pół litra

      • 30 18

    • (1)

      Kto
      Gdzie
      I przy jakich uwarunkowaniach?
      To przetarg mogłeś startować

      • 18 24

      • I tak by wygrał mtm

        • 23 15

  • plynnosc ruchu (6)

    Czemu gdynia boi sie ruchu okreznego? rondo uspokaja ruch zachowujac jego plynnosc nawet jesli plynie powolutku, asfalt rozjezdza sie najbardziej w czasie postoju aut. swiatla sa po to by ruch zatrzymac.

    • 66 29

    • Powiedz to w Żukowie (3)

      A potem oczekuj na lincz :D

      • 36 9

      • (2)

        W zukowie nie byłoby problemu gdyby ktoś nie wymyślił dwóch rond w kupie - jeden z kierunków powinien mieć bypas np na kier koscierzyna -gdans już przed cmentarzem . Pomysł z zukowa był skuteczny 15 lat temu gdy było zdecydowanie mniej aut. A czy to właśnie mieszkańcy Kaszub nie protestowali przeciw obwodnicy metropolitalnej?

        • 22 10

        • A tam Żukowo. (1)

          Zobacz ile rond jest w Osowej! A będą kolejne. I co najciekawsze, żadne z nich nie upłynnia ruchu. Jest wręcz odwrotnie. Za chwilę wyjazd z dzielnicy będzie się odbywał przez liniowe pasmo rond. Jedno za drugim w odległości 30-50m każde. Co oczywiście niczego nie zmieni, bo nikt nie pomyślał o różnych kierunkach wyjazdu z Osowej. Są dwa i zylion rond dojazdowych do nich. Korkuje się dzielnica, ale mityczne ronda rozwiążą każdy problem.

          • 31 0

          • A urzędnik i tak wie lepiej...

            • 20 8

    • pewnie dlatego

      że ronda nie sprawdzają się na drogach o dominującym kierunku ruchu (inne wtedy są permanentnie wyłączone), a ronda wielopasmowe to dla polskiego kierowcy magia

      • 30 5

    • Zabawne jest to twoje rozumowanie:)

      • 16 11

  • Ale marudzicie

    A my swoje! Balkanica! Będzie! Będzie budowa! Bedziemy stali! W korkach az diesel sie zapali! Wezmę! Wezmę se mevo! Pojade z górki na pazurki, że aż strach!

    • 38 31

  • Ciekawe kto wygra.

    Mamy Trzy Maszyny?

    • 61 14

  • najpierw zróbcie porządny węzeł Obwodnica -Chwarznieńska ! -bo to co zrobiono 3lata temu to wstyd !!! (3)

    na tym skrzyzowaniu {wężle} nie powinno być żadnych sygnalizatorów świetlnych !!!- tam ruch we wszystkich kierunkach powinien odbywać się bez kolizyjnie a przejścia powinny być poza obrembem tego skrzyzowania żdy już pewnie podróżował po europejskich krajach i wie jak takie skrzyżowanie {węzeł } powinien wyglądać i funkcjonować !

    • 92 18

    • Wow
      Swiatowiec że zmywaka
      Fakt
      Na zachodzie nie ma korkow
      Jeździłes tam kiedyś samochodem?
      Czy tylko samolotem do Luton za 200zl?

      • 25 11

    • to już w gestii zarządu dróg i autostrad (1)

      • 20 8

      • I są ambitne plany przebudowy

        • 23 2

  • (3)

    Jeśli nie wybudują trzeciej nitki z centrum na zachód Gdyni to nie wiem, to miasto samo się zniszczy. Jak na razie wjeżdżamy i zjeżdżamy w ogromnych korkach do domu przez Witomino lub Dąbrowę. Przecież w morzu nie będą domów ludzie budowali. Brak kompletny pomysłu na jakąkolwiek przyszłość miasta.

    • 105 17

    • korki przeniosą się na następne skrzyżowanie (2)

      były robione symulacje i pół miasta trzeba przebudować żeby to miało sens. Co z tego, że z Chwarzna dojedziesz w dół w 5 min jak będziesz stał tam w korku 15 min....

      • 31 13

      • To do roboty! :) Przebudowujmy.

        Gdynia ma bardzo duży potencjał do wykorzystania w tym zakresie, tylko:
        1. trzeba chcieć,
        2. trzeba mieć na to pieniądze - i tutaj jest sedno sprawy.

        • 23 9

      • To trzeba tak zrobic. Miejsce jest, tylko checi widze brak

        Przebudowa od Falochronu do Wezla Wzgorze w droge dwujezdniowa i dwupasmowa ma tylko sens. Ciagly korytarz i problemy znikaja

        • 18 14

  • takie skrzyżowania budowało się 50 lat temu ! jak w miescie było 100 samochodów na krzyż ! (2)

    patrząc na foto aż się prosi aby wykopać "dziure" na przedłużeniu Małokacka -Chwarznieńska !- mozna by to dumnie nazwać -Tunel ! - wiecie jak ułatwiło i upłynniło ruch ! , i byli bysmy parenascie lat do przodu !!! bo jeżeli nie teraz to najdalej za 15-20 lat i tak tak trzeba będzie zrobić ! -zresztą tak się dziś wszędzie buduje !

    • 95 17

    • Dokładnie! (1)

      Jedyna szansa na rozładowanie korków to właśnie taki tunel w osi Małokacka - Chwarznienska.

      Tęgie głowy z UM nawet pewnie na to nie wpadły.

      • 24 10

      • Ale na to nie wpadną

        Na dole dziura z tunelem, u góry rondo. Tak ma być

        • 28 5

  • (2)

    Ludzie , to przebudowane skrzyżowanie nic nie zmieni, NIC, jest nadal ta sama sytuacja., tylko nowe malowidła. Jest identycznie teraz.

    • 101 13

    • Na farbie to się znają, to fakt

      • 26 0

    • Samorządowe dziadostwo

      Masz 100% racji. ludzie patrzą na obrazek i nie widzą co widzą.

      • 21 4

  • Bez wyspy centralnej? Nie ma szans. Nasi zdolni kierowcy nie ogarną.

    • 48 21

  • bez sygnalizacji?

    bum, bum 3 razy dziennie , nie licząc ofiar wśród pieszych

    • 57 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane