• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej

Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.



O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.

  1. W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
  2. Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
  3. We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
  4. Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.


W czwartek otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że są dwie. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto. Gdynia chce przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.

Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.

Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.

- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.

Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
  • Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
  • Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
  • Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
  • Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni.
  • Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

    Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawią się nowe miejsca parkingowe, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz budowę zbiornika retencyjnego na terenie ogródków działkowych przy ul. II MPS zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • Jezeli to ma być robione wg tego projektu to szkoda wyrzucaniaq pieniedzy, bo to zmiana estetyczna . a nie funkcjonalna Albo zrobic to dobrze, albo nie zawracac glowy tym.

    • 44 14

  • (1)

    Ludzie zrozumcie , że tu chodzi o zrobienie dróg rowerowych a kierowców mają w d...

    • 55 8

    • To jest Gdynia, inwestycja musi być prosta

      Jak najwięcej farby, jak najmniej przebudowy.

      • 24 6

  • 56 dni zamknięcia Chwarznieńskiej?

    To przecież jakaś masakra, powinno od razu dyskwalifikować taką ofertę!

    • 47 9

  • Popieram transport publiczny i cyklistów :-) (3)

    Proponowana przebudowa z pewnością nie zlikwiduje korków w tym rejonie.
    Pojawią się jednak nowe bus-pasy zwlaszcza na głównym skrzyżowaniu. Szkoda, ze brakuje miejsca, aby bus-pasy zbudować na calej dlugosci głównych ulic. Moim zdaniem kierunek modernizacji ulic w Gdyni jest słuszny. Samochody osobowe będą dalej stały w korkach, gdyż jest ich zwyczajnie zbyt dużo. Po wybudowaniu nowych osiedli w dzielnicach Gdyni-Zachód przybędzie w tym rejonie kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Nie ma więc szans aby każdy z nich jeździł sobiue jak dotąd pustym samochodem i parkował w centrum miasta. Obecnie stojąc w korkach jezdzi się samochodami osobowymi dłużej niż kiedyś autobusami, gdy nie bylo tak dużego ruchu. Przesiadka na wygodne samochody osobowe okazała się więc tylko pozornym usprawnieniem. Przecież w jednym autobusie przegubowym może jechać nawet 140 osob czyli tyle ile zazwyczaj jedzie w 100 samochodach osobowych. Czas więc wrócić do transportu publicznego, masa krytyczna samochodów osobowych już dawno została przekroczona. Ja poza zimą jeżdżę do pracy na rowerze i już teraz nie muszę martwić się o korki. Współczuję jednak pasażerom autobusów stojących w kokrach. Mam nadzieję, że już niedługo to się zacznie zmieniać.

    • 26 36

    • (2)

      chciałbyś jechać autobusem w którym jest 140 osób?

      • 17 9

      • (1)

        140 osób to liczba maksymalna, tak zapchanych autobusów raczej się już nie spotyka.
        Jesli ludzie zaczną przesiadać się do transportu publicznego MZK zwiększy częstotliwość kursów. W dużych miastach w krajach rozwiniętych do pracy podróżuje się głównie transportem publicznym, który jest zwyczajnie szybszy i tańszy. Opłaty za parkowanie są tam naprawdę wysokie.

        • 18 8

        • na pewno zwiększą częstotliwość kursów - ostatnio jak zwiększyli kursy K to całkowicie zrezygnowali ze 160 w niedziele, bo nie ma pieniędzy na utrzymanie :)

          • 18 5

  • TYLKO 1 pas dla "NIE" BUSÓW- do Obwodowej-SŁABO!

    Bardzo słabo. Jadąc z dołu od stadionu Arki. I tak i tak jest tylko 1 pas na wprost przy Witawie w kierunku Obwodowej. I co z tego ,że jeszcze jest jeden w lewo i jeden w prawo. Plus ekstra przy komisariacie w górę jeden dla busów, ale wszyscy inni i tak dalej będą stali 15-20 min w tym miejscu.

    • 31 20

  • Korki pod Małokacką jak były tak będą. Taka pseudoprzebudowa polegajaca na domalowaniu pasów dla ped**arzy nic nie da.

    • 45 13

  • Wybraliście tych nieudaczników to teraz macie.

    Nawet mi nie mówcie o Gdyni Zachód.

    • 48 16

  • Czy ja kurka śnię? Czy to się dzieje na prawdę?

    Zamiast marnować pieniądze na to badziewie weźcie się za budowanie obwodnicy Witomina. To jedyne słuszne rozwiązanie.

    • 48 11

  • Brakuje dużej litery H na środku

    dla helikoptera

    • 48 13

  • co MTM zapewnia z terminem a jak realizuje w terminie, to wszyscy już wiemy

    lepiej może skredytować droższą ofertę, ale raczej w zamian solidne wykonanie, przemyślane rozwiązania

    • 36 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane