- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (68 opinii)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (159 opinii)
- 3 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (94 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (71 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (165 opinii)
Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni
Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.
O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.
- W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
- Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
- We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
- Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.
Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.
Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.
- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.
Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
- Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
- Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
- Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
- Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni. Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.
Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (253) 3 zablokowane
-
2018-11-23 14:53
żałosne półśrodki
no ale jest za to boskie lotnisko!!!
- 50 8
-
2018-11-23 15:45
Kieowcy! (1)
wyp...alać z centrów miast. macie kolejki, trolejbusy, rowery, tramwaje, autonogi. Z czym do ludzi, gdy do miasta przyjeżdżacie? Zostawcie swoje rzęchy pod swoimi oborami w żukowie. Tam rządzi zrzeszenie pisowsko-buraczane więc tam jeździjcie dizlami i palcie swoje żarówki na węgiel.
Miasto wolne od samochodów. Miasto bezpieczne i przyjazne ludziom.
Stop dewastacji środowiska, stop dewiantom, samochodowym.- 41 21
-
2018-11-23 19:21
Ale ale
Czy lekcje już odrobione? Niech tata lepiej sprawdzi.
- 16 11
-
2018-11-23 16:16
sde
A w środku skrzyżowania namalować drogi rowerowe!!!
- 37 18
-
2018-11-23 17:49
Boże !!! - jakie my mamy zapóżnienia w budowie dróg !!!
np. zjazd z Obwodnicy w Chyloni na Morską - czyż tam nie powinno być wiaduktu nad Morską , co stanowiło by płynny zjazd z Obwodnicy w kierunku Wejherowa i niepotrzebnego stania na światłach !!!. Toż my jesteśmy 1oo lat za murzyńskimi plemionami !
- 39 20
-
2018-11-23 17:54
de
A na kogo głosowaliście
- 47 11
-
2018-11-23 18:18
Tunel lub wiadukt
Dlaczego nie tunel lub wiadukt ??? Beznadziejny projekt, który niczego nie zmieni. To oczywiste
- 43 12
-
2018-11-23 20:35
nie narzekać !!! - dobrze wybraliśmy !!! czyli dalej marazm , korki stanie w miejscu a wręcz cofanie się !
Tak trzymać !!!
- 38 20
-
2018-11-24 07:25
bedzie trudno
zrealizowany projekt nie rozwiąże w znaczącym stopniu problemu korków. Czas budowy 100 tygodni bardzo długi. A może prace na dwie zmiany przez 6 dni w tygodniu?
- 36 15
-
2018-11-28 20:56
Z boku
Czyli dojdzie droga dla rowerów i pas dla autobusów a co dla tysięcy kierowców.
- 32 19
-
2018-12-13 11:50
No ciekaw jestem czy ten projekt powstanie...
Najgorsze jest to, że tam by się zmieściły dwa pasy w każdą stronę no ale musi być politycznie poprawnie...
- 28 20
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.