- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (144 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (88 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (257 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
- Żeby móc zapłacić za remont boksu, sprzedałam dziesięć lat temu trzypokojowe mieszkanie, garaż i jeszcze dołożyłam 2 tys. dolarów - mówi rozgoryczona Urszula Kiedrowska, która prowadzi na dworcu sklep z odżywkami. - Teraz mam podpisać umowę, w której jest zapis, że jeśli PKP będzie chciało przebudowywać dworzec, mam się stąd wynieść w ciągu dwóch miesięcy i nie mam prawa zgłaszać żadnych finansowych roszczeń.
Taka sytuacja dotyczy około 20 osób.
Boks Urszuli Kiedrowskiej, mimo że od miesiąca nie ma w nim prądu, nadal działa, ale to wyjątek. Większość sklepów na antresoli stoi już pusta. Część handlowców, mimo że zainwestowała tu ogromne pieniądze, pouciekała, a nawet zrzekła się praw do dzierżawionych powierzchni.
- Żadna ochrona tu nie zagląda, to raj dla pijaków i bezdomnych, którzy nie widzą problemu w tym żeby się tu załatwić - mówią ci, którzy jeszcze próbują tam handlować.
Remont Dworca Głównego w Gdańsku, który zakończył się dziesięć lat temu, pochłonął ogromne pieniądze, ale jakie dokładnie - nie wiadomo. Inwestycją zajmowała się firma First Class, to z nią kupcy z dworca podpisali umowy dzierżawy boksów, które miały obowiązywać do 2024 roku i to właśnie tej firmie kupcy przez całe lata płacili czynsze, w których były zawarte opłaty za media. Problem w tym, że First Class nie płaciło z kolei PKP. W końcu wyrokiem sądu w grudniu 2006 firma została usunięta, a zarządcy PKP postanowili podpisać z kupcami nowe umowy, już nie tak korzystne jak te, które mieli do tej pory.
- Czujemy się zmuszani do podpisywania nowych umów, mimo że według wykładni Sądu Najwyższego nasze umowy nadal są ważne - mówi inny kupiec Henryk Szarafiński. - Mamy poczucie, że PKP po prostu chce nas stąd wykurzyć i oddać całą antresolę np. bankowi, żeby mieć spokój i duże, pewne pieniądze - dodają inni.
Jarosław Radzikowski, zarządca rejonu dworców kolejowych w Gdańsku, stanowczo zaprzecza takim podejrzeniom. - Nie mamy zamiaru nikogo wyrzucać - mówi Radzikowski. - Sprawa jest skomplikowana, dlatego ostatnio prosimy ich wszystkich na indywidualne rozmowy, przedstawiamy propozycję nowej umowy najmu i rozmawiamy o zaległych opłatach za media. Ten kto deklaruje, że będzie płacił, prąd nadal ma.
A co stanie się z pustymi boksami? PKP Przewozy Regionalne będą szukać na nie nowych chętnych w drodze przetargu.
Opinie (63) ponad 20 zablokowanych
-
2007-03-14 12:49
pamela
Tak jak w ciało The Best of Pamela Anderson i na podstawie jej życia z małej prowincjonalnej kanadyjskiej biblokatereczki do tego co dzis reprezentuje, wierze ze Polska a w tym Gdansk morze wybic sie na nowoczesne panstwo czy miasto, fakt ze taka wiare miałem tez w czase strajków - i czym sie to skonczyła?.
Najgorsze jest brak wiary w rozwój lub uciekanie sie w dewiacje co nagminnie robia Polacy i cały swiat sie z nas smieje.
Zacznijmy wymagac od samych siebie, nastepnie od innych, zło nazywajmy po imieniu złem, a dobro dobrem. Nie stołi dla swoich tylko dla kompetentnych i sprawnych.
Nie szum informacyjny, tylko rzetelne informacje, itd, itp...- 0 0
-
2007-03-14 13:00
W; ) to czekam na "Nie szum informacyjny, tylko rzetelne informacje, itd, itp... "
czekam już parę lat i co i nic! tylko pod napięciem, bez znieczulenia, sprawa dla sprawy bez sprawy i dziesiątki innych głupich wręcz primitywnych programów, informacyjnych? Żadnej żetelnej informacji, a właśnie szum szum szum jak z twoich zdań.... jakieś staranie które umiera jeszcze nie zaczynając żyć!!! To nie żarty sprawa dworców, kolejnictwa w Polsce, stanu naszych dróg to nie sprawa jakiejś tymczasowej ekipy człowieku, to sprawa naszego wspólnego dobra budowanego przez lata lub nawet w przypadku kolei przez ok. 150 lat. I właśnie dlatego trzeba krzyku bo to nam ginie, i jezeli do tego dopuscimy milcząc lub czekając na to że może kolejna ekipa.... to przegraliśmy ten bój. jeżlei tego nie czaisz to wypadasz. i nie pisz mi tu o latach i strajkach ja nie mam 18 lat, naewt dzieci mam starsze...
- 0 0
-
2007-03-14 13:11
To co piszesz, mnie sie natomiast wydaje naiwne,
Nie gniewaj sie, ale tak naprawde mysle.
Gdy np.sprzedajesz swój dom, co robisz???
Analizujesz porównujesz , robisz operat i analize finansowa. Mało, musisz byc dobrym zarządca nieruchomości, aby był w odpowiedniej kondycji techniczne, prawnej i moralnej.
Co zarzadca powinien robić(obowiazuje go do tego licencja wydana przez ministerstwo i inne kodeksy i regulaminy etyczne) i mysle, ze robi??? A no to samo, nie moze inaczej. Wiec gdzie jest pies pogrzebany?? W samej strukturze koleji, wiec tu Polaczka (nie za jego przynależność do Opus Dei) tylko za kompetencje a w zasadzie za ich brak powinni wysadzic, ale zwiazki wola o grosze protestować.- 0 0
-
2007-03-14 13:13
no to masz rzetelne informacje:
Grupę PKP tworzą: PKP S.A. spółka dominująca oraz spółki operatorskie obsługujące rynki: przewozów pasażerskich ( PKP Intercity Sp. z o. o., PKP Przewozy Regionalne Sp. z o. o., PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o. o., PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o. o. ), przewozów towarowych ( PKP Cargo S.A., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o. o. ) oraz spółki związane z infrastrukturą kolejową ( PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP Energetyka Sp. z o. o., Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o. o., PKP Informatyka Sp. z o.o.).
w skm-ce mają 3% co nie zmnienia faktu że woj. pom. ma tylko 8% a reszt skarb.
W trójmieście posiadają wszystkie dworce... ale w oliwie nie!??? dziwne. Ktoś wie czyj on?- 0 0
-
2007-03-14 13:24
ixi
gdybys mi dodał jeszcze 20 innych co to zmienia????
Normalny %-towy lub ułamkowy podział własnościowy z dominatem.
Zarządcza co roku przyjmuje i zatwierdza Plan Zarządzania Nieruchomościa Dworca i juz pierwszy ppkt. to Podst.Info. o Nieruchom. z carakterystykami udział. , analizami, nastepnie anaizy rynku i porównania z innymi w tym rózne warianty , plany remontów, przegladów, .... - potezne opracowanie, nastepne np. wieksze na 5 lat.
Pisałem wczesniej proste jak drut, zrozum ludzie nie takimi sprawmi zarządzaja.
Niestety w Polsce za nieudolności sie wynagradza, taka jest mój drogi prawda.- 0 0
-
2007-03-14 13:32
a jeszcze jedno
te podmioty co napisałes, one maja jakies służebności w stosunku do dworca i jaki jest jego stan prawny???
- 0 0
-
2007-03-14 13:46
w uzupełnieniu
PKP Dworce kolejowe Sp. z o.o. / jako część Grupy PKP S.A./ zarządza w Trójmieście następującymi dworcami:
- Gdańsk Główny
- Gdynia Główna
- Sopot
- Gdańsk Wrzeszcz
Oliwa ma za mało podróżnych /?/ żeby była w obiekcie zaintersowania tej spółki. I tak jest w całej Polsce.
Spółka podebrała sobie co bardziej "lukratywne" obiekty, a resztą dworców zajmują się inne spółki Grupy PKP.
Bez wodki tego nie razbieriosz!- 0 0
-
2007-03-14 13:50
Teraz to mi już pachnie wielką ekonomią, panowie.
Nie próbujcie tylko na boga podciągać kolei do zwykłego zakładu pracy. Tu się to nie sprawdzi to co sprawdza się w normalnych firmach. Kto sie troche zna to wie. A tak sie robi i tak sie zabija kolej. Smutna to prawda, ale to fakt a z faktami sie nie dyskutuje. Chcąc dziś zacząć uzdrawiać kolej musimy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie. czy w Polsce chcemy mieć kolej. To jest fundamentalne pytanie które uwolni nas od wachań w przyszłości kiedy trzeba będzie na te kolej przeznaczać potężne środki które umożliwią jej funkcjonowanie i to nie są żadne drobne, szanowni panowie! Jak juz będziemy znali odpowiedż na to podstawowe pytanie będziemy wiedzieli np czy uratujemy nasze drogi naszą atmosferę, czy i w tej dziedzinie dogonimy świat.
- 0 0
-
2007-03-14 13:58
Audi
Tak sobie głośniej myślę że PKP już chyba przepierdniczyło środki z UE na rozwój. Tacy Czesi kupili se "Pendolino" remontują tory i popindalają 160 km/h.
A my remont linii do Warszawy zobaczymy tak jak A-1...- 0 0
-
2007-03-14 14:23
to jest sprawa o której pisze pamela i W; ) jej nie wierzy
ale to jest sprawa zgnilizny która toczy nasz kraj od 89 roku po magdalence, rozwala sie wszystko i wszedzie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.