- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (165 opinii)
- 2 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (91 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (167 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (43 opinie)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
Dworzec PKS w Gdańsku. Czy i kiedy doczekamy się zmian?
Dworzec PKS w Gdańsku: dobrze, że znajduje się na obrzeżach centrum miasta, bo w obecnym stanie nie jest to obiekt, z którego mozna być dumnym.
Dwa lata po zaprezentowaniu wizji podziemnego dworca autobusowego w Gdańsku i nowych budynków, które miałyby powstać w miejsce istniejącego obiektu, wciąż nie wiadomo czy i kiedy ten projekt zostanie zrealizowany.
- Plan pozwala na budowę podziemnego dworca autobusowego w Gdańsku
- Dworzec PKS w Gdańsku: Zielone światło nie oznacza startu prac
- Bogdan Górski: Prace nad koncepcją zagospodarowania terenu dworca PKS w Gdańsku trwają
Wiosną ubiegłego roku, dworzec autobusowy przy ul. 3 Maja
A przecież miało być zupełnie inaczej.
Plan pozwala na budowę podziemnego dworca autobusowego w Gdańsku
W sierpniu miną dwa lata od uchwalenia planu zagospodarowania terenu, na którym stoi dworzec PKS i znajduje się plac manewrowy dla autobusów u podnóża Góry Gradowej w Gdańsku.
Przypomnijmy: dokument przyjęty latem 2022 roku i opracowany przy współpracy z użytkownikiem wieczystym dworca, firmą PB Górski, zakłada radykalne przekształcenie tego terenu:
- przeniesienie funkcji dworca (kas, poczekalni, peronów i stanowisk postojowych) pod ziemię,
- budowę podziemnego placu manewrowego z 20 stanowiskami postojowymi dla autobusów oraz co najmniej 8 peronami dla podróżnych,
- połączenie podziemnego dworca z tunelem pod ul. 3 Maja, torami kolejowymi i Podwalem Grodzkim.
Dzięki temu, w miejsce dworca, peronów i placu miałyby powstać:
- 4-6 kondygnacyjne budynki handlowo-usługowe (np. biurowce, hotele, sklepy, gastronomia itp.),
- miejski plac z widokiem na fortyfikacje Góry Gradowej.
Koszty przebudowy i budowy miałoby ponieść Przedsiębiorstwo Budowlane Górski. To właśnie firma PB Górski w 2012 roku kupiła za 10,2 mln zł udziały w przedsiębiorstwie PKS Gdańsk, będącym wieczystym użytkownikiem terenu, na którym stoi dworzec.
Dworzec PKS w Gdańsku: Zielone światło nie oznacza startu prac
Mimo upływu dwóch lat od zapalenia zielonego światła do przebudowy terenu obecnego dworca autobusowego, nie tylko nie widać żadnych zmian, ale też nic ich nie zapowiada.
- Prezydent miasta Gdańsk nie wydał pozwolenia na przebudowę istniejącego ani budowę nowego dworca PKS na tym terenie. Obecnie w tutejszym organie architektoniczno-budowlanym nie toczy się również żadne postępowanie administracyjne, zmierzające do udzielenia pozwolenia na realizację tej inwestycji - odpisał zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak na interpelację dotyczącą przyszłości dworca, wystosowaną przez radnego Przemysława Majewskiego (PiS).
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3774/600x0/3774256-Plan-zagospodarowania-zaklada-zabudowe-poludniowego-i-polnocnego-konca-dzialki.webp)
porównać
Bogdan Górski: Prace nad koncepcją zagospodarowania terenu dworca PKS w Gdańsku trwają
Skontaktowaliśmy się z Bogdanem Górskim, prezesem firmy PB Górski. Jednak od niego także niewiele się dowiedzieliśmy.
Co się dzieje z terenem dworca PKS w Gdańsku?
Bogdan Górski: - Trwają prace.
Rozumiem, że projektowe? Bo na dworcu nic się nie dzieje.
- Tak.
A kiedy będziemy mogli poznać ich efekty?
- Już niedługo będziemy mogli coś pokazać.
A może pan powiedzieć kiedy dokładnie?
- Może za pięć lat.
Pięć lat? To nie jest niedługo.
- No, może tak.
Ale ten teren wciąż należy do państwa?
- Tak.
Więcej się od pana nie dowiem?
- Na razie nie.
Miejsca
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
3 godz.
jeden z najlepszych wywiadów jakie ostatnio czytałem! (2)
serio!
- 7 1
-
3 godz.
Króciutko i na temat ;)
- 2 0
-
3 godz.
Wszystko klarownie, bez lania wody
Nie wymigiwal sie od odpowiedzi
- 2 0
-
3 godz.
Wstyd dla Miasta
Wszędzie w Gdańsku budowane są przejścia naziemne a tu pod ziemią chcą tworzyć ,ciekawe przecież tylko dobrze popada i już woda stoi wszędzie .pewnie deweloper chętny na plac .Cały Gdańsk .Wstyd dla miasta aby w centrum tak wyglądał dworzec
- 7 0
-
3 godz.
(2)
Odpowiedzi pana prezesa na odwal.. Od 20 lat tam powinien być nowoczesny dworzec - wywłaszczyć i niech miasto ogłosi przetarg. Zaprosić min. PB górski do wzięcia udziału w przetargu.
- 4 0
-
3 godz.
Przeciez dokladnie powiedzial co i jak
- 0 0
-
3 godz.
A po co miastu dworzec pks?
To komunikacja dla wiosek
- 0 2
-
3 godz.
Przeciez tam chodzi tylko o zbudowanie apartamentowcow
- 6 0
-
3 godz.
Chwila.. bo się pogubiłem
Jak tak to wyciągamy ludzi z tuneli i budujemy przejścia naziemne? Ale jak teren można puścić za grube siano to dworzec będzie podziemny
Ot logika władzy- 3 0
-
3 godz.
Po co wladzy dworzec pks ?!
ONI mają służbowe auta i podatników w tyle...
- 3 0
-
3 godz.
Tytułem dworca PKS (1)
Czy ktoś może mnie oświecić do kogo należy teren dworca PKS ? Czy to teren firmy PB Górski, jeśli tak to kto go sprzedał?
- 3 0
-
3 godz.
...
Teren należał (był w użytkowaniu) do przedsiębiorstwa państwowej komunikacji samochodowej, które to wybudowało dworzec. Później odkupił budynek od PKS wraz z prawem do użytkowania PB Górski.
- 0 0
-
2 godz.
Ten plan to żenada
Jakiś deweloper-koleś władz ma się uwłaszczyć na państwowym mieniu i prowadzić działalność komercyjną na powierzchni, a użyteczność publiczna ma być - pewnie jeszcze za pieniądze z podatków - wtłoczona pod ziemię, z pasażerami traktowanymi jak szczury.
- 4 1
-
2 godz.
Panu Górskiemu lepiej odebrać ten teren
Strasznie kiczowata jest architektura i wykonawstwo ekip p. Górskiego. W tym miejscu powinien być ogłoszony konkurs na projekt a realizacja powinna być po stronie miasta, to przecież jest jedną z wizytówek miasta.
- 5 0
-
2 godz.
indolencja władz
w cały trójmieście jest mnóstwo miejsc
które są ciekawe / ładne architektonicznie , a miasto nie ogarnia, tylko zostawia
samemu sobie, aż w końcu ktoś podpala, aby problem był z głowy.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.