• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec PKS w Gdyni bez informacji

Patryk Szczerba
29 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pasażerowie o ewentualnych opóźnieniach mogą dowiedzieć się dzwoniąc pod numer podany pod rozkładem jazdy. Pasażerowie o ewentualnych opóźnieniach mogą dowiedzieć się dzwoniąc pod numer podany pod rozkładem jazdy.

Wraz z rozpoczęciem remontu gdyńskiego dworca kolejowego zniknęła funkcjonująca w budynku informacja dla pasażerów PKS. Mimo że minęło kilkanaście miesięcy od jego zakończenia, nie wróciła na swoje miejsce. Powodem jest brak pieniędzy w kasie PKS Wejherowo - zarządcy autobusowego dworca zobacz na mapie Gdyni.



Czym najczęściej podróżujesz, gdy wybierasz się do innego miasta?

Pasażerowie, którzy liczyli, że po zeszłorocznych pracach remontowych w rejonie zaniedbanych stanowisk na dworcu autobusowym, pojawią się głośniki, a wraz z nimi informacja o rozkładzie jazdy, czują się rozgoryczeni.

- Rozumiem, że więcej jest podróżnych korzystających z PKP i nikomu nie zależy by inwestować w połączenia autobusowe, jednak, gdy remonty na kolei ciągną się w nieskończoność, a podróż zajmuje dwie godziny dłużej niż kiedyś, to autobusy stają się dużo atrakcyjniejsze. Nie mogę pojąć, dlaczego cała informacja PKS w Gdyni opiera się jedynie na rozkładach jazdy - opowiada pani Anika, która miała jechać w czwartek rano do Mławy.

Jak się okazało, autobus miał awarię i w ogóle nie wyruszył w trasę. Pasażerowie dowiedzieli się o tym pół godziny po planowanym odjeździe, dzwoniąc bezpośrednio do przewoźnika. Na szybkie zmiany w planie podróży było już za późno.

Przedstawiciele firmy PKS Wejherowo, która zarządza terenem gdyńskiego dworca autobusowego bezradnie rozkładają ręce, twierdząc, że nie mają środków na utrzymywanie informacji autobusowej.

- Koszt wynajęcia pomieszczeń na dworcu PKP to kilka tysięcy złotych miesięcznie. Potrzebne byłoby miejsce obsługi pasażerów oraz odpoczynku dla kierowców. Przy około dziesięciu autobusach, które poza sezonem odjeżdżają z gdyńskiego dworca i znikomej liczbie pasażerów jest to dla nas nieopłacalne - wyjaśnia Mariusz Józefowicz, zastępca dyrektora zarządzającego PKS Wejherowo.

Na trudności mogą natknąć się także ci, którzy chcą kupić bilety jednorazowe. Można to zrobić tylko u kierowcy. Sytuacja ma się polepszyć w trakcie sezonu letniego, kiedy pasażerom pomagać będzie lotna informacja złożona z kilku osób, które będą na bieżąco obsługiwały w zakresie informacji czekających na autobus.

- Latem liczba połączeń się zwiększa, pasażerowie rzeczywiście będą potrzebowali informacji o odjazdach oraz promocjach i wtedy planujemy ją uruchomić. Będzie działała tak, jak na dworcach PKP - wyjaśnia Józefowicz.

Miejsca

Opinie (95) 9 zablokowanych

  • gosc

    tam zawsze był burdel nic nigdy nie wiadomo gdzie i oktorej zero jakichkolwiek informacji to nic ważne ze dworzec wyremontowali nic ich więcej nie obchodzi

    • 0 1

  • Skoro "Przedstawiciele firmy PKS Wejherowo, która zarządza terenem gdyńskiego dworca autobusowego bezradnie rozkładają ręce, (2)

    ... twierdząc, że nie mają środków na utrzymywanie informacji autobusowej."
    To może w ogóle niech nie prowadzą przewozów i się zamkną. Tej firmie nic się nie opłaca, ciągle tylko likwidują kursy, sprzedają część swoich dworców autobusowych pod supermarkety jak Wejherowie, pojazdy rejestrują w wiochach jak w Luzinie, żeby podatek był za nie niższy. Zamknijcie się w ogóle to się wam opłaci.

    • 7 1

    • (1)

      Ja mogę zamknąć ciebie jak chcesz.

      • 2 6

      • mnie się w przeciwieństwie do Was opłaca :)

        • 4 0

  • Stare, zielono-białe złomy ściągnięte z demobilu z Niemiec to nie powód

    do dumy. Śmierdzą frytkami i nie mogą pod górę podjechać za miastem. Jaka flota, taka firma. Nie licząc tych kilku nowszych miejskich, które są własnością leasingu a PKS Wejherowo tylko je użytkuje.

    • 4 2

  • tak jak napisał bezstronny w Gdyni powinien znjadować się: (1)

    ZINTEGROWANY WĘZEŁ PRZESIADKOWY.
    Powinni na nim znależć sie stanowiska postojowe(perony) dla przedstawicieli wszystkich ważnych organizatorów komunikacji: miejskiej, regionalnej, krajowej, międzynarodowej, takich jak: PKP, SKM, PKS, ZKM, FLYBUS, POLSKI BUS, EUROPE BUS.
    Winny być odpowiednio posegregowane kondygnacyjnie wzorem dworca w Krakowie (idealne rozwiązanie).

    Czekam na takie rozwiązanie z utęsknieniem.........

    • 3 0

    • Ja i jeszcze bezpośredni dostęp do promów morskich, kosmicznych

      a na ósmej kondygnacji - lądowisko dla balonów,
      wszystko to dla miliarda ludzi, którzy walą do Gdyni - jedynego zabytkowego miasta z siecią hoteli, moteli, bur...wróć, hali targowej i plaży miejskiej

      • 1 1

  • polecam stronę

    • 0 0

  • Jak się nie opłaca?Trzeba poprostu zainwestwać w tabor nowoczesnych busów jeżdzących po całym kraju jak i w informacje itd.,daje głowe że to wspaniała alternatywa dla PKP.Jak nie dają rady,to pozbyć się interesu i niech przejmie to ktoś z pomysłem..Panie Szczurek linia PKS z siedzibą w Wejherowie?A fe..

    • 1 0

  • wszystko będzie w infoboksie

    łącznie ze zdjęciem Szczurka i kartą do głosowania

    • 3 0

  • Gdynia miasto marzeń ???

    a co na to wlodarze gdyni jak zwykle ich to nie dotyczy ???

    • 3 0

  • Gdynia potrzebuje dworca PKS z prawdziwego zdarzenia! (1)

    • 3 0

    • niekoniecznie

      Gdynia potrzebuje, żeby PKP i PKS się dogadały. I nie żeby obok kas IC, kas PR, kas SKM były kasy PKS, tylko żeby wszystkie bilety były w każdej kasie. Żeby wszyscy pasażerowie mieli wspólną informację, dostępną i czytelną. I żeby mogli korzystać z wspólnych poczekalni, sklepików itd.

      Ale najpierw paru ludzi musiało by albo znormalnieć, albo zostać wyrzuconymi na bruk.

      • 1 0

  • dlaczego na bokobrody mówi się PeKaeSy?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane