• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy

Joanna, Wojciech
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych. Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych.

Czy płatne parkowanie w dzielnicach poza centrum ma sens, czy nie? Mieszkańcy na nim korzystają czy tracą? Poniżej prezentujemy argumenty dwojga mieszkańców Działek Leśnych w Gdyni, którzy pomysł oceniają zupełnie inaczej. Przykład z tej dzielnicy można jednak odnieść do wielu dzielnic Trójmiasta.



Czy mieszkańcy mają rację, protestując przeciwko strefie płatnego parkowania?

Czytelniczka: płatne parkowanie w części Działek Leśnych



Ankieta przy ostatnim artykule Trojmiasto.pl na temat płatnego parkowania na Działkach Leśnych pokazuje, jak bardzo uchwała Rady Miasta odbiega od oczekiwań mieszkańców. 74 proc. osób uważa, że parkowanie nie powinno być płatne lub strefa wystarczy w Śródmieściu. My także bez większych problemów zebraliśmy 181 podpisów mieszkańców, którzy mają podobne zdanie.

Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)

Zapłacimy za parkowanie, a miejsc będzie mniej niż teraz



Dla nas, mieszkańców Działek Leśnych, zwłaszcza z ul. SzczecińskiejMapka, Sztumskiej, Olsztyńskiej i Kwidzyńskiej, proponowane zmiany wydają się całkowicie nielogiczne, utrudnią nam codzienne życie, ograniczą liczbę miejsc parkingowych, a czasem nawet uniemożliwią wjazd do niektórych miejsc. Będziemy zmuszeni do zakupu abonamentu, a nie będziemy mieli gdzie parkować.

Nie ma tu biurowców ani nawet sklepów



Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w górnej części Działek Leśnych nie spowoduje, że samochody znikną, są to samochody osób mieszkających tutaj. Ta część Działek Leśnych to teren z zabudową rodzinną z kilkoma blokami, bez restauracji, hoteli, biurowców. Nie ma tu nawet większych sklepów spożywczych (jak Lidl czy Biedronka), więc żeby zrobić zakupy, musimy jechać autobusem lub samochodem kilka kilometrów dalej. Dla rodzin z dziećmi z tutejszych bloków samochód jest koniecznością.

Komunikacja publiczna? Jak na wsi



Strefa Płatnego Parkowania w tym miejscu nie zlikwiduje problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Propozycja zmian spowoduje znaczne zmniejszenie liczby miejsc parkingowych, a likwidacja choćby nieznacznej części miejsc parkingowych wpłynie jedynie na eskalację problemów z parkowaniem.

Nie rozumiemy, dlaczego miejsce, w którym częstotliwość jazdy autobusu jest jak na wsi (jeden autobus na godzinę między godz. 7:30 a 18:50), a przystanki autobusowe nie mają nawet wiaty chroniącej przed wiatrem/deszczem, nagle traktuje się jak ścisłe centrum miasta!

Rower? Te góry są wyzwaniem nawet dla sportowców



W mojej najbliższej okolicy w ostatnim czasie sprzedano kilka działek, wybudowano na nich budynki wielorodzinne, zupełnie nie biorąc pod uwagę, że przy większej liczbie budynków w tym miejscu należałoby pomyśleć o parkingach, więc wprowadza nam się płatne parkowanie, co niby ma przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów. Efekt będzie taki, że mieszkańcy Działek Leśnych będą płacić abonament, a nie będą mieli gdzie parkować. Nie ma sensu się łudzić, że opłata 25-30 zł miesięcznie za parkowanie spowoduje, że ludzie pozbędą się samochodów, żyjąc w miejscu, gdzie żeby dotrzeć z zakupami do domu, trzeba czekać godzinę na autobus lub iść pod górę na piechotę dobre 20 minut lub więcej. Nie ma w pobliżu nawet parkingu płatnego, który mógłby być alternatywą dla ograniczonej liczby miejsc parkingowych pod blokiem.

Mieliśmy spotkanie z przedstawicielem Zarządu Dróg i Zieleni, panem Andrzejem Ryńskim. Wysoce niestosowne były jednak jego uwagi podczas sesji rady dzielnicy, które sprowadzały się do tego, by korzystać z komunikacji miejskiej lub jeździć rowerem. Jak mamy korzystać z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu prawie nie funkcjonuje, albo z rowerów, gdy górzyste ukształtowanie terenu jest wyzwaniem nawet dla zawodowych sportowców?

Czytelnik: płatne parkowanie na całych Działkach Leśnych



Odmienne zdanie ma pan Wojciech, inny mieszkaniec dzielnicy Działki Leśne. Oto jego argumenty:

Zacznijmy od sprawy finansowej. 30 zł miesięcznie nie jest kwotą, która zrujnuje budżet jakiejkolwiek rodziny. Taka opłata za parkowanie z pewnością przyczyni się natomiast do większej liczby miejsc parkingowych. Dlaczego? Już wyjaśniam.

W naszej dzielnicy - jak w każdej - stoją auta, które od miesięcy nie są używane. Nie są to wraki, ale przeważnie samochody o niewielkiej wartości. Gdy ich właściciele dowiedzą się, że będą musieli ponieść kolejną opłatę, to na pewno część z nich zmotywuje to do sprzedaży często kompletnie niesprawnych pojazdów, które tylko zabierają miejsce.

Druga sprawa to fakt, że po wprowadzeniu płatnego parkowania w jednym miejscu czy dzielnicy od razu jest więcej zaparkowanych samochodów tuż za jej granicami. I nie ma tu znaczenia, że na górnym tarasie Działek Leśnych nie ma biur czy hoteli. Jeśli granica strefy skończy się na bloku A, to siłą rzeczy więcej samochodów stanie przy bloku B. Będą to sami mieszkańcy, ich goście, opiekunki do dzieci czy osób starszych, ekipy remontowe i wielu innych, którzy na co dzień odwiedzają każdą z dzielnic. Przecież każdy sobie przekalkuluje, że lepiej stanąć 50 metrów dalej za darmo niż 50 metrów bliżej za 10 złotych.

Dlatego wprowadzenie płatnego parkowania ma sens na całej dzielnicy, bez żadnego podziału. Jestem pewien, że mieszkańcy Działek Leśnych z czasem docenią tę zmianę, bo będzie się nam żyło łatwiej i przyjemniej. A jeśli do tego niektórzy - choćby ci, którzy mogą - zrezygnują z auta, to będzie jeszcze lepiej.
Joanna, Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (353) 10 zablokowanych

  • Powinny być opłaty za wjazd do strefy "Szczurek i jego kumple z Samorządności"

    Mieliby w urzędzie spokój. Oczywiście Szczurek i jego kumple - za darmo wjazd wszędzie.

    • 4 0

  • Zrobić opłatę za wejście do swojego samochodu.

    • 2 0

  • Parkingi

    Płatne parkowanie pod warunkiem dostępności i budowy parkingów w centrum miasta.
    Parkingi w Gdyni są likwidowane !!!!
    Pozytywne zmiany w Gdyni dokonają się po wymianie tych szkodników w wyborach !!!

    • 5 0

  • wiwat wladza i spolecznicy (1)

    • 6 0

    • Dokladnie tak jak na filmiku :)

      • 1 0

  • Czy każdy z nas potrzebuje samochód? To naprawdę konieczne? (13)

    Samochody są wszędzie, auto ma każdy członek rodziny, po co? Auta powinny być bardzo drogie a parkowanie jeszcze droższe. Auto to powinien być towar ekskluzywny nie dla każdego.

    • 12 102

    • To już było. (5)

      Po 20 latach pracy przodownik pracy socjalistycznej mógł liczyć na talon upoważniające go do zakupu Trabanta albo Syrenki. Wartburgi, Warszawy i Wołgi były zarezerwowane dla elity. To były czasy, nie? Marzy ci sie powrót,?

      • 24 4

      • w 1980r tylko co 100 Polak miał samochód (3)

        dziś w 2021 ma co trzeci.
        - mamy teraz o 20% więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż Niemcy!

        • 5 7

        • Kasa i tylko pasa jest priorytetem w sprawie zakładania płatnych stref parkowania. Gdyby pieniądze uzyskane z tej kabały trafiały w 100% na drogi i chodniki to miało by to uzasadnienie. Skoro trafiają nie wiadomo gdzie to jest to typowy zbójnicki sposób zasilania miejskiej kasy pod pozorem dbania o mieszkańców.

          • 13 3

        • w xviii w. tylko co trzeci miał buty.
          Dziś buty o norma i nikt boso nie zamierza chodzić. W XIV w. to niedźwiedzie biegały po dzisiejszych ulicach a teraz mamy rowerzystów którzy boso nie chcą pedałować. To o ile więcej % mamy teraz butów?

          • 8 2

        • Tylko, że Niemców stać na nowe auta, a Polacy kupują od nich powypadkowy lub wycofany z ruchu 20 letni złom.

          • 1 1

      • Spowoduje to konieczność ogtodzenia otwatych terenów przy blokach, kolejne Gdyńskie getta.

        • 3 3

    • Znalazł się uszcześliwiacz wszystkich na siłę (1)

      Nie wiem, czy wiesz, ale istnieje coś takiego jak wolność wyboru. Nie chcesz mieć samochodu - nie ma problemu. Nie kupuj. Ale nie mów innym, czy potrzebują pojazdu czy nie.
      I co śmieszniejsze, poddawanie w wątpliwość możłiwość posiadania samochodu, to działanie przeciwko nam wszystkim. Tak! W cenie paliwa, większą część stanowią róznego rodzaju podatki i z tychże podatków utrzymuje się szpitale i szkoły. Oczywiście, z tymi szkołami i szpitalami to taki pół-żart, bo tak uzasadnia się wszystkie podatki ;) Jeżdżąc wszędzie rowerem czy autobusem, w jaki sposób dokładasz się do wspólnej kasy?

      • 12 4

      • Po pierwsze to naucz się rowerzysto przepisów o ruchu drogowym. Rowerzyści - terroryści zmuszający wszystkich do swoich mani i upodobań są gorsi od komunistów. Komuniści tez nic nie umieli ale za to wszystko wiedzieli.

        • 6 1

    • ja potrzebuję

      • 1 4

    • zobaczymy jak będziesz miał/a 67+ i zakupy do zrobienia (1)

      • 8 4

      • Ludzie starzy są sprawniejsi niż kiedyś

        Mam 67+ i na razie sobie dobrze radzę, nawet moja matka co ma 88 jest w stanie doczołgać się do Żabki no chyba, że nieszczęśliwie spotka d**ila na chodniku na rowerze lub hulajnodze.

        • 1 1

    • nie

      na całym świecie samochód to podstawa a ty chcesz żeby w Polsce to był towar luksusowy! to przypominam jak w średniowieczu chłop na swych nogach a szlachta na koniach lub karetach! do tego dążysz? z swym myśleniem? chyba że jesteś jak ten szlachcic i traktujesz innych jako gorszej kategorii!

      • 4 2

    • Takie czasy

      Chory na głowę czy niedorobiony komunista? Budują osiedla za miastem, a urzędy są w centrum więc auto to konieczność. Mało dzieci rosną więc z mamą do szkoły od małego samochodem w lewo a ojciec w prawo do pracy np. w Gdańsku. A później gdy dorosną to na uczelnię też samochodem, będzie jeszcze gorzej.

      • 0 2

  • Klasyczny bandytyzm podatkowy

    Kasta tzw. Miasto zawłaszcza dobro wszystkich mieszkańców wprowadzajac coraz to nowe haracze.
    Ewnentualne opłaty za parkowanie na terenie miasta tylko dla osób nie mieszkających w Mieście. Ja tu mieszkam płace podatki i nie zgadzam sie na dodatkowe haracze

    • 6 0

  • All

    W najbliższych wyborach rozliczymy obecnych włodarzy za tą bezczelną decyzje.
    Pomimo już trudnej sytuacji z parkowaniem na Działkach Leśnych,po wprowadzeniu płatnej strefy będzie tu niezły galimatias.Niedaleko od mojego domu kończyć się będzie II strefa.
    Nietrudno sobie wyobrazić,co będzie się działo,jak już kilkadziesiąt metrów dalej będzie można parkować za darmo...

    • 4 0

  • Jaki dwugłos ? 74% przeciw !!!!. demokracja jak w rosji? 74% przeciw SPP i zmianom w ruchu !!!!!!!

    • 4 0

  • Czemu tytuł jest mylący? 80% nie chce tego podatkowego gniota

    no bądźmy poważni

    • 4 0

  • te opłaty

    te opłaty to jak w średniowieczu,te miasta stają się własnością prezydentów,burmistrzów-skończyły się pomysły na sprzedaż czegokolwiek a hulać się chce to wprowadza się dodatkowy haracz do budżetów miast,bez argumentów,bez zdrowego myślenia,aby coś dokopać mieszkańcom-bo to my jesteśmy górą /urzędnicy/ przy następnych wyborach proponuję zastanowić się nad oddaniem głosu na te osoby

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane