- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (60 opinii)
- 2 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (69 opinii)
- 3 Sami złapali złodzieja katalizatorów (143 opinie)
- 4 Co kryje piasek sopockiej plaży? (73 opinie)
- 5 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (158 opinii)
- 6 Kiedy deszcz bywa groźny? (77 opinii)
Dyskusyjne logo gdańskiej kandydatury
![Metropolitalna łódka kultury - to zwycięski logotyp, który będzie promował Gdańsk przynajmniej przez najbliższe 4 lata.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/148/239x0/148036-Metropolitalna-lodka-kultury-to-zwycieski-logotyp-ktory-bedzie-promowal.webp)
![Metropolitalna łódka kultury - to zwycięski logotyp, który będzie promował Gdańsk przynajmniej przez najbliższe 4 lata.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/148/239x0/148036-Metropolitalna-lodka-kultury-to-zwycieski-logotyp-ktory-bedzie-promowal.webp)
Czerwona łódeczka, nad nią słoneczko, a wszystko w dość infantylnej estetyce - tak na pierwszy rzut oka można zinterpretować jedną z wersji logotypu, który będzie promował gdańską kulturę przynajmniej przez najbliższe cztery lata.
Projekt władze Gdańska zaprezentowały wczoraj, podczas uroczystości podpisania porozumienia przez 18 gmin Metropolii Zatoki Gdańskiej, które zobowiązały się wspierać starania Gdańska o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
- Gdy staraliśmy się o organizację Euro 2012 też nie dawano nam żadnych szans- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - Dziś o naszej przewadze świadczy to, że w przeciwieństwie do pozostałych kandydatów nie startujemy sami, ale w kaszubsko-kociewskim układzie metropolitalnym, czyli z całym bogactwem regionu.
W 2016 roku jedno z polskich miast będzie szczyciło się tytułem Europejskiej Stolicy Kultury. Zwycięzcę wybierze polski rząd. W rywalizacji biorą udział m.in. Poznań, Toruń, Wrocław, Lublin i najbardziej zaawansowana w przygotowaniach Łódź, która ma już swoje logo, stronę internetową, operatora i opracowuje wstępne założenia programowe.
Zdaniem Anny Czekanowicz, z-cy dyrektora biura prezydenta Gdańska ds. kultury, sportu i promocji, głównym kryterium wyboru była wyrazistość artystyczna, a nagrodzona praca nie tylko jest ciekawa kolorystycznie, ale przede wszystkim pobudza wyobraźnię.
- To pieczęć i ukłon w stronę tradycyjnych sztychów - mówi zwyciężczyni konkursu, 36-letnia Monika Krause, rodowita gdańszczanka i absolwentka grafiki na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. - Logo przedstawia kogę, symbole herbu gdańskiego: koronę lub złotą grzywę lwa oraz dwa krzyże. Dzięki żywym kolorom czujemy słoneczną zabawę i radość. Z kolei czarna linia i niebieskie nawiązanie do Unii Europejskiej wprowadza do loga pewną powagę.
Autorka zwycięskiego projektu otrzymała 20 tys. zł. Jej logo jeszcze w tym miesiącu pojawi się m.in. na tworzonej przez miasto stronie internetowej ESK 2016.
Również 20 tys. zł otrzymają twórcy najlepszego programu dla Europejskiej Stolicy Kultury. Konkurs zostanie ogłoszony jeszcze w lipcu.
- Konkurs będzie skierowany do europejskich organizacji pozarządowych - mówi Anna Czekanowicz. - Do pierwszego etapu może zgłosić się każdy. Po miesiącu wyłonimy trzy najciekawsze propozycje, które zostaną nagrodzone finansowo, po to, by ich wykonawcy mieli środki na przygotowanie się do drugiego, trudniejszego etapu. Jesteśmy otwarci na najbardziej odważne wizje, które pomogą podnieść kulturę wysoką w mieście.
Europejska Stolica Kultury będzie mogła sfinansować nawet 60 proc. swoich inwestycji kulturalnych z pieniędzy Unii Europejskiej.
Wydarzenia
Opinie (131)
-
2007-06-15 08:58
A ja bym wolał, żeby Lwu...
...wypadło oczko. Jak temu Misiu!
- 0 0
-
2007-06-15 08:58
A ja myślałam, że to znicz:)
- 0 0
-
2007-06-15 09:01
?
najświatlejsza gazeta pokazuje inny projekt tej samej autorki jako "wybrany przez Gdańsk"
- 0 0
-
2007-06-15 09:04
logo ma być proste i kojarzone zdaną rzeczą z regóły .. tyle, ze to logo nie ma nic wspólnego z gdańskiem
- 0 0
-
2007-06-15 09:08
020319
Oficjalna strona Gdańska nie pofatygowała się pokazać obrazka
"Pani Jagna Wesołowska - Art Director Przybora Zaniewski Limited w Warszawie - Przewodnicząca Komisji
Pan Tomasz Bogusławski - Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
Pan Jacek Rakowiecki - wykładowca dziennikarstwa w Collegium Civitas w Warszawie
Pan Stanisław Rosiek - Prezes Wydawnictwa słowo/obraz/terytoria w Gdańsku
Pan Marek Bumblis -Przewodniczący Komisji Kultury Rady Miasta Gdańska
Pani Anna Zbierska - Kierownik Referatu Promocji Biura Prezydenta ds. Kultury, Sportu i Promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku
Pani Anna Czekanowicz - Zastępca Dyrektora Biura Prezydenta ds. Kultury, Sportu i Promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku
Sekretarz konkursu: Alicja Wieczorek
Na konkurs wpłynęło 60 prac, w tym kryteria określone regulaminem konkursu spełniało 59. Komisja konkursowa wybrała pracę o nr indentyfikacyjnym 020319"...- 0 0
-
2007-06-15 09:22
nie odkryje ameryki tylko powtórzę za mediami
gdańsk nie ma wyraźnie zdefiniowanej oferty turystycznej
szarpie sie jak burek na łańcuchu
od "odważ sie to zobaczyc na własne oczy" po symbol kogi, jak na tym logo powyżej, podobno jest to symbol kogi, bo tak twierdzi sama autorka:-)
jak wygląda koga nie każdy wie, wie raczej mało kto, więc odwoływanie sie do symboliki średniowiecznych statków kupieckich jest strzałem jak kulą w płot- 0 0
-
2007-06-15 09:29
tu jest koga na ilustracjach i pieczęciach, m.in. gdańskiej
dalej pytam o te \"tradycyjne sztychy\"?
http:// archeologia.ucntn.umk.pl/
index.php/
Koga_breme%C5%84ska#Wizerunek_kogi_na_piecz.C4.99ciach
(koga bremeńska)- 0 0
-
2007-06-15 09:30
Upał wannie i żiri zaszkodził
Pierwszy rzut oka i skojarzenie =
Bezlitośnie przegrzana zbyt niskim słońcem nadulicznym, tonażowo żeliwna wanna, z dwukrzyżykowo obitą emalią, uciska tytuł "loga" tak, że "16" bokiem na wolność się wymyka.
Na drugi rzut oka powinna pod spodem godła być umieszczona instrukcja WŁAŚCIWEJ percepcji tego dzieła.
Podstawowy kanon promocji = SKUTECZNOŚĆ = został niestety zmasakrowany w tym przypadku.
Zbyt wysoki połysk, niegodny gratulacji.
Ale CÓŚ już jest synonimem jakości.
GRĄDŹL- 0 0
-
2007-06-15 09:31
mie się podoba
przyjemne skojarzenia - słońce nad łódką , ewentualnie uśmiechnięta twarz, - na łódce, (w uśmiechu) znak gdańska - taki akurat żeby nie narzucał się - on tu jest tylko dodatkiem(ma ly rozmiar podkreśla znaczenie metropolii i wspólnego organizowania imprezy), gruba obwódka pomaga dostrzec uśmiechnięte usta...
czcionki (rozmiar i kolory) dobre - napis Gdańsk 2016 -super- europejska stolica kultury i metropolia gdańska może by lepiej wyglądały w innym kroju czcionki ale to tylko mój spaczony gust
opinia laika :D
bardzo dobre logo - nie odkrywcze czy nowatorskie, ale bardzo dobre- 0 0
-
2007-06-15 09:34
ad czcionki
ogonek z Ń łączy sie ze słowem "stolica" powyżej
tak czcionka udana:-) jak koga das bremene und elbingen- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.