• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyżurny Inżynier Miasta. Ma pomagać, ale miewa związane ręce

Maciej Naskręt
13 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dyżurny Inżynier Miasta przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. Dyżurny Inżynier Miasta przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom.

Dyżurny Inżynier Miasta, który odbiera sygnały o niebezpieczeństwie, bałaganie, awariach w przestrzeni miejskiej, nie załatwił zgłaszanej przez ciebie sprawy? Nie denerwuj się, bo mimo ogromnych chęci, często ma związane ręce.



Czy kontaktowałeś się kiedyś z Dyżurnym Inżynierem Miasta?

- W minioną sobotę zawiadomiłem Dyżurnego Inżyniera Miasta o braku włazu do studzienki kanalizacyjnej w ciągu ul. Augstowskiej zobacz na mapie Gdańska. Pan powiedział: "przyjąłem, dziękuję". W niedzielę, czyli dobę po zawiadomieniu, studzienka jest nadal niezabezpieczona, a ma głębokość kilku metrów i jest położona blisko chodnika. Więc chyba czekamy na wypadek - napisał do nas zdenerwowany czytelnik, pan Bartosz.

Podobnych sygnałów dostajemy na redakcyjną skrzynkę kilkanaście w ciągu każdego miesiąca. Stanowisko Dyżurnego Inżyniera Miasta, które obsługuje trzech pracowników gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, należy do gorących, bo to pierwsza linia kontaktu z mieszkańcami. Dodajmy: często niezadowolonymi. Dlaczego? Bo dzwonią z informacjami o dziurach w jezdni, nieposprzątanych ulicach, nielegalnym handlu. Wielu z nich liczy, że inżynier wszystkie te sprawy załatwi od ręki, a to niemożliwe.

Napisz opinię o Dyżurnym Inżynierze Miasta.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który uruchomił stanowisko Dyżurnego Inżyniera Miasta, od początku zakładał, że będzie ono miało charakter "skrzynki pocztowej". Można w niej zostawić przez całą dobę sygnały dotyczące awarii, nieprawidłowości na drogach i wszelkich niebezpieczeństw. Nic się w tej kwestii nie zmieniło.

Co dzieje się ze zgłoszeniami? Dyżurujący pracownik odnotowuje je w rejestrze. Są one dodatkowo nagrywane. Jeśli jest to na przykład awaria sygnalizacji świetlnej otrzymuje ona status interwencji pilnej. Dyżurny Inżynier Miasta kontaktuje się z osobą dyżurującą w firmie nadzorującej poprawność pracy sygnalizacji, z którą współpracuje ZDiZ na podstawie umowy. Z kolei firma wskazuje termin usunięcia usterki. Każde działanie zostaje odnotowane w rejestrze z podaniem dokładnej godziny, w której nastąpiła.

Skąd zatem tak opóźniona reakcja na m.in. otwarty właz przy ul. Augustowskiej, o którym informował nas pan Bartosz? Problem w tym, że Dyżurny Inżynier Miasta nie ma żadnego wpływu na to, jak długo będą usuwane usterki przez inne jednostki i spółki miejskie: m.in. Saur Neptun Gdańsk, Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych, Gdańskich Melioracji.

Mało tego. Każda ze wspomnianych jednostek, do której docierają sygnały od Inżyniera Miasta, ma podpisaną umowę z firmami wykonującymi prace na ich zlecenie. Często zapisy dotyczące współpracy lub reakcji na sygnał o usterce różnią się. Dlatego usuwanie skutków awarii trwa w niektórych jednostkach dłużej, a winnych krócej.

Dyżurny Inżynier Miasta, choć ma związane ręce w wielu sprawach, stara się pomagać. Jest to jego obowiązek. W innych warunkach pan Bartosz, który zgłaszał brak włazu mógłby usłyszeć: - To nie leży w gestii Zarządu Dróg i Zieleni. Proszę dzwonić do innej jednostki. Takiej odpowiedzi na szczęście nikt do tej pory nie usłyszał.

Gdańszczanie mając do dyspozycji Dyżurnego Inżyniera Miasta są w lepszym położeniu, niż mieszkańcy Gdyni i Sopotu. Zarządy Dróg i Zieleni w tych miastach nie uruchomiły w swoich strukturach stanowiska, gdzie docierałyby sygnały o usterkach całą dobę przez siedem dni w tygodniu. Teraz, by zgłosić w Gdyni i Sopocie choćby brak włazu w studzience należy złożyć pismo bądź zadzwonić do urzędników z działów utrzymania dróg albo po prostu liczyć, że właśnie ci urzędnicy natkną się osobiście na usterkę. Mogą także zgłosić awarie do Dyżurnego Straży Miejskiej z całodobowym, bezpłatnym numerem telefonu 986.

Zgłoszenia jakie wpłynęły do Dyżurnego Inżyniera Miasta Gdańska w poniedziałek.
- martwa sarna przy ul. Jaśkowa Dolina,
- auto uszkodzone na dziurze w jezdni,
- nieczynne oświetlenie uliczne,
- uszkodzony parkomat - nie wydał kwitu parkingowego,
- martwy kot na jezdni ul. Poznańskiej,
- wyrwane drzwiczki w szafce zasilającej budynek poczty,
- klawiszująca pokrywa studni kanalizacyjnej na ul. Powstańców Warszawskich,
- popękane płytki w chodniku przy ul. Głębokiej,
- strącona tarcza znaku na skrzyżowaniu ul. Dworskiej i Korzeniowskiego,
- przygotowana do kradzieży balustrada kładki nad kanałem Raduni przy ul. Świętokrzyskiej,
- zarośnięty krzakami chodnik,
- brak wpustu do kanalizacji deszczowej w jezdni ul. Tamka,
- wyjęta i oparta o płotek szyba wiaty przystanku tramwajowego Żwirki i Wigury,
- nieczynna sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Legionów,
- martwa sarna w rowie przy ul. Starogardzkiej,
- ruszające się rusztowanie przy ul. Księdza Gustkowicza,
- przesunięte wygrodzenia na jezdni w rejonie węzła Karczemki,
- wyrwany znak "przejście dla pieszych" w ciągu ul. Szafarnia,

Dyżurny Inżynier Miasta przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel. 58 5244500

Miejsca

Opinie (80) 10 zablokowanych

  • Dyżurny KOLEŚ

    Swoją drogą te martwe sarny mają spowodować kolejny etat dla WZKiOL???kolejny emeryt po znajomości ma tam pracować? Te zgłoszenie to informacje od Straży Miejskiej-dodzwonić się do inżyniera to CuD

    • 2 1

  • Taaaa brak włazu do głębokiej studzienki nie posiada statusu interwencji pilnej

    niech wpadaja dzieci , niech wpadają dorosli, niech wpadaja pieski , jak juz bedzie tam tłoczno to zbierze się ekipa i przyzna status interwencji pilnej !!! Niestey nie mogę zrozumieć ???

    • 1 0

  • Szkoda, że nie podano w artykule wykazu spraw

    które udało się mu załatwić z korzyścią dla mieszkańców !

    Są takie w ogóle ?

    • 1 2

  • Telefon zaufania

    Niektórzy traktują Inżyniera Miasta jak telefon zaufania, albo telefon gdzie się można wyżalić.

    • 0 1

  • Dyżurny Inż Miasta choć nie zawsze może...

    to jednak dobrze, że jest, bo część spraw na pewno skutecznie załatwi. Jednak po co jest Straż Miejska to wciąż nie rozumiem. Gdy zgłaszałem im kiedyś sprawę dotyczącą dużego zanieczyszczenia środowiska to odesłali mnie właśnie do Dyżurnego Inż M. Banda, która ma te same kompetencje i obowiązki co policja i nie wiem czemu z budżetu miasta mamy ich opłacać skoro policja jest za free i robi to samo dużo lepiej. Nawiasem mówiąc im też wiele brakuje, bo dodzwonić się do nich to cud.

    • 3 0

  • a jak się do tego ma Mapa Porządk w Gdańsku

    czy nie podobnie ma dzalas Mapa Porzadku w Gdansku ?

    Tez podobno mozna na niej zglosic wszystko. Tylko probowalam juz 3 razy i za kazdym razem mialem problem. Moze warto uswiadomic mieszkancow,ze taka mapa istnieje i jak prosto do niej dotrzec. Ja trafilem po przypadkowo przeczytanym art. na stronie miasta. I naprawde bylem zdziwiony,ze cos takiego mamy w Gdansku.

    • 1 1

  • zero logiki w tym wszystkim

    tylko biurokracja rozrastająca się jak grzyb na wilgotnych ścianach.

    • 1 0

  • Co prawda to prawda... Miało dot. niebezpieczeństw!

    Niech Miasto poda do publiki czym się powinien zajmować ten "Inżynier" - nie raz dzwoniłem (wyrwy) i sądzę, że do inż. to mu brakuje. Przyjmować zgłoszenia to też trzeba umieć.
    Nie rozumiem, jakim cudem miasto pozwala sobie na takie głupoty jak kot, pies itp. Do tego trzeba odpowiednich służb. Skoro to zarząd dróg i zieleni to samo przez się, że sprawy powinny dot. pasa drogowego, a nie drzwiczek od szafki! Są chyba zarządcy budynków i terenów prywatnych.
    Ludzie!! MYŚLEĆ TRZEBA PRZED a nie po telefonie!!!!
    Niech rejestrują dzwoniących, a jak ktoś opowiada nie prawdę i zgłasza bo mu się nudzi, to obciążać finansowo!
    Może kasy więcej będzie dla inż. i na remonty. I wszystko będzie w normie.

    • 1 1

  • faktycznie ma tytuł inżyniera

    czy tylko tak się na niego mówi?

    • 0 0

  • zadowolona z inżyniera

    a ja jestem bardzo zadowolona z faktu powoania w/w stanowiska. dzwoniłam, zgłosiłam, przyjęto, wykonano w ten sam dzień.
    Super dyżurni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane