• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych na gdyński terminal masowy

Robert Kiewlicz
26 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Jak twierdzi zarząd gdyńskiego portu terminal masowy jest bardzo dobrze przygotowany do prywatyzacji. Jak twierdzi zarząd gdyńskiego portu terminal masowy jest bardzo dobrze przygotowany do prywatyzacji.

Dziewięciu inwestorów jest zainteresowanych zakupem udziałów w Morskim Terminalu Masowym w Gdyni. Zarząd nie ujawnia nazw spółek wiadomo jednak, że są to firmy europejskie. Zarówno spółki krajowe jak i zagraniczne. Zarząd Morskiego Portu Gdynia ma zamiar sprzedać 100 proc. udziałów w terminalu.



Jak twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdańska, wszystkie firmy to poważni i godni zaufania inwestorzy.- Jestem pewny, że proces prywatyzacji zakończy się sukcesem. Terminal jest dobrze przygotowany do prywatyzacji - mówi Jarosiński. - Przed inwestorami jest jednak jeszcze długa droga.

Mają oni teraz czas na zapoznanie się z dokumentami spółki, zadawanie pytań dotyczących kondycji firmy, oraz spotkania z zarządem.Następnie zostanie wybrany jeden z inwestorów, który rozpocznie oficjalne negocjacje ze związkami zawodowymi.

Związki zawodowe działające na terenie Morskiego Terminalu Masowego narzekają jednak na sposób w jaki prywatyzacja jest przeprowadzana.- O niczym nie jesteśmy informowania, zarząd trzyma wszystko w tajemnicy - mówi Kazimierz Waldowski, przewodniczący NSZZ "Solidarność" Portu Gdynia.- Liczymy jednak na inwestora, który przede wszystkim zapewni zapewnieni obecnych miejsc pracy i wzrost zatrudnienia w przyszłości oraz zagwarantuje pracownikom wzrost zarobków.

Waldowski zapewnia, ze związki poprą każdego inwestora, który będzie miał konkretną i poważną ofertę rozwoju spółki. - Nie pozwolimy na takie cyrki jakie miały miejsce przy prywatyzacji Stoczni Gdynia - zapewnia związkowiec.

Morski Terminal Masowy Gdynia usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i posiada bezpośrednie połączenie z systemem komunikacji kolejowej i drogowej. Pełni rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc usługi przeładunkowe, składowania, big-bagowania i sortowania wszelkich ładunków masowych występujących w obrocie portowo - morskim.

Terminal pracuje 24 godziny na dobę i oferuje obsługę: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych oraz drobnicy.

Miejsca

Opinie (41) 4 zablokowane

  • agent Tomek

    agent Tomek na prezydenta,przynajmniej design ma przyzwoity,nie to co kaczor

    • 3 5

  • (1)

    Jeśli sprywatyzujesz BBM to z czego będziecie mieć dochody? no przecież nie z kontenerów bo główny kontrahent Maersk uciekł do Gdańska a Pan Prezes wciągu ostatnich 2 lat zysk odnosił dzięki Masówce.

    • 2 1

    • nie dzięki masówce tylko korzystnemu kursowi walut - cały biznes portowy w Gdyni

      ot co.

      • 1 0

  • wlasnie dlatego panie Kazimierzu Waldowski o niczm nie wiecie zeby tego nie spitolic

    • 3 1

  • tu sie zyje co??? ha ha ha dobze ,ze wyjechalem z tego syfu do USA chociaz wiem jak drogi wygladaja! PL to chory kraj! (1)

    • 2 4

    • Drzewiecki, nie bądź taki cwany

      płaczesz bo matoły polonijne cię słuchają, w Polsce nigdy byś nie mówił o piekle... :)))

      • 0 0

  • nie poto budowano port w Gdyni zeby (1)

    1.pirsy zabudowywac wierzowcami
    2.odsprzedawac nabrzeża
    3.doprowadzic do ruiny stocznie

    jeszcze trochę a powróci przedwojenne powiedzenie - WASZE KAMIENICE , NASZE ULICE - nie wszysko trzeba prywatyzowac ////

    • 8 3

    • wieżowcami

      a w ogóle to tak. Łatwo jest zniszczyć. Normalnie im ten port przeszkadza.

      • 0 0

  • Czy Miro lub Sobiesiak złożyli ofertę ??

    Jezeli tak, to jestem sPOkojny o wynik przetargu..
    Ufff....

    • 3 3

  • związki zawodowe

    dzięki związkom zawodowym dwie duże firmy w Gdyni zostały rozpieprzone, w bct jak dawali kasę żeby samemu się zwolnić, to pierwsi wzięli kasę i uciekli,pozdrawiam wszystkich związkowcówncj i dalej zrzucajcie się na pensje dla tych nierobów

    • 6 1

  • JAJ JA ICH HABE GUTE KASEN I KAUFEN TERMINALEN. (2)

    ORDNUNG MUSS SEIN !
    SĄ CHĘTNI LECZ NIE OFICJALNIE WIADOMO ŻE SĄ TO NIEMCY .
    I DOBRZE , NIECH BIORĄ I DADZĄ LUDZIOM PRACĘ ZA DOBRE PIENIĄDZE.

    • 2 0

    • Moze bedzie tak ,ze pensje nie wzrosna a wplywy nie do kasy miasta ani budzetua do kieszonki zagranicznej firmy? (1)

      Szkoda ze wplywy dla miasta to pozniej jakies gowniane podatki.Wytlumaczcie mi jak to jest ze jest az tylu chetnych na terminal.Znaczy TA INWESTYCJA (im) sie bedzie oplacac ?Skad pozniej maja byc brane pieniadze na dziury w jezdniach czy nowe inwestycje?

      • 0 0

      • ja ci wytłumaczę.

        Firmy państwowe zwykle nie potrafią zarządzać swoim majątkiem. Więc lepiej sprzedać i mieć kłopot z głowy. Właściciel prywatny da sobie z tym radę.
        A inwestycja na pewno jest opłacalna.

        • 0 0

  • Bardzo dobrze , niech kupią obcokrajowcy , Gdynia nie może się zmarnować.

    • 2 0

  • i co dalej

    grzesiu kaziu co z wami bedzie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane