• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych na gdyński terminal masowy

Robert Kiewlicz
26 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Jak twierdzi zarząd gdyńskiego portu terminal masowy jest bardzo dobrze przygotowany do prywatyzacji. Jak twierdzi zarząd gdyńskiego portu terminal masowy jest bardzo dobrze przygotowany do prywatyzacji.

Dziewięciu inwestorów jest zainteresowanych zakupem udziałów w Morskim Terminalu Masowym w Gdyni. Zarząd nie ujawnia nazw spółek wiadomo jednak, że są to firmy europejskie. Zarówno spółki krajowe jak i zagraniczne. Zarząd Morskiego Portu Gdynia ma zamiar sprzedać 100 proc. udziałów w terminalu.



Jak twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdańska, wszystkie firmy to poważni i godni zaufania inwestorzy.- Jestem pewny, że proces prywatyzacji zakończy się sukcesem. Terminal jest dobrze przygotowany do prywatyzacji - mówi Jarosiński. - Przed inwestorami jest jednak jeszcze długa droga.

Mają oni teraz czas na zapoznanie się z dokumentami spółki, zadawanie pytań dotyczących kondycji firmy, oraz spotkania z zarządem.Następnie zostanie wybrany jeden z inwestorów, który rozpocznie oficjalne negocjacje ze związkami zawodowymi.

Związki zawodowe działające na terenie Morskiego Terminalu Masowego narzekają jednak na sposób w jaki prywatyzacja jest przeprowadzana.- O niczym nie jesteśmy informowania, zarząd trzyma wszystko w tajemnicy - mówi Kazimierz Waldowski, przewodniczący NSZZ "Solidarność" Portu Gdynia.- Liczymy jednak na inwestora, który przede wszystkim zapewni zapewnieni obecnych miejsc pracy i wzrost zatrudnienia w przyszłości oraz zagwarantuje pracownikom wzrost zarobków.

Waldowski zapewnia, ze związki poprą każdego inwestora, który będzie miał konkretną i poważną ofertę rozwoju spółki. - Nie pozwolimy na takie cyrki jakie miały miejsce przy prywatyzacji Stoczni Gdynia - zapewnia związkowiec.

Morski Terminal Masowy Gdynia usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i posiada bezpośrednie połączenie z systemem komunikacji kolejowej i drogowej. Pełni rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc usługi przeładunkowe, składowania, big-bagowania i sortowania wszelkich ładunków masowych występujących w obrocie portowo - morskim.

Terminal pracuje 24 godziny na dobę i oferuje obsługę: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych oraz drobnicy.

Miejsca

Opinie (41) 4 zablokowane

  • Zarzad Gdynskiego terminala powinien byc odwolany.Nie wierze ,ze nie znalazlby sie w Polsce menager ktory postawil by ta firme

    na nogi. Kto jest ministrem gospodarki w Polsce? ktos z PSL?

    • 3 3

  • wraca stare powiedzenia

    " hitler kochany zloty nauczy nas roboty"
    ten narod sie juz nigdy nie wyzwoli z parobkow i niewoli bo wydala go zla strawa i powietrza zgnilosc

    • 1 1

  • s

    byle by nie zagranicznym... już niedługo tu firm polskich nie będzie. Związki dbają tylko o swoje 4litery... kiedy skończy się ta era

    • 1 1

  • Port (1)

    Wstawaj Stalinie bo Polska ginie-bedziemy arabami Europy, polakow zawsze wydymaja.

    • 2 2

    • ...

      w dużej części zawdzięczamy to związkom zawodowym. W polowie firm nie da się nic zrobić bo każdą decyzję zablokują związki zawodowe. Bo tam nikt nie potrafi zrozumieć, że jak będą same podwyżki i ciągle to samo zatrudnienie to firma prędzej czy później padnie. Albo zostanie sprzedana bo nikt nie będzie tracił czasu na zarządzanie czymś czym rządzą niewykształcone ekonomicznie związki zawodowe.
      Takie pojęcia jak rozwój, restrukturyzacja, oszczędności - są zupełnie obce związkowcom. A nawet jeśli nie są obce to i tak rozumieją pod nimi podwyżki.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane