- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (186 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (576 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (195 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (201 opinii)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (211 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Dziury w ulicach: teraz tymczasowo, wiosną docelowo
Spod śniegu zalegającego jeszcze kilka tygodni temu na ulicach, wyłaniają się dziurawe niczym niczym ser szwajcarski ulice. Drogowcy walczą z nimi za pomocą tymczasowych łat. W Gdańsku wydali już na to prawie 1 mln zł.
Od 1 stycznia na walkę ze zniszczoną nawierzchnią wydano kwotę ok. 850 tys. zł. Zużyto do tego ok. 1030 ton asfaltu lanego. Tymczasowe łaty pojawiły się na najważniejszych ulicach Gdańska.
- Dziury zostały wypełnione m.in na Trakcie Św. Wojciecha, ul. Okopowej, ul. Jabłoniowej, ul. Warszawskiej i ul. Kartuskiej. - wymienia Wiesław Szańca, zastępca kierownika Działu Utrzymania Dróg Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Docelowo obecne wypełnienia zastąpią trwalsze. Jednak trzeba na to poczekać do poprawy warunków atmosferycznych, czyli pewnie do wiosny. Dodatnia temperatura musi być zarówno w ciągu dnia, jak i nocy. Łaty, które wówczas się pojawią, będą wykonane tak, aby mogły wytrzymać najbliższe kilka lat.
- Nasi pracownicy na bieżącą monitorują stan ulic w Gdańsku. Staramy się zabezpieczać ewentualne ubytki w nawierzchni - zapewnia Szańca. Jednocześnie ZDiZ podkreśla, że mieszkańcy również mogą zgłaszać miejsca, które wymagają pilnej naprawy. Na takie sygnały czeka Dyżurny Inżynier Miasta pod całodobowym numerem telefonu: (58) 52 44 500.
Opinie (125) 4 zablokowane
-
2011-02-15 20:52
Opinia wyróżniona
czasy nowe, a metody stare... (1)
to co dzieje się na gdańskich drogach to kpina. Ludzie, mamy 21 wiek ale w budyniogrodzie to chyba fakt bez znaczenia. Tyle pieniędzy wydaje się z publicznych pieniędzy na pseudo naprawy, z których i tak nic nie wynika. Można łatać drogi, a nawet trzeba to robić ale nawet największy laik w temacie wie, że jak pan Zdzisio z panem Wiesiem (bez
to co dzieje się na gdańskich drogach to kpina. Ludzie, mamy 21 wiek ale w budyniogrodzie to chyba fakt bez znaczenia. Tyle pieniędzy wydaje się z publicznych pieniędzy na pseudo naprawy, z których i tak nic nie wynika. Można łatać drogi, a nawet trzeba to robić ale nawet największy laik w temacie wie, że jak pan Zdzisio z panem Wiesiem (bez obrazy, to taki przysłowiowy zwrot) leją czarną maź w dziurę wypełniona wodą przy temp. 0 i mniej, klepią to miotłą słomianą, to i tak po 48 godzinach efektów tej twórczej pracy nie będzie widać - po prostu dziura pojawi się ponownie. Innym aspektem jest łatanie w lecie - łaty są albo wypukłe albo od razu się zapadają, albo masa asfaltopodobna w temp. większej niż 20 stopni zmienia się w ciecz itd. Bardzo łatwo wydaje się w tym mieście publiczne pieniądze ale nikt nie pilnuje jakości niechlujnego zazwyczaj wykonania. Jakoś w Niemczech, nawet na Słowacji takich problemów z drogami nie ma - raz zrobione i na 20 lat spokój. Większość kierowców wolałaby żeby robić i naprawiać 50% tego co teraz rocznie ale do jasnej anielki porządnie i bez defektów. Tak złego stanu dróg jak żyję nie pamiętam i za żadne pieniądze tego nie można naprawić w sytuacji kiedy jeden nieuk zleca drugiemu nieukowi prace remontowo budowlane i żaden z nich nie ma o tym zielonego pojęcia. Ma być tanio - ale w przypadku budowy dróg tanio oznacza byle jak! Najbogatsze kraje świata nie pozwalają sobie na taką rozrzutność jak nasze samorządy w temacie naprawy i budowy dróg. Mieszkańców Gdańska na prawdę mało obchodzi ile wydano na drogi - nas obchodzi jakość wykonanej pracy - im lepiej tym w efekcie taniej bo szanowni panowie od zarządzania nie liczą czegoś co nazywane jest kosztami społecznymi. Od ponad 20 lat wałkujemy temat dróg i drugie tyle będziemy dopóki jakość nie stanie się priorytetem. Osobny temat to zamówienia publiczne. Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego specyfikacje zamówień zawierają tematy, które przestają być ważne w późniejszej eksploatacji drogi. Przykład: wiele lat temu modernizowano trójmiejską obwodnicę. Wykonawca był zobowiązany do wykonania odblaskowych linii rozdzielających pasy, wbicia w nie specjalnych kapsli odblaskowych błyszczących w nocy, zamontowania na barierach na zakrętach kolejnych odblasków, montowania ekranów dźwiękochłonnych. Minęło parę lat i co? pasów w deszczu nie widać ( w dzień często tez nie - zwłaszcza na zakrętach), odblaski w asfalcie powyrywane, te na barierach tak brudne, że i tak nie widać, a przy ostatnim remoncie obwodnicy za Szadółkami spece od demontażu ekranów dźwiękochłonnych, żeby ułatwić sobie pracę wyginali koparką słupy (stoją tak do dziś)i wyrywali ekrany z pomiędzy nich na siłę bo łatwiej niż dźwigiem je unosić - ALE ONE BYŁY MONTOWANE KIEDYŚ ZA NASZE PIENIĄDZE, które teraz wywalono w błoto! Dlaczego tak można? Ponieważ za publiczne pieniądze można wszystko - byle jak, byle odhaczyć inwestycję, byle do fotki z otwarcia itd. To jest OBRZYDLIWE marnotrawstwo pieniędzy - naszych niestety...
- 14 1
-
2011-02-15 21:14
popieram w niemczech widziałem drogi z większą ilością dziur
popieram w Niemczech widziałem drogi z większą ilością dziur, ale kazda była ładnie załatana, na odcinku 500 m było tam z 200 łat, ale zadna nie miała górki bo zapewne nie była uklepywana łopatą, wszystkie równo wycięte w kwadraty a u nas?
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2011-02-15 16:22
jakoś w Czechach zima nie niszczy nawierzchni... (22)
polecam, wróciłam.
Dlaczego oni mogą a my - nie ?- 172 6
-
2011-02-15 16:53
bo Czechy(cz-sł.)
skapitulowały podczas 2WS ! ! !
dlatego wylali im dobry asfalt, który zabrali z Warszawy ! ! !- 16 18
-
2011-02-15 16:59
W Niemczech to samo, u nas przetargi, pózniej wylanie niskiej jakości asfaltu i niech się inni martwią. (3)
- 26 2
-
2011-02-15 19:40
w końcu wybierany jest najtańszy wykonawca (2)
więc czego oczekiwać ? to tak jakby kupić ulicę marki Tesco..
- 28 1
-
2011-02-16 00:43
(1)
tyle że możesz określić minimalną jakość (parametry) w przetargu i dalej wybrać najtańszą ofertę :)
ciuje igła, nie rusza palcem!- 5 1
-
2011-02-16 22:24
Jest jedna odpowiedź:
Polskie Normy z ubiegłego wieku.
Chcesz położyć lepszą nawierzchnię, opozycja w Radzie Miasta postawi cię pod sąd za niegospodarność.
Inna sprawa, że "lepsiejsza" nawierzchnia kosztuje kilka procent więcej, a wytrzyma kilkakrotnie dłużej. Niestety to kilka procent zawsze przegra kiedy w przetargach wygrywa firma dająca najniższą cenę a nie najwyższą czy chociażby przyzwoitą jakość wykonania.
Efekt jest taki że wydajemy miliony na budowę kiepskich dróg i drugie tyle aby je naprawiać, zamiast zbudować raz i porządnie i mieć równiutką nawierzchnię przez następne dekady i dwa razy więcej nowych dróg w budowie za te same pieniądze.
Jak ktoś chce zobaczyć drogę bez dziur wybudowaną jeszcze "za niemca" to zobaczcie DK20 w okolicach KORNE, za Kościerzyną. Więc "fachowcy" nie piszą, że się nie da, skoro dało radę 70 lat temu.- 1 0
-
2011-02-15 17:03
Bo Czesi sa jak drudzy Niemcy (1)
- 10 7
-
2011-02-15 20:13
To żart, prawda?
- 3 3
-
2011-02-15 17:33
(1)
jak to dlaczego? po co mialo by byc zrobione raz a porzadnie a gdzie wtedy co roczne przetargi..
co chwile latanie nowo powstalych dziur..
iBIZNES SIE KRECI
takie rzeczy tylko w naszym pieknym prawilnym kraju- 30 2
-
2011-02-16 07:39
oby NAM żyło się lepiej
- 2 3
-
2011-02-15 19:49
pewnie sprawy nie załatwiane są łapówkami
- 1 2
-
2011-02-15 21:54
Czechy mają cieplejszy klimat, dzielą nas od nich wysokie góry, to one dzielą nas na zimną północ i ciepłe południe (7)
wszyscy to wiedzą,
no tak, teraz takich rzeczy nie uczą
- 5 14
-
2011-02-16 00:03
No faktycznie (2)
U nas -10st.C i u nich te same -10st.C to dwie różne temperatury, które w różny sposób niszczą asfalt... :) A może oni po prostu mają lepszej jakości asfalt. Jakoś zawsze dziury występują po zimie nie inaczej.
- 14 1
-
2011-02-16 03:07
bo czeski asfalt ma wiecej asfaltu w asfalcie.
a my mamy aslaft z Biedronki, tak jak powyzej ktos napisal
- 9 0
-
2011-02-16 09:27
inny klimat nie oznacza, że niemożliwe są te same temperatury
te same -10C jest też w Kanadzie.
Musisz wymyśleć coś mądrzejszego.
Czekam.- 0 2
-
2011-02-16 00:19
mega LOL (2)
wiekszej glupoty w zyciu nie slyszlaem
- 3 2
-
2011-02-16 09:25
na jakiej podstawie mówisz, że to bzdury? (1)
tak sobie wymyśliłeś?
Chętnie posłucham na czym się oparłeś
pisząc swój naukowy wywód.- 0 2
-
2011-02-16 14:02
wypisując takie brednie sam powinieneś je czymś poprzeć najlepiej tym co '''''kiedyś uczyli a teraz już nie uczą'''''...
na mnie nie licz bo mam to gdzieś- 0 0
-
2011-02-16 09:04
A w Szwecji to dlaczego asfalt jest gladki?
Przeciez u nich zimniej. Wystarczy wjechac do Karlskrony zeby zobaczyc asfalt bez łat gladki jak pupa niemowlaka.
- 6 0
-
2011-02-15 22:49
(3)
Czemu Gdańsk ma bardziej dziurawe drogi od Sopotu czy Gdyni?
- 12 0
-
2011-02-16 07:42
bo tu rządzi Budyń
- 5 0
-
2011-02-16 09:06
Bo w Sopocie i Gdyni są 3 ulice na krzyż
łatwiej je kontrolować
- 2 4
-
2011-02-16 10:53
Bo w Gdańsku
jest inny klimat.
- 0 0
-
2011-02-15 16:23
I tak już od lat tymczasowe i prowizoryczne rozwiązania służą mieszkańcom (2)
a urzędnicy za swoje nieudolności i braku długoletniej polityki transportowej, remontowej itd. nie ponoszą konsekwencji.
- 76 2
-
2011-02-15 18:12
YYYyyy - GDZIE TE ZAŁATANE DZIURY ? TO CHYBA KTOŚ W KIESZEŃ BIERZE KASE I MELDUJE ZE ZAŁATAŁ DZIURE;] JADĄC W KIER. GDAŃSKA NA (1)
ARMII KRAJOWEJ NA LEWYM PASIE PRZY PRZESTANKU BODAJŻE POHULANKI JEST BARDZOO ŁADNA DZIURA;]
- 3 0
-
2011-02-16 08:56
i co mu zrobisz ?? nic , "ręka myje ręke - dbaj o swoją szczęke"
a Budyń to się wyzbył resztek honoru bo nawet ulica , którą on dospacerowuje się do swojego "gniazdka", jest pofalowana jak morze przy 6 w skali B.- 0 0
-
2011-02-15 16:26
:) (2)
Nasi inspektorzy nawet nie potrwfia przypilnowac wykonawców żeby dobrze łatali tymczasowo a co dopiero robili naprawy. Wszęńdzie niedoróba
- 36 1
-
2011-02-16 06:01
(1)
Nie "nie potrafią" tylko "nie chcą"...inspektorzy "żyją" z wykonawców...a takie awaryjne naprawianie to dla nich woda na młyn - robią takie "wałki" że się w głowie nie mieści...gdybyście zobaczyli kosztorysy i protokoły napraw ulic w Gdańsku to by się okazało że mamy już naprawione chyba wszystkie drogi i to na 30 cm podbudowie:)...
- 6 0
-
2011-02-16 22:28
Potwierdzam
Przydała by się jakaś niezależna kontrola.
- 0 0
-
2011-02-15 16:26
Czy Pan Prezydent zadowolony jest z wykonywanej pracy przez ZDiZ? (3)
Czy Panu prezydentowi nie jest wstyd za swoich pracowników?
Jak tak można przyjmować zasadę: "A tu się załata, tam się załata ogólnie będzie Pan zadowolony"- 48 3
-
2011-02-15 19:08
Do Pana to mu dużo brakuje...
- 3 1
-
2011-02-15 22:53
(1)
Nie jest mu wstyd bo powtórnie został wybrany prezydentem. W tym wypadku nie będę komentował wyboru osób które głosowały na Adamowicza. Powiem tylko tak, ci którzy podczas wyborów zostali w domach są winni obecnej sytuacji.
- 5 1
-
2011-02-16 11:12
oj bo były takie alternatywy podczas wyborów że hej , może następnym kandydatem powinien być sam Neptun , też jak Budyń nic nie robi tylko wode leje , a tuczyć go nie trzeba baaa Neptun to Apollo a nie Michelin jak Budyń :)
- 2 0
-
2011-02-15 16:26
Trakt (2)
Na trakcie Św. Wojciecha może połowa jest wypełnionych. Tam dalej jest i będzie sito bez gruntownego remontu, nie wspominając już o położeniu asfaltu od nowa.
Całe łatanie to cyrk. A ekip i tak jest za mało.
Skoro nie ma kasy na nowe, to przynajmniej remontujcie to szybko, a nie wtedy gdy ktoś przyślę protokół z Policji i trzeba oddawać za zniszczone zawieszenie w jakimś samochodzie.- 48 1
-
2011-02-15 18:20
a wypełnienia i tak szlag trafia
- 2 0
-
2011-02-16 06:03
gdybyś popatrzył w ZDIZ na protokoły od wykonawców to szybko byś doszedł , że już chyba cała nawierzchnia na Trakcie jest wymieniona:)_ te całe naprawy to jeden wielki wałek:)
- 4 0
-
2011-02-15 16:29
W Gdańsku jest tragedia !!! (5)
Wielkie dziury w jeszcze większej ilości. Gdzie są pieniadze z podatków zawartych w paliwie. Kierowcy utrutrzymująn kraj i jeszcze nie maja po czym jezdzić . W sopocie i gdyni sytuacja jest zdecydowanie lepsza jak na polskie warunki . Natomiast gdańsk to dramat , dziury ,koleiny i zarwane studzienki itp . CHYBA CAŁA KASA Z KREDYTÓW POSZŁA NA NOWY STADION ( POTOCZNIE ZWANY BALTIC ARENA )
- 59 3
-
2011-02-15 17:14
zmartwie Cie (2)
z kasy placonej przez kierowcow nie wystarcza na utrzymanie calej sieci drog.
To tylko Polski beznadziejny budzet jest tak skonstruowany, ze tego nie widac jasno. Z akcyzy paliwowej kasa idzie na becikowe, a z vatu za pieluchy na remonty drog.- 4 4
-
2011-02-15 18:03
przykre ale prawdziwe (1)
- 1 2
-
2011-02-15 19:10
a do tego biedne pieniadze z OFE, nic tylko śmiać się z tych WŁADZ
ŻENADA
- 2 0
-
2011-02-15 18:21
i jeszcze z konta ci podatek zabiorą i z lokat jednodniowo oprocentowanych
- 1 0
-
2011-02-16 13:27
nie widziałeś chyba Włocławka
na wjeździe do Włocławka stoi ograniczenie do 30km/h. Pojedziesz szybciej to stracisz wahacze. Wygląda to mniej więcej przy 30 km/h jakbyś pojechał poligonem 60 km/h. Jechałem do Zakopanego, poprostu żenada. Zrozumiałem że system hitlera miał sens. Spieprzyłeś sprawę = kulka w łeb. A teraz? ...unia... i dyrektywy a każdy ma to w du...
- 1 0
-
2011-02-15 16:29
Plebiscyt z nagrodami dla gości podczas Euro - Łata 2012
Cudowny cytat:
"Łaty, które wówczas się pojawią, będą wykonane tak, aby mogły wytrzymać najbliższe kilka lat."
Proponuję wśród kibiców i innych gości zorganizować międzynarodowy w 2012 roku konkurs na "Łatę 2012". w gdańskiej jezdni.- 27 0
-
2011-02-15 16:31
Skoro łaty sa trwałe na kilka lat to po co kapitalnie remontowac drogi w Gdańsku ;-)
Łata łatę pogania a Paweł się sztucznie wciąż uśmiecha.
- 41 0
-
2011-02-15 16:37
1030 TON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)
1030 ton??? To chyba jakiś radny pobudował się za miastem i potrzebował drogi na swoją posesje :):):
- 80 1
-
2011-02-15 23:11
gdzie oni te tony wylali - ładny wałek - jak zawsze nikt tego nie kontroluje
- 2 0
-
2011-02-16 06:05
Nie radny tylko inspektorzy z ZDiZ i właściciele kilku firm drogowych:) o które firmy chodzi łatwo się domyśleć bo ich ekipy non-stop "remontują" i "naprawiają" drogi:)
- 4 0
-
2011-02-15 16:49
Ale
ludziom kit wciskacie 1030 t asfaltu od 1 stycznia , wy te wszystkie niusy piszecie dla pacjentów Tworek ? , jak tak to popieram.
- 46 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.