- 1 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (157 opinii)
- 2 Paragon grozy za kurs taksówką (298 opinii)
- 3 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (119 opinii)
- 4 Zmiany w ruchu przez Open'era (70 opinii)
- 5 Nie kąp się w morzu podczas burzy (46 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (247 opinii)
ECS trafi pod skrzydła rządu?
Bogdan Lis i inni dawni opozycjoniści chcą, by Europejskie Centrum Solidarności podlegało rządowi, przygotowują już nawet projekt ustawy w tej sprawie. Prezydent Gdańska, pomysłodawca i promotor budowy ECS, uważa że to absurd.
- Paweł Adamowicz nie może decydować jednoosobowo, w jaki sposób sukces Solidarności promować na zewnątrz. Zapatrzył się w Lecha Kaczyńskiego i chce wystawić sobie pomnik, jakim stało się dla prezydenta stolicy Muzeum Powstania Warszawskiego. Moim zdaniem miasto źle wywiązuje się z roli gospodarza ECS - podkreśla Bogdan Lis.
Prezydent Gdańska nie zgadza się z tym pomysłem. Jego zdaniem ECS powstało z inicjatywy miasta i nie ma potrzeby upaństwowienia tej instytucji.
- Pomysł Lisa jest absurdalny, nie powinno się nacjonalizować tej instytucji. To iluzja, że po przejęciu przez państwo ECS byłoby utrzymywane z budżetu centralnego, ponieważ rząd szuka oszczędności i tnie wydatki - mówi Paweł Adamowicz.
Bogdan Lis w programie Komentarze Dnia w TVP3, przyznał, że miał zamiar kandydować na dyrektora placówki. Po tym, jak pierwszy dyrektor placówki, o. Maciej Zięba, odszedł ze stanowiska, niedawno w lokalnej prasie ukazały się ogłoszenia o konkursie na to stanowisko.
- Po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że nie będę kandydować, bo ten konkurs jest atrapą. Już teraz tajemnicą poliszynela jest to, kto go wygra. To osoba preferowana przez Adamowicza. Nie będę mówił, o kogo chodzi - wyjaśnia Bogdan Lis.
Bogdan Lis ma prawdopodobnie na myśli Basila Kerskiego, polsko-irackiego politologa, dziennikarza i eseistę, od lat pracującego w Niemczech, którego od miesięcy wymienia się jako prezydenckiego kandydata na szefa ECS.
Poza Lisem upaństwowienia ECS chcą też mecenas Jacek Taylor, niegdyś pełnomocnik ECS, a obecnie członek Rady ECS. W tym samym duchu wypowiada się Jerzy Borowczak, dawny opozycjonista, poseł PO.
Przygotowywany jest już projekt ustawy, która ma zmienić statut ECS i ograniczyć wpływy miasta. Niebawem trafi do Sejmu.
Może dla mieszkańców Gdańska byłoby dobrze, gdyby rząd przejął ECS? Roczny koszt utrzymania instytucji to ok. 17 mln zł. Zgodnie z obowiązującymi ustaleniami będą je pokrywać miasto i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dzięki "urządowieniu" centrum, w budżecie miasta mogłoby zostać kilka milionów złotych rocznie więcej.
Miejsca
Opinie (144) 8 zablokowanych
-
2010-12-24 10:05
Opinia wyróżniona
Dobry pomysł (10)
co prawda z moich pieniędzy prezydent Gdańska buduje ten nikomu niepotrzebny twór, który miał być czymś na miarę Muzeum Guggenheim w Bilbao, ale który jest brzydki jest zły sen, ma najdroższy projekt budowlany na świecie i który jest nikomu niepotrzebny. Ma rację Lis mówiąc, że to pomnik Adamowicza, ale powinen dodać coś jeszcze. Prezydent Gdańska
co prawda z moich pieniędzy prezydent Gdańska buduje ten nikomu niepotrzebny twór, który miał być czymś na miarę Muzeum Guggenheim w Bilbao, ale który jest brzydki jest zły sen, ma najdroższy projekt budowlany na świecie i który jest nikomu niepotrzebny. Ma rację Lis mówiąc, że to pomnik Adamowicza, ale powinen dodać coś jeszcze. Prezydent Gdańska jest sprytny: ciemnemu ludowi dał Baltic Arenę, a "jasnemu" ludowi chciał dać coś, co zapewni mu pamięć przez lata. Nie pomyślał tylko, że przez tę inwestycję nie będzie sławny, tylko osławiony.
Mimo wszystko chętnie zapomnę o tym, że na budowę zmarnowano moje pienidze, jeśli tylko miasto nie będzie ich marnować w przyszłości. Chętnie oddam ECS rządowi, żeby to rząd utrzymywał ten budynek i insytucję (która nota bene nieźle sobie radzi i jakoś brak bizantyjskiej siedziby jej w tym nie przeszkadza). Przynajmniej miast oszczędzi rocznie jakieś 6-7 mln zł.- 128 9
-
2010-12-24 10:50
Ale jak to przejmie rząd to budyń straci nad tym władzę!
Tyle zachodu i żadnych profitów? Przecież te miliony co roku mają iść do kieszeni kolegów królika. Ups, sorry, budynia.
- 15 2
-
2010-12-24 10:55
tylko narzekacie (4)
A tymczasem moze to cale ECS to dobry pomysl, przy przemyslanym wykonaniu i prowadzeniu mogloby sprowadzac do Gdanska tlumy zagranicznych turystow? Dlaczego trojmiasto nie moze miec obiektu np. na skale Luwru (no troche sie zapedzilem :)) Trzeba tworzyc w trojmiescie jakies atrakcje zeby sciagac turystow bo tak szczerze mowiac to nie ma za duzo rzeczy ktore mozna tu pokazac. No ale to wszystko wymaga madrej glowy... Oby ECS nie stalo sie kolejnym nudnym i zakurzonym muzeum...
- 7 20
-
2010-12-24 11:10
dlaczego uważasz, że ECS może być atrakcyjny?
wymień kilka argumentów za tym, że ten budynek może kogoś przyciągnąć do Gdańska. Czy jest ładny? Czy jest nietypowy? Czy jest oryginalny? Moim zdaniem trzy razy nie.
Być może działania instytucji ECS mogą kogoś przyciągnąć, ale ona działa z powodzeniem od 3 lat i budynek za 300 publicznych milionów nie jest jej do niczego potrzebny.- 18 2
-
2010-12-24 17:08
Bez ECS jest co roku mnóstwo turystów w Gdańsku, mamy bowiem inne ciekawe rzeczy do zaoferowania przyjeżdżającym nas odwiedzać gościom: morze, bursztyn, starówka, Hewelianum itp.
Dlatego nie używajmy argumentu pt. turyści, by wspierać ideę ECS.
Popieram jednakże sam pomysł, choć uważam, iż może to nie jest odpowiedni moment by ładowaćBez ECS jest co roku mnóstwo turystów w Gdańsku, mamy bowiem inne ciekawe rzeczy do zaoferowania przyjeżdżającym nas odwiedzać gościom: morze, bursztyn, starówka, Hewelianum itp.
Dlatego nie używajmy argumentu pt. turyści, by wspierać ideę ECS.
Popieram jednakże sam pomysł, choć uważam, iż może to nie jest odpowiedni moment by ładować 300 baniek z budżetu - są wg mnie inne priorytetowe inwestycje w Gdańsku, dla których te pieniądze powinny dziś być przeznaczone: drogi osiedlowe, przedszkola, szpitale, ochrona środowiksa itd.
Ciemny naród dostaje w zamian stadion, drogi rowerowe i kawałeczek WZtki ...
Ktoś dziwnie chyba tym wszystkim zarządza ...- 3 3
-
2010-12-24 18:01
Wyobraż sobie:
usiąść na murze przez który skakał LW, polożyć się na przepoconym styropianie albo kufajce, posłuchać LW powtarzającego"pomożecie"? czyż nie warto jechać z Japonii do Gdańska dla takich cudów?
- 2 1
-
2010-12-26 02:44
w Świebodzinie juz na to wpadli
i mają atrakcję turystyczną sławną na cały świat. Za mniejsze pieniądze.
I za PRYWATNE pieniądze
A przede wszystkim: nię beda do tego musieli dokładac co rok ~nastu Mzł- 0 0
-
2010-12-24 13:21
Gdańszczanie! ..oby Was koszty kredytów (1)
zaciąganych na różne, mniej (ECS) i bardziej (infrastruktura) potrzebne inwestycje nie wykończyły za kilka lat!!!
- 7 3
-
2010-12-24 13:57
ja tam sie nie boje
bo mam w planach wyjazd i nic juz nie splace.
- 3 1
-
2010-12-24 16:53
tak a rząd będzie płacił pieniędzmi z kosmosu...
...a nie z podatków czyli naszymi- 0 1
-
2010-12-25 19:09
Tak,ale znow go wybrano.......
- 0 1
-
2010-12-24 14:37
Opinia wyróżniona
Konkurencja do korytka Panie Pawełku??????
kolesie z Gdańska są pewnie wściekli a i "kreatywne zarządzanie " budową szlag trafi a wiadomo tam też dużo miodku się sączy na kromeczkę chlebka z państwowego cycka ojoj niedobrze bo później miodek będzie płynął strumieniem szerokim a i puste baryłeczki mają też ci "źli ONI" a nasze echem odpowiadają, bo pupcia urosła a zima długa tak czy nie????
- 8 2
Wszystkie opinie
-
2010-12-24 10:04
dziadostwo (6)
- 74 11
-
2010-12-24 10:29
kolesiowskie dziadostwo jeśli już
- 13 2
-
2010-12-24 10:42
Po co to komu - szkoda forsy. (2)
Szkoda naszych pieniędzy,lepiej budować fabryki to będą miejsca pracy i podniesie się PKB bezrobocie spadnie a do tego dziadostwa będziemy tylko dokładać pieniądze.Tylko muzea i muzea dziadków leśnych mam 56 lat ale tamte czasy mam w pupSKU.
- 24 4
-
2010-12-24 11:19
(1)
Nie wiem co mnie bardziej zadziwia, twoje stwierdzenie, czy to że ktoś cię popiera.
- 8 21
-
2010-12-24 23:31
budyniu, nie przejmuj się
jak z ECS nie wypali, to zawsze pozostaje fucha szatniarza w Ergo Arenie.
- 2 3
-
2010-12-24 15:03
.. i wiadomo o co chodzi, wyciagnac kase od panstwa i do własnej kieszeni
WAłA MINISTRANCIE od moich podatków
- 7 4
-
2010-12-24 23:19
Jakie dziadostwo?
To jest światowej klasy architektura i każdy, kto ma minimalne pojęcie o światowych trendach w architekturze to potwierdzi. Widać elementy dekonstruktywizmu, modernizmu a nawet hi-tech. W dodatku to nawiązanie do okrętu. Ten budynek będzie nowym symbolem Gdańska i magnesem na turystów.
Prawda jest też taka, że gdzie by nie pojechać - jeśli ktokolwiek słyszał o Polsce - jedyne słowa, które mu coś mówią to Gdańsk, Solidarność, Wałęsa.
Nie wiem czy stać nas na utrzymanie tego budynku, ale boję się, że państwo może zaniedbać to unikalne dzieło architektury, tu trzeba wkładu na poziomie regionalnym.- 6 2
-
2010-12-24 10:05
Opinia wyróżniona
Dobry pomysł (10)
co prawda z moich pieniędzy prezydent Gdańska buduje ten nikomu niepotrzebny twór, który miał być czymś na miarę Muzeum Guggenheim w Bilbao, ale który jest brzydki jest zły sen, ma najdroższy projekt budowlany na świecie i który jest nikomu niepotrzebny. Ma rację Lis mówiąc, że to pomnik Adamowicza, ale powinen dodać coś jeszcze. Prezydent Gdańska jest sprytny: ciemnemu ludowi dał Baltic Arenę, a "jasnemu" ludowi chciał dać coś, co zapewni mu pamięć przez lata. Nie pomyślał tylko, że przez tę inwestycję nie będzie sławny, tylko osławiony.
Mimo wszystko chętnie zapomnę o tym, że na budowę zmarnowano moje pienidze, jeśli tylko miasto nie będzie ich marnować w przyszłości. Chętnie oddam ECS rządowi, żeby to rząd utrzymywał ten budynek i insytucję (która nota bene nieźle sobie radzi i jakoś brak bizantyjskiej siedziby jej w tym nie przeszkadza). Przynajmniej miast oszczędzi rocznie jakieś 6-7 mln zł.- 128 9
-
2010-12-24 10:50
Ale jak to przejmie rząd to budyń straci nad tym władzę!
Tyle zachodu i żadnych profitów? Przecież te miliony co roku mają iść do kieszeni kolegów królika. Ups, sorry, budynia.
- 15 2
-
2010-12-24 10:55
tylko narzekacie (4)
A tymczasem moze to cale ECS to dobry pomysl, przy przemyslanym wykonaniu i prowadzeniu mogloby sprowadzac do Gdanska tlumy zagranicznych turystow? Dlaczego trojmiasto nie moze miec obiektu np. na skale Luwru (no troche sie zapedzilem :)) Trzeba tworzyc w trojmiescie jakies atrakcje zeby sciagac turystow bo tak szczerze mowiac to nie ma za duzo rzeczy ktore mozna tu pokazac. No ale to wszystko wymaga madrej glowy... Oby ECS nie stalo sie kolejnym nudnym i zakurzonym muzeum...
- 7 20
-
2010-12-24 11:10
dlaczego uważasz, że ECS może być atrakcyjny?
wymień kilka argumentów za tym, że ten budynek może kogoś przyciągnąć do Gdańska. Czy jest ładny? Czy jest nietypowy? Czy jest oryginalny? Moim zdaniem trzy razy nie.
Być może działania instytucji ECS mogą kogoś przyciągnąć, ale ona działa z powodzeniem od 3 lat i budynek za 300 publicznych milionów nie jest jej do niczego potrzebny.- 18 2
-
2010-12-24 17:08
Bez ECS jest co roku mnóstwo turystów w Gdańsku, mamy bowiem inne ciekawe rzeczy do zaoferowania przyjeżdżającym nas odwiedzać gościom: morze, bursztyn, starówka, Hewelianum itp.
Dlatego nie używajmy argumentu pt. turyści, by wspierać ideę ECS.
Popieram jednakże sam pomysł, choć uważam, iż może to nie jest odpowiedni moment by ładować 300 baniek z budżetu - są wg mnie inne priorytetowe inwestycje w Gdańsku, dla których te pieniądze powinny dziś być przeznaczone: drogi osiedlowe, przedszkola, szpitale, ochrona środowiksa itd.
Ciemny naród dostaje w zamian stadion, drogi rowerowe i kawałeczek WZtki ...
Ktoś dziwnie chyba tym wszystkim zarządza ...- 3 3
-
2010-12-24 18:01
Wyobraż sobie:
usiąść na murze przez który skakał LW, polożyć się na przepoconym styropianie albo kufajce, posłuchać LW powtarzającego"pomożecie"? czyż nie warto jechać z Japonii do Gdańska dla takich cudów?
- 2 1
-
2010-12-26 02:44
w Świebodzinie juz na to wpadli
i mają atrakcję turystyczną sławną na cały świat. Za mniejsze pieniądze.
I za PRYWATNE pieniądze
A przede wszystkim: nię beda do tego musieli dokładac co rok ~nastu Mzł- 0 0
-
2010-12-24 13:21
Gdańszczanie! ..oby Was koszty kredytów (1)
zaciąganych na różne, mniej (ECS) i bardziej (infrastruktura) potrzebne inwestycje nie wykończyły za kilka lat!!!
- 7 3
-
2010-12-24 13:57
ja tam sie nie boje
bo mam w planach wyjazd i nic juz nie splace.
- 3 1
-
2010-12-24 16:53
tak a rząd będzie płacił pieniędzmi z kosmosu...
...a nie z podatków czyli naszymi- 0 1
-
2010-12-25 19:09
Tak,ale znow go wybrano.......
- 0 1
-
2010-12-24 10:06
To pomysł Gdańska. (5)
Gdańsk chciał, Gdańsk ma.! Niech rząd się odczepi.
- 15 98
-
2010-12-24 10:19
(4)
co znaczy gdansk chcial ?? bo ja tez jestem z gdanska a mnie nikt nie pytal, Ciebie pytali ?
- 31 7
-
2010-12-24 10:51
Gdańsk to budyń i jego koledzy! (1)
Ty jesteś tylko poddanym.
- 14 4
-
2010-12-24 12:37
dobre stwierdzenie
kto glosuje na nich ten nie zasluguje na miano wolnego czlowieka.
- 11 5
-
2010-12-24 23:10
(1)
Tak - pytali w wyborach. Po to wybierasz swoich reprezentantów, aby potem oni w Twoim imieniu mogli podejmować decyzje...
- 3 1
-
2010-12-25 03:59
de fuck-to masz rację niestety
Jedni idioci wybrali, a drudzy idioci umożliwili im wybór nie idąc na wybory.
- 1 2
-
2010-12-24 10:10
Wyburzyc, materialy sprzedac (3)
zaoszczedzone pieniadze wydac na budowe dróg i policję
- 105 17
-
2010-12-24 12:26
stop dziadostwu i malowanej opozycji
- 3 1
-
2010-12-24 12:56
na policje ? wczoraj widzialem jak jeden siedzial bezczynnie ,a drugi spal w radiowozie nieroby jedne
- 5 0
-
2010-12-26 02:47
Za! Taniej wyjdzie
- 0 0
-
2010-12-24 10:12
pfff (3)
300 baniek wydanych po to by nieroby miały gdzie przesiedzieć do emerytury...
Zburzyć i zbudować/naprawić drogi za to!!- 113 7
-
2010-12-24 11:17
(2)
Czyli wyrzucić w błoto 300 baniek? Jesteś gorszy niż ci na których narzekasz.
- 1 14
-
2010-12-25 19:10
dlaczego nie bylo referendum.Gdansk nie chce tego ESC!!
- 2 1
-
2010-12-25 19:19
Ale jakby ich też przy okazji wywalić, to te 300 baniek by się szybko zwróciło.
- 1 1
-
2010-12-24 10:14
Miasto nie odda ECS rządowi (3)
bo wtedy nie miałoby wpływu na obsadzenie kilkunastu-kilkudziesięciu dobrze płatnych stanowisk.
ECS będzie gotowy za trzy lata, za cztery lata kolejne wybory samorządowe. Wspomnicie moje słowa, jak w w 2013 r. do ECS-u odejdzie wiele osób z otoczenia prezydenta, które postanowią przenieść się na mniej ryzykowną posadę- 96 3
-
2010-12-24 10:27
czy ja wiem.... przecież chodzi o kolesi - czy to na wiejskiej czy w gdańsku, wysztko jesdno bo i tak się mieszają - adamowicz za kilka lat pójdzie do parlamentu lub do ue, tak samo jaworski, najpierw sejmik teraz sejm.
Kolesie się wymieniają co kilka lat fuchami i tyle - ECS jest dla wysztkich solidarnosciowców, którzy od komuchów się niczym nie różnią- 18 1
-
2010-12-24 18:03
jakie to ma zanczenie czy miasto czy rząd , partia ta sama , ludzie ci sami (1)
- 0 2
-
2010-12-25 10:55
Nie dla Adamowicza
nie chce utrzymywać ten twór z moich podatków i jasne jest że to sprawa budrzetu państwa.Ten relikt przeszłości nie jest własnością Gdańska , choć tu się zaczęło!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 1 1
-
2010-12-24 10:15
Co to za różnica? i tak cieple posadki dla swoich w ECS będzie opłacać obywatel!!!! (2)
.... szary kowalski moze pomazyć o zatrudnieniu w tej instytucji....
- 71 3
-
2010-12-24 11:37
ale opłaci je (1)
ale opłaci je także obywatel krakowa, łodzi, zakopanego, swornychgaci i warszawy.
Wszyscy się na nich zrzucą, nie sam gdańsk !
cholerny ecs...- 8 2
-
2010-12-24 12:52
ja nie opłacam
wylatuje stad do australi i zostaje turystą
- 5 1
-
2010-12-24 10:22
przechowywalnia kolesi solidarności do emerytury (2)
nic wiecej
- 61 3
-
2010-12-24 12:29
to przyszla elektrownia atomowa (1)
przeciez sa tak bezpieczne to buduja w srodmiesciu.
- 3 2
-
2010-12-25 12:15
i kiedys tam wielkie buuum? :)
Tego spoleczenstwa nie stac juz na jakiekolwiek buuum! Co najwyzej beda szczekac pojedynczo. Rozowa alternatywa wygrala przy okraglym stole, a to, co nie udalo sie rusom i germancom, propaganda pookraglostolowa zalatwila w kilkanascie lat.
Demokratuchy wszystkich eurokolchozow - laczcie sie (nawet doslownie, hehehe).- 1 1
-
2010-12-24 10:25
Prezydent Gdańska robi wszystko by miasto stało się zaściankiem naszego państwa. (1)
Chyba następna kadencja już mu totalnie w myślach pomieszała.
- 43 5
-
2010-12-24 10:57
To juz od dawna jest prowincjonalne miasteczko.
A mieszkańcy jak i władze mają prowincjonalne kompleksy, które próbują leczyć żyjąc ponad stan.
- 7 3
-
2010-12-24 10:26
Dobrze że tylko 17 mln zł trzeba będzie dopłacac na utrzymanie ECS. (3)
Polityczna "zabawka" czy potrzebna jest ona w Trójmieście?
- 52 3
-
2010-12-24 11:02
17 mln plus nieprzewidziane koszty dodatkowe ;) (1)
Razem wyjdzie około 50 baniek naiwniaku :)
- 16 1
-
2010-12-24 11:38
po co w GD żłobek, albo remont ulicy
lepiej ecs postawić, i rok w rok ładować jak w dziurawą skarbonkę !
- 12 1
-
2010-12-24 12:27
odpowiem ci hymnem tego projektu
"Oto stary jest kombatantCo zasługi ma wspaniałeKiedyś z ludem był pod stoczniąNoce spędzał w styropianieTeraz się urządził nieźleI ma w pupie robotnikówCo dzień kradnie ile wlezieI nie znosi głośnych krzykow"ref. Wszystko gnije, wszystko gnije, wszystko gnijeSmród unosi się, unosi się i bijeWszystko gnije, wszystko gnije, wszystko gnijeSmród unosi się, unosi się i bijeTrzeba było coś obiecaćLudziom, żeby głosowaliWolna Polska, raj na ziemiDemokracja i pluralizmWszystko było takie prosteWiększość w bajki uwierzyłaChcieli mieć bogatą PolskęBóg gdzieś jest, lecz forsy ni maJuż przestańcie protestowaćLepiej idźcie się pomodlićStulcie ryja i do pracyDajcie nam trochę porządzićTo elita politycznaKiedyś w sierpniu było fajnieTeraz mówią na nich "oni"Wszyscy siedzą równo w bagnie"
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.