• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

EasyJet wylatuje, Finnair wraca do Rębiechowa

js
25 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:30 (25 lutego 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Samoloty EasyJet kończą latanie z Trójmiasta. Samoloty EasyJet kończą latanie z Trójmiasta.

Tania linia lotnicza EasyJet wycofuje się z Trójmiasta. Gdańsk traci przez to bezpośrednie połączenie z dwoma miastami na Wyspach Brytyjskich - Belfastem i Bristolem. Z lotów do Hamburga rezygnuje z kolei LOT.



Powodem decyzji angielskiego przewoźnika jest słabe zainteresowanie oferowanymi przez niego lotami.

- Dotyczy to wszystkich naszych połaczeń czyli do Londynu(Gatwick), Edynburga, Bristolu i Belfastu. - mówi przedstawiciel linii w Polsce Arkadiusz Frączak.

Jako pierwsze zlikwidowane zostaną loty do Edynburga. Samoloty przestaną latać 22 kwietnia. Następny w kolejności będzie Londyn - 11 maja, a po nim Bristol i Belfast - 20 maja. Pasażerowie, którzy wykupili już bilety na podróż w późniejszych terminach otrzymają wkrótce informacje o zwrocie pieniędzy.

EasyJet lata do i z Rębiechowa od 5 miesięcy.

- I ciągle możemy tu wrócić. Trójmiasto to rynek atrakcyjny i jest pod naszą stałą obserwacją. Niewykluczone więc, że decyzja może się zmienić - dodaje Arkadiusz Frączak.

Oprócz angielskiej taniej linii lotniczej jedno ze swoich połączeń z Gdańska likwiduje również LOT. Powodem również jest niska opłacalność.

- Od sezonu letniego samoloty polskiego przewoźnika nie będą latały do Hamburga - informuje kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu gdańskiego lotniska Adam Skonieczny.

Do Trójmiasta po zimowej przerwie wraca za to Finnair. Pierwszy lot do stolicy Finlandii - Helsinek już 2 kwietnia. Jak mówi Adam Skonieczny, tym razem przewoźnik ma u nas zamiar zostać przez cały rok.
js

Opinie (124) 2 zablokowane

  • Dziwne (2)

    Wylatujac w sobote z rebiechowa jakos nie widzialem ze polaczenie nie bedzie atrakcyjna.
    Jestem ciekaw jaki jest prawdziwy powod wycofania polaczenia.

    • 0 0

    • też trudno mi w to uwierzyć

      w ciagu dwóch tygodni moja rodzina latała z Belfastu i do 4 razy i za każdym razem samoloty były pełne. Ale także za kazdym razem mocno spóźnione, niezależnie od kierunku lotu.

      • 0 0

    • Pod koniec maja EasyJet otwiera sezon letni z wieloma nowymi połączeniami (w tym - atrakcyjnymi "letnimi" destynacjami), więc

      nic dziwnego, że przesuwają maszyny tam z mniej dochodowych kierunków .. bo nawet pełne obłożenie lotów z Gdańska na Wyspy nie zapewni takich dochodów.

      Loty EasyJet z Gdańska wrócą zapewne na jesieni, może nawet firma przemyśli sprawę i zamiast tracić pieniądze na bezsensowną walkę z konkurencją na tych samych trasach, zdecyduje się na inne kierunki?

      • 0 0

  • fainie (1)

    ale dziwnie :))

    • 0 0

    • no dziwne

      • 0 0

  • Nie ufajcie Finnshitowi (3)

    Finnair to BEZNADZIEJA. Fińskie tanie G...o! To moze ostatno sprzedając bilety nie wiedzieli, że mają zamiar sie wycofać? Szkoda, że przez ich działanie trzeba było dopłacić do powrotu do domu minimum 200zł (najtańszy LOT z Wawy), a co więcej nie było już możliwości kupna biletu z Helsinek do Gdańska przez Kopenhagę, liniami SAS.

    • 0 0

    • Bredzisz waść! (1)

      Jeżeli *kupiło się* bilet na lot z Helsinek do Gdańska na czas, kiedy Finnair akurat się wycofał, to automatycznie i *bez dopłaty* był zamieniany na lot przez Warszawę.
      Oczywiście, jeżeli *nie kupiło się* biletu, to trzeba było płacić więcej za LOT lub SAS, ale tak to już jest, jak się zwleka.

      • 0 0

      • Niestety Ty nie masz racji

        nie zmieniali biletu na lot do Gdańska przez Warszawa, tylko do Warszawy. To jest ta róznica, o której mowię i własnie to było z ich strony nie fair!!!

        • 0 0

    • Bardzo dobra linia. Najszybsze polaczenie do Japonii.

      Polecam. Szybko i wygodnie.

      • 0 0

  • Finnshitt korekta

    miało być drogie G...n! Taj się zapędziłem!

    • 0 0

  • dac Easyjeta

    na trase GDN - DUB choc 2-3 razy w tygodniu bo ryan i central wciaz maja komplety (tragedia na swieta) a i ceny bywaja wciaz calkiem wysokie.

    • 0 0

  • Dlatego trzeba zbudować drugie lotnisko w Gdynii (38)

    • 0 0

    • Drugie lotnisko w Gdyni jest zbędne (15)

      Przepustowość obecnego pasa w Rębiechowie nie jest jeszcze wykorzystana w 100%. Na jeden cykl lądowanie-start (łącznie z kołowaniem z/na płytę postojową) wystarcza 10 minut. Zakładając pracę 18 godzin na dobę daje to nam 108 startów i lądowań. A obecnie jest ich około 70. Jeżeli uwzględnimy jeszcze to, że mogą w Gdańsku lądować większe maszyny niż obecnie, to pas jest w stanie przyjąć nawet 5 mln pasażerów rocznie.

      Planowana rozbudowa - dodatkowe taxiway'e na końcach pasów, więcej miejsc na płycie pozwoli na zwiększenie przepustowości nawet do 10 mln pasażerów.

      Po co wydawać setki milionów złotych na drugie lotnisko?

      • 0 0

      • a co ciebie to obchodzi? (9)

        jak lotnisko w Gdyni będzie pobierało niższe opłaty, to może odebrać temu w Gdańsku tanie linie

        a wtedy to w Gdańsku obniży i cena biletu może spaść, czyli więcej ludzi może latać...

        proste zasady wolnego rynku

        • 0 0

        • gdy, znowu pieprzysz głupoty. (8)

          gdziekolwiek się wypowiadasz to wystawiasz sobie świadectwo głupoty. Gratulacje. Wku...asz nie tylko miszę:) Lotnisko w Gdyni jest bez sensu. Lepsze jedno dobre lotnisko w regionie, z położonym naciskiem na infrastrukturę i dojazdy (przede wszystkim koleją metropitalną) niż dwa lotniska konkurujące ze sobą na siłę, co oznacza cięcie kosztów i wolniejszy rozwój.) Nawet UE nie dotuje żadnych lotnisk, które powstają bliżej niż kilkadziesiąt kilometrów od siebie, bo to bzdura.
          Jeśli Rębiechowo osiągnie dobry poziom, to w Gdyni będą lądować tylko prywatne samoloty, do tego zresztą nadaje się to lotnisko. I do tego ma służyć.

          • 0 0

          • widać masz mentalność Miszy, skoro TEŻ cię wk...iam (7)

            jak piszesz...

            czy wszyscy, którzy uważają, że 2 lotnisko może powstać, to głupcy według ciebie? No to masz problem - większość ludzi w Europie, a już nie wspomnę o USA to debile według takiej definicji...

            :)))))

            • 0 0

            • gdy (2)

              ..."większość ludzi w Europie, a już nie wspomnę o USA to debile według takiej definicji"...
              Robiles sondaz w tych krajach, na temat Babie Doly Air Port?
              Sa juz oficjalne wyniki?

              • 0 0

              • potrafisz czytać? a zrozumieć? odnosze się do 2 lotnisk (1)

                lub więcej swoją drogą przy dużych miastach w Europie i USA

                zamiast zajmować się idiotycznym szczekaniem na jedno lub drugie miasto, popierajcie coś co WAM przyniesie zysk - a nie operatorom lotniska - oni z głodu nie umrą i bez waszej obrony

                • 0 0

              • A jaki zysk przyniesie drugie lotnisko w regionie przeciętnemu mieszkańcowi?

                NO jaki się pytam? Bilety na samolot będą tańsze o 10 zł? Co za bzdura, sam to wymyśliłeś?
                Chyba tylko taki, że nie powstanie kolej metropitalna.
                Że nad cholernie rozwojowymi dla turystyki terenami zatoki puckiej będą latać samoloty.
                Teren lotniska w Babich dołach, to ewenement w skali kraju. To taki teren rozwojowy dla Gdyni, że się w pale nie mieści. wykorzystując ten teren jako kierunek rozwoju Gdyni miasto i mieszkańcy zyskali by nieporównywalnie więcej niż z lotniska dla vipów. Tereny mieszkalne, nowe idealnie zaplanowane osiedla, tysiące miejsc pracy - budowy, projektowanie, sklepy, usługi, ze sprzedaży tych ziem, które byłyby jedne z droższych w Polsce, można by wszystkie drogi w Gdyni wyremontować. Następny pas klifu i plaż dla rekreacji.
                Ale nie. Lepiej walnąć lotnisko. Bo naiwniacy myślą, że będą tańsze bilety:)

                • 0 0

            • nie mam "mentalności" Miszy (3)

              po prostu oceniam wagę argumentów.
              Co ty znowu pieprzysz o USA? Co to ma do rzeczy?
              napisz jeszcze o Syberii, gdzie wszyscy latają samolotami. Bo dróg nie ma.
              Przeciętnemu mieszkańcowi to lotnisko g...da.
              Za to da wiele biznesmenom, którzy w Polsce zaczynają latać prywatnymi samolotami.
              Tylko czy im naprawdę potrzebne jest lotnisko 10 minut od centrum Gdyni?

              • 0 0

              • wybacz ale do bełkotu jak twój, na tym forum się przyzwyczaiłem (2)

                nie dość, że nie potrafisz argumentować poprawnie, bo ci przyciasny 'lokalny' berecik uwiera i nie pozwala na myślenie o Trójmieście jako o metropolii

                nie potrafisz nawet zrozumieć, co inni piszą - ale co się spodziewać po kimś, kto reprezentuje myślenie kategoriami podwórkowymi (typu tylko mój Gdańsk)

                jakbyś nie wiedział, to (ale znowu piszę to samo - jak do przygłupa), w większości dużych miast w Europie i USA są po 2 (albo i więcej) lotniska

                co to ma do korzyści takiego jak ty? - tez pisałem - może być tak, że konkurencja obniży koszty (może nie musi), a to może spowodować obniżkę biletów

                może masz tak krótką pamięć, jak włosy na twojej kibolskiej łysinie, ale gdy nie było konkurencji to bilety lotnicze (i nie tylko), były horrendalnie drogie

                pozdrowienia dla twojego psychiatry

                • 0 0

              • odpowiem tobie GDY choć nie lubię rozmawiać z wieśniakami. (1)

                Chyba nie przeczytałeś/nie zrozumiałeś moich postów, dlatego bredzisz. Tak samo bredziłeś o parkometrach. Czytałem:)

                piszesz (dlaczego na tym forum nie ma cytowania?)

                >nie dość, że nie potrafisz argumentować poprawnie, bo ci przyciasny 'lokalny' berecik uwiera i nie pozwala na myślenie o Trójmieście jako o metropolii

                Pominę pierwszą część twojej wypowiedzi. Jeśli chodzi o metropolię to pisałem wyraźnie i wielokrotnie o myśleniu całościowym, o REGIONALNYM LOTNISKU< KOLEI METROPOLITALNEJ INFRASTRUKTURZE ŁĄCZĄCEJ GDYNIĘ GDAŃSK LOTNISKO, bezsensie konkurencji dwóch lotnisk itd.

                >nie potrafisz nawet zrozumieć, co inni piszą - ale co się spodziewać po kimś, kto reprezentuje myślenie kategoriami podwórkowymi (typu tylko mój Gdańsk)

                Potrafię doskonale i nawet zacząłem się łamać a propo lotniska w BD, ale nadal nie jestem przekonany, szczególnie że ma być konkurencją dla Rębiechowa, a ilość pasażerów u nas jest mała.
                Dajmy na to Okęcie - 10ml, Rębiechowo 1,25ml, a taki Sztokholm - 14 mln.
                Przy okazji, ale to nie ma nic do rzeczy mieszkam w Gdyni.

                >jakbyś nie wiedział, to (ale znowu piszę to samo - jak do przygłupa), w większości dużych miast w Europie i USA są po 2 (albo i więcej) lotniska

                Słuchaj, koleś, per przygłup to można mówić o Tobie, sądząc po poziomie wypowiedzi i argumentów.
                Czytałem twoją dyskusję o parkometrach z narwanym miszą i powiem Tobie, że dostałeś ostro po łbie. To samo było w dyskusji o fajkach:)
                A jeśli chodzi o "większość miast w Europie, co ma daw, albo i więcej lotnisk", to przygłupie takich miast jest bodajże mniej niż dziesięć. Wymienię najważniejsze: Bruksela, Londyn, Paryż, Rzym, Milan, Belfast. Widzisz jakąś różnicę między tamtymi miastami a trójmiastem? Podaj może więcej przykładów, bo jakoś nie kojarzę, ale może za mało latałem. Jeśli chodzi o inne podwójne lotniska, to może Sztokholm - na centralnym oddalonym od miasta kilkadziesiąt kilometrów i połączonym szybką koleją kilkanaście milionów odpraw a na małym bliżej centrum loty krajowe i biznesowe. I tak mogłoby być u nas. Nie neguję tego. W dalekiej przyszłości. Najpierw trzeba zrobić to lotnisko centralne (Rębiechowo) i zorganizować super dojazd, a potem można myśleć o drugim cywilnym.
                Dlatego plany rozwoju BD powinny zaczynać się od małego lotnictwa i tak też twierdzi wielu ekspertów.

                >co to ma do korzyści takiego jak ty? - tez pisałem - może być tak, że konkurencja obniży koszty (może nie musi), a to może spowodować obniżkę biletów

                Tu już pieprzysz od rzeczy. Nawet nie ma co komentować. Obniżka cen biletów? Z jakiej paki?
                Konkurencji lotnisk może? kiedy będą musieli walczyć o operatorów?

                >może masz tak krótką pamięć, jak włosy na twojej kibolskiej łysinie, ale gdy nie było konkurencji to bilety lotnicze (i nie tylko), były horrendalnie drogie

                Znowu zaczynasz ad persona jak to w zwyczaju u mało inteligentnych ludzi. (przepraszam za tę dygresję). Bajdełej konkurencji lotnisk, czy linii lotniczych? Może w każdym Pcimiu dolnym wybudować lotnisko, wtedy samoloty będą taniej latać?

                >pozdrowienia dla twojego psychiatry

                pozdrowiena dla Twoich nauczycieli z podstawówki
                Mój dr Daneeka ma się dobrze.

                • 0 0

              • GDY, teraz tutaj uskuteczniasz swoje mądre, światowe przemyślenia:)?

                GDY : " jakbyś nie wiedział, to (ale znowu piszę to samo - jak do przygłupa), w większości dużych miast w Europie i USA są po 2 (albo i więcej) lotniska"

                YOSSARIAN: "takich miast jest bodajże mniej niż dziesięć. Wymienię najważniejsze: Bruksela, Londyn, Paryż, Rzym, Milan, Belfast."

                hmm. kto tu jest przygłupem:)Ja pierwszy zauważyłem, że z GDY jest coś nie tak. Myśli że coś wie, a pojęcia op tematach, w których się wypowiada nie ma. To jakiś niewykształcony szczeniak. Yossarian ma rację.

                Ale w temacie lotniska myślę, że dla trójmiasta sensowny jest model Sztokholmu z jednym dużym lotniskiem i jednym małym. Ale które powinno być tym dużym, Rębiechowo, czy Gdynia? Chyba bardziej Rębiechowo, jest w środku regionu.

                • 0 0

      • to pas jest w stanie przyjąć nawet 5 mln pasażerów rocznie. (1)

        Juz tym pasazerom wspolczuje.
        Przy obecnej infrastrukturze, czesc z tych 5 mln. turystow, bedzie musiala zadowolic sie zwiedzaniem Banina, dojazdy w kierunku Gdanska beda skutecznie zablokowane.

        • 0 0

        • no to zdecyduj się na coś

          czy tez tak piszesz wszędzie, byleby powiedzieć swoje - to wystarczy to jedno lotnisko czy nie?

          • 0 0

      • pas może tak

        ale terminal napewno nie

        • 0 0

      • (1)

        specjalista... wyliczenie takie sobie - a juz teraz bywaja dni gdy jest wiecej niz 108 startow/ladowan - a jako ze jest zima to nie ma jeszcze ruchu general aviation - 95% lotow to loty rozkladowe. dodatkowo specjalista powinien wiedziec ze sa podczas dnie momenty kiedy lotnisko sie potrafi przytkac bo wszystkie linie postanawiaja miec przylot/odlot o np. 10 rano... dodac do tego letni ruch general aviation plus dodatkowe loty z letniego rozkladu i lotnisko jest przytkane nie 3-4 razy na dobe jak teraz a n 1... nawet jesli dolozymy do tego droge kolowania do progu pasa - to co z tego?? samoloty trzeba od siebie separowac nie tylko na ziemi ale i w powietrzu - a i tu juz teraz coraz czesciej jest bardzo ciasno. TAK WIEC wszyscy mądrzy KTORZY pisza, ze lotnisko w gdyni to bzdura niech moze przemysla te fakty zanim nastepnym razem sami raz jeszcze bzdure beda probowali sprzedac innym... bo NIKT z tak piszacych chyba nie dokonca rozumie ze babie doly pozwolily by odciazyc gdansk chocby w okresie letnim z general aviation ruchu - nie mowiac juz o okresie Euro2012, ktore podobno ma sie odbyc i tutaj. drogi pracownik lini jak tak dobrze liczy to niech sobie policzy ile miejsc bedzie na stadionie - ile osob bedzie z poza polski i zakladajac ze chocby 50% z nich przyleci samolotami (w ciagu 4-5 dni) i jasne sie stanie ze nawet po rozbudowie to jedno lotnisko bedzie za male na taki ruch... zapraszam do dyskusji na dalsze konkretne argumenty - nie te w stylu o wizjach szczura i kompleksach ktoregos z miast.

        • 0 0

        • dlatego będzie lotnisko w malborku.

          • 0 0

    • (1)

      po co wprowadzać tu konkurencję.
      ceny i tak nie są wygórowane, więc zaszkodziłoby to tylko Rębiechowie i straciliby wszyscy.
      a Trójmiasto nie jest nie wiadomo jaką aglomeracją, żeby jedno lotnisko nie starczyło

      • 0 0

      • proste i logiczne jest to co piszesz. dziwię się, że tylu ludzi tego nie rozumie

        • 0 0

    • Słusznie prawisz ,tylko ja najszybciej!! (4)

      ..."większość ludzi w Europie, a już nie wspomnę o USA to debile według takiej definicji"...
      Jak można byc tak głupim i do tego zacieczewionym.
      W dzyni lotnisko już jest i na dodatek z dwoma pasami. Kwestia tylko troche infrastruktury i Nowoczesny terminal.
      Tylko nam w pomorskim potrzeba innego b. sprawnego i ambitnego marszałka.

      • 0 0

      • To zacietrzewienie posycaja pracownicy Rębiechowa (3)

        bo sie boja o swoje stołki.
        Nie mysla jak pomniejszyc opłaty lotniskowe, usprawnić odprawy i obsługe.
        Żeruja, bo marszałkuncio dał im takie przyzwolenie.
        Gdzie jest Urząd do zwalczania działan monopolistycznych???

        • 0 0

        • przypomnę, że to Rębiechowo miało budować Babie Doły (2)

          Więc raczej jesteś w błędzie. Poza tym dla pracowników lotniska jest więcej pracy, kiedy jest więcej lotnisk. Lotniska 23km od siebie to niedaleko.
          Chodzi o rentowność. Rębiechowo da radę obsłużyć 5mln, teraz obsługuje 1,25 mln pasażerów.
          Na cholerę drugie lotnisko? Nie lepiej inwestować na maksa w Rębiechowo?
          Zamiast jakiegoś malutkiego Oksywia?

          • 0 0

          • przypomnę, że to Rębiechowo miało budować Babie Doły (1)

            Od poczatku było wiadome, ze to gra na zwłoke. Osobiscie tu takze na tym forum od razu odradzałem, całe szczescie, ze Szczurek zrozumiał, choc troche pożno w czym tkwi przewała.
            Całe szczescie, ze dzis juz nie da sie cofnąć, ponieważ sa to za wielkie straty dla regionu taki brak lotniska w BD.

            • 0 0

            • dikładnie - to było jasne od początku

              że Rębiechowo nie będzie chciało miec konkurencyjnego lotniska i będzie chciało udupić projekt

              no ale mądrale zawsze wiedzą lepiej, ale wystarczyło poczekać

              • 0 0

    • Downa masz? (14)

      Region około 2.2 mln mieszkańców, z czego 1/3 średnio 2x w życiu poleci samolotem.
      Obecny ruch generują pracujący na Wyspach, których ubywa, Polonia niemiecka i szwedzka, której liczba się powoli zmniejsza, niewielka grupa biznesmenów i zagranicznych turystów wycieczki rodaków do Tunezji i Grecji przez 3 miesiące w roku.
      Zamożność społeczeństwa będzie oczywiście wzrastać, ale i tak szczerze wątpię, by ilość pasażerów w Rębiechowie kiedykolwiek przekroczyła taką wartość, by konieczne było zbudowanie drugiego lotniska.
      Wystarczy przyzwoity terminal, nowe drogi kołowania i miejsca parkingowe, dobry dojazd i sprawa z głowy.
      W Babich Dołach niech ląduje GA.

      • 0 0

      • Wystarczy przyzwoity terminal (13)

        Masz racje w Gdyni "Wystarczy przyzwoity terminal" troszeczke inferastruktury. To że UE za namowa marszałkuncia dała dla rebiechowa kase to wielki błąd i sie zemści dla nas wszystkich.
        Ta kasa zainwestowana w BD to region juz jest w innym miejscu na mapie Polski.
        No, ale mamy takich decydentów m.in. w województwie:(( szkoda gadać. A od nich niewiele madzejsi a moze głupsi wypisujacy na forum te bzdety.
        Dlaczegos biedny........

        • 0 0

        • (2)

          Nadal nie rozumiem po co Ci 2lotniska? Chcesz by zmarnowano kilkaset baniek? Za tą kasę masz odpicowane Rębiechowo i dobry dojazd do niego kilka remontów dróg w Gdyni.

          • 0 0

          • Zrozum (1)

            1. Inflintacja wyjatkowa - sama niesie
            2. Dojazd (kolej, drogi - tylko do poprawy)
            3. To lotnisk jest i jest trzy razy wieksze
            4. Wystarczy powrócic do kolei linowej która transportowali torpedy i masz morze i przeprawe na hel i nie tylko
            5. Cargo i Centr.Logistyczne
            6. Dwa duze pasy
            7. Wspaniały dojazd do Gdanska i Sopotu i innych na pomorzu
            8. Ogrona ilość wypoczywajacych tu turystów
            9. W-ty naprawcze .. i wiele wiele innych

            • 0 0

            • 1. Inflintacja wyjatkowa - sama niesie

              Co to jest inflintacja? Nalot znad plaży w Rewie?

              2. Dojazd (kolej, drogi - tylko do poprawy)

              ? do poprawy? co przez to rozumiesz? jakie koszty tej poprawy? jakie zyski?

              Dla przykładu koszty kolei metropitalnej Gdynia- Karwiny
              Żukow- Kartuzy - Rębiechowo to koszt 300-500mln zł, a koszt modernizacji lotniska 200mln, nie licząc dróg itd. następne 200.
              kolej metropoitalna dałaby wiele dla zmniejszenia ilości samochodów na drogach dojazdowych do gdyni i gdańska. co da lotnisko w BD?

              3. To lotnisk jest i jest trzy razy wieksze

              nie bardzo. rębiechowo dokupiło ostatnio 180ha

              4. Wystarczy powrócic do kolei linowej która transportowali torpedy i masz morze i przeprawe na hel i nie tylko

              Przy "rozwojowym" myśleniu urzędasów gdyńskich g.. masz. Nawet ścieżki rowerowej przy wiśniewskiego nie potrafili przewidzieć, a ty o kolei liniowej?

              5. Cargo i Centr.Logistyczne

              cargo samolotowe. faktycznie warto kilkaset hektarów 10 min od centrum Gdyni na to poświęcać

              6. Dwa duze pasy

              jeden. brak pasów do kołowania.

              7. Wspaniały dojazd do Gdanska i Sopotu i innych na pomorzu

              POwiedz to dojeżdżającym do pracy do gdańska z obłuża. Zresztą z Rębiechowa też można stworzyć wspaniały dojazd.

              8. Ogrona ilość wypoczywajacych tu turystów

              Będą im nad głowami latać samoloty. szybko się wyniosą.

              9. W-ty naprawcze .. i wiele wiele innych

              ?

              • 0 0

        • rozumiem, uważasz że nie należy inwestować w Rębiechowo, tylko w BD (8)

          i w związku z tym mieć dwa gówniane lotniska zamiast jednego wypasionego?
          Nacisk powinien być położony na szybką kolej metropoitalną z Gdyni i Gdańska do Rębiechowa, na budowę pasów do kołowania i na rozbudowę terminalu.
          To dopiero pobudzi rozwój regionu.
          Nowe drogi, nowa kolej. A tak co będzie? gówno będzie. Dla paru samolotów nie opłaci się robić lini skm na lotnisko BD, która i tak jeździłaby pod rozkład lotów, a nie plan dnia mieszkańców.
          A zamiast lotniska Gdynia miałaby nowe tereny na rozwój. I 100 razy to bardziej pobudziło by region, niż lotnisko.

          • 0 0

          • Napisz do siedziby NATO do Brukseli (7)

            taki jeden z Gdanska chce zlikwidowac lotnisko w Gdyni, a tereny przeznaczyc na rozwój:))))
            Masz wyobraznie chłopie, niema co??

            • 0 0

            • a ty napisz do władz PO:) (6)

              bo decyzja już zapadła i lotnisko pomocnicze dla Rębiechowa będzie w Malborku:) Bo tam już jest system nawigacji niezbędny dla samolotów pas, za kilkadziesiąt baniek, którego w Gdyni nie ma
              To już by były trzy lotniska w regionie.

              • 0 0

              • yossarian (5)

                Głupota najwiecej nas kosztuje:(((
                Taki kraj, szkoda, że nie potrafimy mądrze i gospodarczo sie rządzić. Bo chyba nie V kolumna??
                Kiedys obrazałem sie na premiera GB, który powiedział"dac Polsce.... to jak małpie brzytew.." obecnie juz inaczej na to patrze.
                Bo to co piszesz pasuje jak ulał. Szkoda tylko, ze za głupote urzedasów lud zapłaci. Tak sie słada, ze co madrzejsi juz z tego kraju "powylatywali".
                yossarian, a może tak do Elblaga lub Kętrzyna???

                • 0 0

              • a cholera ich wie (4)

                ja tam jestem za jak największą rozbudową Rębiechowa i całej infrastruktury dojazdowej do tego lotniska. I niech ktoś nie pisze, że to niemożliwe. A kolej metropitalną państwo skreśliło już z dotacji. Ciekawe, czy samorządy ją zbudują, czy będą budować lotniska. co jest ważniejsze dla regionu?

                Uważam, że powinno być jedno mega lotnisko centralne dla regionu, i jedno pomocnicze gdyby coś złego się działo. Pomocnicze, a nie konkurencyjne. Jak ktoś tu pisał w gę wchodzi jeszcze pruszcz gdański. Ale budowa dwóch konkurencyjnych lotnisk oddalonych od siebie o 25 km to bzdura.
                Zamiast tej kasy do wydania na niepotrzebne lotnisko Gdynia powinna pomyśleć nad lepszą komunikacją międzymiastową i miasto - wiochy z naciskami na komunikację szynową.

                • 1 0

              • W Gdyni ewentualnie cargo, areokluby i takie tam.
                Chociaż w takim miejscu bardziej bym widział nową dzielnicę Gdyni i mega pas turystyczny nad morzem

                • 0 0

              • kasy do wydania na niepotrzebne lotnisko Gdynia (1)

                Tam juz jest lepsze lotnisko, i to wieksze niz w R.
                Może go zaorać

                • 0 0

              • Zły punkt widzenia. Dlaczego lepsze?

                Wiesz, patrząc z lotu ptaka, lotnisko to kawał asfaltu. Co za problem wylać asfalt na polu?
                Albo więcej asfaltu?
                Tylko dlaczego potrzeba tak dużo szmalu do zainwestowania w BD? BO nie ma systemu nawigacji ani terminalu dla pasażerów.
                Za to lotnisko BD leży w super miejscu naszego wybrzeża - brzeg klifowy, teren zdrowy, wysoki, nie bagienny jak zaspa, bliskość centrum gdyni i Kosakowo- sypialni Gdyni. I tam inwestować w lotnisko? z samolotami startującymi na Rewę? mega atrakcyjna miejscowość turystyczną?
                Rębiechowo leży w brzydkiej okolicy, wystarczy wypieprzyć ogródki działkowe i już jest dwa razy większe. Zresztą nawet teraz nie jest za małe.

                Najlepszy pas startowy byłby może na mierzei helskiej?

                • 0 0

              • pruszcz gdański.

                A może Rumia, tam ojciec Eriki S. budował lotnisko, to i muzeum wypędzonych by powstało.
                Tylko których???
                Ludzzziiiieeee:)))
                Musimy jednak byc ciagle III swiatem:((

                • 0 0

        • To nie za namową marszałkuńcia UE dała kasę na Rębiechowo

          UE nie daje kasy na nowe lotniska które powstają bliżej niż kilkadziesiąt km od tych z możliwością rozbudowy.

          • 0 0

  • no i kicha... jak

    tragiczne...

    • 0 0

  • Dlatego trzeba zbudować drugie lotnisko w Gdynii (3)

    No wlasnie.
    Jak dla kogos polaczenie Gdansk- Edynburg bylo zbyt malo atrakcyjne, to jedynym lekarstwem bedzie nowe polaczenie: Gdynia- Edynburg.
    Mieszkancy Meksyku i Pekinu juz czekaja na spakowanych walizach.

    • 0 0

    • Wzbij sie troche na poziom, bo tu o lotniskach i samolotach:)) (2)

      to co piszesz wcale nie jest smieszne. Juz niedługo tych przybytków nie bedzie na mapie w Gdyni i całe szczescie. Choc miały one swój koloryt tak jak Orunia czy Letniewo w Gdansku.

      Wracajac do Lotniska BD, to po artykule widac ile tracimy jako region przy opóźnieniu w budowie tego tak potrzebnego portu lotniczego i sami zainteresowani zwłaszcza młodzi ludzie. BD w zupełności wystarczy na lotnisko wojskowe i cywilne oraz cargo, zauważ jak ono jest duze, o położeniu szkoda pisac, bo juz tu wypisano tyle...

      • 0 0

      • W;-) (1)

        A Sopot niech sobie jeszcze na sztucznej wyspie zasadzi palme i wybuduje pas startowy.
        Dlaczego Sopot ma byc gorszy od Gdanska i Gdyni?

        • 0 0

        • Rumun ja Ciebie mam za powaznego faceta a Ty......?

          przestań bredzić, tak jakby Cie Twój ziomek Vlad Drakula na pal nabijał, my tu o gospodarce a nie o gdańskich fanaberiach(i zaściankach) czy jakis podjazdówach.
          Lotniko w BD musi być, a skorzystasz i TY, naprawde o regionie nie wspomne.

          • 0 0

  • LOT kasuje jakieś połączenie

    dziwne że tylko jedno, w końcu to najdroższa i najgorsza firma na rynku

    • 0 0

  • hahahaha

    i gdzie ten rozwoj lotniska??? te 7 mln pasazerow?? buehehehe, ile znaczy propaganda

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane