• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

EasyJet wylatuje, Finnair wraca do Rębiechowa

js
25 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:30 (25 lutego 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Samoloty EasyJet kończą latanie z Trójmiasta. Samoloty EasyJet kończą latanie z Trójmiasta.

Tania linia lotnicza EasyJet wycofuje się z Trójmiasta. Gdańsk traci przez to bezpośrednie połączenie z dwoma miastami na Wyspach Brytyjskich - Belfastem i Bristolem. Z lotów do Hamburga rezygnuje z kolei LOT.



Powodem decyzji angielskiego przewoźnika jest słabe zainteresowanie oferowanymi przez niego lotami.

- Dotyczy to wszystkich naszych połaczeń czyli do Londynu(Gatwick), Edynburga, Bristolu i Belfastu. - mówi przedstawiciel linii w Polsce Arkadiusz Frączak.

Jako pierwsze zlikwidowane zostaną loty do Edynburga. Samoloty przestaną latać 22 kwietnia. Następny w kolejności będzie Londyn - 11 maja, a po nim Bristol i Belfast - 20 maja. Pasażerowie, którzy wykupili już bilety na podróż w późniejszych terminach otrzymają wkrótce informacje o zwrocie pieniędzy.

EasyJet lata do i z Rębiechowa od 5 miesięcy.

- I ciągle możemy tu wrócić. Trójmiasto to rynek atrakcyjny i jest pod naszą stałą obserwacją. Niewykluczone więc, że decyzja może się zmienić - dodaje Arkadiusz Frączak.

Oprócz angielskiej taniej linii lotniczej jedno ze swoich połączeń z Gdańska likwiduje również LOT. Powodem również jest niska opłacalność.

- Od sezonu letniego samoloty polskiego przewoźnika nie będą latały do Hamburga - informuje kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu gdańskiego lotniska Adam Skonieczny.

Do Trójmiasta po zimowej przerwie wraca za to Finnair. Pierwszy lot do stolicy Finlandii - Helsinek już 2 kwietnia. Jak mówi Adam Skonieczny, tym razem przewoźnik ma u nas zamiar zostać przez cały rok.
js

Opinie (124) 2 zablokowane

  • przede wszystkim lotnisko w BB ma duże lepsze warunki, podejście od morza, brak mgieł, które są bolączką Rębiechowa, a zrobienie linii kolejowej to kaszka z mleczkiem, bo prawie cała już jest, kwestia rozbudowy istniejących linii. A jak ktoś mówi o przepustowości gdańskiego portu to trzeba być realistą, bo to co tam się dzieje, to jakaś masakra, odprawa 40 min i drugie tyle na odbiór bagażu (lot z Irlandii), a nie daj boże zleca się 2 na raz. Autobus 2 razy na godzinę, a w nocy to już szkoda gadać, korki na Słowackiego i we Wrzeszczu.

    • 0 0

  • DeCYMBAŁY!Obróćcie łby o 180 stopni!Czeka C A Ł E południe!

    Nie tylko płn. jest atrakcją dla ludzi-b r a k połączeń np.z Bratislavą!!!Odcięte praktycznie CAŁE płd. Europy!!!!!!Tylko varśafka ma monopol?

    • 0 0

  • EasyBoat

    Trzeba uruchomić połączenie pontonowe do Londynu, skoro samoloty mają za mało pasażerów. Wiosłujący pasażerowie mają zniżkę 33%.

    • 0 0

  • EasyJet niemożliwe ??? A jednak :( :( :(

    Cztery razy lecieliśmy EasyJetem do Edi z GDN zawsze było ponad 3/4 pasażerów i nie odwołany
    i nie opóżniony lot.Byliśmy bardzo zadowoleni, cieszyliśm się, że w końcu jest rzetelny przewoźnik.
    Lecieliśmy rownież z Edi do Londynu 2 x EasyJetem to tam są loty odwołane i pasażerów niewile.
    To niemożliwe aby przewoźnik rezygnował przed sezonem letnim z tak zatłoczonej trasy GDN - EDI??

    Na tych zmianach stracą jak zwykle pasażerowie, bo Centralwings to jak loteria totolotka, jadąc na lotnisko nie wiesz czy dzisiaj polecisz do EDI, tak są tam odwoływane loty i to wcale nie tanie.

    Pozdrowienia dla EasyJet wielka szkoda!!!

    • 0 0

  • easyjet:(

    szkoda, wlekla szkoda...coprawda do gatwick mam dosc daleko, ale lecialalm easyjetem po swietach i bylo suuuu[er-obsluga 1000 razy lepsza niz w wizzair...normalne babki a nie jakies tam lolitki z fajna dupcia i to wszystko. w easyjet, kazda usmiechnieta a i komplet pasazerow byl.wiec nie wciskajcie ludziom ciemnoty, ze nie bylo zainteresowania-BZDURA!!!!podreslam raz jeszcze B Z D U R A !!!! ciekawe co za tym stoi?? hmmm...kasa??!!

    • 0 0

  • Niesamowita sprawa

    Korzystałem ostatnio z lotniska Lecha Wałęsy i byłem pod olbrzymim wrażeniem zastosowanego tam rozwiązania. Otóż jest to jedyne znane mi lotnisko, w którym nowy punkt kontroli paszportów umieszczony został w przejściu do - za przeproszeniem - toalety :) Przecież to wygląda prześmiesznie! Nie wykluczam, że w ramach cięcia kosztów, dziadkom klozetowym z Rębiechowa dopisze się do umowy o pracę sprawdzanie paszportów i będą sprawdzać. Przecież to jest prawie w tym samym miejscu.

    • 0 0

  • czyzby ludzie przestali do GB latać

    za słaby funcik ? :)

    • 0 0

  • Wracając do dyskusji (1)

    1. pas Rębiechowa po inwestycjach (droga kolowania, szybkie zejscia, plyty postojowe) będzie miało przepustowosc do 50 operacji na godzine - co przy maks 10 mln podroznych (okolo 2025 roku) planowanych terminali zupelnie wystarcza z nadwyzka
    2. z Rebiechowa musi wyniesc sie ruch GA i cargo
    - mozliwe lokalizacje: Gdynia badz Pruszcz Gdański
    3. docelowo Gdynia moze stac sie wiekszym lotniskiem - dwa pasy - po wydluzeniu krotszego, 800 ha powierzchni
    4. lotniskiem w Gdynii zajmuje się jak dotąd grupa nie najlepiej znająca się na uwarunkowaniach lotnictwa cywilnego - zaczynają od pięknych planów termianlu ale mają problemy z podstawą - zgody itd. - tu trzeba profesjonalistow
    5. UM jest kapitalowo umoczony w Gdansk, wiec Gdynie bedzie blokowal - Gdynia jak zwykle bardzo chce - tu wchodzą też jak zwykle kwestie ambicjonalne - więc jak się uprze to zrobią to lotnisko ... nie patrząc na racjonalnośc ekonomiczna
    6. Rębiechowo nie odpuści - i zejdzie z opłatami tak nisko, że wykosi Gdynię
    7. wniosek - w województwie poziom zarządzania jest kiepski, brak wiedzy, umiejętności, w wielu obszarach decyduje widzi misie rządzących - gdzie myślenie kategoriami Metropolii
    8. może zyska na tym Pruszcz - tu jednak chyba burmistrz już widzi pieniądze ze sprzedaży terenu lotniska pod inwestycje mieszkaniowe (jak mu wojsko przekaże) - ten chociaż ekonomicznie myśli... ale lotniska szkoda - szczególnie, ze Pruszcz polożony koło A1 i Obowdnicy Połudiowej naprawdę mógłby stac sie znaczącym centrum logistycznym na północy kraju

    • 0 0

    • właśnie, można się też zastanowić nad konkurencyjnością BD dla Rębiechowa.

      Kto kogo wykosi? Co z przesiadkami? Przecież Rębiechowo, skoro zwiększa mocno przepustowość, będzie miało nowy terminal chyba nie da łatwo BD zabrać sobie klientów?

      • 0 0

  • tere fere :))

    ale o co chodzi????

    • 0 0

  • Dordzy znawcy i informatorzy (10)

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich panow i panie z glebokimi opiniami na temat Oksywia. Krotko przedstawie sie skoro to moj pierwszy wpis. Jestem 34letnim Gdanszczaninem mieszkajacym od 14 lat w New York i pracuje w firmie lorniczej JetBlue Airways (cos w rodzaju Wizz and Ryan ale duzo lepsze...heheh). Chcialem sie tylko dolozyc do tych komentarzy uzywajac mojego malego doswiadczenia w planowaniu lotow. Jest wiele aspektow ziwazanych z planowaniem. Cena paliwa. Koszt Jednego Siedzenia w Samolocie na Mile(albo Kilometr) to podstawa obliczen oplacalnosci lotow. Teraz gdy ma sie do wyboru zarobienie 40EUR albo 60EUR na jednym siedzeniu i z powodu braku samolotow trzeba wybrac.. wtedy odpada GDN ktory musi byc tanszy zeby ktokolwiek z Polski mogl leciec. Oczywiscie dochodzi sezonalnosc lotow. Bo to co dziala w Sierpniu nie dziala w Styczniu. Oplaty lotniskowe sa jedna z najmniejszych aspektow decyzji co do utrzymania i rozwoju danego polaczenia. Poprostu a GDN malo kto moze miec tak niskie oplaty na jednego pasazera zwiazane z lotniskiem, kupnem paliwa, oplata za pracownikow. Mam nadzieje ze dolozylem troche sensu do tego jak firmy lotnicze mysla. I jesli chodzi o stwierdzenie ze chodzi tu o pieniadze. To tak.. Polacy musza sie nauczyc ze LCC (Low Cost Carrier) podstawowa mentalnosc to zarabianie pieniedzy wiec jak moga zarobic weicej na innej parze lotnisk to ja tez bym zabral samolot i latal wlasnie tam. Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na komentarze...

    • 0 1

    • Romanie (9)

      Masz racje,
      śmieszy mnie u nas spór największy o lotniska, ale o jakości to juz trudniej coś sensownego napisać.
      To że stoi lotniska 3x wieksze z dwoma pasami z lepszymi pogodowymi uwarunkowaniami itd. - niech sobie stoi:(
      Tymczasem, lepiej jak sie pozbywamy EasyJet.
      Polacy ciagle nie potrafia kalkulować i byc konkurencyjni, ale madrze.
      Ciekawe co będzie z stadionem juz widze te przymiarki do proj. i tak sie przysłuchuje to mnie smiech ogarnia. Zamiast przeanalizować np.dlaczego dobre stadiony w angli sie wyburza a na ich miejsce stawia nowe??
      Znowu sie obudzimy z reka w nocniku.
      Zycze Ci powodzenia, mojego kolegi ojciec przepracował całe życie w Chicago na oharze to tez swoje wiem.

      • 0 0

      • Wobec tego, co napisał Roman (8)

        sensowne dla regionu jest jedno lotnisko, a dla operatorów sensowne są dwa, bo wtedy lotniska się biją o firmy.
        Pytanie, czy Gdynia faktycznie potrzebuje lotniska, czy to się opłaci i kiedy. Jakie są za i przeciw, jakie koszty i kiedy zwrot. Przecież wszystko jest z podatków mieszkańców.
        Żadnej analizy SWOT nie widziałem w mediach, tylko tradycyjne chrzanienie o lotnisku- cudzie dla Gdyni.

        • 0 0

        • analizy SWOT (7)

          tak myslisz bez biznesplanu, pomyliłeś miasta chłopcze, tak mozna tylko w Gdansku.
          Mało, tam sa uwarunkowania srodowiskowe i zarządzanie kryzysami, itd, itp.

          • 0 0

          • to podaj mi złe strony. dobre już znam. (3)

            w mediach na ten temat są same dobre strony lotniska w BD. paragraf 22 się kłania.
            Na forach pojawiają się nieśmiałe wątpliwości wariatów.

            • 0 0

            • widze szukasz frajera:)) (2)

              Na pewno dobre przeważają i Ty także o tym wiesz, dlatego blokujecie.
              A to sie odbija rezygnacja takich linii jak EasyJet i płaczem pasażerów.
              Tylko gdzie sie podział Urząd, który winien zadziałać okładajac ogromnymi karami MONOPOLISTE!!!!!

              • 0 0

              • człowieku, rozmawiamy o lotniskach oddalonych od siebie o 20 km

                A nie konkurencyjnych sklepach!
                z czego jedno Rębiechowo, po remoncie i rozbudowie w ciągu dwóch lat będzie miało przepustowość trzy razy większą niż ilość pasażerów!
                To jaka logika przemawia za drugim lotniskiem? Jaka ekonomia społeczeństwa? To moje podatki.
                Ja chcę lepszej drogi, więcej szynobusów, a nie niepotrzebnych inwestycji.
                Nawet gdyby lotnisko miało lepsze warunki startu?
                i lepszy widok z samolotu podchodzącego do lądowania?

                • 0 0

              • rezygnacja easyjet wynika z ich wyliczeń opłacalności

                lotnisko 20km dalej by tego nie zmieniło.

                • 0 0

          • a co decyzji gdyńskich urzędników bez biznesplanu (2)

            podaj mi biznesplan i uzasadnienie dla decyzji o postawieniu parkometrów. ZA i PRZECIW. Nie same ZA.
            ta kwestia była też poruszona na forum.
            Czy oni nas mają za idiotów?

            • 0 0

            • o postawieniu parkometrów (1)

              temat jak za pewne Wiesz wywołali gdanszczanie:) Bo dlaczego u nich można a Gdynia ma miec lepiej.
              przeleć wypowiedzi i nie zauważysz tam mojego posta.
              Ja po prostu znam ten SZUM MEDIALNY, aby zatuszować swoje niepowodzenia.
              Rozważ jeszcze na spokojnie komu szkodzi lotnisko BD??
              A jak to przemyslisz, ale uczciwie daj znać.
              Pozdrawiam i Dobranoc.

              • 0 0

              • rozważę głębiej co jest za i przeciw

                może jutro będę kontynuował.

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane