- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Efektowne zadaszenie nad SKM Orłowo
Prace na stacji zakończą się prawdopodobnie przed wakacjami.
Trwa modernizacja stacji SKM Orłowo. Obecnie montowana jest wiata niemal na całej długości peronu. Roboty potrwają jeszcze kilka tygodni i powinny zakończyć się przed wakacjami.
W Orłowie trwa montaż wiaty
Od kilku tygodni trwa montaż najważniejszego elementu z punktu widzenia pasażerów, czyli wiaty nad peronem, która ma chronić pasażerów przed opadami deszczu i śniegu.
Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia
Remont SKM Orłowo za blisko 18 mln zł
Wszystkie prace miały zakończyć się w marcu, ale wiadomo już, że przedłużą się o kilka tygodni.
Remont SKM Orłowo wykonuje firma Colas Rail Polska, która modernizuje stację za 17,6 mln zł. Firma udzieli na swoje prace siedmiu lat gwarancji.
SKM Orłowo po remoncie: jakie zmiany?
- nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
- pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
- system informacji pasażerskiej,
- mała architektura - ławki, kosze itd.,
- zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.
Pierwsze zmiany na SKM Orłowo. Film z września 2022
- Modernizację stacji Orłowo rozpoczęliśmy jeszcze w 2021 roku od wymiany głowicy rozjazdowej od strony północnej i zabudowy nowej głowicy od strony południowej oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem. To umożliwiło prowadzenie prac na peronie bez konieczności wyłączenia go z eksploatacji. W trakcie prac przy budowie nowego peronu zamykana była raz jedna, raz druga jego krawędź - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Remont SKM Orłowo: więcej informacji
Nowa geometria peronu
Elementem, który poprawił komfort podróżowania jest nowy peron, który zyskał zmienioną geometrię.
- Dzięki likwidacji jego krzywizny będzie bezpieczniej i wygodniej - zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pojazdu, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie, a maszyniści i kierownicy pociągów mają lepszy widok na peron - tłumaczył Złotoś.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (114) 7 zablokowanych
-
2023-03-20 08:33
poczytajcie jak Samorządność chce deweloperowi sprzedać kawałek boiska szkoły w Orłowie w trybie pilnym
mowiłą o tym Bryza i Miasto Wspolne
- 5 2
-
2023-03-20 08:35
Ogolnie beka, ze teraz w orlowie czy grabówku caly peron zadaszony (1)
A w Gdyni głównej, gdzie jest znacznie większy ruch dwie małe wiatki na peronie. Nawet w laskowicach polorskich są większe:P
- 13 1
-
2023-03-20 12:22
SKM Gdynia Główna też ma jedną długą wiatę
Co innego perony pkp plk czyli dalekobieżne.
- 0 0
-
2023-03-20 08:42
Elegancko
- 1 1
-
2023-03-20 09:07
Ładna, ale o co chodzi z tymi płytami wiórowymi?
O to by wszystko kosztowało więcej?
Przecież to niczego nie ociepla, skoro jest jakaś blacha falista, to na dach wystarczy.- 3 0
-
2023-03-20 09:09
Ale przed deszczem, śniegiem i wiatrem to nie specjalnie chronią.
Mam wrażenie że owe perony mają tylko ładnie wyglądać a swojej funkcji nie spełniać.
- 7 1
-
2023-03-20 09:14
Przekombinowane i mało funkcjonalne.
Szkoda pieniędzy.
- 6 0
-
2023-03-20 09:14
jeżdżę z Orłowa (1)
i zamiast efektownego zadaszenia bardziej mnie interesuje kiedy koniec prac. Teraz zgoda , są pracownicy i widać, że coś się dzieje. Ale lekko licząc przez 6-7 miesięcy działo się tu niewiele. No i ludzie na Boga - przecież to jest tylko peron - czyli kupa piachu ograniczona płytami z ułożoną na wierzchu kostką. Do tego trochę kanalizacji deszczowej oraz instalacji elektryczne ( zasilania i oświetlenie ) plus troszkę teletechniki - głównie system informacyjny i nagłośnienie. I to trwa już 1,5 roku ?? Serio ? I cieszymy się z efektownego zadaszenia ? Tak jak cieszyliśmy się z niezwykłego zadaszenia na Stadionie Narodowym a teraz nie można go użytkować bo pękają mocowania odciągów przy iglicy. Czy naprawdę to efekciarstwo ma nas cieszyć ?
- 9 0
-
2023-03-20 12:24
SKm zamiast kombinować z innym zadaszeniem
na każdym przystanku powinna ujednolić rozwiązanie.
tempo prac też jest niezrozumiałe.- 0 0
-
2023-03-20 09:21
Am nadzieję, że będzie również efektywne, a nie tylko efektowne.
Efektowne to już są w Gdyni Głównej
- 1 0
-
2023-03-20 09:31
Cieszy mnie fakt wyremontowania peronu i wykonane zadaszenie. (3)
Mam jednak swoje "ale" ponieważ uważam, że skoro przeznacza się na remont 18 milionów złotych, to układanie płyt OSB na zadaszeniu powinno być rozwiązaniem doraźnym a nie docelowym.
W przypadku gdy okaże się, że w okresie pogwarancyjnym dojdzie do rozszczelnienia pokrycia zadaszenia, to płyty pod wpływem zawilgocenia stracą swoje właściwości ponieważ klej użyty do ich produkcji nie jest odporny na działanie wody.
To z kolei naraża inwestora na kolejne wydatki po okresie gwarancyjnym, a pasażerów na niedogodności związane z koniecznością wykonania kolejnych remontów.
Inspektor nadzoru z ramienia inwestora powinien zobligować wykonawcę do zmiany zastosowanego materiału, bowiem jest to działanie na szkodę interesów reprezentowanego przezeń podmiotu.- 10 0
-
2023-03-20 12:00
Zabezpieczenie na czas realizacji robót.
Już sam sposób wykonania budzi moje zastrzeżenie - nawet podczas robót połacie nie są zabezpieczone przed działaniem wody i śniegu - widać jak płyta już położona jest odbarwiona w stosunku do tej która jest nowo kładziona.
- 0 0
-
2023-03-20 12:10
płyta OSB jest stosowana pod docelowym pokryciem dachowym...
- 0 0
-
2023-03-21 14:34
to jest masakra wykonawczo
jezdze z orlowa i widze co dzien tą lipę
- 0 0
-
2023-03-20 09:34
Tunel (2)
Szkoda tylko że nie dołożono trochę kasy i nie zrobiono od strony Klifu przejścia na peron dalekobieżny a nawet na drugą stronę torowiska. Żaden niepełnosprawny ani kobieta z wózkiem nie może być pewny sprawności tych kuriozalnych wind na kładkę.
- 8 0
-
2023-03-20 10:05
Za te pieniądze to i tunel by wybudowali gdyby uczciwie rozliczano koszty inwestycji.
- 3 0
-
2023-03-21 23:13
W punkt
Za kilka lat rozpisze się przetarg na przedłużenie tunelu i ktoś znów zarobi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.