• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Efektowne zadaszenie nad SKM Orłowo

Patryk Szczerba
20 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (114)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda

Prace na stacji zakończą się prawdopodobnie przed wakacjami.

Trwa modernizacja stacji SKM OrłowoMapka. Obecnie montowana jest wiata niemal na całej długości peronu. Roboty potrwają jeszcze kilka tygodni i powinny zakończyć się przed wakacjami.



Jak oceniasz wygląd wyremontowanych stacji SKM?

W Orłowie gotowa jest już nawierzchnia peronu. Do wykonania są jeszcze prace instalacyjne i montaż małej architektury: ławek, ekranów informacji pasażerskiej, biletomatów, śmietników. Na stacji pojawią się też wiatrołapy, które mają ochraniać pasażerów czekających na pociągi.

W Orłowie trwa montaż wiaty



Od kilku tygodni trwa montaż najważniejszego elementu z punktu widzenia pasażerów, czyli wiaty nad peronem, która ma chronić pasażerów przed opadami deszczu i śniegu.

Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia

Remont SKM Orłowo za blisko 18 mln zł



Wszystkie prace miały zakończyć się w marcu, ale wiadomo już, że przedłużą się o kilka tygodni.



Remont SKM Orłowo wykonuje firma Colas Rail Polska, która modernizuje stację za 17,6 mln zł. Firma udzieli na swoje prace siedmiu lat gwarancji.

SKM Orłowo po remoncie: jakie zmiany?

  • nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
  • pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
  • system informacji pasażerskiej,
  • mała architektura - ławki, kosze itd.,
  • zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.


Pierwsze zmiany na SKM Orłowo. Film z września 2022



- Modernizację stacji Orłowo rozpoczęliśmy jeszcze w 2021 roku od wymiany głowicy rozjazdowej od strony północnej i zabudowy nowej głowicy od strony południowej oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem. To umożliwiło prowadzenie prac na peronie bez konieczności wyłączenia go z eksploatacji. W trakcie prac przy budowie nowego peronu zamykana była raz jedna, raz druga jego krawędź - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Remont SKM Orłowo: więcej informacji



Nowa geometria peronu



Elementem, który poprawił komfort podróżowania jest nowy peron, który zyskał zmienioną geometrię.

- Dzięki likwidacji jego krzywizny będzie bezpieczniej i wygodniej - zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pojazdu, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie, a maszyniści i kierownicy pociągów mają lepszy widok na peron - tłumaczył Złotoś.


Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

  • poczytajcie jak Samorządność chce deweloperowi sprzedać kawałek boiska szkoły w Orłowie w trybie pilnym

    mowiłą o tym Bryza i Miasto Wspolne

    • 5 2

  • Ogolnie beka, ze teraz w orlowie czy grabówku caly peron zadaszony (1)

    A w Gdyni głównej, gdzie jest znacznie większy ruch dwie małe wiatki na peronie. Nawet w laskowicach polorskich są większe:P

    • 13 1

    • SKM Gdynia Główna też ma jedną długą wiatę

      Co innego perony pkp plk czyli dalekobieżne.

      • 0 0

  • Elegancko

    • 1 1

  • Ładna, ale o co chodzi z tymi płytami wiórowymi?

    O to by wszystko kosztowało więcej?

    Przecież to niczego nie ociepla, skoro jest jakaś blacha falista, to na dach wystarczy.

    • 3 0

  • Ale przed deszczem, śniegiem i wiatrem to nie specjalnie chronią.

    Mam wrażenie że owe perony mają tylko ładnie wyglądać a swojej funkcji nie spełniać.

    • 7 1

  • Przekombinowane i mało funkcjonalne.

    Szkoda pieniędzy.

    • 6 0

  • jeżdżę z Orłowa (1)

    i zamiast efektownego zadaszenia bardziej mnie interesuje kiedy koniec prac. Teraz zgoda , są pracownicy i widać, że coś się dzieje. Ale lekko licząc przez 6-7 miesięcy działo się tu niewiele. No i ludzie na Boga - przecież to jest tylko peron - czyli kupa piachu ograniczona płytami z ułożoną na wierzchu kostką. Do tego trochę kanalizacji deszczowej oraz instalacji elektryczne ( zasilania i oświetlenie ) plus troszkę teletechniki - głównie system informacyjny i nagłośnienie. I to trwa już 1,5 roku ?? Serio ? I cieszymy się z efektownego zadaszenia ? Tak jak cieszyliśmy się z niezwykłego zadaszenia na Stadionie Narodowym a teraz nie można go użytkować bo pękają mocowania odciągów przy iglicy. Czy naprawdę to efekciarstwo ma nas cieszyć ?

    • 9 0

    • SKm zamiast kombinować z innym zadaszeniem

      na każdym przystanku powinna ujednolić rozwiązanie.
      tempo prac też jest niezrozumiałe.

      • 0 0

  • Am nadzieję, że będzie również efektywne, a nie tylko efektowne.

    Efektowne to już są w Gdyni Głównej

    • 1 0

  • Cieszy mnie fakt wyremontowania peronu i wykonane zadaszenie. (3)

    Mam jednak swoje "ale" ponieważ uważam, że skoro przeznacza się na remont 18 milionów złotych, to układanie płyt OSB na zadaszeniu powinno być rozwiązaniem doraźnym a nie docelowym.
    W przypadku gdy okaże się, że w okresie pogwarancyjnym dojdzie do rozszczelnienia pokrycia zadaszenia, to płyty pod wpływem zawilgocenia stracą swoje właściwości ponieważ klej użyty do ich produkcji nie jest odporny na działanie wody.
    To z kolei naraża inwestora na kolejne wydatki po okresie gwarancyjnym, a pasażerów na niedogodności związane z koniecznością wykonania kolejnych remontów.
    Inspektor nadzoru z ramienia inwestora powinien zobligować wykonawcę do zmiany zastosowanego materiału, bowiem jest to działanie na szkodę interesów reprezentowanego przezeń podmiotu.

    • 10 0

    • Zabezpieczenie na czas realizacji robót.

      Już sam sposób wykonania budzi moje zastrzeżenie - nawet podczas robót połacie nie są zabezpieczone przed działaniem wody i śniegu - widać jak płyta już położona jest odbarwiona w stosunku do tej która jest nowo kładziona.

      • 0 0

    • płyta OSB jest stosowana pod docelowym pokryciem dachowym...

      • 0 0

    • to jest masakra wykonawczo

      jezdze z orlowa i widze co dzien tą lipę

      • 0 0

  • Tunel (2)

    Szkoda tylko że nie dołożono trochę kasy i nie zrobiono od strony Klifu przejścia na peron dalekobieżny a nawet na drugą stronę torowiska. Żaden niepełnosprawny ani kobieta z wózkiem nie może być pewny sprawności tych kuriozalnych wind na kładkę.

    • 8 0

    • Za te pieniądze to i tunel by wybudowali gdyby uczciwie rozliczano koszty inwestycji.

      • 3 0

    • W punkt

      Za kilka lat rozpisze się przetarg na przedłużenie tunelu i ktoś znów zarobi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane