- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Efektowne zadaszenie nad SKM Orłowo
Prace na stacji zakończą się prawdopodobnie przed wakacjami.
Trwa modernizacja stacji SKM Orłowo. Obecnie montowana jest wiata niemal na całej długości peronu. Roboty potrwają jeszcze kilka tygodni i powinny zakończyć się przed wakacjami.
W Orłowie trwa montaż wiaty
Od kilku tygodni trwa montaż najważniejszego elementu z punktu widzenia pasażerów, czyli wiaty nad peronem, która ma chronić pasażerów przed opadami deszczu i śniegu.
Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia
Remont SKM Orłowo za blisko 18 mln zł
Wszystkie prace miały zakończyć się w marcu, ale wiadomo już, że przedłużą się o kilka tygodni.
Remont SKM Orłowo wykonuje firma Colas Rail Polska, która modernizuje stację za 17,6 mln zł. Firma udzieli na swoje prace siedmiu lat gwarancji.
SKM Orłowo po remoncie: jakie zmiany?
- nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
- pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
- system informacji pasażerskiej,
- mała architektura - ławki, kosze itd.,
- zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.
Pierwsze zmiany na SKM Orłowo. Film z września 2022
- Modernizację stacji Orłowo rozpoczęliśmy jeszcze w 2021 roku od wymiany głowicy rozjazdowej od strony północnej i zabudowy nowej głowicy od strony południowej oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem. To umożliwiło prowadzenie prac na peronie bez konieczności wyłączenia go z eksploatacji. W trakcie prac przy budowie nowego peronu zamykana była raz jedna, raz druga jego krawędź - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Remont SKM Orłowo: więcej informacji
Nowa geometria peronu
Elementem, który poprawił komfort podróżowania jest nowy peron, który zyskał zmienioną geometrię.
- Dzięki likwidacji jego krzywizny będzie bezpieczniej i wygodniej - zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pojazdu, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie, a maszyniści i kierownicy pociągów mają lepszy widok na peron - tłumaczył Złotoś.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (114) 7 zablokowanych
-
2023-03-21 07:43
brak wiatrochronów nie tylko w Orłowie (1)
Brak wiatrochronów widzą chyba tylko ci, co faktycznie podróżują pociągami. Ludzie w zimie chowają się na schodach, w przejściu, blokując przejście (tak jest we Wrzeszczu i w Gdyni Głównej gdzie wsiadam). Kiedyś były wiatrochrony. Rozumiem, że architekci uwierzyli w ocieplenie klimatu :P i stwierdzili, że już niepotrzebne...
- 17 1
-
2023-03-21 21:31
Ale w Orłowie będą dwa takie miejsca na peronie gdzie będzie można się schować przed wiatrem
- 0 0
-
2023-03-21 07:46
znowu przyjaciej krolika dostal kase za niepotrzebny maksymalizm.....co to za g...
- 0 0
-
2023-03-21 11:49
Wiata w Orłowie to kolejny wyczyn achitektoniczny bez żadnego pożytku dla pasażerów SKM
- 2 0
-
2023-03-21 14:31
wiata jest za wysoka
nie chroni przed lekko zacinajacym deszczem czy sniegiem.
do tego dziwnie niesymetryczna - wysiadajac z kolejki w kierunku gdyni, kierujac sie ne kładke ma sie na śrdoku słup wielki- 0 0
-
2023-03-21 19:20
Gdynia Głowna.
Na peronach Gdynia Główna szyby na dachu są już mleczne. Nikt nie czyści, nikt nie dba.
- 0 0
-
2023-03-21 21:03
Ja już mamy być tacy ekonto czemu nie
Ma tam solarów
- 0 0
-
2023-03-23 09:21
acotam
no dach jest nie wiem tylk czy to trójkatne dziury tam beda czy w tym miejscu jakies szyby wstawią - ale na peronie ani jednego kawałka scianki jakiegos boksu nie widze gdzie człowiek mógłby sie schronic przed wiatrem czy zacinajacym deszczem - brawo wy
- 0 0
-
2023-11-04 20:26
Nieszczelny architektoniczny "cud"
Niby prace na peronie SKM Gdynia-Orłowo zakończone, ale nieszczelność konstrukcji daje się we znaki. Już kolejny raz widoczne są ekipy na zadaszeniu - coś tam smarują, uszczelniają, deliberują - a ta konstrukcja jest widocznie nieszczelna.
Nie rozumiem dlaczego trzeba było przygotować tak trudną do realizacji konstrukcję skoro choćby na sąsiadującym pernonie kolei dalekobieżnych jest prostsza i nie generująca takich problemów.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.