- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (55 opinii)
- 3 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Ekrany receptą na korki na obwodnicy?
Jeden z naszych czytelników zaproponował, jak ograniczyć codzienne korki na obwodnicy w prosty i szybki sposób. Wystarczy oddzielić płotem od siebie dwie przeciwległe jezdnie, by kierowcy nie mogli w czasie kolizji czy wypadku podglądać tego, co dzieje się po drugiej stronie. Przy kolizjach i wypadkach regularnie korek tworzy się bowiem także na jezdni w drugą stronę, choć tam niebezpieczeństwa nie ma. Co na to drogowcy?
Problem zauważył jeden z naszych czytelników i zaproponował, by jezdnie rozdzielić nieprzeziernymi ekranami, co ograniczyłoby zapędy gapiów do wolniejszej jazdy i obserwacji tego, co dzieje się "po drugiej stronie".
- Zamiast stawiać ekrany akustyczne na skraju drogi, powinni taki mur postawić na pasie rozdziału. Przynajmniej korków w przeciwnym kierunku by nie było - napisał nasz czytelnik.
Co na to GDDKiA?
Pomysł naszego czytelnika przekazaliśmy gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza Obwodnicą Trójmiasta. Drogowcy odnieśli się jednak do niego z dystansem.
- Prezentowane przez czytelnika "rozwiązanie" nie jest przewidziane przepisami prawa i w opinii GDDKiA nie jest możliwe do wykonania, zarówno z przyczyn finansowych, ale przede wszystkim nie znajduje uzasadnienia merytorycznego - uważa Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.
![Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3509/150x100/3509848__c_119_71_436_305__kr.webp)
Jak słyszymy, między jezdniami nie mogłyby stanąć ani ekrany akustyczne, ani żadne inne wygrodzenia i płoty, które mogłyby oddzielić od siebie przeciwległe jezdnie i ograniczyć widoczność.
- W przypadku ekranów akustycznych GDDKiA Odział w Gdańsku realizuje zobowiązania wynikające z decyzji Marszałka Województwa Pomorskiego zgodnie, którą zostaliśmy zobowiązani do ograniczenia oddziaływania na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych. Stawiamy je w celu ochrony przed hałasem terenów faktycznie zagospodarowanych, przyległych do drogi - dodaje.
Zdaniem drogowców odseparowanie od siebie obu jezdni, by kierowcy nie rozpraszali się widokiem wypadku i nie powodowali tym samym korków i zagrożenia na przeciwległym pasie, nie ma ani merytorycznego, ani ekonomicznego uzasadnienia.
![Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3506/150x100/3506664__c_370_192_665_465__kr.webp)
- Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego również taki pomysł jest chybiony. Kierowca, żeby miał się niczym nie rozpraszać, to należałoby projektować i budować drogę jako obiekt całkowicie, bądź częściowo zamknięty, czyli bez możliwości "podpatrywanie tego, co się dzieje na przeciwległym pasie", ale również bez podpatrywania tego, co się dzieje w otoczeniu drogi w ogóle, zatem na zewnątrz drogi. Stosując takie "rozwiązanie" podróż byłaby nużąca / klaustrofobiczna, zatem niebezpieczna - ocenia nasz rozmówca.
Kierowcom nie pozostaje więc nic innego, jak skupić się na drodze, którą mamy przed sobą, a nie obok.
Miejsca
Opinie (173) 4 zablokowane
-
2023-08-08 10:21
Demptowski odcinek obwodnicy
Ten odcinek ma zamontowane osłony zapobiegające oślepieniu. Bariery te są tak skuteczne, że nic nie widać co dzieje się na pasach za barierkami. Jaki problem zamontować coś takiego? Już niech nie piszą, że brakuje pieniędzy. Na odcinku Osowa - Owczarnia stawiają bariery dźwiekochłonne, żeby ochronić krzaki przed hałasem.
- 0 0
-
2023-08-08 10:41
Zwolnienie i zachowanie szczegolnej ostroznosci jest w takiej sytuacji obowiazkiem.
A przy takim natezeniu ruchu to oznacza miejscowy zator.
- 0 0
-
2023-08-08 11:21
Ale przecież na A1 chyba jest coś takiego
Nie jest to jednolite ogrodzenie, ale takie plastikowe sztachety, które działają jak żaluzje
- 0 0
-
2023-08-08 11:33
W Niemczech podczas wypadków stoi policja i wystawia mandaty dla wszystkichow gapiów. Mają też powstać fotoradary i osoby, które zwalniają podczas wypadku na przeciwnym pasie też dostaną mandaty. Proste a jakie skuteczne!
- 0 0
-
2023-08-08 13:02
Pomysł producenta/sprzedawcy ekranów
- 0 0
-
2023-08-08 13:08
w każdym kraju są ciekawscy kierowcy
a stawianie muru pomiędzy pasami... dobry żarcik
to wpatrywanie się na wypadki taka przypadłość ludzka, nie ważne czy w tym momencie jesteś kierowcą czy pieszym to chcesz popaczeć....- 0 0
-
2023-08-08 13:34
szczyty i**otyzmów
wsadźmy wszystkich i wszystko między ekrany............. hehehehe
- 0 0
-
2023-08-08 22:16
rzecznik jakiś bełkot wypluwa
- 0 0
-
2023-08-08 23:07
Może to będzie przeciwko nam, ale...
W Niemczech, od paru lat, przy kolizji blokującej, bądź wypadku, policja ustawia kamerę, która wyłapuje nadmiernie zwalniających gapiów! Jest kara, są dosyć wysokie mandaty i...pomaga!
- 0 0
-
2023-08-08 23:28
To jest Polska
Ludzie szukają sensacji i patrząc na rozbity samochód od razu myślą że zobaczą człowieka który będzie zmasakrowany. Niby jesteśmy lud
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.