- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (56 opinii)
- 3 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Ekrany receptą na korki na obwodnicy?
Jeden z naszych czytelników zaproponował, jak ograniczyć codzienne korki na obwodnicy w prosty i szybki sposób. Wystarczy oddzielić płotem od siebie dwie przeciwległe jezdnie, by kierowcy nie mogli w czasie kolizji czy wypadku podglądać tego, co dzieje się po drugiej stronie. Przy kolizjach i wypadkach regularnie korek tworzy się bowiem także na jezdni w drugą stronę, choć tam niebezpieczeństwa nie ma. Co na to drogowcy?
Problem zauważył jeden z naszych czytelników i zaproponował, by jezdnie rozdzielić nieprzeziernymi ekranami, co ograniczyłoby zapędy gapiów do wolniejszej jazdy i obserwacji tego, co dzieje się "po drugiej stronie".
- Zamiast stawiać ekrany akustyczne na skraju drogi, powinni taki mur postawić na pasie rozdziału. Przynajmniej korków w przeciwnym kierunku by nie było - napisał nasz czytelnik.
Co na to GDDKiA?
Pomysł naszego czytelnika przekazaliśmy gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza Obwodnicą Trójmiasta. Drogowcy odnieśli się jednak do niego z dystansem.
- Prezentowane przez czytelnika "rozwiązanie" nie jest przewidziane przepisami prawa i w opinii GDDKiA nie jest możliwe do wykonania, zarówno z przyczyn finansowych, ale przede wszystkim nie znajduje uzasadnienia merytorycznego - uważa Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.
![Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3509/150x100/3509848__c_119_71_436_305__kr.webp)
Jak słyszymy, między jezdniami nie mogłyby stanąć ani ekrany akustyczne, ani żadne inne wygrodzenia i płoty, które mogłyby oddzielić od siebie przeciwległe jezdnie i ograniczyć widoczność.
- W przypadku ekranów akustycznych GDDKiA Odział w Gdańsku realizuje zobowiązania wynikające z decyzji Marszałka Województwa Pomorskiego zgodnie, którą zostaliśmy zobowiązani do ograniczenia oddziaływania na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych. Stawiamy je w celu ochrony przed hałasem terenów faktycznie zagospodarowanych, przyległych do drogi - dodaje.
Zdaniem drogowców odseparowanie od siebie obu jezdni, by kierowcy nie rozpraszali się widokiem wypadku i nie powodowali tym samym korków i zagrożenia na przeciwległym pasie, nie ma ani merytorycznego, ani ekonomicznego uzasadnienia.
![Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3506/150x100/3506664__c_370_192_665_465__kr.webp)
- Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego również taki pomysł jest chybiony. Kierowca, żeby miał się niczym nie rozpraszać, to należałoby projektować i budować drogę jako obiekt całkowicie, bądź częściowo zamknięty, czyli bez możliwości "podpatrywanie tego, co się dzieje na przeciwległym pasie", ale również bez podpatrywania tego, co się dzieje w otoczeniu drogi w ogóle, zatem na zewnątrz drogi. Stosując takie "rozwiązanie" podróż byłaby nużąca / klaustrofobiczna, zatem niebezpieczna - ocenia nasz rozmówca.
Kierowcom nie pozostaje więc nic innego, jak skupić się na drodze, którą mamy przed sobą, a nie obok.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania blisko obwodnicy
Miejsca
Opinie (173) 4 zablokowane
-
2023-08-07 23:40
fajny pomysł, ale nie zrobią tego, bo za duże koszty według nich będą
- 0 1
-
2023-08-07 23:55
Odpowiedź urzęd, asa.
Pomysł niemerytoryczne, bełkot błazna.- 0 0
-
2023-08-08 07:00
Dlaczego wszyscy włącznie z tym rzecznikiem GDDKiA
zaciemniają sprawę a nie mówią prawdę. Wystarczy stanąć na chwilę na byle wiadukcie nad Obwodnicą i sprawa się staje oczywista. Jeden pas ruchu po obu stronach jest notorycznie zajęty przez wlokące się do portu lub jadące z portu Tiry które powodują że w zasadzie jeden pas drogi jest wyłączony z ruchu dla samochodów osobowych i reszty. A kiedy nadchodzi sezon turystyczny i jest wzmożony ruch samochodów osobowych problem jest ogromny. Byle stłuczka i są korki kilometrowe . Tu trzeba było już dawno o tym pomyśleć i na całej długości obwodnicy z okazji jej modernizacji przed laty wybudować trzeci pas ruchu . Ale GDDKi A jest zależna od Warszawy i jej ministra z PISU i dlatego ciągle brakuje na to pieniędzy a jej dyrektor jest po prostu na to za < cienki > . Obawiam się że nawet budowa Metropolitalnej nie wiele pomoże, bo port jest przecież w Gdyni a nie w Zukowie czy Lęborku.
- 0 0
-
2023-08-08 09:25
Rozbudowac do 3 pasow w kazda strone
Natychmiast
- 1 0
-
2023-08-08 09:26
No co z wami
Przecież nie da się. Nie dało się nawet jeszcze przed propozycja!
- 0 0
-
2023-08-08 09:29
We Francji pomiędzy pasami
są posadzone krzewy - wysokość jakieś 2m
- 1 0
-
2023-08-08 09:46
Na głupotę jeszcze większa głupota !!!
W cyilizowanych krajach ogranicza się ruch samochodowy.
U nas największa liczba samochodów na mieszkanca w europie !!!- 0 1
-
2023-08-08 09:56
chyba
lepiej te pieniądze zainwestować w trzeci pas ruchu
- 0 0
-
2023-08-08 10:06
W czasie
Likwidacji skutków wypadku, powinno się rejestrować (zdjęcia, filmy) sytuację na przeciwnej jezdni i do wszelkich rejestratorów zdarzeń i spowalniaczy wysyłać odpowiednie "pozdrowienia" na sporą kwotę.
- 0 0
-
2023-08-08 10:15
Żywopłot
Skoro nie można ustawić barier bo to nieekonomiczne i niemerytoryczne to ustawcie siatkę i obsadzcie bluszczem/winobluszczem. Wymagania właściwie żadne samo rośnie martwić się nie trzeba a szczelnie okrywa. Sytuacja win-win. Wszyscy korzystają. Nitki odseparowane, tanie, a i pszczoły skorzystają na takim rozwiązaniu bo winobluszcz jest miododajny
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.