- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (103 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (103 opinie)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (95 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (219 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (84 opinie)
Elektroniczna informacja turystyczna: 179 tys. zł za serwis urządzeń
179,5 tys. zł będzie kosztował przegląd techniczny i serwis na terenie całego województwa 245 infomatów, czyli stacjonarnych elektronicznych przewodników po regionie. Urzędnicy zapewniają, że z jednego urządzenia korzysta nawet ok. tysiąca użytkowników w ciągu miesiąca, zaś największą popularnością cieszą się infomaty ustawione w Gdańsku.
Zakup i montaż wszystkich infomatów kosztował ok. 6 mln zł i był realizowany w ramach projektu Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej, współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach którego za łączną kwotę ok. 12,8 mln zł dokonano także modernizacji Bramy Wyżynnej na cele Pomorskiego Centrum Informacji Turystycznej oraz uruchomiono portal pomorskie.travel.
- Spośród wszystkich urządzeń w regionie, najczęściej używane są infomaty w Gdańsku. W okresie od wiosny do jesieni liczba sesji to ok. 1 tys. w ciągu miesiąca [dla jednego urządzenia - dop. red.]. Jako sesję należy rozumieć rozpoczęcie "klikania" przez jednego użytkownika. Sesja może trwać od kilku sekund do kilku, kilkunastu minut - mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
Jak informują urzędnicy, w lokalizacjach "o mniejszym przepływie ludzi" infomaty są używane znacznie rzadziej - liczba sesji na jednym urządzeniu "waha się w granicach kilkuset w ciągu miesiąca".
Powtórzony przetarg na serwis urządzeń
Urządzenia, które zainstalowano wewnątrz budynków, jak i w przestrzeni otwartej, wymagają przeprowadzenia kontroli sprawności działania oraz ewentualnej naprawy. Urzędnicy dwukrotnie próbowali wyłonić wykonawcę dla tego zadania.
W pierwszym przetargu, ogłoszonym jeszcze w czerwcu, złożona została tylko jedna oferta - firmy DDS Poland z Gdańska. Wykonawca wycenił swoją pracę na kwotę ok. 184,4 tys. zł. Kwota ta jednak okazała się błędnie wyliczona. Urząd Marszałkowski dopatrzył się w niej "oczywistych omyłek rachunkowych", w efekcie czego kwota wzrosła do ok. 221,7 tys. zł.
Urzędnicy na ten cel planowali przeznaczyć nie więcej niż 215 tys. zł, dlatego też ostatecznie unieważniono całe postępowanie.
Jedna oferta w przetargu na 179,5 tys. zł
Kilka tygodni później ogłoszono kolejny przetarg. Ponownie wpłynęła tylko jedna oferta, od gdańskiej firmy DDS Poland. Tym razem zaproponowała ona za kwotę ok. 179,5 tys. zł, zaś urzędnicy zwiększyli budżet o kolejne 500 zł, do 215,5 tys. zł.
Oferta spełniała więc stawiane wymogi cenowe oraz pozostałe kryteria, np. w zakresie doświadczenia, i została wybrana przez Urząd Marszałkowski.
Wykonawca będzie musiał w terminie do 20 listopada br. sprawdzić wszystkie urządzenia m.in. pod kątem:
- stanu technicznego i stabilności montażu,
- weryfikacji ustawień modułów odpowiadających za prawidłową pracę urządzeń,
- uzupełnienie "czynnika chłodzącego" w klimatyzatorach,
- czyszczenie wnętrza każdego urządzenia,
- weryfikacji pracy systemu operacyjnego oraz kalibracji nieprawidłowego działania nakładki dotykowej.
Ponadto w ramach umowy przewiduje się m.in.:
- serwis układu klimatyzacyjnego (maks. 15 razy w trakcie umowy),
- wymianę sterowników klimatyzacji, zabezpieczeń wentylatorów, płukanie chłodnic,
- wymianę matrycy w maksymalnie dwóch urządzeniach zewnętrznych i trzech wewnętrznych,
- wymianę nie więcej niż 50 zasilaczy, trzech płyt głównych, pięciu dysków twardych, jednego sterownika matrycy, trzech głównych sterowników infomatu i pięciu jego zasilaczy.
Nowe oprogramowanie w urządzeniach
Oprócz przeglądu technicznego infomatów, planuje się w najbliższych tygodniach zmienić także ich oprogramowanie (w ramach odrębnej umowy, niedotyczącej przetargu na serwis).
- Obecnie firma zewnętrzna przygotowuje nową aplikację na infomaty, która powinna zostać wgrana we wrześniu. Aplikacja zakłada uproszczenie obsługi urządzeń, czyniąc ją bardziej intuicyjną - zapowiada Chełkowska.
Czytaj też: Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?
Miejsca
Opinie (89) 1 zablokowana
-
2018-08-21 22:23
Chwila moment... (3)
Ok. 1000 użyć w miesiącu (czyli pewnie poniżej 1000 skoro mówią że około) na 245 automatach daje, jakieś 33 użycia dziennie, wychodzi na to że każdy automat jest używany średnio raz na tydzień i prawdopodobnie są to dzieci klikające w nie dla zabawy...wspaniała inwestycja milordzie!
- 19 5
-
2018-08-21 22:31
Dokładnie tak
- 2 0
-
2018-08-22 05:49
"z jednego urządzenia korzysta nawet ok. tysiąca użytkowników w ciągu miesiąca" (1)
a ty rozumiesz co czytasz ?
- 2 1
-
2018-08-22 14:54
Się tak nie podniecaj
Rano było informacja że ze wszystkich automatów skorzystano 1000 razy, poprawili.
- 0 0
-
2018-08-21 22:24
Gucio
Zrobię to za 100.000 zł. Tak samo dobrze, a może lepiej.
- 7 2
-
2018-08-21 22:31
179,5 tysiąca zł to dużo za serwis 245 infomatów w całym województwie pomorskim?
PS Czy ankietę tworzył d**il czy i.iota? Turystyczne infomaty jak sama nazwa wskazuje są skierowane głównie dla turystów, a oni nie mają pojęcia o istnieniu strony trojmiasto.pl
- 5 3
-
2018-08-21 22:33
K...a jego mać
tu idą pieniądze z naszych podatków
- 11 3
-
2018-08-21 22:41
Tczew
W Tczewie przed dworcem kolejowym znajduje się to cudo. Od kilku miesięcy (może nawet od zeszłego roku) na ekranie można zobaczyć "blue screen". Chciałem zgłosić awarię ale nie znalazłem żadnej informacji, numeru telefonu lub maila, gdzie mógłbym to zrobić.
Raz spróbowałem skorzystać z takiego urządzenia i wymagało to świętej cierpliwości.
"Sesja trwała od kilku sekund" prawda, można się szybko zniechęcić i skorzystać ze smartfona.- 12 0
-
2018-08-21 22:53
normalne
na całym swiecie sa infomaty
- 1 5
-
2018-08-21 22:57
Śmierdzi przekrętem na odległość!
- 9 1
-
2018-08-21 23:03
one są dobre do wyszukania najlepiej jak najbliżej położonych monopolowych
- 6 0
-
2018-08-21 23:20
Keszuja sie przed wyborami na szybkiego.
Szarpia co sie da jeszcze. Przenajmniej po odsiadce na emeryture bedzie.
- 7 0
-
2018-08-21 23:21
Bosko! (3)
"Z 245 infomatów korzysta około tysiąca osób miesięcznie"
Czyli średnio raz na tydzień ktoś podchodzi do tego infomatu.
To nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! Bo teraz jeszcze będziemy kosić kasę na naprawianiu tego.- 10 5
-
2018-08-22 07:00
(2)
2 0
"z jednego urządzenia korzysta nawet ok. tysiąca użytkowników w ciągu miesiąca"
a ty rozumiesz co czytasz ?- 1 1
-
2018-08-22 22:01
A Ty nie wiesz że oni poprawili tekst artykułu. (1)
W pierwotnej wersji było że z 245 infomatów korzysta prawie 1000 osób miesięcznie.
- 1 0
-
2018-08-23 06:37
Oni często robią poprawki po opublikowaniu i nie zaznaczają tego
przez co komentujący wychodzą na kretynów.
Tak jest od dawna.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.