• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektroniczni kasjerzy w SKM

ms
29 stycznia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Na sześciu stacjach SKM pojawiły się automaty sprzedające bilety. - Jeżeli się sprawdzą teoretycznie mogą trafić na wszystkie nasze przystanki - zapewniają pracownicy SKM.

"Elektroniczni kasjerzy" pojawili się w piątek na stacjach Gdańsk Główny, Zaspa, Oliwa, Sopot, Sopot Kamienny Potok i Gdynia Główna. Teoretycznie mogą trafić na wszystkie przystanki SKM. - Chcemy rozwijać ten kanał dystrybucji naszych biletów i jest to tendencja obserwowana w całej Europie - zapewnia Paweł Wróblewski, rzecznik SKM-ki.

Co mogą kasy na peronach? Od piątku sprzedają wszystkie typy biletów (zwykłe i okresowe) za gotówkę (bilon i banknoty). Nie trzeba martwić się o odliczona kwotę, ponieważ automaty wydają resztę.

W przyszłości kasy mają obsługiwać także karty bankomatowe, miejskie, doładowywać karty GSM oraz sprzedawać bilety innych przewoźników. Gdyby było takie zainteresowanie, automaty mogłyby także świadczyć usługi dla turystów (m.in. rezerwacje hoteli).

Nie powinniśmy bać się pierwszego kontaktu z elektronicznymi kasami ponieważ poprowadzą nas one krok po kroku przez cały proces kupowania biletu. Dodatkowo poinformują o rozkładzie jazdy oraz udzielą informacji turystycznych. W marcu pomoc będzie dostepna także w języku niemieckim i angielskim.

Automatyczni kasjerzy nie są tani: za jedną maszynę wyprodukowaną przez niemiecką firmę Elgeba trzeba zapłacić w zależności od modelu od kilkunastu, do kilkudziesięciu tys. euro. - Dokładna cena objęta jest tajemnicą handlową - zarzeka się Paweł Wróblewski. Dodaje jednak, że w ramach kontraktu przeszkolono pracowników SKM w obsłudze automatów oraz udzielono dwuletniej gwarancji.

Działanie kas monitorowane jest on-line. W przypadku, gdyby doszło do jego awarii system od razu poinformuje o tym pracownika obsługi w bazie SKM w Gdyni Cisowej. Wszystkie kasy objęte są także nadzorem kamer.
ms

Opinie (86) 2 zablokowane

  • A po rosyjsku? To może chociaż po ukraińsku?

    Sądzę, że to się bardzo przyda.

    • 0 0

  • A dlaczego autor zakłada...

    ...że do automatów nie może być kolejek? ;-)

    • 0 0

  • "Nie powinniśmy bać się pierwszego kontaktu z elektronicznymi kasami"

    hmmm
    pierwszy kontakt jest bardzo ważny
    uraz może zostać człowiekowi na całe życie:-)

    • 0 0

  • Ładnie to wygląda ale jestem ciekaw jak długo postoi w stanie nadającym się do użytku czyli nie zamalowane sprayem albo bez wyrwanych elementów?

    • 0 0

  • a mnie najbardziej martwi ze ci debile wydrapią na ekranie swoje logo "składu" albo inicjały ewentualnie ksywę tak ja kto robą na szybach w skm

    • 0 0

  • Automat powinien mieć dodatkowo zainstalowaną stalową pałę, która uruchamiałaby się w trakcie próby dewastacji kasownika.
    Sru! w ryj i po krzyku.

    • 0 0

  • a NFZ bedzie refundował koszty leczenia??

    • 0 0

  • Elektroniczni kasjerzy w SKM

    Ach ten tytul , po prostu automaty biletowe .
    Czas najwyzszy , zeby je ustawili .
    Od kiedy pamietam , byly takowe juz w latach siedemdziesiatych , moze Gallux pamieta czasy wczesniejsze . Nie wydawaly reszty , byly strasznie glosne , ale bilety (przewaznie ) sprzedawaly .

    • 0 0

  • pamietam z dwóch przyczyn
    jeden taki automat (po kasach na wyścigach) miał mój fąfel i jak były u niego balety to nam potem na kartonowej taśmie je drukował
    druga przyczyna, to automat na kamiennym potoku, który najpierw nie wydał mi biletu a potem kiedy dostał kilka kopów zaczął je wydawać jak oszalały
    wsiadałem do eskaemki a on dalej je drukował i sypał nimi jak trociny z pluszowego misia...

    • 0 0

  • Korekta

    ..." Na stacjach Trójmiasta, z racji dużych przewozów, pojawiły się w latach 60-tych charakterystyczne rzędy dużych automatów biletowych sprzedających jeden konkretny rodzaj biletu, drukowanego i odcinanego z kartonowej szpuli "...
    Informacja ze strony historii SKM-ki .
    Teraz po 40 latach - wydarzenie na skale swiatowa .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane