• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektroniczni kasjerzy w SKM

ms
29 stycznia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Na sześciu stacjach SKM pojawiły się automaty sprzedające bilety. - Jeżeli się sprawdzą teoretycznie mogą trafić na wszystkie nasze przystanki - zapewniają pracownicy SKM.

"Elektroniczni kasjerzy" pojawili się w piątek na stacjach Gdańsk Główny, Zaspa, Oliwa, Sopot, Sopot Kamienny Potok i Gdynia Główna. Teoretycznie mogą trafić na wszystkie przystanki SKM. - Chcemy rozwijać ten kanał dystrybucji naszych biletów i jest to tendencja obserwowana w całej Europie - zapewnia Paweł Wróblewski, rzecznik SKM-ki.

Co mogą kasy na peronach? Od piątku sprzedają wszystkie typy biletów (zwykłe i okresowe) za gotówkę (bilon i banknoty). Nie trzeba martwić się o odliczona kwotę, ponieważ automaty wydają resztę.

W przyszłości kasy mają obsługiwać także karty bankomatowe, miejskie, doładowywać karty GSM oraz sprzedawać bilety innych przewoźników. Gdyby było takie zainteresowanie, automaty mogłyby także świadczyć usługi dla turystów (m.in. rezerwacje hoteli).

Nie powinniśmy bać się pierwszego kontaktu z elektronicznymi kasami ponieważ poprowadzą nas one krok po kroku przez cały proces kupowania biletu. Dodatkowo poinformują o rozkładzie jazdy oraz udzielą informacji turystycznych. W marcu pomoc będzie dostepna także w języku niemieckim i angielskim.

Automatyczni kasjerzy nie są tani: za jedną maszynę wyprodukowaną przez niemiecką firmę Elgeba trzeba zapłacić w zależności od modelu od kilkunastu, do kilkudziesięciu tys. euro. - Dokładna cena objęta jest tajemnicą handlową - zarzeka się Paweł Wróblewski. Dodaje jednak, że w ramach kontraktu przeszkolono pracowników SKM w obsłudze automatów oraz udzielono dwuletniej gwarancji.

Działanie kas monitorowane jest on-line. W przypadku, gdyby doszło do jego awarii system od razu poinformuje o tym pracownika obsługi w bazie SKM w Gdyni Cisowej. Wszystkie kasy objęte są także nadzorem kamer.
ms

Opinie (86) 2 zablokowane

  • I jeszcze a propos tematu...

    Te napisy na składach SKM:
    nie żadne "Zakład Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście"
    tylko rzecz jasna: "Lok. Gdynia - Chylonia, Północna DOKP" :)

    • 0 0

  • po pijaku....

    tak troszke cieżko trafić w te przyciski..... =/ ale spoko juz wyprobowane po imprezie... z mala pomocą :)

    • 0 0

  • ja pamietam konduktorów w autobusach
    mieli zawieszone na szyjach takie maszynki do wydawania drobnych i donosnym głosem wszywali
    kto jeszcze nie wykupił biletu??

    • 0 0

  • a co z z " prawdziwymi kasjerkami " ( czyli osobami , któe sprzedawały bilety ) czy skm zwolni ich? I czy te elektroniczne kasjerki nie mogły by odrazu kasować biletu ( jeżeli wybralibysmy taką opcję lub po prostu w montowany taki moduł )

    • 0 0

  • Mirono

    Gwoli ścisłości!

    Wagony nie były brązowe - tylko to był kolor ni w pip niw oko, jakaś zgniła zieleń, cós takiego.
    A pospieszny do Warszawy po południu /"Stoczniowiec" się nazywał/ ciągniety był parowozem!

    • 0 0

  • Kombajn

    Ja bym dodal jeszcze prysznic i wtedy to obsluga jednego klienta przez takie cudo zajmie jakas godzine :)

    • 0 0

  • to wielkie ulatwienie dla osob jakajacych sie.

    to wielkie ulatwienie dla osob jakajacych sie.

    • 0 0

  • Gallux

    Pan konduktor ( ten bez elektroniki )ciagnal za sznureczek , dajac kierowcy znak do odjazdu .
    Najdluzej utrzymali sie na liniach pospiesznych 101,129,142 .

    • 0 0

  • Bolo

    Trudno nawet jakoś określić ten kolor.
    Ale co jest śmieszne: wtedy nie sposób było z daleka odróżnić wagonów 1 od 2 klasy - i teraz jest tak samo z tym nowym kolorem Intercity :)
    A parowozy panie, też pamiętamy...

    • 0 0

  • wykladowca robot

    Automat moglby miec wszczepionom czipem funkcje wykladowcy dla marnujacych czas bezwiednie bandziorow z renomy :)
    stali by wokol automatu i uczyli sie :P

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane