• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne hulajnogi na minuty wkrótce w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
18 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych. Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych.

Kolejny gracz oferujący współdzielenie pojazdów wejdzie na trójmiejski rynek. Tym razem nie będą to jednak samochody czy skutery na minuty, lecz hulajnogi elektryczne. Obecnie nieznany jest dokładny termin startu, choć można już podejrzeć strefę działania systemu.



Czy hulajnogi elektryczne będą konkurencją dla współdzielonych aut, skuterów i rowerów?

Lime to amerykański startup, który błyskawicznie rozwija się dzięki wsparciu finansowemu Google oraz Ubera. W swojej ofercie posiada bezstacyjne systemy rowerów oraz hulajnóg elektrycznych w Stanach Zjednoczonych oraz Europie (Hiszpania, Francja, Niemcy, Austrii, Szwajcaria, Czechy).

Teraz rozpoczyna działalność w Polsce, uruchamiając system z hulajnogami elektrycznymi we Wrocławiu. Za przejazd trzeba zapłacić 2 zł (opłata jednorazowa za każde wypożyczenie) oraz 50 gr za każdą minutę użytkowania.

Korzystając z aplikacji na telefon komórkowy można jednak zauważyć, że Lime nie zamierza ograniczać się wyłącznie do stolicy Dolnego Śląska.

W systemie widnieje już strefa, w której Lime będzie działać w Trójmieście (oraz kilku innych polskich miastach). Obecnie obszar ten wyznaczono w oparciu o gdańskie dzielnice Strzyża, Wrzeszcz Górny i Dolny, Aniołki oraz Śródmieście.

Dokładnego terminu startu systemu w Trójmieście firma na razie nie podaje.

Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta. Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta.

Skutery elektryczne trzech firm i auta na minuty



Przypomnijmy, że w Trójmieście w ramach usług współdzielonego transportu działają już skutery elektryczne Blinkee, Eco Share oraz Yumi (ten ostatni ogłosił już przerwę zimową) oraz samochody Traficar (od kilku dni w ramach testów można skorzystać dodatkowo z dziewięciu aut elektrycznych).

Za przejazd skuterami elektrycznymi zapłacić trzeba 49 gr (Yumi) lub 69 gr (Blinkee, Eco Share) za każdą minutę jazdy, zaś współdzielony samochód to koszt 50 gr za każdą minutę i 80 gr za każdy kilometr.

  • Skuter elektryczny Blinkee.
  • Skuter elektryczny Eco Share.
  • Skutery elektryczne Yumi.
  • Jedno z dziewięciu aut elektrycznych testowanych w Trójmieście przez Traficar.

Rowery metropolitalne ze wspomaganiem elektrycznym



18 listopada planowane jest rozpoczęcie działalności roweru metropolitalnego Mevo. Obecnie na terenie całego Trójmiasta można zobaczyć nowe stojaki, które umożliwią zwrot rowerów do systemu bez dodatkowych opłat.

Wszystkie rowery Mevo będą posiadały wspomaganie elektryczne, a koszt wypożyczenia zamknie się w kwocie 10 gr za każdą minutę lub z opcją abonamentu miesięcznego za 10 zł, w ramach którego do wykorzystania jest każdego dnia 90 minut.

Czytaj również: Artykuł z lipca: Coraz więcej współdzielonego transportu w Trójmieście

Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo. Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo.

Opinie (323) 8 zablokowanych

  • Za przejazd trzeba zapłacić 2 zł (opłata jednorazowa za każde wypożyczenie) oraz 50 gr za każdą minutę użytkowania.

    czyli 7 zł za 10 min i 32 za godzinę - żarty chyba

    • 9 0

  • Zasięg pożal się Boże ani to do plaży ani w kierunku południa Gdańska (2)

    • 9 1

    • twój problem? chyba jednak inwestora? (1)

      widzę inny "bul": mapę.

      korposzczury z Mordoru w Oliwie mogły by tym łatać
      odległość od SKM albo tramwaju do kieratu
      a ich stać
      choćby brać to nieregularnie, akurat gdy grozi spóźnienie
      albo po wrednym dniu do domu z podkulonym ogonem
      ale mapa nie obejmuje Mordoru

      bajdzo mi psikro, Lime/Uber/Google, znów przegraliście na wstępie tę grę w Monopoly ;-)

      • 3 1

      • po zastanowieniu, może to celowe

        bo gdyby Mordor był w zasięgu, był by też Uniwerek
        a tamci studenci mogli by próbować bić na tym róóżne rekordy
        oni jednak bardziej pokręceni niż studenci Polibudy lub Gumedu

        • 0 0

  • Czy będą jakieś informacje o bezpieczeństwie danych w systemie miejskim?

    ???

    • 4 1

  • ceeena (2)

    20 MINUT hulajnogą 10 zł za godzinę 30 zł. To po prostu się nie opłaca. Po miesiącu takich wydatków (zakładam dojazd do pracy, uczelni, szkoły) ci co jeszcze mieli nieunijny zakres materiału z matmy dojdą do wniosku że wydali tyle ile kosztuje suuper nówka. 30 zł x 20 dni.
    Czy każda taka inicjatywa musi się łączyć z krociowymi zyskami dla operatora ?
    a może system jako całość jest tak drogi że w rozliczeniu na jedną H-nogę wychodzi że jest ona w cenie samochodu typu BMW ?
    teraz już są auta wypożyczane z czynszem miesięcznym - i to wychodzi taniej niż h-noga. I Masz auto cały miesiąc a h-noga godzina dziennie x 30 dni daje 900 zł. kogo na to stać ?
    Oj trzeba wzmóc walkę z dopalaczami i narkotykami !!!

    • 12 0

    • trabl inwestora, nie nasz (1)

      podpowiadam, to, że mają cennik pod NY albo Berlin daje szansę naszym biznesom
      jak by mieli j**a to zrobili by tańszą konkurencję
      i to działa, Allegro nie jest wyparte przez eBay.

      do brania nieregularnie, gdy masz lenia, gdy walczysz ze spóźnieniem, cena nie urywa

      natomiast "nie bądź chamie chytry" działa, przez taki cennik Next zdechł tu już raz w Sopocie

      i dobrze, jak to Lime zdechnie, może Allegro razem z konkurencją Ubera zrobią inną wersję
      i może PIT będzie płacony Morawieckiemu, a nie Trumpowi

      swoją drogą wróżę szanse Mevo na ok 49%, też przez cennik

      • 2 0

      • Mevo to będzie hit. Tylko akumulatory muszą być na bieżąco zmieniane.

        • 0 1

  • Akurat na zimę

    Nie mogę się doczekać

    • 11 0

  • Rowery metropolitalne ze wspomaganiem elektrycznym (6)

    " Wszystkie rowery Mevo będą posiadały wspomaganie elektryczne "
    Inaczej mówiąc wszystkie te rowery będą miały silniki elektryczne.
    Czy to są jeszcze rowery czy może jednak motorowery ?
    Dla mnie rower z silnikiem to motorower.
    Czy motorowerem można sobie śmigać po drogach dla rowerów ?
    Takie rowery są zaprzeczeniem idei jazdy na rowerze.
    Tłumaczenie że w 3 mieście są górki i trzeba się wspomagać jest słabe. Do jazdy pod górę są przerzutki.

    • 7 3

    • (1)

      nie praktyk, tylko ideolog-gawędziarz

      skoro mówisz o "idei jazdy na rowerze"

      ja nie wyznaję żadnej

      • 2 0

      • Ty za to jesteś Trollem
        Nie wyznajesz żadnej nie masz nic do powiedzenia ale się wypowiadasz.

        • 0 1

    • w rowerach bedzie tylko wspomaganie silnikiem a nie główny napęd (3)

      żeby silnik działał trzeba jednak pedałować

      • 2 0

      • Litości (2)

        A jak zamontuje sobie silnik spalinowy do zwykłego roweru to który napęd będzie główny ?
        Takie rowerki mkną aż miło po ddr,
        Dać małpie brzytwę to się potnie.
        Oj będzie się działo jak zaczną się hordy mknących na elektrykach 30 km/h gamoni.

        • 0 1

        • (1)

          Wspomaganie silnikiem przy prędkości 25km/h wynosi zero.

          • 0 0

          • W teorii bo w praktyce wygląda to inaczej.

            • 0 0

  • Dycha za godzine to ok ale ..............

    50 gr za każdą minutę użytkowania.
    ..............................................
    Grubo za grubo .

    • 5 0

  • 7 zyli za 10 min jazdy na hylajnodze. Tanioszka, biore na caky rok w ciemno.

    • 6 1

  • Nie z tak małymi kółkami.

    Chodniki nierówne, kostka wszędzie w starej części Gdańska i przepisy o korzystaniu z takich pojazdów czy segwayów nie gotowe ciągle.

    • 3 0

  • kolejny przyklad ze wolna reka rynku rozwiazuje zapotrzebowanie

    Miasto ze swoimi rowerami za miliony moze spadac, szkoda podatnikow pieniedzy

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane