• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne hulajnogi na minuty wkrótce w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
18 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych. Lime będzie pierwszą firmą w Trójmieście z otwartym systemem wypożyczenia hulajnóg elektrycznych.

Kolejny gracz oferujący współdzielenie pojazdów wejdzie na trójmiejski rynek. Tym razem nie będą to jednak samochody czy skutery na minuty, lecz hulajnogi elektryczne. Obecnie nieznany jest dokładny termin startu, choć można już podejrzeć strefę działania systemu.



Czy hulajnogi elektryczne będą konkurencją dla współdzielonych aut, skuterów i rowerów?

Lime to amerykański startup, który błyskawicznie rozwija się dzięki wsparciu finansowemu Google oraz Ubera. W swojej ofercie posiada bezstacyjne systemy rowerów oraz hulajnóg elektrycznych w Stanach Zjednoczonych oraz Europie (Hiszpania, Francja, Niemcy, Austrii, Szwajcaria, Czechy).

Teraz rozpoczyna działalność w Polsce, uruchamiając system z hulajnogami elektrycznymi we Wrocławiu. Za przejazd trzeba zapłacić 2 zł (opłata jednorazowa za każde wypożyczenie) oraz 50 gr za każdą minutę użytkowania.

Korzystając z aplikacji na telefon komórkowy można jednak zauważyć, że Lime nie zamierza ograniczać się wyłącznie do stolicy Dolnego Śląska.

W systemie widnieje już strefa, w której Lime będzie działać w Trójmieście (oraz kilku innych polskich miastach). Obecnie obszar ten wyznaczono w oparciu o gdańskie dzielnice Strzyża, Wrzeszcz Górny i Dolny, Aniołki oraz Śródmieście.

Dokładnego terminu startu systemu w Trójmieście firma na razie nie podaje.

Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta. Strefa działania Lime w granicach Trójmiasta.

Skutery elektryczne trzech firm i auta na minuty



Przypomnijmy, że w Trójmieście w ramach usług współdzielonego transportu działają już skutery elektryczne Blinkee, Eco Share oraz Yumi (ten ostatni ogłosił już przerwę zimową) oraz samochody Traficar (od kilku dni w ramach testów można skorzystać dodatkowo z dziewięciu aut elektrycznych).

Za przejazd skuterami elektrycznymi zapłacić trzeba 49 gr (Yumi) lub 69 gr (Blinkee, Eco Share) za każdą minutę jazdy, zaś współdzielony samochód to koszt 50 gr za każdą minutę i 80 gr za każdy kilometr.

  • Skuter elektryczny Blinkee.
  • Skuter elektryczny Eco Share.
  • Skutery elektryczne Yumi.
  • Jedno z dziewięciu aut elektrycznych testowanych w Trójmieście przez Traficar.

Rowery metropolitalne ze wspomaganiem elektrycznym



18 listopada planowane jest rozpoczęcie działalności roweru metropolitalnego Mevo. Obecnie na terenie całego Trójmiasta można zobaczyć nowe stojaki, które umożliwią zwrot rowerów do systemu bez dodatkowych opłat.

Wszystkie rowery Mevo będą posiadały wspomaganie elektryczne, a koszt wypożyczenia zamknie się w kwocie 10 gr za każdą minutę lub z opcją abonamentu miesięcznego za 10 zł, w ramach którego do wykorzystania jest każdego dnia 90 minut.

Czytaj również: Artykuł z lipca: Coraz więcej współdzielonego transportu w Trójmieście

Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo. Stojaki rowerowe ustawione z myślą o systemie Mevo.

Opinie (323) 8 zablokowanych

  • Super. Będzie można jeździć po alkoholu. Nareszcie! :)

    • 2 2

  • Ale numer właśnie wróciłem z Pragi i tam tym śmigałem

    Nieźle popyla super sprawa :)

    • 4 1

  • Hulajnoga spokojnie daje radę 25km/h, to już prędkość "rowerowa".

    Da się tym pojeździć, zwłaszcza w godzinach szczytu, Chyba, że wszystkie w tym czasie będą zajęte.

    • 1 1

  • Oplata za minute zdecydowanie za wysoka. (2)

    Cztery swiatla po drodze i 2 PLN wiecej za przejazd sie robi "za nic".

    Mysle, ze akceptowalny cennik to 3 PLN / minute, pierwsze 10 minut w cenie, potem moze byc 30 groszy za kazda kolejna.

    Dopiero wtedy to by byla realna alternatywa dla komunikacji miejskiej.

    • 6 0

    • stawki ok ,ale optuję za jeszcze nizszymi (1)

      to ci nikt nie pojedzie za taką stawkę

      • 0 0

      • Sorki, mialo byc 3PLN na start a nie na minute.

        • 0 0

  • Pytanie o koszty uytzymania systemu !!! (2)

    Jeżeli rower ma kosztować 10 PLN w abonamencie miesięcznym, to nawet nie zarobi na opony.
    Wniosek prosty - ktoś musi dokładać do naprawy tych rowerów - pytanie tylko, kto ?
    Czy nie wszyscy z nas ?

    • 3 1

    • vollgumireifen :-)

      • 1 0

    • Amerykę odkryłeś:) Dokłada miasto, bo ma w tym interes. Tak samo jak dokłada do komunikacji publicznej. Im mniej aut na drogach, tym więcej miasto zaoszczędza pieniędzy.

      • 0 1

  • Przeczytałem artykuł.

    • 1 0

  • Zastanawia mbue nieraz jak to jest (2)

    Np w skuterach elektr na min należy założyć kask, który jak mniemam znajduje się w kufrze skutera. Czy po każdym przejeździe ktoś ten kask dezynfekuje? Czy może ...Kowalski, Nowak, Jankowski ...itd jeden po drugim ten kask na glace zakładają?

    • 3 1

    • a czy ktoś dezynfekuje
      -słuchawki telefonów publicznych?
      -klamki?
      -uchwyty w tramwajach?
      -balustrady?

      • 3 1

    • Cóż, do dyspozycji masz jednorazowe białe czepki w każdym ze skuterów, które zakładasz na głowę a dopiero potem ubierasz kask. Przynajmniej blinkee tak ma.

      • 1 0

  • jeszcze deskorolki z napedem elektrycznym i wrotki i bedzie juz pomalu komplet,a zima...

    sanki i łyźwy z silnikiem.... myslec,myslec do czego jeszcze przyczepic silnik. kalekim elektoratem łatwiej rzadzic.

    • 4 0

  • Jak ja zostanę prezydentem ;)

    To wszystkim Wam kupię hulajnogi,rowery i samochody elektryczne ; )

    • 5 0

  • Super pomysł z tymi hulajnogami ale cena moim zdaniem bardzo niekorzystna. Już lepiej skuter brać albo auto na minuty.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane