- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Ikarus znów w Gdyni. Tym razem elektryczny
Elektryczny Ikarus CityPioneer 120e przez dwa tygodnie będzie jeździł w Gdyni. Ma długość 12 m. Zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będzie można go spotkać na obsługiwanych przez firmę "Gryf" liniach 191, 193, a weekendy na linii 145.
Pojazd jest wyprodukowany przez węgierską firmę Electrobus Europe Zrt. - spadkobiercę legendarnej marki Ikarus. Jak podkreśla Marcin Gromadzki, na profilu swojej firmy w mediach społecznościowych, pojazd to wspólny projekt węgierskiej firmy Ikarus i chińskiego producenta CRRC.
- Siedziba firmy Ikarus mieści się w Budapeszcie, ale autobusy produkowane są w Szekesfehervar. Testowany pojazd ma układ jezdny i napędowy CRRC oraz trzydrzwiowe nadwozie wyprodukowane przez Ikarusa - podkreśla.
Pojazd zabiera 85 pasażerów. Jest w nim 28 miejsc siedzących. Masa własna wynosi 12,5 t, a dopuszczalna masa całkowita to 18,6 t.
Nowe przegubowe elektrobusy w Gdyni. Film z kwietnia
Retro-Ikarusy. Film z 2021 roku
Ikarus z okazji rocznicy linii 152
Miejsca
Opinie (100) 6 zablokowanych
-
2022-12-06 12:24
Opinia wyróżniona
Stary Ikarus zabierał ok. 145 pasażerow (11)
Stare lepsze....
- 52 9
-
2022-12-06 19:21
ten nowy też jakoś staro wygląda... także ten.....
- 0 0
-
2022-12-06 13:58
Nominalnie.
Bo czasem do przegubowca wchodziło podobno 200 ponad. Jechało się z twarzą na szybie ale dało radę :)
- 8 0
-
2022-12-06 13:54
Pewnie, tylko że stary Ikarus był przegubowy, a wszyscy jechali "na glonojada". krótkie jeździły w zasadzie na linii 193 i 134.
- 11 0
-
2022-12-06 13:36
Nowy Ikarus pali dwa razy mniej i jeździ dwa razy szybciej - nowe lepsze :))) (2)
- 4 7
-
2022-12-07 04:38
nic nie lepsze (1)
ukryte chińskie,
nie można wspierać kitajców- 4 0
-
2022-12-07 06:58
Słusznie. To nie żaden Ikarus, to po prostu bus CRRC z montowni kitajców na Węgrzech.
Skośnookie cwaniaki doskonale wiedzą że Europa zamierza się bronić przed ich wejściem i nieuczciwym dofinansowywaniem produkcji, więc usiłują wejść bocznymi drzwiami, wykupując marki do których Europejczycy często mają sentyment. Autosan już został zakupiony przez HSW, ale gdyby nie to to pewnie tymi drzwiami usiłowaliby wejść do Polski. Niestety, zła wiadomość jest taka że Poznań przyciśnięty obecnymi czasami wystawia na sprzedaż Modertrans i tu obawiam się chińskiego inwestora...
- 3 0
-
2022-12-06 13:32
Były punktalne, bilety tanie,były kioski, kierowcy dobrze zarabiali (4)
Teraz ogólnie nędza. W Gdyni nie ma ani jednego biletomatu
- 23 9
-
2022-12-06 18:27
Jasne punktualne :D
Tak samo się spóźniały jak dzisiaj
- 4 1
-
2022-12-06 14:43
nie były punktualne nie pisz głupot
- 1 5
-
2022-12-06 13:56
Czy wszędzie musi być tak samo? (1)
A po co psujące się biletomaty skoro bilety są w kioskach, Żabkach i u kierowcy?
- 4 13
-
2022-12-06 14:05
Szczurek doprowadził do likwidacji kiosków
- 10 4
-
2022-12-06 12:06
Opinia wyróżniona
Ale po co? (4)
Taki płacz że prąd drogi że z Gdynia nikt nie chce podpisac uumowy na dostarczanie prądu że podwyżka rzędu 200% a tu nagle kolejny nosnik ciagnacy prąd. I powiem jak będzie..... przejazd 1km droższy będzie niż disel więc ograniczą ilości kursów aby sie zbilansowało:) U nas w Gdyni taka ekonomia wyższego szczebla.... ważne że polecą premię za pomysły racjonalizatorskie ....szkoda tylko że dla kierowców ZKM nie ma kasy na godne podwyżki:)
- 77 12
-
2022-12-06 14:26
Organizacyjnie
Pewnie zamówienie było dokonywane dawno, dawno temu. W czasach taniego prądu i miłych rosjan. Nie ma co sie czepiać. A co do postulatu podwyżki - jest oczywisty.
- 4 0
-
2022-12-06 12:21
Pojazd (2)
Ten autobus nie jest wzięty na próbę przez miejskiego przewoźnika tylko tak jak napisane jest że przez prywatną firmę przewozową która świadczy usługi dla miasta. Oni mają płacone od wozokilometra i nie ważne czym on to wykona .
- 12 5
-
2022-12-06 12:32
(1)
komunalne firmy też mają tak płacone za wozokilometry tylko nie mają wymogów dot jakości efekt?W niedzielę specjalnie puszczają stare trupy mające po 20 lat żeby się przelatały taki PKM Gdynia puszcza na całodzienne trasy np na S grata z rocznika 2000 czy 2003 prywatny ma określony w umowie wiek wyposażenie pojazdu itd jak wystawi gorszy płaci kary
komunalne firmy też mają tak płacone za wozokilometry tylko nie mają wymogów dot jakości efekt?W niedzielę specjalnie puszczają stare trupy mające po 20 lat żeby się przelatały taki PKM Gdynia puszcza na całodzienne trasy np na S grata z rocznika 2000 czy 2003 prywatny ma określony w umowie wiek wyposażenie pojazdu itd jak wystawi gorszy płaci kary umowne. Gryf po to wziął ten autobus na testy ponieważ jak chce dalej świadczyć usługi w ZKM musi się dostosować do paranoi rządzących Gdynią eko pajaców nowe przetargi za jakiś czas będą wymagać pojazdów elektrycznych więc zbierają sobie dane jak to działa ile kosztuje choćby po to by do przetargu wystawić racjonalną ofertę
- 11 4
-
2022-12-06 14:32
Raz na miesiąc puszczą jakiegoś NLa i miłosniki przeżyć nie mogą. W nich przynajmniej latem klima działa.
Gryf też puszcza starego midibusa na Sopot w weekendy i nikt z miłośników nie marudzi. W tych starszych Manach z PKMu przynajmniej nie ma dyskoteki z kontrolek na pulpicie, czego nie można powiedzieć o nowszych wozach P. A. Gryf. Ostatnio się 7281 zapalił, takie dobre zaplecze mają. A jak prywatna firma nie ogarnia wymogów stawianych przez ZKM, to niech nie startuje w przetargu.
- 5 2
-
2022-12-06 12:47
Opinia wyróżniona
(7)
Życzę kierowcom komunikacji publicznej, by w końcu dostawali dobre pieniądze za swoją pracę. To w końcu podstawa funkcjonowania miasta. Jeśli to ma być powiązane z redukcją kursów, trudno niech będzie. Wiem też że nie doczekamy rewolucji w funkcjonowaniu ZKM czy ZTM, a od tego trzeba w ogóle zacząć uzdrowienie tej branży
- 62 5
-
2022-12-06 16:00
kierowcy dobrze zarabiaja pare nadgodzin i masz 7500 na reke (3)
- 1 11
-
2022-12-06 21:29
Za dwa miesiace
- 3 0
-
2022-12-06 17:00
Bredzisz.
- 3 1
-
2022-12-06 16:08
Daj mi namiary!!! Idę od jutra...
Pewnie jesteś trollem, ale jak czytam takie opinie to szlag mnie trafia, bo część ludzi bierze to za pewnik. 7500 zł kochani to ma się za 2 miesiące przy stawce 21,54 zł brutto. Sami policzcie.
- 8 0
-
2022-12-06 13:29
Piniedzy nie ma i nie będzie
- 4 0
-
2022-12-06 13:24
(1)
redukcja kursów będzie więc kierowców nie będzie brakować zatem podwyżki nie będą już konieczne
- 4 3
-
2022-12-06 16:36
Żeby nie brakowało kierowców, musielibyśmy zlikwidowac większość linii na dobre. :P
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2022-12-06 12:01
(3)
Kiedyś to były Ikarusy...długi,w środku harmonijka,na dziurach w tyle się do sufitu skakało...kopcił niemiłosiernie...a dziś?Ten elektryk pośmiga parę lat i na złom.Do tego jego produkcja i utylizacja więcej szkodzi przyrodzie niż zwykłe autobusy.Ale UE na siłę ciśnie pseudoeko.
- 27 2
-
2022-12-06 12:07
(2)
Te stare Ikarusy były utrzymywane przy życiu dużym nakładem pracy warsztatów i mechaników. Bez tego po paru latach też nadawały się na złom.
- 3 0
-
2022-12-06 12:27
(1)
jak widzę obecnie 5 letnie spalinowe solarisy na takiej linii S czy Z dojechane jakby miały lat 15 to raczej dalej jest tak samo jak z Ikarusami nowe auta z fabryki nie mają zabezpieczonej podłogi 4-5 zim i masz rzeszoto jak sam nie zadbasz
- 2 2
-
2022-12-06 14:36
na Z i S jeździ prywaciak, który nie ogarnia serwisu i na nim oszczędza
- 3 0
-
2022-12-06 12:02
Tyle z Ikarusa co nic. (2)
Chiński szajs, a Węgry to tylko pośrednik by mieć dostęp do rynku europejskiego i nosiciel znaczka. Nie dla wyrobów totalitarnego reżimu.
- 18 10
-
2022-12-06 12:11
Czy szajs? Niekoniecznie.
Chińczycy stosuja na własny rynek niezle rozwiązania. Elektryki mają wymienne, zunifikowane akumulatory. Wymieniasz w stacji ładowania w kilka minut i dalej jedziesz w trasę. W Europie jest komercja, kazdy sobie rzepke skrobie, a jak dotąd europejskie elektryki to drogie zabawki do jazdy w mieście. Przy wymiennym akumulatorze można zmieniać technologię akumulatorow, a pojazd dalej służy.
- 3 7
-
2022-12-06 17:57
Pomyłkowy minus. Węgry już od kilku lat świrują z Chinami.
- 0 0
-
2022-12-06 12:04
(3)
Zapomniano o najważniejszym...jaki jest koszt ładowania prądem tego smoka?)
- 19 0
-
2022-12-06 12:08
mały (2)
- 1 5
-
2022-12-06 12:09
Mała to będzie częstotliwość kursów autobusów niebawem:)
- 6 0
-
2022-12-06 13:09
już 4x wyższa cena prądu dla Firm i Gmin niż przed rokiem
a od nowego roku znowu cena prądu 300% w górę+
"dobra zmiana"- 3 2
-
2022-12-06 12:04
I tak Chiny wchodzą na rynek europejski. Tylnymi drzwiami. (1)
Czy to dobrze, czy źle - czas pokaże.
- 19 0
-
2022-12-06 12:32
Oczywiście dziwnym trafem Chiny kontrolują jakieś 80% surowców
powiązanych z tak zwanym "zielonym ładem" - po prostu takie kraje jak Chiny czy Rosja nie mają żadnych oporów, aby wspierać zarówno korporacjonizm, jak i korupcję.
Dzięki temu trwa wojna - wojna ekonomiczna o panowanie nad światem i w końcu nawet jak UE i jej mieszkańcy przejrzą na oczy, to będzie za późno bo okaże się, że jesteśmy zbyt uzależnieni od Chin (i ich sojuszników).- 6 0
-
2022-12-06 12:05
Drogie autobusy, drogi prąd, problem z wymianą i utylizacją baterii (8)
Kiedy lewicowe władze zrozumieją, że bardziej ekologiczne i ekonomiczne są autobusy z silnikiem diesla spełniające restrykcyjne normy?
- 47 12
-
2022-12-06 12:24
awaryjność i kosztowność napedu elektrycxznego uzasadni liwkdowanie komunikacji miejskiej bo i po co plebs ma się ruszać po mieście w nowoczesnej wizji oszołomstwa zrzeszonego w forum ekonomicznym w Davos plebs ma żyć jak szczurek w klatce jak kurka na wybiegu max kilometr od domu i koniec bo inaczej za dużo śladu węglowego pójdzie po co są te paczkomaty na każdym rogu ulicy nie dla naszej wygody a dla naszej tresury
- 9 3
-
2022-12-06 12:43
(2)
lewicowa władza? chyba za PRLu. Szczurek to bogobojna ekipa, stąd te umizgi do PiSu. Festiwale wyklętych, park Kaczyńskich, zero wsparcia dla protestów przed sądami czy strajku kobiet. taka władza rzekłbym posłuszna....
- 4 8
-
2022-12-06 13:11
Szczurek poparł Trzaskowsiego, jego radni popierali strajk Lempart
strajki klimatyczne i inne lewackie pokazówki również odbywają się w Gdyni
- 5 0
-
2022-12-06 13:22
pis po to komuna tylko nowoczesna europejska zielona
- 1 2
-
2022-12-06 13:12
w samochodach osobowych faktycznie elektryki są bez sensu ale w autobusach to inaczej wygląda (3)
w autobusach, które jeżdżą całymi dniami i tysiące razy zwalniają i przyspieszają silnik elektryczny oraz możliwość odzysku energii hamowania ma zupełnie inny sens ekonomiczny, tu te akumulatory faktycznie robią robotę a do tego pojazd elektryczny jest bardziej komfortowy dla pasażerów oraz jest bardziej dynamiczny
- 1 4
-
2022-12-06 13:23
to ciekawe czemu w nich tak zimno co boją się że 150 na bateryjkach w mróz nie wytrzyma całej zmiany?
- 3 0
-
2022-12-06 13:36
Poczytaj jak wydobywane są metale rzadkie do produkcji baterii
- 2 0
-
2022-12-06 15:11
Taki autobus musi byc ladowany kilka razy dziennie. Zywotnosc akumulatorow liczy sie w cyklach ladowania. Elektryczne osobowki maja zdechle baterie po ok 7 latach. Mysle, ze autobus bedzie mial ten problem znacznie wczesniej. Silniki elektryczne to super sprawa, ale obecne akumulatory to nadal bida z nedza.
- 4 0
-
2022-12-06 12:06
Śmieszny artykuł promocyjny (1)
Ten Ikarus zbierze pasażerów zredukowanych przez Urząd Miasta kursów autobusowych?
- 23 4
-
2022-12-06 12:22
pojeździ po Karwinach i wioskach powiatu kartuskiego i wejherowskiego gdzie autobus jest niczym zjawa pojawia się w weekendy raz na 3 godziny
- 4 1
-
2022-12-06 12:06
Opinia wyróżniona
Ale po co? (4)
Taki płacz że prąd drogi że z Gdynia nikt nie chce podpisac uumowy na dostarczanie prądu że podwyżka rzędu 200% a tu nagle kolejny nosnik ciagnacy prąd. I powiem jak będzie..... przejazd 1km droższy będzie niż disel więc ograniczą ilości kursów aby sie zbilansowało:) U nas w Gdyni taka ekonomia wyższego szczebla.... ważne że polecą premię za pomysły racjonalizatorskie ....szkoda tylko że dla kierowców ZKM nie ma kasy na godne podwyżki:)
- 77 12
-
2022-12-06 12:21
Pojazd (2)
Ten autobus nie jest wzięty na próbę przez miejskiego przewoźnika tylko tak jak napisane jest że przez prywatną firmę przewozową która świadczy usługi dla miasta. Oni mają płacone od wozokilometra i nie ważne czym on to wykona .
- 12 5
-
2022-12-06 12:32
(1)
komunalne firmy też mają tak płacone za wozokilometry tylko nie mają wymogów dot jakości efekt?W niedzielę specjalnie puszczają stare trupy mające po 20 lat żeby się przelatały taki PKM Gdynia puszcza na całodzienne trasy np na S grata z rocznika 2000 czy 2003 prywatny ma określony w umowie wiek wyposażenie pojazdu itd jak wystawi gorszy płaci kary umowne. Gryf po to wziął ten autobus na testy ponieważ jak chce dalej świadczyć usługi w ZKM musi się dostosować do paranoi rządzących Gdynią eko pajaców nowe przetargi za jakiś czas będą wymagać pojazdów elektrycznych więc zbierają sobie dane jak to działa ile kosztuje choćby po to by do przetargu wystawić racjonalną ofertę
- 11 4
-
2022-12-06 14:32
Raz na miesiąc puszczą jakiegoś NLa i miłosniki przeżyć nie mogą. W nich przynajmniej latem klima działa.
Gryf też puszcza starego midibusa na Sopot w weekendy i nikt z miłośników nie marudzi. W tych starszych Manach z PKMu przynajmniej nie ma dyskoteki z kontrolek na pulpicie, czego nie można powiedzieć o nowszych wozach P. A. Gryf. Ostatnio się 7281 zapalił, takie dobre zaplecze mają. A jak prywatna firma nie ogarnia wymogów stawianych przez ZKM, to niech nie startuje w przetargu.
- 5 2
-
2022-12-06 14:26
Organizacyjnie
Pewnie zamówienie było dokonywane dawno, dawno temu. W czasach taniego prądu i miłych rosjan. Nie ma co sie czepiać. A co do postulatu podwyżki - jest oczywisty.
- 4 0
-
2022-12-06 12:08
Przypominam, że władze miasta zadłużyły nas na ponad miliard złotych. Na zakup kolejnych autobusów środków nie ma (6)
dodatkowo w przyszłym roku szykują się rekordowe cięcia kursów komunikacji miejskiej.
- 48 9
-
2022-12-06 12:32
(3)
Kolejny wtórny analfabeta... Artykuł dotyczy pojazdu testowanego przez prywatną firmę. Gdzie tu mowa o zakupie autobusu przez miasto?
- 5 8
-
2022-12-06 13:11
gdzie lewaku w poście jest nieprawda?
- 4 0
-
2022-12-06 13:21
(1)
podpowiem ci paj..cyku po co Gryf go testuje bo w następnych przetargach na te linie które np teraz obsługuje będzie wymóg elektryka nie robią tego dlatego że chcą tylko dlatego że muszą a zakup ostatnich elektryków na pewne linie w mieście obsługiwane przez komunalne PKA już spowodował duże cięcia np tolejbusy w dzień jadą co 20 min a nie co 15 jak kiedyś teraz w niedzielę zbiorkom będzie chodził co 30-60 minut a nie co 20 bo kasy nie ma bo na elektryki wzięto duży kredyt
- 1 2
-
2022-12-06 14:39
nie pisz bzdur
- 1 1
-
2022-12-06 13:19
A ja przypominam że PiS zadłużył nas na około 3 biliony złotych. (1)
- 3 2
-
2022-12-06 13:38
Na biliard!
- 0 1
-
2022-12-06 12:11
Czy ten Ikarus będzie rzadko kursował jak inne w Gdyni linie autobusowe? (2)
Po co się czymś chwalić jak lepiej zająć się tym co przez lata zniszczono. Co roku po cichu ZKM zmniejsza częstotliwość kursowania linii autobusowych i trolejbusowych. Pasażerów nie interesują kolejne testy a stabilna częstotliwość. Podobno od 1 stycznia 2023 kolejne drastyczne cięcia w komunikacji miejskiej w Gdyni.
- 14 1
-
2022-12-06 12:34
(1)
będą cięcia podstawowe linie w szczycie co 20 minut przecież to paranoja co 20 min to jeżdżą teraz w niedzielę np
- 1 0
-
2022-12-06 16:37
W Gdańsku też tak było 4 lata temu
Powodem były braki kierowców. A u nas są i braki kierowców i nierozwaga miasta w zarządzaniu budżetem.
- 1 0
-
2022-12-06 12:20
Mniej ważne jest to, czy autobus jest nowoczesny
Bardziej istotny jest czas jazdy, częste kursy i wygodne przesiadki. No ale to już jest mało spektakularna praca u podstaw, ciężko sobie cyknąć fotkę przy układaniu rozkładów
- 28 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.