• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ikarus znów w Gdyni. Tym razem elektryczny

Patryk Szczerba
6 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (100)
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.

Elektryczny Ikarus CityPioneer 120e przez dwa tygodnie będzie jeździł w Gdyni. Ma długość 12 m. Zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będzie można go spotkać na obsługiwanych przez firmę "Gryf" liniach 191, 193, a weekendy na linii 145.



Czy masz sentyment do marki Ikarus?

Autobus jeździł wcześniej testowo w Niemczech, a w Polsce m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, a ostatnio we Wrocławiu. Na ulicach Gdyni pojawi się, zasilając na dwa tygodnie flotę przewoźnika "Gryf" z Żukowa, obsługującego cześć linii dla ZKM Gdynia.

Pojazd jest wyprodukowany przez węgierską firmę Electrobus Europe Zrt. - spadkobiercę legendarnej marki Ikarus. Jak podkreśla Marcin Gromadzki, na profilu swojej firmy w mediach społecznościowych, pojazd to wspólny projekt węgierskiej firmy Ikarus i chińskiego producenta CRRC.

- Siedziba firmy Ikarus mieści się w Budapeszcie, ale autobusy produkowane są w Szekesfehervar. Testowany pojazd ma układ jezdny i napędowy CRRC oraz trzydrzwiowe nadwozie wyprodukowane przez Ikarusa - podkreśla.
Pojazd zabiera 85 pasażerów. Jest w nim 28 miejsc siedzących. Masa własna wynosi 12,5 t, a dopuszczalna masa całkowita to 18,6 t.

Nowe przegubowe elektrobusy w Gdyni. Film z kwietnia


Retro-Ikarusy. Film z 2021 roku


Ikarus z okazji rocznicy linii 152

Miejsca

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • Żadnych autobusów od szandorów... (2)

    Niech eksportują do Kurska i Wołgogradu.

    • 3 2

    • Leki ,leki .leki

      • 0 1

    • A ty wracaj na Ukrainę

      • 0 0

  • Bardzo brzydki i pokraczny.

    Wygląda, jakby do starego berlieta dokleili przód i tył z dwudziestoletniego volvo. Nie ma nic bardziej żałosnego, niż przeciętne marki, które silą się na światowy design.

    • 2 1

  • Na bogato w mieście grożącemy bankructwo

    • 2 1

  • 28 miejsc siedzących mają też najnowsze tramwaje PESA.

    • 1 0

  • (1)

    Nie zapomnę lata 90-te.
    Zrobiłem sobie kurs 172 na pętlę w Wilczynie (ówcześnie wieś) przez serpentynę leśną za Dąbrową. Lato, gorąco, leciwy Ikarus przegubowy z dziurami w osłonie - harmonijce na karuzeli (przegubie), wszystkie okna otwarte, normalnie wiatr w Ikarusie. Kierowca z ciemnymi włosami kręconymi długimi do ramion (tylko z tyłu - taka moda jak w filmach z Teresa Orłowski) macha wajchą od biegów (dla niewtajemniczonych wajcha ta miała luzy na +- 0,5 metra) i z petem w ustach na cały głos śpiewa: "Och Ateno, czemu nie mogę Cię kochać..."
    A my z kumplem (jedyni pasażerowie) trzymamy się oparć jakbyśmy rollercoasterem jechali na tych zakrętach :) pozdrawiam kolegę Wiśnię i tego sympatycznego pana kierowcę, kto wie, może to czyta :)

    • 1 0

    • Na pętlę w Wilczynie*

      • 0 0

  • Nic nie zastąpi legendarnego klimatu podróży starym Ikarusem! :)

    • 1 0

  • W Gdyni po pańsku i na bogato

    • 1 0

  • kolejne akumulatory do uztylizacji przybędą...

    Jakieś mniejsze miasto w Polsce podpisało umowę na zakup 3 autobusów na wodór, bo to jest przyszłość... Ciekawe co zrobimy z milionami zużytych akumulatorów z elektrycznych autobusów. Zdrową opcją dla środowiska jest tylko trolejbus czy tramwaj.

    • 0 0

  • W Gdańsku to tylko mercedesy testowali bo innych nie przewidują od lat tylko takie kupują ,poco wegioerski jak Polska ma wlasne

    a Polsat zaklada tez produkcje :) A najlepsze były by wodorowe

    • 0 0

  • 330kWh bateria i zasięg 350 km

    To daje już z górką licząc 1kWh za 1km.
    Po obecnej cenie 2,50 zł za km.
    Spalanie podobnego autobusu 50 litrów na 100km.
    Po obecnej cenie to 4 zł za km.

    Krótko mówiąc eksploatacja jest tania, a gdyby tak przewoźnik lądował się tanie, co jest do zrobienia kto kombinuje. Autobusy zwróci się bardzo szybko

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane