- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (279 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (158 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (228 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
Elektryczny miniautobus na ulicach Gdyni
Ma 9 m długości i zabiera 27 pasażerów. Elektryczny midibus marki Solaris jeździ po ulicach Gdyni. To pierwsze testy nowoczesnego pojazdu w Polsce. Wcześniej jeździł po hiszpańskim Alicante. Miasto nie planuje jego zakupu, ale kierowcy mają pomóc producentowi w ocenie jego zalet i wad.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim przez tydzień, kursując na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla, czyli 145 oraz 153, w dzielnicach Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla midibusa, które wożą na co dzień pasażerów na tych liniach.
Autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Zarówno ta pojemność, jak i wysoka wydajność magazynów energii pozwalają na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in.
Premiera autobusu rok temu
Autobus elektryczny Urbino 9 LE electric miał swoją premierę w 2021 r.
Od tego czasu producent podpisał już kontrakty na ponad 50 sztuk tego modelu z przewoźnikami w Polsce, Hiszpanii, Włoszech Rumunii i Niemczech.
Gdynia nie przymierza się do jego zakupu, ale uwagi od kierowców mają być cenne dla producenta.
- To świetny autobus wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań. Przede wszystkim jednak nie emituje spalin, jest cichy i znakomicie się nim jeździ. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Gdyni będą mogli przekonać się o zaletach elektrycznego midibusa naszej marki w praktyce - informuje Jakub Zakrzewski, dyrektor sprzedaży Regionu Północnego w Polsce w Solaris Bus & Coach.
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2023-03-03 16:59
(1)
Jaja to różnica czy autobus diesla bezpośrednio emituje CO2 do atmosfery, czy pośrednio autobus elektryczny ? Przecież w Polsce prąd jest ze spalania węgla .Więc za autobus zanieczyszczenia i CO2 emituje elektrownia.
- 13 3
-
2023-03-03 17:57
o ile wiem to ok. 30% jest już głównie z wiatraków
- 0 0
-
2023-03-03 17:54
(1)
I standardowo, siedzenia obłożone jakąś welurową tapicerką czy innym materiałem. Już po paru dniach będą na nich plamy (strach wiedzieć od czego;)) i przetarcia. Jakby nie można było zrobić z ekoskóry albo po prostu plastikowych, które można łatwo utrzymać w czystości.
- 22 6
-
2023-03-04 00:10
Wszystko zależy od tego jakie siedzenia zamówisz
- 0 0
-
2023-03-03 18:12
To te miasteczko co na 1mld długów?
- 13 1
-
2023-03-03 18:22
Nie jezdze autobusami !
- 4 3
-
2023-03-03 18:58
Przepraszam ale o czym to świadczy ?
Może poproszę o pełną informację !? Można ???
- 2 1
-
2023-03-03 19:11
Typowy prowadził? (1)
- 2 1
-
2023-03-04 08:37
Hmmm
On dalej ikarusem chyba tym z rozbitym lusterkiem
- 0 0
-
2023-03-03 19:23
Mini autobus (1)
Skoro nie chcą kupić to dlaczego a.. wybory ważne żeby mówili nieważne co ale niech mówią
- 2 1
-
2023-03-03 20:32
wiesz co to są testy?
- 0 0
-
2023-03-03 20:32
Opinia wyróżniona
Gdynia powinna zakupić trochę takich autobusów, tylko że w wersji spalinowej. (2)
- 33 14
-
2023-03-04 09:02
Po co oszczędzać na dłuższą metę?
- 0 2
-
2023-03-04 23:57
Do 2035 r. Potem tylko porsche.
- 0 0
-
2023-03-03 20:51
A czy ktoś
poda koszt utylizacji akumulatorów i jak to wpływa na środowisko?!
- 13 1
-
2023-03-03 21:17
Ładny
Ciekawe jaka jest różnica w cenie z tymi co zakupił Gdańsk?
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.