- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (289 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (170 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (68 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (229 opinii)
Elektryczny miniautobus na ulicach Gdyni
Ma 9 m długości i zabiera 27 pasażerów. Elektryczny midibus marki Solaris jeździ po ulicach Gdyni. To pierwsze testy nowoczesnego pojazdu w Polsce. Wcześniej jeździł po hiszpańskim Alicante. Miasto nie planuje jego zakupu, ale kierowcy mają pomóc producentowi w ocenie jego zalet i wad.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim przez tydzień, kursując na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla, czyli 145 oraz 153, w dzielnicach Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla midibusa, które wożą na co dzień pasażerów na tych liniach.
Autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Zarówno ta pojemność, jak i wysoka wydajność magazynów energii pozwalają na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in.
Premiera autobusu rok temu
Autobus elektryczny Urbino 9 LE electric miał swoją premierę w 2021 r.
Od tego czasu producent podpisał już kontrakty na ponad 50 sztuk tego modelu z przewoźnikami w Polsce, Hiszpanii, Włoszech Rumunii i Niemczech.
Gdynia nie przymierza się do jego zakupu, ale uwagi od kierowców mają być cenne dla producenta.
- To świetny autobus wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań. Przede wszystkim jednak nie emituje spalin, jest cichy i znakomicie się nim jeździ. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Gdyni będą mogli przekonać się o zaletach elektrycznego midibusa naszej marki w praktyce - informuje Jakub Zakrzewski, dyrektor sprzedaży Regionu Północnego w Polsce w Solaris Bus & Coach.
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2023-03-04 16:02
Miniautobus
To się nazywa midibus Panie Redaktorze...
- 1 1
-
2023-03-04 19:54
Zwężanie siedzeń (2)
Kilka lat nie jeździłam komunikacją miejską. Zobaczyłam wczoraj w ZKM Gdynia na lini 146, że coraz więcej siedzeń jest tak wąskich, że ledwo da się usiąść, gdy sąsiad obok jest większych gabarytów niż 80 kg. Polecam przemyśleć, czy liczba siedzeń w autobusie jest tak ważna jak wygoda jego pasażerów podczas jazdy, na co stacje ładowania tel itp skoro siedząc człowiek nie jest w stanie swobodnie się czuć. Widziałam, że inni pasażerowie mają także z tym problem i połowa ich pośladów wystaje z siedzenia:)
- 4 0
-
2023-03-05 06:21
Nawet jak ilość kg mniejsza to bardzo niekomfortowo się jeździ , mało komu poslady nie wystają!!! Bardzo duży kontakt z innymi biodrami !!!
- 0 0
-
2023-03-05 10:02
Ludzie sa coraz mniejsi
Zobacz mężczyzn sprzed choćby kilkunastu lat i porównaj ich że współczesnymi zapałkami.
- 0 0
-
2023-03-05 08:33
mi to wisi
- 1 0
-
2023-03-05 08:58
Takie autobusy śmigają w podwarszawskim Pruszkowie. Kilkadziesiąt. Szczurka nie stać. Miasto w upadku.
- 1 1
-
2023-03-05 09:03
Unia Europejska oszalała. Próbują z Europy zrobić Korę Północną pod wodzą Helmutòw
Trzeba wiać z tego Eurokolchozu
- 1 1
-
2023-03-05 12:13
qaw
ciekawe czemu w zime ich nie testowali ???
- 1 0
-
2023-03-05 12:17
bzdura
nie emituje spalin ??? to skąd bierze energie?? to jest właśnie manipulacja , poczytajcie ile emituje jedna kilowatogodzina wyprodukowana w elektrowni i ile jest strat na ładowaniu , ideologia partii
- 2 0
-
2023-03-05 12:57
A pensja
Inwestujecie w sprzęt a my kierowcy dalej jeździmy za grosze.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.